• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

AMD 1090T Overclock

audio-holic

New member
Hallo,

Ik ben al een paar dagen bezig om mijn 1090T te clocken naar 4000 Mhz
Momenteel gebruik ik de overclock profielen van de bios.
Dat brengt me naar 3917 MHZ
Multi 16x
HTT Clock 244 MHZ
HTT Speed 2447 MHZ
VCORE 1.50 (Load Intel Burn Test)

Met Intel Burn Test kom ik bij het einde van de 5e run (Totaal 10 stress level HIGH)
op een cpu temp van 61 graden. Nou weet ik dat de max temp 62 zou zijn volgens amd.
Dat betekent eigenlijk dat mijn koeler van 70 euri niet met de hitte overweg kan??
Terwijl ik vaak lees dat deze combinatie dat moet aankunnen.
Heb ik soms een slechte chip?

Mijn Specs:
AMD 1090T
Noctua NH-D14 + NHT1 Koelpasta
Asus Crosshair IV Formula
XFX 850 Pro voeding.
Amd 6950 1gb
4x4GB Corsair XMS3 1600MHZ
 
probeer eens je multiplier te verhogen en je fsb/httspeed te verlagen

kan je anders een screenshot posten met alle tabs van cpu-z open?

en met welk programma meet jij je temperaturen?
 
Hmm met deze settings kom ik op een max vcore load van 1.51V dit komt door de Load Line Calibration.
Als ik Intel Burn Test draai op standard stress level pass ik de test.
Op High geeft hij bij de 7e run van de 10 de melding dat de cpu niet stabiel genoeg is. Maar geen bluescreen ofzo
 

Bijlagen

  • screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 43
Als ik jou was, zou ik testen met Prime95 Blend. Probeer eens een paar tikjes extra CPU-NB en NB voltage (heb dezelfde combinatie gehad, van 1090T + Crosshair IV Forumla en daar hielp dat wel eens). Probeer als dat niet werkt anders eens met 2 stickjes RAM ipv 4.
 
Voltage is erg nodig bij deze cpu heb ik zelf ook door, na een upgrade naar een h100 kon ik veel verder komen en jij was veel stabieler, ik draai nu de 1090t op 4,2ghz en een cpu/nb freq van 3ghz. Hij viel vaak uit maar kwist niet waar het aan lag dus was maar eens op google aan het neusen geweest en kwam er achter dat deze cpu veel voltage drop hebben en het kwam er op neer dat als je cpu vdda voltage ophoog gooit hij stabieler is, dus dat had ik ook gedaan en dat merk je direct vooral in gamen. maar ja koeling is vooral belangrijk ik probeer beneden de 55 graden te komen dit is het meest veiliger, maar ja hoe lager hoe beter natuurlijk.
 
Maar is dat ook een probleem vergeleken met onnodig een topic aan te maken met 4 zinnen?
Ik zelf ben ook een topic kicker omdat mijn vraag aansluit bij die topic en omdat ik dan een kleine vraag heb.
Vind het dan onnodig ruimte verspilling om op het forum om een nieuw topic aan te maken met een kleine vraag.
Ik doe dit meer voor de mods en members. Maar misschien kijk ik er wel helemaal verkeerd tegen aan en doe ik het zelf ook fout.
Het is iig met een goede bedoeling.
 
Dit is mijn mening maar een vraag stellen over iets wat ontopic is lijkt me idd ok maar dan nog kan het gezien worden als een topic kaap
Mij maakt het allemaal niet veel uit.
Is gewoon onoverzichtelijk met een topic van meer dan een jaar oud (voor mij).
Je kan altijd een topic starten bij algemene discuties ivm dit verhaal.
Anders vervuilen we dit topic maar :-(

Sent from my LT18i using Tapatalk 2
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
fatal_error.be amd 1090T + crossfire 5870 overclock probleem Overclocking 3
jev09 [waterkoeling] 400 euro,AMD Phenom 1090T, Asus crosshair V formula Advies Waterkoeling Setup 12
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
H Nvidea A6000 + Asus Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI + AMD Ryzen Threadripper PRO 3975WX Waterkoeling 1
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity D-RGB Intel / AMD / sTR4 - Full Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Bl4ckj4ck666 Amd ryzen 7 3800x Hardware & Software 1
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Rammstation Gratis AMD Game - Horizon Zero Dawn : The Complete Edition Overige 3
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
Hightower Ekwb gpu blok amd 5700/xt HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
XenoMorpH EK-Velocity Intel/AMD Mounting Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Gezocht een AMD backplate voor een supremacy EVO Gevonden 3
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
R Single slot bracket for AMD Vega HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R Alphacool Eisblock GPX-A acetal AMD RX Vega M03 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
iSP Oud low-end test pci-e kaartje AMD/Nvidia Gevonden 1
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy AMD Threadripper Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Sw333t [TKA PC] Kleine AMD PC, zie omschrijving Verkocht 1
Sw333t [verkocht] AMD set met A6-7400K, MSI A88XI AC, RAM, SSHD en W10 Home Verkocht 1
R Full Cover waterblock amd saphire R9 280x vaporx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C is het mogelijk om met deze set (EK-KIT X360 Performance) 2 x amd r9 290x te koelen Waterkoeling 5
volcom EK-Supreme LTX AMD PreciseMount - Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D Waterkoeling Hulp bij samenstellen X79 S2011 3x AMD HD79xx € ???? Advies Waterkoeling Setup 12
J GPU waterkoeling AMD Radeon R9 290 Advies Waterkoeling Setup 2
I Waterkoeling [€...,-]AMD FX8150 Quad Advies Waterkoeling Setup 8
V Hardware configuratie 4x AMD R9-290x watergekoeld. Hardware & Software 2
J Waterkoeling voor een AMD Radeon R9 290(X) Advies Waterkoeling Setup 3
O Vraagje over amd R9 290 vrm koeling Overige Koeling 5
volcom [Gezocht] 240mm rad, pompje en cpu block (amd) Gevonden 6
T Waterblok installatie AMD Gpu Waterkoeling 3
T AMD Radeon R9 290X en waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Dave-V [GEVONDEN] EK Supreme HF AMD mouting bracket Gevonden 3
Cerenas Overclocken geünlockte AMD 960T Overclocking 2
Cerenas Cerenas - Louw Post - AMD systeempje Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
reclamations Mounting plate Supremacy AMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H [GEZ] Supermicro G34 moederbord met 4 sockets / AMD Opteron cpus Gevonden 0
H Cooler Master Haf X ( AMD Edition )( Air Cooled ) Gallery & Build Logs 4
NAVYVIPER [VERKOCHT] amd phenom 9500 2.2ghz quadcore am2+ Verkocht 1
AzzKickr EK-Supreme LTX AMD Plexi versie ? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
A amd fx 8320 overclocken. Overclocking 3
A even voorstellen ik en mijn eerste amd. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
z999 [VERKOCHT] EK Waterblocks EK-Supreme HF, Full Nickel (enkel amd mounting) Verkocht 5
z999 [IN-ACTIVE] AMD cpu koeler Gevonden 3
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand dit nog liggen Backplate CPU AMD/i5/i7! Gevonden 3
z999 [GEVONDEN] Amd 5870 Gevonden 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan