• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Asus Maximus Formula standaard NB.

88Gamer88

The Black Mozart Restyle
Hallo,

Ik heb sinds kort een Asus Maximus Formula.

Maar ik vind het nog te duur om de koeling er af te halen en overal nieuwe waterblocks op te zetten, NB, SB 2x Mosfet.
Zo doende vroeg ik me af of Highflow de WC blok kan leveren voor de NB die ook bij de SE versie mee geleverd zit.

1246642012-220.jpg


Of als er een ander WC blok er op past vind ik het ook prima.

Alvast bedankt 88Gamer88,
 
je zou 'ns kunnen kijken of dat standaard blokje eraf kan(ik geloof alvast van wel) en er een mcw30 opzetten van swiftech, miss past het swiftech nwb nb-max blokje er ook op, maar ik ben het helemaal niet zeker, maar je kan het alvast ff checken, want die aansluitingen op het blokje van dat mobo, zijn 8mm, een veel te (imho) dunne maat en nog al belachelijk om daardoor voor al de rest van je koppelingne 8mm slang te nemen (10mm buitendiameter ... ;)
 
je zou 'ns kunnen kijken of dat standaard blokje eraf kan(ik geloof alvast van wel) en er een mcw30 opzetten van swiftech, miss past het swiftech nwb nb-max blokje er ook op, maar ik ben het helemaal niet zeker, maar je kan het alvast ff checken, want die aansluitingen op het blokje van dat mobo, zijn 8mm, een veel te (imho) dunne maat en nog al belachelijk om daardoor voor al de rest van je koppelingne 8mm slang te nemen (10mm buitendiameter ... ;)


Dat gaat niet lukken, heb zelf ook deze mobo gehad.:001:
 
@ Vincent,
Helaas wat jij wil gaat niet lukken, dar moederbord wat jij afbeeld is de Asus Maximus Formula SE daar heeft asus een w.c blockje opgesoldeerd.

Ow ik dacht altijd dat het moet 4 schoefjes vast zat,
met een laagje koelpasta. omdat ik al paar keer een foto tegen gekomen ben waar ze alleen het WC blokje los hadden.

De link's had ik zelf ook al bezocht alleen dat is voor mij nog aan de duren kant.

@ Oli4v,
Ik denk dat dat niet zo passen.
Heel misschien EK-nb s-max met wat aanpassingen.
http://ekwaterblocks.com/shop/images/nb-max-s.jpg
 
nja, kon maar proberen, 'k had echt geen zin om te zitten opzoeken enzo, stomme zonneslag van gister :p

en 'k was m'n post heel erg sloom aan het typen, dermee dat vincent me voor was en mijn antwoord het zijne nogal tegensprak :D
 
Heb even voor me zelf de block uit gezocht voor het moederbord zo als hier.
Maar dit loopt als in de 150 Euro en dat vind ik toch wel aan de dure kant voor alleen het moederbord,

NB, SB, 2x Mosfet.

img1831vq0.jpg


Kan ook de koeler niet door zagen en ieder keer weer een WC blokje bij plaatsen :p

EDIT:

Zal van de week effe kijken of het NB blok vast gesoldeerd is of alleen geschoeft.
 
Laatst bewerkt:
Maximus Formula

Dag 88gamer88,

Heb je de standaard of de SE versie met NB koeling? Als je de normale versie hebt kan er geen koelblok op de NB gezet worden omdat er geen uitsparing is voorzien zoals de bij de SE.(zie afbeelding)
Alles kan er afgehaald worden (bij beide modellen), wel met de nodige voorzichtigheid. Er zijn gevallen bekend dat de chip meekomt. Zelf heb ik de standaard uitvoering (nu al bijna 2 jaar) en alles met succes kunnen verwijderen.

Het lukt het best als het moederbord nog niet is gebruikt, dan is de koelpasta, of dat spul dat Asus gebruikt nog niet te hard is geworden. Als het gebruikt is lukt het ook, naar iets moeilijker.

Volgorde die ik heb gebruikt:
• Eest verwijder je het plaatje van de SB en met een platte schroevendraaier maak je de heatpipe los, deze is gelijmd.
• Dan maak je de pennetjes van de SB los evenals alle schroefjes van de NB en het aluminium gedeelte dat op de linkse mosfet staat.
• Dan ga je de platte schroevendraaier rond de NB voorzichtig! wrikken tot deze los komt. Je kan een oude telefoonkaart of pasje gebruiken om te voorkomen dat je het moederbord beschadigd.
• Bij mij schoot hij los met een geluid dat je liever niet hoort, enkele grijze haren erbij, maar alles was in orde.

Als alles is verwijder kan je het SB blokje gewoon terug gebruiken en voor de NB de EK-NB S-MAX.
De blok voor de SB die je gezocht hebt vind in wel in een vreemde hoek staan!


EK-Supreme & EK-NB S-MAX Plexi
 

Bijlagen

  • asus%20maximus%20formula%2012.jpg
    asus%20maximus%20formula%2012.jpg
    55,9 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
@ eric.
Heb je de standaard of de SE versie met NB koeling? Als je de normale versie hebt kan er geen koelblok op de NB gezet worden omdat er geen uitsparing is voorzien zoals de bij de SE.

Ik heb de normale standaard versie.
Waar inderdaad geen NB WC blok bij geleverd zit.
Zo doende de vraag of hier apart aan kan komen.

Volgorde die ik heb gebruikt:
• Eest verwijder je het plaatje van de SB en met een platte schroevendraaier maak je de heatpipe los, deze is gelijmd.
• Dan maak je de pennetjes van de SB los evenals alle schroefjes van de NB en het aluminium gedeelte dat op de linkse mosfet staat.
• Dan ga je de platte schroevendraaier rond de NB voorzichtig! wrikken tot deze los komt. Je kan een oude telefoonkaart of pasje gebruiken om te voorkomen dat je het moederbord beschadigd.
• Bij mij schoot hij los met een geluid dat je liever niet hoort, enkele grijze haren erbij, maar alles was in orde

Ik weet ik hoe ik de koeler er af moet halen.
Alleen heb geen zin om 150 euro te betalen voor WC Blocks voor dit toch redelijke oude moederbord.

Ik dacht dat alle koeling van de Maximus Formula & Maximus Formula SE het zelfde was waar bij de SE versie een extra WC NB block zij dat. dat is wat ik van foto's gezien het te minste.

Als alles is verwijder kan je het SB blokje gewoon terug gebruiken en voor de NB de EK-NB S-MAX.
De blok voor de SB die je gezocht hebt vind in wel in een vreemde hoek staan!

Bij jou staat die inderdaad recht, maar hij doet ze ding denk ik wel :D
 
Laatst bewerkt:
probeer anders eens een heatpipe van de SE versie te bemachtigen.... zet het op tweakers bij de gezocht rubriek, of een anders site waar je hardware tweede hands kan kopen
 
Ik heb ook een Q9550, deze loopt nu op 3,8 Ghz en deze heeft ook een tijdje 4,0 gedraaid.
dit op een Striker II NSE met N790i chipset....toen de standaart koeler er op zat leek het er meer op dat de NB en SB de mosfets opwarmen door de heatpipe constuctie... heb de NB en SB nu apart geWCed en de mosfets passief met deze blokjes Enzotech Mosfet MST-81 en deze voelen amper warm als ik ze aanraak...
 
Ik snap wat je bedoel.

Waterkoeling op de Mosfets is eigelijk een overbodige luxe.
Maar weet uit ervaring dat ze goed warm kunnen worden.

Op welke voltage draai jij je Q9550 ?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
U Asus Maximus IX Formula - Flow en Temp sensor Advies Waterkoeling Setup 1
D asus maximus formula VI formula 1150 socket in corsair 750D Handleidingen en Installatie Tips 4
D [IN-ACTIVE] Asus Maximus VI Formula Verkocht 1
D Corsair 32gig kit // Asus Maximus VI Formula Hardware & Software 1
ChillPascal Asus Maximus V Formula Waterblock (Acetal, plexi) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Zwelgje [CLOSED] i7 875K - ASUS Maximus III Formula - EK-FB Gesloten 4
D Advies omtrent hafx case met asus maximus formula v en i7 ib (mobo heeft wc opties) Advies Waterkoeling Setup 4
Zwelgje [CLOSED] MB Asus Maximus III Formula + 875K Gesloten 6
K [INACTIVE] Asus Maximus Formula III Gevonden 4
S [INACTIVE] i/o shield Asus Maximus Formula Gevonden 4
T Asus Maximus II Formula - Full covered block? Waterkoeling 8
Sanders RAID0 Instellingen wil niet: SATA schijven met Asus Maximus II Formula P45 Problemen & Oplossingen 18
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
C XS-PC g1/4 rigid tube fitting past niet op asus maximus x HighFlow Forum 5
M mosfet heatsinks van een Asus ROG Maximus VIII gene z170 moederbord gebroken Overige Koeling 5
R ASUS ROG MAXIMUS VIII EXTREME/ASSEMBLY Waterblok Hardware & Software 6
D Bitspower ASUS MAXIMUS VII IMPACT HighFlow Webshop 1
Hightower [ gezocht] mosfetblok voor de asus maximus IVgene Gevonden 2
B Sli verbinding asus maximus ranger vii Waterkoeling 4
Vissa [VERKOCHT] Asus Maximus V Gene Verkocht 1
N [Waterkoeling] 700€ ,I7 4470K, 2x EVGA 770 GTX, Asus Maximus VI Hero, Crhr Vengeance Advies Waterkoeling Setup 23
D ASUS MAXIMUS VI IMPACT (Intel Z87) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P Waterkoeling 4770K (ASUS MAXIMUS VI HERO MOBO) w/ GTX 670 (MSI N670GTX-PM2D2GD5/OC) Advies Waterkoeling Setup 9
l3p [VERKOCHT] Asus Maximus V Gene + EK-MOSFET ASUS M5G - Acetal + Nickel Verkocht 7
Cygnitr0n [IN-ACTIVE] Asus Maximus IV Gene-Z Verkocht 8
Aequitis [VERKOCHT] Asus Maximus Extreme IV 3.0 incl Fullcover Waterblock Verkocht 1
BlaserR93 Waterblock Asus Maximus 5 Gene HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
tomasvanderpijl asus maximus iv-gene z --> asus maximus v gene Hardware & Software 15
l3p [VERKOCHT] Asus ROG Maximus IV GENE-Z incl. EK-MOSFET Max IV Gene prototype blok Verkocht 8
Lqd [CANCELLED] Asus maximus IV Extreme Verkocht 14
R ASUS Maximus Extreme-Z mobo blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
arwin74 [CLOSED] Waarde ASUS Maximus IV Extreme Gesloten 4
X [VERKOCHT] Asus Maximus IV Extreme rev. B3 Verkocht 6
cederieck Wel geheugen op ASUS Maximus IV Extreme? zal dit werken ? Hardware & Software 11
Killerbee [VERKOCHT] Intel i7 860, Asus Maximus III Gene & Corsair Dominator GT 4GB Verkocht 23
N Koolance MB-ASM3E (ASUS Maximus III Extreme) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
vincent Bitspower asus maximus extreem HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
MrGiorgio Asus maximus--->rampage Hardware & Software 11
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Aansluiten asus 3080 TI (hoeveel PCIe 8-pin gebruiken) NVIDIA 1
M Waterblock for Asus ROG strix RTX 3090 TI OC edition LC Waterkoeling 2
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Asus rog strix x570-e gaming monoblock Handleidingen en Installatie Tips 6
Hightower Asus aio 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
H Nvidea A6000 + Asus Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI + AMD Ryzen Threadripper PRO 3975WX Waterkoeling 1
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
vincent asus aio cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan