Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Omdat puur H2Onog altijd het beste is. Water wetter van Redline is een toevoeging die je bij demi water voegt om zo ook anti-corrosie middelen erin te krijgen.
Maar het resultaat qua koelen zal je niet merken. Dus als je autokoelvloeistof wilt gaan gebruiken is Redline waterwetter de beste.
Anders gewoon demi water + dead water + silver coil.
onderbouwing in mijn vorige post: puur H2O het best. Koelvloeistof is vermengd ( dus H2O is verdund) met verschillende chemicaliën. Dat wil je eigenlijk maar zo min mogelijk.
Als je dus wel anti corrosie nodig hebt omdat je alu en koper in zelfde loop gebruikt en koelvloeistof wilt gaan gebruiken, stelde ik voor om een water wetter te gebruiken die ook in de race industrie wordt gebruikt. Dus ook om metalen te beschermen tegen corrosie.
Zo'n flesje kan je liters vloeistof mee maken terwijl koelvloeistof kant-en-klaar toch al prijzig is. Of misschien net zo duur in the end. Maar dan maak je wel optimaal gebruik van het aantal watermoleculen die warmte opnnemen en afgeven.
Koelvloeistof voor een verbrandingsmotor zit veel chemie bij door die je niet nodig hebt.
Er zit verschil tussen kant-en-klare (auto) koelvloeistof en anti-vries.
Met anti-vries hou je water als basis en het zou me verbazen als dat bij koelvloeistof ook zo is.
Water met anti-vries mag bv. niet in een alu blok ....
Daarbij zou ik juist NIET kiezen voor middelen uit de racerij, puur omdat dat vaak maar een paar
dagen mee hoeft voordat het blok weer uit elkaar gaat.
Het zal best super koelen mischien, maar verder .... Ik zou het niet doen.
Antivries = glycol.
Glycol zit ook in normale auto koelvloeistof.
Verbrandingsmotoren zijn veelal van ALU of hebben alu onderdelen waardoor glycol doorstroomt. Ook zitten er anti-corrosrie en anti-bacterële bestandelen in. Ook hebben ze toevoegingen erin gedaan zodat het warm en koud worden zo min mogelijk schade aanbrengt aan de eigenschappen van de koelvloeistof.
Ze hebben te maken van temperatuyren van -30 tot + 100 nogwat.. (globaal.. gezegd).
Dus wil je goede vloeistof voor je WC, haal dat alu eruit.. koop een liter demi water en een flesje dead water.
Wil je koelvloeistof gebruiken dan erg verdunde Redline op demi water.
Er zijn meerdere topics over alternatieve koelvloeistoffen, die heb ik nu samengevoegd.
Discussie? Doe het op een normale manier.
Gefrustreerd? Tel tot 10 en doe iets anders ofzo, hier a.u.b. netjes houden. Thanks!