• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Alternatieve Koelvloeistoffen, de opties...

ik zou het puur doen, en 20% met gedemineraliseerd water.
1liter puur kleurloos kost ma van max 7euro, naargelang waar je het koopt.
Als je die kant en klare koopt zit je ongeveer met hetzelfde percentage als het gewone koelvloeistof, heb je geen winst in prestatie koeling.

Natuurlijk, als iemand je ooit vraagt hoe je erop kwam, laat mijn naam graag vallen aub, "Chiller",
degene die met het idee hier is op de proppen gekomen, en uitleg gaf hoe en wat, en al.
hint hint......

hallo, lees eens wat hoger, als je Ethylene Glycol gebruikt, hoef je GEEN anti corrosie meer toe te voegen.

En 100% in je systeem kappen is ook niet goed. (80%-20% gedemineraliseerd water)
Lees de topic er eens goed op na.

hallo

nou ik las dus 2 dingen 1 dat je bij 100 % gedemineraliseerd water moest doen

en 2

Bij die voor auto radiatoren hoef je niets toe te voegen. Bij 100% Ethylene Glycol wel,
namelijk anti-corrosie (te krijgen bij Highflow en bouwmarkten).

maja in iedergeval ga ik dat anderen wel doen

hallo

nou ik las dus 2 dingen 1 dat je bij 100 % gedemineraliseerd water moest doen

en 2

Bij die voor auto radiatoren hoef je niets toe te voegen. Bij 100% Ethylene Glycol wel,
namelijk anti-corrosie (te krijgen bij Highflow en bouwmarkten).

maja in iedergeval ga ik dat anderen wel doen

Weer verkeerd gelezen :033:

Anti-corrosie is voor beiden niet nodig.

Ga voor optie 2:

80% van 100% Ethylene Glycol samen met 20% gedemineraliseerd water om
die te verdunnen. Anti-corrosie is dus niet nodig, wat je kan toevoegen is die
Feser View UV kleur vloeistof hier.

Feser View is puur en alleen mits je dat wilt voor een kleurtje en/of UV effect.

Koelvloeistof maar wat

Systeem draaid nu weer mooi temps ook lekker tot nu toe maaaaaaaar :012:
Ik zit zelf in de auto's dus heb nu in het systeem antivries
Voordeel is dat er niets in wil groeien en tast ook niets aan LIJKT goed toch :096:
Ik vroeg me nu af is dat spul niet te dik (flow)en is er ergens een vergelijk van :icon_eek:
Dus Koelvloeistof (auto) koelvloeistof (PC) en Demi water met Toevoeging (winkel)

:098: Daar begint de discussie :033:
Vettig super wat je zecht smeerende werking en bla bla bla veel voordelen dus
Maar is dat andere spul minder goed (minder smerende werking) of omdat het vloeibaarder is koelt het dan beter (lagere temp)

tis beiden even vloeibaar hoor :p

Maar omdat autokoelvloeitsof vettig is voelt het gewoon dikker aan :p

Ik heb de eerste 3 jaar van me pc&cooling tijd autokoelvloeistof gebruikt, en echt NOOIt slechte temps of fratsen gehad, wel heel vaak echt super stille pompen omdat het zo vettig is :p

dat wel weer een nadeel van demi water etc het heeft geen smerende werking, maar kwa temps enzo ik zouw het allemaal niet weten :p die 1 graden ?

das wel al 2 jaar oud ;)

De techniek is al veel verder :p

Fluid XP is al falliet of is tegenwoordig primochill? ook troep dus ;)

Danger den vloeistof is FAIL!/ nooit langer als 2 maanden op de markt geweest? lekker exclusif ja ;) we weten allemaal waarom :D!

Feser heeft gewoon zeer nette temps voor die tijd, tegenwoordig heeft feser al ondertussen een andere "formule" dus dat is ook weer van deze tijd.

Daarom autovloeistof heeft eigenlijk genoeg + punten, maar waarom het bv niet zo in de feser flessen zit weet ik ook niet :p kben geen scheikunde ventje :p

HAHAHAHA ik ook niet maar wel iets om effies op door te zoeken al is het maar voor de fun :023:
Wie weet wat eruit komt om nog eens zo'n test te doen maar dan met het spul wat nu te koop is ??:077:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan