• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Combinatie controle

Radak

New member
Even een vervolg op mijn andere topic (link)

Ik heb nu dus alles bekeken en zit naar de volgende combinatie te kijken.

Voor het reservoir in de zalman zelf
res: EK-Multioption RES X2 - 100 Basic
fittingen: 8MM (5/16) Feser Schroeffitting - G1/4 x2
slangen: zitten al in de zalman maar als deze niet lang genoeg zijn Tygon R3603 8MM ID - 11.2MM OD - Clear die ik dan gewoon extra bestel aangezien ik die toch nodig heb verder op.
tempmeter: Op de zalman xt zit een temp meter en die moet aangesloten zijn anders blijft hij piepen. Nu zag ik Koolance Coolant Temperature Sensor Plug, G 1/4 SEN-AP006G en die lijkt sterk op de standaard temp sens die er bijzit. Nu is de vraag kan ik die fitting ergens loss vinden want die zie ik niet. Anders moet ik de complete sensor kopen.
Water niveau meter: Nu het grote probleem bij de zalman zitten 2 pinnen die werken als een hoogste sensor voor de water. En ook hier begint hij te piepen als deze ontbreekt. Nu heb ik dus geen idee hoe ik dit op kan lossen tenzij ik fittingen kan vinden waar die pinnen inpassen (zoals die van de temp sensor). Ik zou dan de temp sensor vervolgens in een T stuk kunnen zetten aangezien de res maar 4 aansluitingen heeft.

Van zalman naar systeem:
Fittingen: Hier zitten 2 quickcouplings aan met een G1/2 fitting en deze maat kan ik nergens vinden en lijk ik dus niet te kunnen vervangen tenzij iemand deze aankan wijzen.
slangen: Tygon R3603 8MM ID - 11.2MM OD - Clear

Systeem zelf:
Waterblock: EK-Supreme HF Plexi CPU Block
Fittingen: 8MM (5/16) Feser Schroeffitting - G1/4

moederbord:
Nu iets waar ik tegen aanloop. Ik wil dit moederbord nemen GA-X58A-UD7 (rev. 1.0) - GIGABYTE en dit heeft standaard ook een waterblock. Maar wat ik heb begrepen is dit 10mm in tegestelling tot de 8mm in de rest van mijn systeem (rest moet 8mm blijven door de niet veranderbare quickcouplings die 8mm zijn). Ik begrijp dat er stukken zijn die ik tussen de slangen kan zetten maar zie deze niet in de shop.

Zou zoals ik het nu voor me heb allemaal passen of zijn er dingen die niet zouden werken?
 
Ik zelf helaas geen ervaring met de Reserator XT, kan daarom niet optimaal advies geven :(

Wat betreft de G1/2 aansluiting, kan je deze nemen:
Omzetstuk van G1/2 naar G1/4 + O-Ring
Dan kan je daarin weer de normale fittingen indraaien met G1/4" schroefdraad.

Het systeem zelf hoef je natuurlijk niet meer 8mm slang te gebruiken.
In de G1/2 adapters draai je dan gewoon 10mm fittingen:
Fittingen 10MM ID (3/8)

Dus kan je 10mm slang nemen:
3/8 Slangen (10MM binnendiameter)
Dat past dan ook op jouw mobo :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan