• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HT-PC by Sw333t

Sw333t

I Love my NUC
banner.png


Met deze build meegedaan aan de Global Mod Compo van Cooler Master, snap er niets van dat ik niet in de prijzen gevallen ben :082:.

De build heeft vrij lang geduurd, is nog niet helemaal af maar dat gaat natuurlijk wel nog gebeuren (het vervolg daarop komt hier op HF te staan).

Waarom deze build....

We (lees: ik) wilden een computer naar de tv hebben aangezien dat makkelijker is dan 15 meter HDMI kabel door de huiskamer te plempen. Buiten dat heeft "omdat het kan" er ook mee te maken. We hebben momenteel een IKEA Expedit TV meubel staan en op 1 plek loopt de lijn niet mooi door. Dit is duidelijk te zien op dit plaatje: http://i.imgur.com/svLyyHV.png

De hardware in deze build:

PSU: Cooler Master B500 V2 500W,
MB: MSI A88XI AC,
CPU: AMD A6-7400K,
Cooler: Modded AMD Boxed cooler (zit een Cooler Master Blade 80mm fan op ipv de standaard gierende 70mm),
Fan: Cooler Master Blade Master 80mm,
RAM: Corsair XMS3 4GB DDR3-1600 CL9 kit,
SSHD: Seagate Laptop Thin SSHD 500GB,
ODD: LG CH12NS30 (Bluray reader, dvd writer),
GPU: Internal graphics,
WiFi: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 (stock on motherboard),
Verlichting: RGB (met off-switch, moetje van mijn vrouw),
Other: Flirc usb receiver, AmbiLED HD

De dimensies van de HT-PC module:

337 mm breed
390 mm diep
123 mm hoog

Materialen: 3mm hout (lasergesneden) welke verlijmd zijn tot 9mm "dikke" delen. Het window is van plexiglas.
Verlichting: RGB in de behuizing en AmbiLED HD voor een soort van Philips AmbiLight effect.

Enkele sketchups ter verduidelijking (klikbaar):


De HTPC module die uiteindelijk in de IKEA kast geschoven kan worden.


Zo wordt het dus ingeschoven.


Vanuit een andere hoek.


Volledig ingeschoven.


Toppaneel met window (heb 3 verschillende versies, clear plexi, donker getint plexi en een gesloten houten versie).


Toppaneel er weer af.


Achterzijde. Geen ruimte voor een volwaardig IO shield.


Achterzijde nog een keer. De rechthoekige uitsparingen in het midden zijn voor 2 zogenaamde Rocker switches (van Highflow).

Some of the hardware:


Cooler Master B500 Ver2 voeding en 2x Cooler Master Blade Master 80mm.


MSI A88XI AC ITX motherboard.


2 Rocker switches and 2 vandal switches (een voor power switch, de andere is voor eject/close van de optische drive).


De LG Bluray lezer / dvd writer combinatie. Reeds gemodificeerd met een aansluiting voor een externe open/close knoppie.

IMG_1097.JPG

Flirc USB Adapter.

Bij deze wil ik gelijk mijn sponsors bedanken:

Cooler Master, voor het sponsoren van voeding en ventilatoren.
Speciale dank gaat uit naar Jasper!

MSI, voor het sponsoren van het moederbord
Speciale dank gaat uit naar Koen!

Highflow, voor het sponsoren van rocker switches en vandal switches.
Speciale dank gaat uit naar Freddy!

Update 1:

Heb de onderdelen binnen van Graveco. Het zijn heel wat delen (puzzeltje....).

Exploded view uit sketchup:


Moeilijk te zien? Klik erop en het plaatje is 4000 x 2500 pixels.

Het zijn in totaal 45 delen :106:.

De real life puzzel:



Elk paneel is dus opgebouwd uit 2 of 3 laagjes van 3mm hout. Bijvoorbeeld het toppaneel:



Zodoende komt het plexiglas (3mm dik) compleet strak te liggen met het top paneel.



Bluraydrive...

Volgende stap was het prepareren van de bluraydrive. Het lijkt overigens dat ik een vreemde volgorde van werken had, maar ik zat midden in het herstel van een operatie waardoor ik enkel de simpele en lichte dingen kon doen.

Van de drive ga ik de originele eject button niet gebruiken, maar wil er een aparte drukknop voor hebben in het front. Er moest dus wat gesoldeerd worden.

Drive open geschroefd (warranty void :p).



Wat plastic weggesmolten met een oude soldeer punt:



Kabeltje gemonteerd en door de drive geleid:



2-pins connector gemonteerd:



De originele knop werkt nog steeds


De bluray drive is er klaar voor.


Next thing... Lighting.

Van Besje enkele Bitspower 90 graden adapters gekregen. Wilde er eens wat andere mee doen dan water er doorheen te laten persen. Eens mijn harses laten kraken op iets geinigs.. iets in de old wwwicked style om het zo maar te zeggen.

Ben eens op ebay gaan neuzen en vond daar wat LED mini zaklampjes, wilde wat lensjes hebben maar die waren los duurder dan complete zaklampjes. Alleen de maat was gokken.



Zoals gezegd... heb alleen de lensjes nodig:



Op de BP adapter gelijmd, past perfect.



Heb er vier van gemaakt:



Eentje zal zijn licht laten schijnen over de sshd en de andere 3 over het moederbord. Het zal subtiele verlichting worden, geen mega kermis.

Heb er even snel een rgb led in gestopt voor de test van de Bitspower "Lantarn", klein videootjes van gemaakt (sorry voor de muziek voor sommigen :p).


Update 2:

Wat delen verlijmen, veel foto's / weinig tekst.















































Faalmoment:

Maar toen.... faal moment... had het toppaneel met verlijmen niet goed vast gezet, zodat het krom was gaan trekken:


Vanaf de voorzijde gezien.


Vanaf de achterzijde gezien was het nog erger.

Besloten om het toppaneel niet opnieuw te gaan maken, maar te kijken of het verlijmd kon worden met de rest. Het was in eerste instantie de bedoeling dat de top verwijderbaar was. Eerst maar gekeken of alle hardware ingestoken kon worden met het toppaneel op zijn plek.






Dat werkte, dus gelijk de boel verlijmd.

Daarna even op zijn plek geschoven...


Gelukkig past dat nog wel.

Morgen meer...
 
Laatst bewerkt:
Update 3:

Er moest een toetsenbordje bij komen, aangezien we de machine ook zullen gaan gebruiken voor het downloaden van tv-series en Highflow gebruik.

Na veel wikken en wegen is het de Logitech Illuminated Living Room Keyboard K830 geworden (hele mond vol).


Zit in een zeer stevige doos.


Krasbestendig verpakt.


Strakke indeling binnenin de doos.


Wat boekjes... op de foto en terug in de doos.


Links een verlengkabel voor de Unifying ontvanger, in het midden de Unifying ontvanger en aan de rechterkant de oplaadkabel (het toetsenbord heeft een ingebouwde accu).


Net en compact toetsenbord, niet te licht en ook niet te zwaar.


De achterkant is mooi glad.


Zit ook verlichting in, kan in 3 standen ingesteld worden (uit, gedimd, volle kracht).

De verlichting ook nog proberen te filmen:


Update 4:

Prive zijn we met wat zaken bezig die een grotere prioriteit hebben dan het volledig afmaken van een build voor een compo. Dus het kastje werd in een semi werkbare vorm aan de IKEA kast gematched.

Het heeft nog steeds een likje verf nodig, dit zal na onze vakantie gaan gebeuren (dus ergens in juli). In de tussentijd zit er plakvinyl op en de verlichting is nog niet gereed.

Maar allereerst... weer een faal moment. Had de behuizing getekend op basis van het moederbord zonder de wifi antennes, dus die pasten niet meer in verband met de hoogte :086:. Gelukkig konden ze losgeschroefd worden en heb ze kunnen verplaatsen (richting de sshd).


De blauwe kabel is overigens van de USB3 aansluiting in het front.




De kabels van de antennes zijn voorzien van een laagje paracord.


Past perfect daar.

Voor de pasvorm even de Bitspower RGB Lantaarntjes geplaatst.





Er zullen in totaal 4 lantaarns geplaatst gaan worden en 3 leds die op de gemodificeerde cpu cooler zullen komen.

De voeding reeds ontdaan van overbodige kabels, heb er enkel geen foto's van gemaakt. Kan alleen laten zien wat er van verwijderd is.



Ook weinig foto's gemaakt van het beplakken van de behuizing, maar wel enkele:





Niet zo'n al te beste beslissing, maar voor de komende tijd was het voldoende. Dat is ook een reden dat het getinte plexiglas er in zit, dan zie je de niet geverfde binnenkant niet :p.

Hoe het er nu uit ziet:



En van een grotere afstand:



Nog even wat filmpjes gemaakt.


Zag later dat de camera een beetje aan de wandel ging, denk dat het statief niet waterpas stond. Dus een stukje met het openen en sluiten van de bluraydrive in een nieuwe video gezet.



Update 5:

Van RogRichard een AmbiLED HD kit overgenomen:



Videootje:


Heeft nog wat finetuning nodig (daar ben ik nog steeds mee bezig).


Nu zijn jullie weer helemaal bij.

Wat er nog moet gebeuren:

- Behuizing verven (onderzijde zwart, bovenzijde wit),
- RGB verlichting toevoegen,
- ......
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Gefeliciteerd, Sw333t. Felicitaties 2
Sw333t [CANCELED] Q6600 systeem te koop (Sw333t) Verkocht 3
Sw333t WWWicked's Sw333t Gallery & Build Logs 522

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan