• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Alienware Aurora R3

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeanPaul

Bros Family
Beste Highflowers !

Hier ben ik weer :sarc:
Naar dat ik de SR-2 had verkocht , en daar een gaming notebook van had aangeschaft wat een heerlijke machine was.
Alleen helaas 1 probleempje qua upgrade mogelijkheden toch maar besloten hem te verkopen .
En weer terug te keren naar een desktop , aangezien ik niet de mobiliteit extreem hard gebruikte of ja niet genoeg .
Toen kwam de vraag wat gaan we bouwen ? paar weken lang componenten liggen samen te stellen en kwam toch iedere keer weer op een extreem hoog prijs kaartje , want wilde wel componenten die qua kleurstelling met elkaar overkwamen en uiteraard preformence aanwezig was en dat heeft altijd een prijs kaartje .
Toen kwam ik een alienware systeem tegen op 4launch . Namelijk de R3 dit is de sandy bridge versie .
Deze waren redelijk netjes geprijsd aangezien het ''op=op'' actie was + ik kon wat foetelen met de BTW .

De specs waren van dit machine .

* Intel Core i7 2600k
* Msi GTX680 Twin Frozer III
* 8GB DDR 1333mhz Corsair dominator 7-7-7-20
* Adata 850 Watt
* Crucial M4 256GB
* Crucial M4 256GB
* 1TB 7200 RPM 64MB cache Western Digital
* 1TB 7200 RPM 64MB cache Western Digital
* AsRock Z77 Extreme 4M.
* Intel 2011 Liquid Solution
* Lamptron FC touch


Voor deze prijs kon ik zelf niet een Z68 systeem samen stellen + het was eens wat nieuws .
Ding eenmaal aangekomen direct ff uitelkaar gehaald en even gekeken .
Het enigste wat ik veranderd heb is de PSU en de fans voor de rest is dit allemaal keurig netjes
Er was geen enkele reden om eigenlijk de PSU te vervangen maar ik irriteer me al gauw aan ongeorganiseerd spul, zodoende dat ik deze heb vervangen voor een Adata 850watt psu die modulair is .
En deze titanium Grey + Marine blue heb gesleeved .

Verder even wat aandachts punten op het betrek van ''alienware''
Dit soort dingen koop je alleen als de prijs echt te doen is , als je deze config samen stelt op alienware zelf ben je dik 2100 euro kwijt . Wat gewoon simpel weg achterlijk is , geen omweg of uitlul punt mogelijk . Het enige positieive wat je voor die prijs er bij krijgt is de keurige garantie van dell maar dat is ook wel te verwachten als je dat soort bedragen neer legt .
Verder het moederbord zelf van de aurora's series is vrij netjes ,heeft een degelijke heatsink er op zitten veel usb aansluiting ik tel er 7 op de mijne . Genoeg sata poorten aanwezig + sli of CF is mogelijk met 2x 16. Wat ook meer dan zat is laten we eerlijk zijn . Verder is het zo dat de ''Alienware FX '' de pcb van de leds aan de front en de sidepanels op elk ander moederbord ook werkt mocht je ooit upgraden qua platfrom .De bios is tegen over andere Z6* borden wat aan de magere kant Alienware heeft er 3 Oc opties uit het fabriek op in gestelt van 3.6 tot 4.1 GHZ . Verder kun je nog uitgebreid verder tweaken mocht dit gewilt zijn je krijgt hem even ver als de rest ( ik kwam tot 4.7ghz op dit bord) De memory config is ook het bekende verhaal zoals op alle andere Z68 borden.Dan als aller laatste de behuizing zelf is wel echt kwaliteit hij is wel ontiegelijk zwaar schat hem zo een dikke 20KG maar wel echt degelijk spul allemaal dus dat is wel positief .

Er komen nog foto's van hoe alles is gekabelmanaged is misschien komt er ooit nieuwe hardware in wie weet met mij haha of nog wel gekkere ideeën .Verwacht hier overigs geen buildlogg van 100 pagina's maar gewoon kort en krachtig een bewerkt alienware systeem voor gamen en dagelijks gebruik .

Tot de volgende

CEO Sad panda .
 
Laatst bewerkt:
Gezellig, nog een alienware gebruiker.
mooi spul maar de bekabeling in de aurora is echt om te janken zo rommelig.
vandaar dat ik ook een corsair 800d heb, het enige probleem nu is dat de voeding een ander formaat heeft en dat je zit met veel kabels die ik niet gebruikt en toch vast zitten aan de voeding.
maarja al met al is het wel een leuk ding :)
 
Die jongen weet gewoon niet wat hij wilt :p

true_story_poster-ra1af92c27e34472196add11f22fbc17c_w2u_400.jpg
 
Upper de up!

de pics zoals beloofd hij is ver af al wil ik in de toekomst hier en daar nog wel wat veranderen.
Wat zowiezo nog gaat gebeuren maar nog geen zin / tijd voor gehad is de groene dominator fins grijs + blauw spuiten .En ik moet nog de power aansluiting maken voor de blueray speler + sleeven uiteraard.


We kennen de case allemaal wel .
DSC_0055.jpg


DSC_0056.jpg


DSC_0057.jpg

Klepje dat open schuift zodra je er op duwt waar de 2x usb 2.0 /1x usb 3.0 + mic in+out .

DSC_0058.jpg

Dan het alienware hoofdje als je er opduwt schuif de klep omlaag waar je de 5.25 mee te zien krijgt.

DSC_0060.jpg

Groot plus punt van de case is deze handel als je die omhoog trekt plakt zo de sidepanel open.

DSC_0061.jpg

De sidepanel is echt zwaar voor een sidepanel , zwaarder dan die van de V8 wat ik heb gehad . Het zwarte connectertje wat aan de binnenkant van de sidepanel zit is om de leds aan te sturen zodat we niet met kabels zitten slim systeempje.

DSC_0062.jpg

Eenmaal open ...


DSC_0064.jpg


DSC_0066.jpg




Hier en daar wat cablemanagement was een hels karwei maar het is gelukt . Blijven veel kabels van de AlienFX (alienware pcb voor de ledjes ect) .

DSC_0067.jpg


DSC_0068.jpg


Alienware zelf monteerd ook een fan die speciaal op de gpu staat gericht dit is een 92mm fan in een dikke plastic huls gemonteerd maar zo danig dat er bijna geen lucht meer door komt . Dus er uit er mee en een van de beste fans wat op de markt zijn vervangen ( zijn overigs alle fans voor vervangen zit 3x 120mm 1800rpm Gentle typhoons

DSC_0071.jpg

Hier en daar kabels van de heatsink en de fan + pomp netjes weg gewerkt

DSC_0070.jpg

Zelf hier een extra fan gemonteerd voor wat meer outtake dat is het enigste wat is vergeten bij deze mensen van dell(retards) helpte mijn temps ontiegelijk ging van gtx590 load 85 naar 72.

Tenslotte nog de alienware R3 even op het bureau aan en voila !

DSC_0072.jpg

Tot de volgende.
 
Moi iz back !

Een nieuwe update en waarschijnlijk een van de laatste komt nog wel 1 of 2 maar dan zal die ook klaar zijn .
Er is mega veel verandert zal even beetje wat zo nu en daar in mij op komt opsommen :

- Case zwart gespoten
- Paint job @ mobo
- Alienware WC setje onder handen genomen
- monteer systeempje verandert van de 2 top 120mm fans was eerst met schroeven nu met rubbertjes .
- Paint job @ Ram
- Damage paint poging tot (vind het zelf aardig gelukt )
- Cablemanagement vernieuwt


Zoals je het laatste leest damage paint ik wilde eens wat nieuws proberen en het laten lijken of de gehele case beschadigt is alsof het veel schade heeft opgelopen van iets .....

Genoeg gelult hier komt een reeks met pics

imag0044b.jpg


imag0045wr.jpg


imag0046ut.jpg


imag0047ay.jpg


imag0048h.jpg


imag0049n.jpg


imag0050jt.jpg


imag0051fw.jpg


imag0052qr.jpg


imag0053kw.jpg


imag0054a.jpg


imag0055vr.jpg


Verder zal ik even een lijstje opsommen met allerlei meuk wat er uit is gehaald wat Dell standaard mee shipt :

-Alle plastic covers verwijdert

-De bovenste PCB , dit is een pcb die regelt via het alienware FX boardje het thermal control gedeelte ( in mijn ogen totaal nutteloos ) ik heb hier een lekkere fancontroller voor in de plaats gestoken .

-1 HDD cage ik heb genoeg aan 3 hdd's

- Standaard ram geheugen er uit gehaald , hier voor zat Samsung 12GB DDR 1333mhz niks mis mee maar Dominators zijn leukerd .

-Alle fans vervangen voor Gentle typhoons .

tot de volgende
 
Mini update

Toch maar besloten de bak te houden , en hem nog helemaal naar wens te bouwen en dan gewoon lekker genieten .

Wat vind ik dat nog beter moet / wat word nog verandert ? :

* sata kabels van de hdd's

* Radiator van de H60 word geswapt voor eentje van EK

* Een window ? Alleen geen idee welke vorm of wat dan ook .. hier mogen mensen best hun ideeën over achter laten.

* Waarschijnelijk de GTX590 verkaufen en hier een GTX680 voor in de plaats dauwen.

tot de volgende.
 
Update.

Zoow ,

Kleine update niet veel groots . Nieuwe monitor gekocht een BenQ G2750 bij paradigit was een leuke actie :)
Deze direct aan de muur gehangen en nog wat kabelgeuten aangelegd in de kamer .

IMAG0188.jpg


IMAG0189.jpg


En voila :

IMAG0191.jpg


Kabels blijf je altijd houden maar je kunt er wel voor zorgen dat het allemaal niet over de grond hangt !:)

IMAG0192.jpg


voor de rest is het pakje van HF binnen gekomen en is er een GTX590 de deur uit en deze heeft plaats gemaakt voor een msi GTX680 Twinfrozer III .

Tot de volgende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
kier Alienware Aurora ALX-XL Gallery & Build Logs 73
JeanPaul [REFUSED] Alienware Aurora R3 Verkocht 1
Stephan---pro [CANCELLED] Alienware aurora case incl 875watt voeding ruilen Gevonden 1
M welke video kaart zou er geschikt zijn voor een alienware aurora alx Hardware & Software 0
M alienware aurora alx upgraden Hardware & Software 1
Stephan---pro Alienware aurora overbouwen naar een andere kast Cases en Modding 20
Vannos Alienware Aurora Desktop Gallery & Build Logs 69
Stephan---pro [IN-ACTIVE] Alienware waterset cpu Verkocht 3
JeanPaul [IN-ACTIVE] Alienware P67 Motherboard Verkocht 0
Stephan---pro AlienWare 800D (Clean Style) Gallery & Build Logs 74
Vannos [INACTIVE] Alienware toetsenbord USB Verkocht 0
D Alienware m11x kopen alleen welke processor ? Hardware & Software 20
Vannos raid on alienware Hardware & Software 5
Vannos Alienware M17X Gallery & Build Logs 62
M Alienware TactX HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
stravinski alienware casemods Cases en Modding 18
B plaatsing radiator Eisbaer pro aurora Waterkoeling 4
M Bridge para 2x Alphacool Eisblock Aurora Acryl GPX-N Geforce RTX 3090 TI Strix/TUF com placa traseira Waterkoeling 1
Jason Alphacool Eisblock Aurora GPX-N Acryl Active Backplate 3090/3080 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Alphacool Eisblock Aurora Acryl GPX-A Radeon RX 6800/6800XT/6900XT Reference D-RGB Te Koop 0
Jason Alphacool Eisblock XPX Aurora waterblocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason The Alphacool Eisfluegel Aurora flow indicator "HighFlow" with RPM-Signal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason The Alphacool Eisblock Aurora Plexi GPX-N RTX 3080 Founders Edition with Backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisblock XPX Pro Aurora Light - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Alphacool Eisblock Aurora Plexi GPX-N RTX 3090/3080 with Backplate (Reference) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
arwin74 Alphacool Eisblock XPX Aurora PRO - Plexi Black Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R Mayhems Aurora 2 Silver voor lang gebruik? (1 jaar) Waterkoeling 1
Freddy Alphacool Aurora LED Ring voor reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Slader Mayhems Aurora vraag Waterkoeling 2
Slader Mayhems Aurora vraag Waterkoeling 4
k.3nny K.3nny's Parvum Aurora case Gallery & Build Logs 76
JeanPaul Jean Paul's Stealth Aurora Gallery & Build Logs 21
corecrusher vraag tbv Mayhems Aurora pearls Advies Waterkoeling Setup 20
wâldpyk Mayhems Aurora en White coolant Waterkoeling 52
Vannos OC Aurora Overclocking 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan