• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

LED Muurverlichting

Kiwi

Kiwi Member
2 jaar geleden begonnen met zo'n lampje, was destijds 60 euro bij de Marskramer.
Deze lampjes hebben afstandsbediening, meerdere modus (knipper, snelle kleurwissel, fade, etc).
Het verbruik ligt rond de 4 tot 8 watt per stuk (hangt van de kleur af) en verschilt nogal van de aangegeven 2 watt per stuk.
Ook handig om te weten: de afstandsbedieningen zijn universeel..ze reageren allemaal tegelijk op 1 druk op de knop ;)

lampje.jpg

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vrij kort daar na kwam ik op het idee om er nog twee bij te kopen, om deze in een balk achter de bank te monteren.
Toevallig een setje op marktplaats kunnen vinden voor 25 euro per stuk. Het effect vinden wij erg geslaagd:

p1010588f.jpg

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Nu hebben wij net onze eerst woning gekocht en gaan we over 3 weken verhuizen.
Groter huis (4x zo groot) - grotere bank ....dus ook een grotere set LED lampen! :)
Op marktplaats nog 2 losse lampen gevonden en voor 15 euro en 18 euro gekocht:

p1010584d.jpg

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dus ook maar een grotere plank gehaald om ze in te monteren. Het is een 250 cm x 14 cm x 1cm geworden, iets van 8 euro dacht ik?
Ook nog 2 soortgelijke plankjes om de zijkanten later mee te maken. Met een accuboor + gatenzaag begonnen..maar dit is erg lastig bij gaten van 95mm.
Overgestapt naar de decoupeerzaag..waar ik inmiddels mooie rondjes mee kan zagen.

p1010589v.jpg

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Eerste tests:
p1010579w.jpg

p1010580l.jpg

p1010581e.jpg





Morgen ga ik verder. Staat al grondverf en hoogglans wit klaar. Dan kunnen ook de zijkanten gemonteerd worden, de steunen om hem aan de muur te hangen en de hoekprofielen om hem af te werken.



Totale kosten van project:
*Lamp 1 € 60
*Lamp 2 € 25
*Lamp 3 € 25
*Lamp 4 € 18
*Lamp 5 € 15
*Planken € 8
*Steunen € 4
*Gatenzaag € 12
*Kabel/schakelaar/stekkerdozen € 20

Totaal € 187




Kwasten,verf, overig gereedschap en hoekprofielen niet meegerekend daar ik deze nog had.
 

Bijlagen

  • lampje.JPG
    lampje.JPG
    41,5 KB · Weergaven: 12
Vette shit man! Maar kan je ze ook allemaal met 1 druk op de knop veranderen of moet je ze alle 5 apart doen? :sarc:

Als je heel goed mikt..gaan ze alle 5 tegelijk. Ze staan verspreid over bijna 2.5 meter dus de kans is aanwezig dat ik 2x moet klikken.
Als je +/- 20cm van een lampje af staat, kun je ook 1 tegelijk op een kleur zetten.
 
Kan je niet gewoon zon rgbledstrip doorsnoeren Ik heb er 1tje achter mijn beeldschermen liggen en kan de hele kamer er mee verlichten. ( de goedkope optie dus ). Want het ziet er netjes uit kiwi Mooi gedaan


Verzonden vanaf mijn Iphone via tapatalk :)
 
Kan je niet gewoon zon rgbledstrip doorsnoeren Ik heb er 1tje achter mijn beeldschermen liggen en kan de hele kamer er mee verlichten. ( de goedkope optie dus ). Want het ziet er netjes uit kiwi Mooi gedaan


Verzonden vanaf mijn Iphone via tapatalk :)

Had gekunt, al betwijfel ik dat de lichtopbrengst dan ook zo groot is?
Goedkoper was het misschien geweest als ik losse GU10 RGB led's had gekocht en deze op een centrale aansturing had gezet.
Maarja deze lampjes heb ik al een tijdje en zoals je kunt zien is er wel wat geld in gestopt - zonde om zomaar te stoppen vind ik.

Deze balk met led's komt achter de bank. Tegenover de bank komt de 40'' lcd te hangen. Hier gaan we ook voor led's, maar dan 1 of 2 Dioder sets van de Ikea.
Ben benieuwd hoe sterk die zijn.
 
Vandaag nog even verder gedaan. Grondverf zag er netjes uit. Helaas te weinig licht buiten om nog te kunnen schilderen (ik schilder in de garagebox zonder stroom/verlichting).
Schilderen dus nog uitgesteld. Heb wat kabels, kabelhaakjes, stekkers, stekkerdozen, muurbeugels en een schakelaartje gehaald.
Alvast een poging gedaan om de kabels geordend weg te werken.

ps: het zijn trouwens 2 stekkerdozen met 8 aansluitingen omdat de lampen kleine trafo's hebben en dus niet naast elkaar passen.


Even een indruk van een klusavondje @ Kiwi:
*Stekkerdozen met Bisonkit lijmen aan de plank -> Bisonkit uitgedroogd en onbruikbaar :(
*Dan maar met lijmpistool -> Zat eerst muurvast en erg sterke verbinding. Na 20min uitharden vielen ze uit zichzelf weer van de plank...
*Dan maar met tie-wraps -> blijkbaar Slechte batch tie-wraps..want zonder kracht te zetten knapten mij 6 na elkaar kapot...

*Door naar de stekkerdozen! 2 stroomkabeltjes aansluiten is simpel..tenzij de aansluitschroefjes spontaan uit elkaar knappen...
*Nouja, dan maar even vast maken door te solderen..Soldeerbout werkt niet dus ik trek de stekker uit het stopcontact -> Stekker knapt uit elkaar??
*Nieuwe kabel aan soldeerbout kan wel..maar die moet gesoldeerd worden (lastig als je maar 1 soldeerbout hebt)

Uiteindelijk toch nog een deel voor elkaar gekregen. Doel is dat ook alle kabels van de lampen in nette rijen aan de plank komen. Daarna wordt hij afgeschilderd in hoogglans.
P1010598.jpg
 
Dit vind ik er nou echt VET uit zien! Komt veel licht van zo'n lamp zeg! Wil hetzelfde gaan doen in mijn slaapkamer maar dan met kleinere lampjes. Zit alleen nog te twijfelen tussen RGB of gewoon warm wit (3000K).

Even een indruk van een klusavondje @ Kiwi:
*Stekkerdozen met Bisonkit lijmen aan de plank -> Bisonkit uitgedroogd en onbruikbaar :(
*Dan maar met lijmpistool -> Zat eerst muurvast en erg sterke verbinding. Na 20min uitharden vielen ze uit zichzelf weer van de plank...
*Dan maar met tie-wraps -> blijkbaar Slechte batch tie-wraps..want zonder kracht te zetten knapten mij 6 na elkaar kapot...

*Door naar de stekkerdozen! 2 stroomkabeltjes aansluiten is simpel..tenzij de aansluitschroefjes spontaan uit elkaar knappen...
*Nouja, dan maar even vast maken door te solderen..Soldeerbout werkt niet dus ik trek de stekker uit het stopcontact -> Stekker knapt uit elkaar??
*Nieuwe kabel aan soldeerbout kan wel..maar die moet gesoldeerd worden (lastig als je maar 1 soldeerbout hebt)

Moest hier toch wel even om lachen.. Zo veel pech op 1 avond :sarc: Maar het eindresultaat wordt tof!
 
Ik vind het te veel licht (iedereen heeft zijn/haar eigen smaak en keuze..) anyway, wel mooie project! Veel tegen slag en toch doorgaan.. echte doorzettingsvermogen haha :)

Succes verder! Ik volg dit wel af en toe (wegens werk af en toe) om te kijken naar de resultaten ^^
 
@ Animal: Thanks! Heb ook redelijk wat warm witte LED's rondom het huis. Moet zeggen dat ik niet geheel onder de indruk ben hoor.
Als je LED lampen koopt van max 10euro per stuk dan geeft het óf maar 60 lumen (schemerlampje dus) of is het meteen 6000K of meer.
Ook gemerkt dat 3000K op de verpakking niet direct betekend dat het ook écht warmwit is. Sommigen hebben ook opstarttijd nodig - 1 a 2 seconden.

LED lampen van 25euro en meer zijn een stuk beter...maar waarom doe je het dan nog?
Zelfs bij 24/7 aan laten staan ben je soms 8 jaar of langer bezig het energie-voordeel terug te verdienen ten opzicht van een spaarlamp.

Vind het dus maar een lastig idee die LED's..want ze hebben vooral een hoge gadget-waarde voor mij.


@ Dunedict: Mee eens hoor, het is veel licht. Met deze 5 lampen aan heb je voldoende voor de hele woonkamer.
Ik denk dat het vooral door de voorbeeldkleuren komt...in praktijk gebruik ik:
80% -> Geel / Oranje
10% -> Lichtblauw / Lichtgroen
10% -> de overige kleuren..want die zijn te intensief (zeker met rood wordt het meteen zo'n hoerentent :S)

Natuurlijk hebben de lampen ook 3 dim-standen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason DarkSide CONNECT Dimmable Rigid LED Strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason CableMod - Wide Beam Magnetic Led Strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron ATX Motherboard ARGB LED BACK FRAME HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S 5 pin led switch power knop aansluiting Cases en Modding 1
Jason Lamptron ATX Motherboard ARGB LED BACK FRAME HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Freddy Singularity Computers Spectrum RGB/UV Rigid 30cm LED Strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Demolisher Thermaltake Riing Plus 12 LED RGB Radiator Fan TT Premium Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
ABRAWARE Compitabiliteit LED controllers RGB Handleidingen en Installatie Tips 8
Freddy Aqua Computer D5 NEXT, Pump with integrated fan and LED controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
Freddy 10% korting op Lamptron LED strips! t/m 29 april 2018 HighFlow Computer Cooling Shop 0
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
Freddy Cablemod AIO Sleeving kits en Addressable LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W digital led strips Cases en Modding 0
W led strips voor the tower 900 Cases en Modding 5
R Vraag mbt DarkSide led's Cases en Modding 9
S Monsoon G1/4 LED plug Oranje HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
XenoMorpH Aqua Computer RGB-LED-Strips, zzwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower CableMod WideBeam Hybrid LED Strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Viepert Ervaring gezocht mbt Cablemod/Darkside led strips Cases en Modding 2
Hightower Corsair rgb led fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
P Hoe sluit ik 3 mm led's aan ? Advies Waterkoeling Setup 5
T Goede 140mm LED fans voor Radiator Advies Waterkoeling Setup 0
Q Phanteks Led-strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Sw333t Corsair Graphite Series 230T 120mm Fan Orange LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Alphacool Aurora LED Ring voor reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy CableMod Foam en Magnetic LED Strips, alle kleuren en RGB kits HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Zijn er mensen die de volgende LED van highflow gebruiken? Laserled - 3x Ultra Bright Cases en Modding 0
C Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Wit Twin Pack, 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
A Pro ace led 3mm Handleidingen en Installatie Tips 21
volcom Alchemy 2.0 Magnetic LED Strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
T Witte dimbare led strip Cases en Modding 0
ForresT [TKA-Led lampen] Verkocht 1
O Aqua-Computer Connector for RGB LED strips, 70 cm (Zwart) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Laing DDC 10-18W/MCP350/MCP355 PWM repair/upgrade PCB w/LED SMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
maomanna Vergelijking LED lamp Algemene Discussies 0
XenoMorpH Aquacomputer Farbwerk RGB led-controller Electronica 2
Slader led strip kwaliteit Cases en Modding 2
L LED strip connectie naar moederbord vraag Handleidingen en Installatie Tips 2
Tath Bitspower Blokken voor de GTX 980 "Nice color led in it" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
SynthaxBE Darkside modding (UV LED strips etc.) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 24
Sw333t [VERKOCHT] 2x Cooler Master JetFlo 120mm Black (geen led) Verkocht 4
V UV: CCFL of LED? Cases en Modding 1
R Air Series SP140 LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
N Iemand tips om met 1 schakelaar 2 ledstrips te bedienen en 1 losse led. Cases en Modding 11
Hightower corsair led fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Sw333t Phobya LED-Flexlight HighDensity 120cm RGB 72x SMD LEDs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan