Het begint bijna een waterkoelcliche te worden maar:
voor de koelingsprestatie maakt het in ieder geval niets noemenswaardig uit.
Gister kwam skinnee met
deze vloeistof roundup. Alles binnen 1c.
Kan de nanofluid @ "snake-oil" ook weer op de plank gezet worden van kort durende waterkoelmythes. :039:
Enige nadeel dat er kleeft aan gekleurde koelvloeistoffen is dat er een kleine kans is dat het CPU blok dicht slipt met een mix van opgehoopte kleurstof en ?? Een vraagteken omdat daar eigenlijk nog steeds geen duidelijkheid over is. Niet over hoe het onstaat en dus ook niet over hoe groot de kans is dat het gebeuren zal. Gezien de geringe hoeveelheid klachten die je erover tegenkomt op forums denk ik dat de kans erop heel erg klein is.
Het voordeel van gekleurde
vloeistof is dat het er heel mooi uit kan zien. Een clear
slang met gekleurde
vloeistof erin geeft een heel ander effect dan een gekleurde
slang. Niet dat de één de vervanger is voor de ander, want elk kan binnen een bepaalde stijl van de set-up zijn visuele voordeel hebben. (witte, zwarte en zilverkleurige slangen staan imo helemaal op zich)
Wat duurzaamheid betreft geef ik de voorkeur aan gedestilleerd + zilver met een zwarte
slang om de kans op als helemaal tot nul te reduceren. Dan nog het liefst met vernikkelde koelblokjes om de kans op
de zwarte impingement corrosie aanslag ook uit te sluiten.
Je kan met waterkoeling jezelf beter af vragen "wat past het beste bij mijn wensen". Als je clear
slang met een kleurtje erin erg mooi vind, kan je daar gerust voor kiezen. Het overgrote (stille) deel van de gebruikers van gekleurde
vloeistof is er tevreden mee. Als zou elke tevreden gebruiker van gekleurde
vloeistof er een topic over openen knallen de wc forums denk ik uit hun voegen.
Als je het liefst een set minstens een jaar of twee zonder ernaar om te kijken wilt laten lopen; ga dan voor de vernikkelde blokjes, met gedestilleerd water en zilver en gekleurde slangen. (+ stoffilters voor de
fans )
Added after 44 minutes:
In stijl antwoorden:
Ultra Pure met kill coil
En dan een dye naar wens ? heb ik ook nog PT nuke nodig dan ?
TNX
PT Nuke is dan niet meer nodig. Een Dye kan er wel bij.