• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

WWWicked's Sw333t

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even met een tangetje de slangklem goed open maken, je kan anders niet genoeg kracht zetten en het doet verrekte pijn.
Klem kon niet verder open, gebruik hier altijd een tang voor. Zo sterk ben ik nou ook weer niet.

Zou een heel klein drupje olie niet beter zijn?
Lijkt me a) minder schadelijk en b) het mengt niet met water en komt dus uiteindelijk boven
in je res te zitten (mits die niet van boven af aangevoerd krijgt).
Het gaat om inzepen van de buitenzijde van de slang ;). De slang gaat wel over de fitting, maar de slangklem krijg ik daarna er niet meer omheen.
 
Ook dan zou ik denk ik een vliesje olie verkiezen.
Voor mijn gevoel heeft dat minder invloed op de weekmakers in de slang ?

Maar da's puur een gevoel wat ik niet verder kan onderbouwen ...
 
Nou, het inzepen zal alsnog het probleem niet verbeteren, daarom maar een andere optie gekozen.
Even wat door de shop geneust en dit zal wel de oplossing gaan geven:

Bestelling #17083:

2x Bitspower 2xG1/4" Fillport Silver Shining,
4x 13MM (1/2) Feser Schroeffitting 45 Graden Rotary - G1/4.

Dan gaan de huidige fillports eruit (zullen drain ports gaan worden) zodat ik aan de zijde van het reservoir en de kast een 45 graden bocht kan maken.

Wel vind ik dat het reservoir te ondiep is, het hart van de aansluitingen zitten onder de rand van de kast (wanneer het front eraf is):

fillport_prob1.jpg


fillport_prob2.jpg


De horizontale verspringing van fillport naar res aansluiting bedraagt h.o.h. al 5 cm. Zeker met zo'n korte verticale afstand niet te doen met enkel slang.
 
Da's balen man !!

Ik druk altijd een dun slangetje door de fillport tot net in het res, voor de ontluchting.
Dat gaat je met 2x 45° ook minder glad zitten :S
 
Ik bedoel tijdens het vullen, scheelt enorm vind ik.
Zo heb je geen last van vol lopende slangen die het ontsnappen van lucht blokkeren.
 
$#@$@#%

Het ziet er naar uit dat ik weer niet uit ga komen met de fillports:

33.jpg


Mss toch maar kijken naar 90 graden bochten of kijken of ik ze gekruist aan kan sluiten.

Ook moeten de gaten in de top opgeboord worden, moet 20mm zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan