• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

WWWicked's Sw333t

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na het verwijderen van de pootjes weet ik het zeker, hij blijft bovenop en de pootjes zullen in geen enkele vorm terug komen.
Want zeg nou zelf, ziet er lekker uit toch:

10.jpg

11.jpg

Close-up

Verder, het was een lekker weertje buiten vandaag. Dus even wat getest (niet op de gebruikte schroeven letten, is tijdelijk):

12.jpg

Rads + Fans gemonteerd.

13.jpg

Vanuit een andere hoek.

14.jpg

De fans, de voorste fan is een outtake (H50 rad voor GPU loop), de achterste fan is een intake (XSPC RS120 voor CPU loop).

15.jpg

Even als test de pompen erin geplaatst, al is de plaatsing niet definitief.

16.jpg

Vanuit een andere hoek.

Vanavond nog even bij mijn ouders gebietst en als het goed is krijg ik deze voor mijn verjaardag:

Z-3124.jpg

:p. Zal vaak gebruikt gaat worden.

Ook binnenkort op pad voor een M4 tapsetje voor het H50 rad. De RS120 is al M4.

Ziet er mooi uit hoor, kenny heeft ook vakwerk bij jouw afgeleverd :D. hoop dat mijn voeding ook vlug klaar is. wel jammer dat je maar 2x 120 rads erin hebt zitten, ik had eerder verwacht dat er 2 triples of doubles in zouden zitten. maar misschien heb je wel goede reden voor deze opstelling.

Verder niets op aan te merken, bovenop vind ik ook de beste positie.

Wel jammer dat je maar 2x 120 rads erin hebt zitten, ik had eerder verwacht dat er 2 triples of doubles in zouden zitten. maar misschien heb je wel goede reden voor deze opstelling.
2x 120 rads moet meer dan voldoende zijn. H50 rad hoeft maar een 8600GT te koelen (en later nog een Physics kaartje) en de RS120 hoeft maar een Q6600 te koelen. Dan zouden 2 triples of doubles extreem overkill zijn ;).

Daarbij, een 120mm rad heeft al meer koeloppervlak dan een stock air koeler. Dus slechter dan een stock air koeler kan het niet worden. Overigens, full load tikt de Q6600 net de 43 graden aan en dat is met de H50 en een low rpm fan. Dus de RS120 zal het toch wel iets beter doen. Plus, heb waterkoeling voor de stilte die het me geeft. Niet voor de eventuele ruimere overclock mogelijkheden, triple of double rads geeft meer geluid want meer fans.

De temp in het kastje ook een stuk minder hoog zijn dan in de onderste behuizing aangezien daar namelijk de harde schijven inzitten die de temp ook aardig laat stijgen.

Je kon toch ook voor een passieve oplossing gaan :D

De ruimte die je daar hebt gebruiken voor een passieve rad, En achterin gewoon een 140mm of nog groter om lucht weg te trekken.
Dan heb je helemaal stilte met maar 3 fan's ? Beneden frontintake/achter exhaust/bovenste exhaust.

Idd, als dat 1 geheel zou worden, zou dat er echt super uitzien. Nu ziet er het ook mooi uit hoor wwwicked! Kan niets anders zeggen als: "Echt vakmanschap!"

Ik blijf benieuwd volgen.

@overkill verhaaltje, overkill is nooit slecht, een 240 voor je cpu is imho al idealer dan een 120, fans die pakken trager kunnen draaien, maar wel sneller wanneer het moet :), voor een graka als een 8600gt heb je idd niet veel nodig, daarin volg ik je wel :)

Nee, wil die onderbreking in het front houden. Heb er al een stukje zwart tape overheen gezet, maar dan oogt hij mij te massief. Vind het zo velen malen mooier staan.

Rads zullen actief gekoeld blijven. Maar om even aan te geven, de temps op dit moment zijn 23 / 23 / 21 / 22c voor de Q6600 en de fan op het rad draait op 620 rpm. Alleen de graka tikt nu in idle 56c aan, maar dat komt meer omdat er een noodoplossing op zit voor de koeling vanwege het feit dat de originele fan een beetje vastgelopen was.

Moet alleen nog even bedenken welke fancontroller ik ga plaatsen. Denk eentje op basis van Touchscreen, wil namelijk zo goed als geen knoppen in het front hebben.

Wanneer ik het reservoir 1 plaatsje naar beneden zet, dan zou ik deze kunnen plaatsen. En anders deze.

Maar moet er nog over nadenken en uitzoeken of ik ook een eigen tempsensor aan kan sluiten op die controllers, aangezien ik ook een tempsensor voor in de loop heb. Als ik die niet kan of ga aansluiten / opnemen in de loop, dan gaat hij terug naar Coolfris.

Vanmiddag naar de tandarts en erna lekker met een verdoofde kop de zijpanelen aftekenen. Kan het dinsdagochtend richting Coolfris gestuurd worden.

Ook nog even 2 USB kabels gesleeved. Dit zijn kabels met aan de ene kant een interne USB header voor op het moederbord en aan de andere kant een USB aansluiting.

Wil eentje ervan gebruiken voor het aansluiten van een Freeduino controller voor de ledverlichting (na het programmeren heeft deze enkel power nodig). Zodoende kan ik de Freeduino verstoppen en mocht het nodig zijn alsnog herprogrammeren.

usb_sleeve1.jpg

De linker is dubbel gesleeved met dunner formaat sleeve dan de rechter.
Beide sleeves komen van Highflow af (dit artikel).

usb_sleeve2.jpg

Dit is de rechter sleeve, is met een groter formaat sleeve gedaan en slecht enkel.
Niet helemaal dekkend, dus zal ook dubbel gedaan worden.

De andere gaat tzt naar Dustyrick.

+1 geen voetjes :)

Wat ik trouwens niet begrijp waarom je een H50 zoveel verbouwd ipv een rad en pomp + blok?
Dan heb je meer keuze voor de slangdiameter etc etc.

+1 geen voetjes :)

Wat ik trouwens niet begrijp waarom je een H50 zoveel verbouwd ipv een rad en pomp + blok?
Dan heb je meer keuze voor de slangdiameter etc etc.
Omdat ik die H50 al had en omdat het kan :p.

Even zonder gekheid, de pomp van de H50 is krachtig zat voor de GPU loop en is ook nog eens heel erg stil.

bovenop!!
idd pootjes inkorten zou ik ook doen ;)

@kenny: ja dat klopt een accutol pakt ijg niet echt groter als 11/12mm wat ik vaak doe is het deel van de boor dat in je accutol gaat een stukje van de diameter afhalen (op de draaibank :p ) ;)

gewoon 13,5 hier :p

Arwin

Moet alleen nog even bedenken welke fancontroller ik ga plaatsen. Denk eentje op basis van Touchscreen, wil namelijk zo goed als geen knoppen in het front hebben.

Wanneer ik het reservoir 1 plaatsje naar beneden zet, dan zou ik deze kunnen plaatsen. En anders deze.

Maar moet er nog over nadenken en uitzoeken of ik ook een eigen tempsensor aan kan sluiten op die controllers, aangezien ik ook een tempsensor voor in de loop heb. Als ik die niet kan of ga aansluiten / opnemen in de loop, dan gaat hij terug naar Coolfris.

Deze controller heeft wel temp display, en vind persoonlijk dat ie er beter uit ziet dan de 2 andere modellen.

NZXT Sentry 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan