• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Asus P6T pro workstation

Tja, in 2004 was er nog niet zo heel gek veel te krijgen om je hardeschijven te koelen...
Ik had wel van Zalman die blauwe heatpipe koeler gekocht voor de Raptor schijf,maar ik was wel even klaar met geld uitgeven, voor drie schijven te koelen was ik anders 100 euro kwijt geweest! (bovenop de bijna 1600 die de pc al koste)

Ik heb het uiteindelijk zo "opgelost" :D

k2jvr.jpg


Misschien ook wel even leuk om te zien hoe mijn werkplek toen er uit zag:

Zo stond het achter in mijn huiskamer :D
f2yas.jpg


daar achter zag het er dus zo uit:
2lbjl20.jpg

Dit was ook zelf gemaakt trouwens,ik ben timmerman/interieurbouwer
En dit is sinds 2005 mijn huidige 'werkplek'.

Zelfde kamer, alleen nu heb ik er een scheidings wand in staan vanwege het feit dat m'n zoontje ook z'n eigen kamer wilde...
par2o.jpg


lekker veel ruimte voor m'n DV bandjes en cd's
52kyfn.jpg


En dit was het geworden,en zo zit ik er omgeveer nu nog bij, alleen de bigtower is nu dus weg van me bureau, dus ik zit te denken om weer alles er uit te slopen en wat nieuws te bouwen :D
Leuk detail, die RVS paal waar de tft's aan hangen kan omhoog en omlaag door middel van een ruitenwissermotor uit een vrachtwagen hahaha
igkg0l.jpg


Mocht dit te ver off topic gaan, dan hoor ik het wel, maar vond het gewoon leuk om te laten zien hoe ik er bij zit! :icon_wink:
 
update

Even een update ,

ik heb mezelf maar een leuke Nvidia Quadro FX3500 videokaart cadeau gedaan, zodat me systeem nu compleet is, maar zoals je ziet zit er zo'n klein herrie schoppertje als koeling op...... :icon_twisted:

Ik heb al de hele avond zitten google'en maar waterkoeling blokken voor deze kaart kan ik niet vinden!
Maaaaaaaar misschien zegt hier iemand heee die print layout lijkt heel erg op een ....... kaart, en daar past dit of dat blok op ! :icon_cool:

Er zitten genoeg gaten in geboord om iets groots op vast te zetten, dus er zal heus wel wat te krijgen zijn, alleen zit ik op de verkeerde plekken te zoeken vrees ik :eusa_doh:

2u7twl0.jpg


15p2vdc.jpg
 
Dit ding heeft wel heeeeeeeeel veel overeenkomsten met mijn oude 7900gt :D.

zie hier een plaatje voor wat ik bedoel, alle componenten zitten op dezelfde plek etc.

7900GT-front-wocooler-big.jpg


edit: vond trouwens dit: "The maximum power consumption of Quadro FX 3500 based on a cut-down G71 GPU is 80W." link naar de spec. page van de g71 gpu geeft de 7xxx serie dus je kan het beste daar naar een blok zoeken. Ik heb mijn 7900gt trouwens op een core only blokje gedraaid (een standaard geval wat bij een asetek set kwam), ik had dan nog wel wat ram sinkjes op het mem zitten maar je kan ook zonder.
 
Laatst bewerkt:
Dit ding heeft wel heeeeeeeeel veel overeenkomsten met mijn oude 7900gt

Idd :surprised: dat is hem dus gewoon...... maar goed, ik heb gelukkig niet de volle 900 euro voor deze kaart neergeteld :033: (de vorige eigenaar wel whahaha,lang leve marktplaats)
Nu dus opzoek naar een mooi blok voor de 7900 GT :hmm

(ik had deze kaart 'nodig' om mijn montage software goed aan de gang te krijgen, de quadro serie is het enige wat ze ondersteunen)

Thanks !!
 
Een full cover blok heeft wel mijn voorkeur, maar als die nét even te prijzig zijn of moeilijk verkrijgbaar,dan maar inderdaad een universeel blokje.
Als ik maar snel van die herrie af ben, bij elke foto die ik open gaat het toerental omhoog.....dat is echt zooooo erg! 1 constante toon gaat nog wel, maar harder zachter harder zachter pfffffffff :071:

{edit}

Ik denk dat het de Danger Den NV-78 moet gaan worden, nu nog even uitvinden wat die kost ;-) (en waar te koop)
 
Laatst bewerkt:
[UPDATE]

Zooo, dankzij een tip van Nils heb ik via Tweakers voor 30 euro een fullcover DangerDen blokje gekocht en dat natuurlijk gelijk er op geschroeft!

Ik heb inmiddels wel door dat jullie graag foto's kijken, dus bij deze dan:

2r5fd4w.jpg


de oude koeler was snel los, wat een drap zat daar onder zeg....
2cqnors.jpg


Wel apart die GPU lijkt wel een glazen bovenkant te hebben hahaha, het glimt lekker in ieder geval
2h2egz5.jpg


Nieuwe pasta er op smeren gaat prima met je SIM kaart :icon_biggrin:
2r2cax1.jpg


Hij past keurig
1zezewi.jpg


Tja en dan even uitvinden wat de leukste route van de slangen gaat worden..
6dx18n.jpg


Dit is het dan geworden:
30mss2h.jpg


2ahcygz.jpg


Leuk detail, mijn mobo heeft een blauwe led onder de pci express sloten zitten, wat een mooi effect geeft (wat ik verder nooit zie maar goed)
2mxk3ll.jpg


De temperaturen zijn prima,bij gewoon normaal gebruik (internet,muziekje er bij enz) doet de CPU 37 graden, de GPU staat op 47 en mobo doet 48 graden.
Gisteren bij het proefdraaien had ik geen kap op m'n kast en liep steeds na 10 minuten de pc zo vast als een huis....bleek later omdat het mobo geen koeling had en naar 60 graden doorschoot :107: maar met dichte kast is er voldoende airflow om hem koel te houden, maar wie weet knal ik daar toch ook nog eens een waterblokje op :D

(eigenlijk mag dit topic wel verplaatst worden naar built logs denk ik zo?!)
 
Ik denk toch dat dat komt vanwege m'n vaders installateur/loodgieters achtergrond waar ik wat van mee heb gekregen, een CV installatie is ook allemaal parallel :icon_wink: hahaha

Maar goed, mijn gedachtengang is dat ik beide onderdelen een "koele" waterstroom gun, ik wilde niet met het lauwe water van cpu de gpu opwarmen... (ik weet het, het water is eigenlijk door de hele loop gelijk van temperatuur maar jaaa.....)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Pharlap [GEVONDEN] ASUS P6T Deluxe V2 LGA 1366 Intel X58 ATX gevraagd Gevonden 1
ShadowBumble [VERKOCHT] Asus P6T Deluxe V2 Verkocht 1
B [IN-ACTIVE] Full cover Asus P6T v2 Gevonden 0
D-foX Rampage Asus p6t v2 deluxe Overige Koeling 10
N [Waterkoeling] €750 euro, i7 930, asus p6T deluxe V2 Advies Waterkoeling Setup 7
M Nieuwe mobo: ASUS P6T SE, maar geen beeld?! Problemen & Oplossingen 18
Freddy Asus P6T Probleem: Kan BIOS niet zien, maar Windows opstartscherm wel :S Problemen & Oplossingen 2
ShockRaver I7 920 & Asus p6t SE Advies Waterkoeling Setup 24
Freddy Asus P6T Deluxe v2 + i7 920 Overclock BIOS Settings Overclocking 5
R MIPS ASUS P6T Deluxe Series Set Nickel POM Limited Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Donnie1992 asus p6t icm 2 X 4890 CF Hardware & Software 3
wunki Asus P6T Deluxe - Intel i7 - Radeon 5850 Advies Waterkoeling Setup 9
Alfist-GTV6 MIPS ASUS P6T / R2E Fusionblocks? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Asus p6t deluxe waterkoelen Waterkoeling 4
P Overclock i7 940 - Asus P6t Deluxe - Mushkin MEM Overclocking 7
D N/S Bridge Schatje Asus P6T Deluxe HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Aansluiten asus 3080 TI (hoeveel PCIe 8-pin gebruiken) NVIDIA 1
M Waterblock for Asus ROG strix RTX 3090 TI OC edition LC Waterkoeling 2
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Asus rog strix x570-e gaming monoblock Handleidingen en Installatie Tips 6
Hightower Asus aio 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
H Nvidea A6000 + Asus Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI + AMD Ryzen Threadripper PRO 3975WX Waterkoeling 1
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
vincent asus aio cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
M Asus M.2 standoff en screw HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Hightower Bios updaten Asus X99 E WS Hardware & Software 5
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
C XS-PC g1/4 rigid tube fitting past niet op asus maximus x HighFlow Forum 5
XenoMorpH Asus 970 Strix waterblock gezocht Gevonden 0
T Asus Zenith treadripper 1950X waterkoeling Gallery & Build Logs 7
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
A Asus Rampage II Extreme Waterkoeling. Waterkoeling 3
Freddy ASUS ROG Rampage VI Extreme / Apex Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Hightower EKWB monoblock voor de asus strix Z270 itx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Hightower cablemods ledstrip asus aura ready HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
U Asus Maximus IX Formula - Flow en Temp sensor Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies Waterkoeling GTX1070 / Asus Ranger vii I5 4690K (4-500 euro) Waterkoeling 34
Freddy EK-FB ASUS R5-E10 Monoblock RGB Edition *pre-order* HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C [TKA GPU] 2x asus GTX 670 Direct CUII 2GB + koelblokken Verkocht 1
M mosfet heatsinks van een Asus ROG Maximus VIII gene z170 moederbord gebroken Overige Koeling 5
Bas9466 asus radeon r 290 groene lijn bij film AMD / ATI 3
W Advies gezocht Asus matrix 980ti waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan