• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CCIP] SoulCrusher

Update 2

De afgelopen 2 weken ben ik vrij druk geweest met een grote verbouwing van de winkel daarom heb ik eigenlijk geen tijd gehad voor mijn prive leven.
Gisteren had ik eindelijk tijd om iets te doen en aangezien ik wel ff wat rust aan me hoofd wou hebben ben ik lekker in me uppie verder gegaan met de build.

In deze update komt het volgende:
- gaten maken voor ramen aan de zijkant.
- skelet maken waar binnen platen en moederbord op leunt.
- platen op maat zagen dat ze in de behuizing passen.
- achterkant van motherboard tray uitzagen.
- resterende fan holes maken.


update 2 1.jpg

Ik ben maar eerst begonnen met het aftekenen van de gaten van de ramen.


update 2 2.jpg

1 gat klaar.


update 2 3.jpg

2 gaten klaar.


update 2 4.jpg

Zij platen weer bevestigd.


update 2 6.jpg

Bodem bedekt met 8mm dik mdf en 20x20mm buizen.


update 2 7.jpg

Om alles aan elkaar te houden gebruik ik hoek profielen.
Helaas moest ik nieuwe gaatjes maken in de hoeken omdat ik anders er niet makkelijk bij kom met de accuboor/schroevendraaier.


update 2 8.jpg

update 2 9.jpg

Na heel wat uren werk had ik eindelijk het frame af.
Heb ook maar gelijk 12mm mdf geplaatst om de bodem egaal te maken.

Nadat het skelet af was kon ik eindelijk de midden plaat passend maken.


update 2 10.jpg

Shield van de moederbord tray uitgetekend en gezaagd.


update 2 11.jpg

Ik zat eerst te twijfelen wat ik zou doen 6 fan holes naast elkaar of 3x3.
3x3 vindt ik wel de mooiere oplossing omdat aan beide kanten een reservoir komt.
 
update 2 12.jpg

Even een laatste check of het past.


update 2 13.jpg

update 2 14.jpg

Gat gezaagd in plaat waaronder het moederbord tray is geplaatst en alles erin gezet.


In de volgende update hoop ik dat de kast af is en dan kan ik alles weer uit elkaar halen om het een kleurtje te geven.
Ik weet niet precies wanneer de volgende update is want ik ben de aankomende 2 weken nog erg druk met de verbouwing van de winkel.
 
Komt daar dan ook waterkoeling in?? ;)

Er zit waterkoeling in de winkel De airco
Ik werk namelijk bij Toys XL en die wordt nu uitgebreid met een lego super store


Ik houd van OVERKILL :eenhoorn:

Nu maar hopen dat alles ook werkt


Mooi hoor, ongelooflijk groot, ben benieuwd naar uiteindelijk gewicht! Misschien is het formaat niet de enige reden waarom je hem niet meer kunt verhuizen!

bedankt
Op dit moment is die nog te tillen maar er komen wieltjes onder om het gevaarte te verplaatsen
Het enige probleem s dat als die uit deze ruimte moet dat ik dan de kast op zijn zij moet leggen om door de deur gat te krijgen en dan de reling van de balkon eruit te halen om hem naar beneden te krijgen


Ga je er ook in wonen??? :O :p

`

ik denk met de hele familie!

Helaas gaat dat net niet passen kan namelijk net niet mijn frituur pan er in kwijt.
 
Ik heb even jullie mening nodig
Volgende week ga ik plexiglas bestellen voor de ramen en dan aan de zijkant rood doorschijnend.
-Zou het mooi staan om een 2 de raam aan de zijkant te maken voor het onderste component dat je dan de pompen buizen etc ziet ?
-Ik dacht er ook aan om rood doorschijnend plexi op de aluminium plaat te leggen die onder mijn moederbord ligt om daardoor een fellere rooie gloed te krijgen in kast maar zal dit ook werken of zeggen jullie dat dit helemaal niet nodig is ?

Gisteren ben ik wezen brainstormen over hoe ik nou de buizen laat lopen en ik ben er nog niet uit wat nou het mooiste is.
Ik heb wel een plaatje van het eerste plan wat ik had maar ik zit te twijfelen en als ik nu de gaten zaag is er geen weg meer terug.

loop.jpg

Hopelijk kunnen jullie me helpen wat nou het beste/mooiste is.
 
Laatst bewerkt:
Update 3

Sorry dat het lang geduurd heeft met een update.
Dit heeft verschillende oorzaken eerst was ik heel druk in de winkel en toen hoorde ik 3 weken geleden dat ik uit mijn functie gezet zou worden.
Enige + punt nu is dat ik zoveel + uren heb dat ik die moet opnemen en dat ik veel dagen vrij ben.
Dit heeft toysxl misschien wel op een verkeerde tijd gedaan omdat het nu drukker wordt.

Maar laten we maar beginnen.
helaas heb ik per ongeluk heel wat foto's gedelete maar ik heb nog wel 26 foto's over.

Na de laatste update ben ik verder gegaan met de tussen wand

update 2 10.jpg

6 rondjes tekenen


update 3 02.jpg

toch maar niet rondjes uitzagen dus heb ik gewoon 2 rechthoeken getekend want er komt toch een alluminium plaat voor


update 3 03.jpg

en weer lekker met de zaag bezig


update 3 04.jpg

Ik vond het niet stevig genoeg dus heb ik 3 buizen geplaatst en nu kan die niet meer klapperen


update 3 05.jpg

Een fanfilter gepakt om de gaatjes op de goeie plaats te krijgen


update 3 06.jpg

Heb toen maar gelijk overal gaatjes gemaakt en wat fans geplaatst
Wat ben ik vergeten ?
Dit was eigenlijk geen goed plan want niet alle gaatjes waren precies genoeg om beneden de 480 radiator te plaatsen en die schroeven waren toch een afbreuk van alles maar dat zien jullie zometeen wel
 
Ik was zelf wel benieuwd hoe de waterblokken eruit zouden zien op het moederbord en ook maar gelijk kijken welke fittingen ik precies nodig heb
Ben eigenlijk een paar weken bezig geweest met hoe ik nou de route wil hebben en ik ben er ook wel uitgekomen

update 3 07.jpg

Ik was een paar schroeven kwijt geraakt dus heb maar gelijk een zwart setje besteld


update 3 08.jpg

update 3 09.jpg

update 3 10.jpg

update 3 11.jpg

Ik zat eerst nog te denken zal ik al het chroom goud spuiten maar dan krijg je nooit hetzelfde als het cpu block
 
Ineens werdt het mooi weer met aangename temperatuur dus ik savonds om 23.00 mijn behuizing uitelkaar schroeven omdat die te zwaar en te groot was om hem na beneden te krijgen.

update 3 12.jpg

Op zaterdag avond nog even snel gaten boren voor reservoir.


update 3 13.jpg

Zondag ochtend lekker vroeg op en spuiten maar
Probleem nummer 1 met spuiten temperatuur was niet zo best dus het duurde heel lang tot de grondlak droog was
Maandags ben ik bijna altijd vrij dus ik ging maar met de gewone lak erover heen.
Ben je lekker bezig in de schuur en denk je de platen drogen lekker buiten gaat het regenen
Gelukkig viel het nog wel mee maar toch ik dacht dit is einde oefening voor dit jaar met spuiten


update 3 14.jpg

Alles weer boven gezet en ik kijk zo naar de voorkant en ik was de 3 push button gaten vergeten dus weer de boor pakken.

Verleden week zij mijn moeders vriend het is wel jammer dat het zo'n slecht weer is anders kon je de behuizing mooi afmaken.
Hij zij toen je mag wel boven op de zolder met de spuitlak bezig en dat heeft die geweten ook
Ook gaf die mij een goed idee waarom niet de buizen aan elkaar lijmen en voor de zekerheid de profielen ook schroeven
Dus ik ben toen maar de gaatjes gaan dichten met DAS klei van mijn werk en daarna alles naar de zolder

update 3 15.jpg

Eerste avond lekker high van de lucht


update 3 16.jpg

Tweede avond ook lekker high
 
Laatste gedeelte van de update

Bijna alles is gespoten maar ik wacht nu wel even met de laatste platen omdat de lucht niet zo lekker is

update 3 17.jpg

Het eerste wat ik van de week maar deed was wieltjes halen

update 3 18.jpg

Even kijken waar ik ze ongeveer doe.
Ik was vergeten de onderkant goed te spuiten maar dat ziet niemand.


update 3 19.jpg

Lekker niet meer de foam eronder tegen beschadiging en hij rolt lekker soepel.
Zonder de schroeven ziet het er wel beter uit.

update 3 20.jpg

Ik had deze matten nog liggen en kijken of het een beetje dempt.


update 3 21.jpg

Het laat zich lekker snijden had dat niet verwacht.


update 3 22.jpg

Een paar draadjes.


update 3 23.jpg

Genoeg connectoren en pinnen.


update 3 24.jpg

Dit was echt een klote werk zoveel draadjes door het buisje halen
Ik ging ook de soldeer bout uitproberen om de 2-pin en 3-pin male connectoren met de draadjes vast te maken ma dit is niet goed gekomen dus nu moet ik een andere oplossing vinden.


update 3 25.jpg

3 push buttons met een rooie led erin.


update 3 26.jpg

Ze passen precies.

Dit weekend moet ik werken dus ik kom halve volgende week weer met een update.
 
Update 4

Ik ben deze 2 weken weer druk bezig geweest en heb ook weer wat foto's.
Momenteel ben ik nog steeds bezig met alle draden aan het verlengen en dit is echt een priegel werk.
Hoop dat ik de draden na het weekend af heb en dan kan ik eindelijk beginnen met het plaatsen van de waterkoeling.
Morgen eerst even nog een mod tool setje en een paar ontbrekende fittingen bestellen anders moet ik weer wachten.
Hoeveel liter fesser zou ik nodig hebben om dit systeem te vullen ?

Aangezien ik geen schroeven wil zien aan de voorkant heb ik het volgende in gedachte.

update 4 01.jpg


Schroef het vast met een klein beetje lijm op de kop van de bout.
De bout zit dan verzonken op de filter en de filter zit verzonken op de shroud.

update 4 02.jpg


haal de fan er weer af als de lijm is uitgehard en het zit goed vast.

update 4 03.jpg

Dit heb ik dus 12x gedaan en het zit als een huis.

Helaas had Highflow de flow meter display niet op vooraad dus heb ik die online bij koolance zelf besteld met de pomp controller en een flowmeter.
Het verzenden tot Nederland ging snel maar die idioten van postnl waren zo langzaam dat het 2 weken duurde totdat ik het in huis had.
Ik had hun een paar keer gebeld omdat elke dag de leverings tijd veranderde en ze zouden geen kosten in rekening brengen ter compensatie.
Helaas kunnen hun heel goed liegen en moest ik aan de deur eventjes 54 euro ophoesten om het in ontvangst te nemen.

update 4 04.jpg

update 4 05.jpg

update 4 06.jpg

Als je zelf je flowmeter wil verlengen om deze hierop aan te sluiten dan kan je helaas niet de gewone 2-pin aansluiting gebruiken.
Ik heb maar gewoon de draad van de flowmeter doorgeknipt en stuk draad ertussen gezet en dit werkt prima.


update 4 07.jpg

Eerst had ik in gedachte om 3 fan controllers te gebruiken maar omdat ik nu de pompcontroller heb ga ik er 2 gebruiken en de 3de verkoop ik wel weer


update 4 08.jpg

eventjes snel ophanging gemaakt voor de fan controllers, pomp controller, flow meter display en voor de bay die ik nu over heb
Weet iemand een leuk zwart frontje met usb, koptelefoon en waar ik mijn dvd drive op kan aansluiten ?
Heb al wel een beetje rond gekeken maar bij sommige waren hele slechte revieuws.

Tijd om alles te bevestigen dus de behuizing moet weer op zijn kant.

update 4 09.jpg

Die wow collector edition boxxen zijn toch nog ergens goed voor.

update 4 10.jpg

De brackets en fan filters heb ik gewoon op de behuizing geplakt met pattex 100% lijm en dat spul is echt goed beter dan de bisson kit vindt ik.
De fans op het midden paneel zitten wel gewoon vast geschroefd.
 
En nu maar weer de behuizing op de wielen zetten

update 4 11.jpg


Even de fans testen op de 3de fan controller

update 4 12.jpg

Helaas kunnen er niet 6 enermax fans op 1 kanaal dus dat worden er 3 per kanaal en op de andere fan controller komen 22 typhoons

Tot slot heb ik nog 2 foto's in het donker waarbij ik omviel

update 4 13.jpg

update 4 14.jpg

Ten slotte wil ik ook nog wel weten hoeveel leds ik nodig moet hebben in de behuizing om het een beetje mooi te maken ?

Hoop volgende week met 1 van de laatste update te komen want eerlijk gezegt het duurt me wel een beetje lang totdat die af is.
 
Het was even stil met de bouw van de build maar ik heb niet stil gezeten.
Ik kom daarom nu ook even met een kleine teaser waarmee ik nu bezig ben en hopelijk kan ik zondag avond meer laten zien.

12.jpg

Dit zijn alle fittingen die ik ga gebruiken.
De gouden L-fittingen aan de rechterkant komen aan de reservaten en 2 aan de radiatoren en die zie je toch niet.

Ben ook nog even bezig geweest met sketchup hoe ik de loop zou laten lopen aan de onderkant en achterkant.

13.jpg

rood = pomp
geel = reservoir
groen = aquadrive
lichtblauw = radiatoren
donkerblauw = buizen om te drainen
blauw = buizen met gekoeld water
roze = buizen met opgewarmd water
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan