• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ATI Radeon HD4850 Coolers

pff..

Opmerkingen van mij:

1. Blaas die pc eens schoon man! wat een bende. Ik weet zeker dat je koelblokken gewoon vol stof zitten, en als je ze schoonmaakt dat het misschien wel 20c scheelt.

2. Je rear fan levert te weinig prestatie? Hoezo? er zit een schuifje aan met 3 verschillende standen als het goed is, op de hoogste stand wil hij wel hoor ;)

3. Je zegt dat je heatsink fan langzaam draait, en soms helemaal niet. dit komt omdat het een PWM fan is!! Die past de snelheid aan op de temp van de cpu..


Conclusie: maak alles even schoon en doe in het vervolg wat meer onderzoek..
 
ja dat lijkt wel goed, je zou evt nog de fans voor de zalmans kunnen vervangen (dan heb je de optie wat hogere rpm's te draaien) van de yate loons zijn namelijk de 1350 rpm de beste ;)

als je straks bezig bent effe goed alles afstoffen, ik weet niet of je weet hoe het moet, maar haal het stoffilter aan de voorkant er ook even uit en was hem af ofzo ;)

waarom zit er maar 1 hardeschijf in je pc?? :)
draait jou geheugen wel in dual channel mode?? (omdat ze in de verste geheugen sloten zitten vanwege de cpu koeler)

Die ene HDD is 1 TB en ik heb nog 2 keer een externe van 1 TB dus in totaal 3TB vind ik wel genoeg..:p

En ik zal alles wel afstoffen met een kwast zoals jij dat adviezeerde.

Het geheugen weet ik niet, hij herkent het wel en ziet het ook als 4gb (2x2) maar het werkt prima en ik gebruik op zijn tijd 3gb en dan blijft me systeem gewoon goed werken. Dus volgens mij moet het goed zijn, maar ik weet niet hoe ik het op zou moeten lossen met die heatsink, lomp ding in me kast past er net in. Wat heeft dual channel mode voor voordelen eigenlijk?

Het filter zal ik idd eerst eens goed uitkloppen enz. maar ik moet even kijken wanneer:p

Trouwens wat voor Zalman fans zou jij me aanraden?

[...]

Conclusie: maak alles even schoon en doe in het vervolg wat meer onderzoek..

Die heatsink fan is niet goed werkend, ik kan hem namelijk gewoon aandraaien en je voelt dat hij wel wil maar niet gaat. (en voordat hij stuk ging draaide hij wel altijd).

Je hebt wel gelijk over de rotzooi in mijn kast en over mijn vid-kaarten, maar toen ik ze net had werden ze al heet, maar gaf ik er geen aandacht aan en nu doe ik dat maar even wel.

Dus ik zal voortaan eerst schoonmaken voor dat ik foto's plaats :p:)
 
welke zalman's?? er is 1 type 120mm zalman fan... alleen kan je ook kleurtjes kiezen ;)

voordelen dual channel?? bij mijn weten grotere geheugen bandbreedte en lagere talency
ze zullen namelijk wel werken, maar het kan zijn dat ze in single channal mode werken dan... (je kunt dit checken met bijvoorbeeld cpu-z te downloaden en naar de memory tab te gaan ;) )

ja ik vraag dat van je hdd namelijk, want je kan wel genoeg ruimte hebben maar voor de beste performance raad ik eigenlijk iedereen (zelfs niet gamers enz) aan om 1 hdd puur voor windows te hebben en 1 (of meer) voor de rest
dit scheelt namelijk nogal wat... want dan hoef bijvoorbeeld in het ergste geval niet windows te draaien je game te draaien en ondertussen ook nog te downloaden allemaal op die 1ne hdd ;)
 
Vergeet bij je fans geen stel fan schroefjes (als die niet bij je kast meegeleverd is). En je moet nog een 3pin splittertje hebben want je hebt maar 4 kanalen terwijl je 5 fans wil aansturen. Beide setsugens kun je nml op 1 kanaal zetten.
 
voordelen dual channel?? bij mijn weten grotere geheugen bandbreedte en lagere talency
ze zullen namelijk wel werken, maar het kan zijn dat ze in single channal mode werken dan... (je kunt dit checken met bijvoorbeeld cpu-z te downloaden en naar de memory tab te gaan ;) )

Ik heb het even gedownload en hij is single, dus ik heb even gekeken maar als ik een dunnere fan heb zou het moeten passen, nu past het namelijk net niet..

Bestaat er nog een goede 20mm of dunnere fan die lekker rustig is, maar wel veel lucht verplaatst?

@BlackWhizz de gewone Y splitter heb ik nu. En waar kan je die schroefjes krijgen? Heb wel een zooitje dingen bij mijn kast gekregen en ik ga er 2 uithalen dus daar krijg ik schroefjes van terug, maar wil even weten of ze passen.
 
Ik heb het even gedownload en hij is single, dus ik heb even gekeken maar als ik een dunnere fan heb zou het moeten passen, nu past het namelijk net niet..

Bestaat er nog een goede 20mm of dunnere fan die lekker rustig is, maar wel veel lucht verplaatst?

@BlackWhizz de gewone Y splitter heb ik nu. En waar kan je die schroefjes krijgen? Heb wel een zooitje dingen bij mijn kast gekregen en ik ga er 2 uithalen dus daar krijg ik schroefjes van terug, maar wil even weten of ze passen.

Deze dingetjes bedoel ik:
Fan Schroeven Zwart (4 stuks)

M4 boutjes werken ook.
 
jos je kan je fan ook aan de andere kant van je koeler hangen ;)

maar dan heb ik twee fans die bijna tegen elkaar komen, daar heb ik ook niet zoveel aan, ga ik liever voor een dunnere dat allemaal iets beter gaat ;)

Trouwens, ik heb mijn computer beetje schoongemaakt, videokaarten er even uitgehaald en geluidskaart alle ventilatortjes (in me case) schoon gemaakt. Voor de rest niks eruit gehaald of uit elkaar gehaald. Ik stop alles er weer in en sluit hem weer netjes aan en start hem op.
Geen problemen voor zover, ik kan alles doen totdat het iets zwaars betreft. Een spel opstarten of zelfs task manager of videokaarten software begint mijn eerste videokaart te trippen. Soms valt hij op zwart en loopt het systeem vast, soms geeft hij strepen. Ik weet dat het 1 van de twee kaarten is, want twee schermen vallen uit en mijn 3e scherm wat op een andere kaart zit blijft draaien. Heb ook al een keer een Blue screen gehad en dat was op twee schermen het 3e scherm bleef gewoon desktop weergeven echt een aparte gewaar wording. Soms red hij zichzelf er ook weer uit en geeft hij beeld terug, ik denk dat ik nu maar even iets minder ga uitproberen voordat ik mijn kaart(en) naar de filisteinen help.

Iemand enig idee hoe dit zou komen?
Oververhitting, memorie crash?

Heeft het nu nog nut om koelers voor die dingen te gaan bestellen? Want zometeen geef ik geld uit zonder dat het effect heeft.

Kan het ook uitmaken dat ik de twee kaarten hem omgewisseld tijdens het schoonmaken en er andersom heb ingezet, het zou niet uit mogen maken maartoch..
 
ik heb zelf met mijn ati kaart een tijdje moeten zoeken voor ik goed werkende drivers had, crossfire maakt het mischien nog wel een tandje erger... probeer eens andere drivers zou ik zeggen ;)

waarom wil je niet die 2 fans zo dicht bij mekaar?? dit heeft wel nut, want eigenlijk altijd is lucht door je heatsink zuigen effectiever ;)
 
ik heb zelf met mijn ati kaart een tijdje moeten zoeken voor ik goed werkende drivers had, crossfire maakt het mischien nog wel een tandje erger... probeer eens andere drivers zou ik zeggen ;)

waarom wil je niet die 2 fans zo dicht bij mekaar?? dit heeft wel nut, want eigenlijk altijd is lucht door je heatsink zuigen effectiever ;)

Hangt af van de backpressure van de fan.
 
ik heb zelf met mijn ati kaart een tijdje moeten zoeken voor ik goed werkende drivers had, crossfire maakt het mischien nog wel een tandje erger... probeer eens andere drivers zou ik zeggen ;)

waarom wil je niet die 2 fans zo dicht bij mekaar?? dit heeft wel nut, want eigenlijk altijd is lucht door je heatsink zuigen effectiever ;)

Dat is wel apart dan, want ik heb er nog nooit last van gehad. Maar als hij gek beeld geeft en daarna een poosje wacht start hij zichzelf opnieuw op.

Maargoed ik zal de drivers is vervangen kan nooit kwaad :)

bedankt voor de tip ;)

Maakt het nog verschil als ik de fan aan de andere kant hang, welke ik neem of zijn de Yate 1350rpm voldoende?
 
Dat is wel apart dan, want ik heb er nog nooit last van gehad. Maar als hij gek beeld geeft en daarna een poosje wacht start hij zichzelf opnieuw op.

Maargoed ik zal de drivers is vervangen kan nooit kwaad :)

bedankt voor de tip ;)

Maakt het nog verschil als ik de fan aan de andere kant hang, welke ik neem of zijn de Yate 1350rpm voldoende?

Wat bedoel je precies met fan aan de andere kant hang?
 
i.p.v aan de kant van de geheugenreepjes aan de kant van de andere fan waar die ook zit.

Zou ik niet doen. Nu maak je gebruik van een pushpull opstelling. Fan rechts van je heatsink (bij ram slots) drukt/pusht de luht door de heatsink terwijl je achterfan de warme lucht weg zuight/pullt uit je systeem (dus ook de warme lucht van je cpu).

Maar over je videokaarten. Werken die zonder drivers wel prima?
 
Zou ik niet doen. Nu maak je gebruik van een pushpull opstelling. Fan rechts van je heatsink (bij ram slots) drukt/pusht de luht door de heatsink terwijl je achterfan de warme lucht weg zuight/pullt uit je systeem (dus ook de warme lucht van je cpu).

Maar over je videokaarten. Werken die zonder drivers wel prima?

Nouja, ik heb nu geen problemen net wat dingetjes opgestart om te testen, heb er niks aan gedaan and it seems to work. Dus ik laat het nu even, maar ik heb even goed gekeken naar de afmetingen van de Yate Loon en dat is dit 120x120x20mm. Dat betekent dus dat deze dunner is dan die ik nu heb waardoor het wel zou moeten passen..

Even totaal plaatje krijgen van wat ik nu ga bestellen:
- Yate Loon 120MM D12SL-12C Black 1350RPM (3 keer)
- Scythe Setsugen VGA Cooler SCVSG-1000 (2 keer)
- Scythe Kaze Server 5.25 Fan Controller Black KS01-BK
- Fan Schroeven Zwart (4 stuks)

Dan heb ik nog nodig:
- Koelpasta, maar ik heb gekeken en er zijn wel 1000 soorten en dingen dus ik weet niet wat goed is. Hebben jullie nog eentje die gewoon goed is voor de mijn GPU's en blokjes?

Bedankt :)
 
ik gebruik altijd artic cooling mx-2

die presteert nogsteeds als 1 van de beste
smeert heerlijk uit
en is niet electrisch geleidend (heb zelf wel eens problemen gehad met het knoeien van wel geleidende)

je moet als je je scythe setugen ook aan je fancontroler wilt hangen ook nog een fan splitter kabel nodig ;) (orgineel kan je namelijk maar 4 fans eraan hangen ;) )
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R [Waterkoeling] 2x ATI Radeon 7990 Advies Waterkoeling Setup 1
S Tips voor vervangen stock fan ATI Radeon Club 3D 7870 Tahiti LE. Overige Koeling 4
Vannos [VERKOCHT] Ati Radeon HD5870 1GB GDDR5 Verkocht 4
Vannos Ati radeon HD5870 Hardware & Software 3
K GPU Waterblock Ati Radeon HD 7850. Waterkoeling 8
D Drivers ati radeon 9250 werken niet op windows 7 AMD / ATI 2
wijthoef [VERKOCHT] Ati Radeon 4870x2 + WC blok Verkocht 14
Wally1987 [VERKOCHT] Ati radeon HD5870 Verkocht 8
Sw333t [VERKOCHT] MSI ATI HD Radeon HD3870 512mb OC-edition (RX3870-T2D512E-OC) Verkocht 1
S ati radeon hd 5870 eyefinity 2 gb probleempje Hardware & Software 7
G Core i7 930 ATI Radeon HD5870 Advies Waterkoeling Setup 5
J Overclocken van de ATI Sapphire Radeon HD 4850 Overclocking 0
S I7 920@3.6 en Ati radeon 5970 Advies Waterkoeling Setup 36
Fuwa Fuwa Ati Radeon 4850 HD res: 1920x1080 Hardware & Software 16
Freddy ATI RADEON HD5870 Topic Hardware & Software 61
V ATI Radeon Hardware & Software 4
B ATI Radon Hd 7950 dubbel dispantion 2x mijn Buget is tussen de 200 en 300 euro Advies Waterkoeling Setup 3
T custom koeling voor ATI r9 290X? Overige Koeling 3
DieHard [VERKOCHT] Intel P3, ATI 3D Rage Pro Turbo Agp Verkocht 2
Dustyrick [CLOSED] GPU ATI Asus EAH4890 1gb Gesloten 8
B Past EK ATI 4870x2 GPU waterblock op elke 4870x2 ? Waterkoeling 1
L Advies nodig bij eerste build. I7 2600k+Ati 7970 Advies Waterkoeling Setup 15
joostgvk Ati Sapphire HD 7970 OC Overclocking 3
C ATI 1090T - HD6970 - Custom Case Advies Waterkoeling Setup 10
P Eerste keer wc ( ati 6990 en 2600k cpu oc als doel ) in NZXT Phantom Advies Waterkoeling Setup 3
Sw333t [CANCELLED] EVGA 8800GTS 512MB met ATI kap Verkocht 2
Wouzke ATI HD4890 Full Cover blok Waterkoeling 20
K [Waterkoeling] €600 I7 2600k, ATI 6990 Sapphire Case Haf X Advies Waterkoeling Setup 15
Killerbee Waarde Ati Asus 5970 Gesloten 1
Joren [VERKOCHT] Ati HD5770 1gb Verkocht 8
Sw333t [TKG] Defecte ATI 4xxx / 5xxx met actieve koeler. Gevonden 11
olympus [VERKOCHT] Ati xfx hd4770 Verkocht 9
V Vreselijke framedrop ATI HD5870 crossfire Hardware & Software 43
koendb [REFUSED] Saphire ATI HD 4870 Verkocht 3
D Crossfire Ati hd 4890xxx werkt niet :S Hardware & Software 5
Sanders nVidia en Ati op hetzelfde moederbord Hardware & Software 6
Dustyrick Scythe Setsugen goed genoeg voor ATI HD4890? Overige Koeling 26
l3p Ati 5970 Artifacts Hardware & Software 8
k.3nny Ati is niet meer :( Algemene Discussies 16
D [Waterkoeling] €600-€700 I7 920 + ATI 5870 - advies Advies Waterkoeling Setup 5
V Waterblok voor ATI HD4650 en ASRock G43Twins-FullHD? Waterkoeling 3
Homienator ATI HD5850, liefst met zwarte PCB. Versie 1 (geschikt voor EK-FC5850) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
X-Tripiot [INACTIVE] Diverse ati 5870 kaarten Verkocht 19
E ati had4870 groen scherm Overclocking 5
Dustyrick raar geluid van ATI Asus 4890 Hardware & Software 10
R 2 ATi Kaarten in CF-setup Hardware & Software 9
K0G3L K0G3Ltje's Ati - Cube Gallery & Build Logs 79
stravinski ati (club3d) 4670 wordt niet herkend Hardware & Software 11
Colossus Ati leesvoer, Nieuwe generatie half 2010 Hardware & Software 5
Sanders Ati Tray Tools Overclocking 22

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan