+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: i5 2500k

Junior Member Eternity is on a distinguished road Eternity's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 06-Jun-13
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7

i5 2500k

Hallo allemaal, sinds een paar dagen terug ben ik ook begonnen met overclocken, hiervoor gebruik ik een i5 2500k en een asrock z68 extreme3 gen3 mobo. Mijn bclk is 100 met een multiplier van 46. Ik heb de hele nacht prime95 gedraaid en ik kreeg geen errors te zien. Mijn temperatuur kwam niet boven de 76 uit met een gemiddelde temperatuur van 69graden.
    Het voltage schommeld tussen de (uit mijn hoofd) 1.280 en 1.300

Is dit goed? En kan ik dit na zo een lange stress test beschouwen als stabiel?
    Daarna probeerde ik een multiplier van 48 maar krijg dan een bsod machine check exception met error code 0x9c iemand een idee wat dat is? En kunnen die blue screens schade toe richten aan mijn CPU?
    en ik kan mijn geheugen (dram) instellingen niet wijzigen, moet je die op een speciale manier soms unlocken?
    ik gebruik de corsair vengeance 2x8gb met 9-9-9-24 timings.
    dat was het voor nu, alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door Eternity; 13-06-13 om 09:13.
    i2500k @4.6ghz - 8gb corsair vengeance - R7950 3gb DDR5 OC - 128gb ssd + 2tb hdd - cm690 advanced ii

perfectly imperfect Thierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond reputeThierry has a reputation beyond repute Thierry's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 21-Jan-09
    Credits
    2.953
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    59
    Kijk hier voor de BSOD list The OverClockers BSOD code list

Ingeschreven
    Thu 06-Jun-13
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    inderdaad gedaan en geeft aan 0x9C = QPI/VTT most likely, but increasing vcore has helped in some instances
    als ik mijn qpi/vtt verhoog kom ik boven de max uit, kan dit kwaad?
    i2500k @4.6ghz - 8gb corsair vengeance - R7950 3gb DDR5 OC - 128gb ssd + 2tb hdd - cm690 advanced ii

Senior Member Cygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond repute Cygnitr0n's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 01-Jun-11
    Credits
    582
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    37
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eternity Bekijk Berichten
    inderdaad gedaan en geeft aan 0x9C = QPI/VTT most likely, but increasing vcore has helped in some instances
    als ik mijn qpi/vtt verhoog kom ik boven de max uit, kan dit kwaad?
    Ik zou eerst de basis principes leren van overclocken. VCore kan je altijd verhogen zolang je de hitte maar kwijt kunt. Kan het kwaad? Alles waar te voor staat....

Edit: mijn 2500k trekt makkelijk naar de x54 MP.

Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk

Edit 2: Screenshot, mocht je aan mij twijfelen: https://lh4.googleusercontent.com/-A...eenShot167.png

PS: Niet klakkeloos mijn instellingen overnemen! Want elk CPU is anders. En daarbij. Het koste mij enkele uren om veilig omhoog te gaan. Maar er zit nog rek in.
    Laatst gewijzigd door Cygnitr0n; 17-06-13 om 09:30.

Ingeschreven
    Thu 06-Jun-13
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    7
    Ben erachter gekomen dat het mijn moederbord is die instabiel wordt, heb dan ook een goedkoop bordje (asrock z68 extreme3 gen3). Dus ben aan het kijken naar een ander moederbordje optisch gezien vind ik de sabertooth van asus zeer mooi en clean om te zien. Dus dat zou hem wel eens kunnen worden.

Gister ook een h100i besteld met twee sp120 fans dus ik hoop dat de temperatuur ook nog wat gaat dalen

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten