• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

wie kan voor mij een heel nieuw liquid cooling systeem samenstellen.

jp3

New member
hallo die gene die mij zo graag wilt helpen.
heb van de week me nieuwe systeem binnen gekregen en wil het geheel gaan water koelen. zou u voor mij een systeem kunnen samen stellen.het volgende wil ik liquid cooling.

motherbord: msi big bang fuzion
cpu: i7 870
gpu 1x radeon hd 5870 (toekomst 2de of 3de erbij)
kast corsair 700d
me budget is 250 euro kan rekken nar 300.
please help me
 
Vele keuzes zijn gebaseerd op persoonlijke smaak, wat je mooi vindt, wat past in jouw behuizing en wat past in jouw budget.

Neem daarom het onderstaande even door en stel jouw eigen lijstje samen.
Als je dat lijstje hier plaatst, dan kunnen we je tips geven voor eventuele verbeteringen.

Het loont om alvast zelf het een ander door te nemen, zodat je begrijpt welke producten we bedoelen als we jouw een advies geven.

Daarom is het aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
http://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/

In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen, check hier welke blok past)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires
Koelpasta, Trechter, Slangknipper, UV lampen, Sleeving Kits etc.


Je kan eventueel een link plaatsen naar jouw winkelwagen, zie hier hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen:
Hoe kan ik een link maken naar een winkelwagen?

Dan kunnen wij checken wat er beter kan ;)
 
dat staat in me eerst berichtje en maakt mij niets uit wat er in komt als het maar werkt.
heb totaal geen verstand van al die onderdelen. ga puur op jullie advies uit me budget staat er ook al.
 
Voor dat budget wil je CPU, Mobo en GPU koelen?
Met alleen de blokken zit je dan al redelijk tegen de 300 aan (CPU= 50, mobo doorgaans 100, gpu minstens 80).
Dan heb je nog geen pomp of radiator aanwezig, ook niet vaak de goedkoopste, zeker als je zoveel wilt koelen en dus beetje prestatie nodig hebt.

Wat zijn je doelen met de PC?
Wil je ver overclocken, wil je een heel stille PC creëren, of doe je het puur voor de looks?
Welke kleuren hou je van? Of welke kleuren is de rest van je pc in gezet?
Je zal toch wat meer info toe moeten spelen vrees ik :)
 
overclocken doe ik niet aan. puur om stille pc te krijgen en looks. cpu en gpu vind ik het belangrijkste.
blauw water heb al blauwe fans en licht erin zitten. doe me een lol en stel een goed systeem samen met de prijs dan kan ik zien wat het gaat kosten. indien mogelijk bvd
 
Ik moet even kwijt dat je toon me niet echt bevalt.
We zijn hier om mensen te helpen, dat klopt. Maar we zijn geen slaafjes die alles voor je doen zonder dat je zelf maar 1 vinger hoeft uit te steken.
Laat dat even duidelijk zijn.

Ik ga een set voor je samenstellen, zo meteen update ik dit bericht :)
 
zoals u het ziet zo bedoel ik het niet. mijn oprechte excuus iig. heb veel pogingen gedaan maar kom er gewoon niet uit. waardeer het enorm dat u dit wilt doen voor mij.

ik ga ook gewoon nog een poging wagen. here goes nothing
 
De reden ook dat we je vragen om eerst zelf te checken, is dat je weet waar je mee bezig bent.
Het komt namelijk vaak voor dat je anders tegen problemen komt tijdens het bouwen die je simpel had kunnen voorkomen.
Of dat je niet tevreden bent over het resultaat (smaken verschillen).
Het is immers ook een flink bedrag wat je besteedt voor enkel "koeling", dan moet het natuurlijk wel goed zijn en naar jouw wens :)

Wil je trouwens CPU en GPU waterkoelen, of enkel CPU?

Als je echt geen zin hebt om zelf samen te stellen, kan je ook gaan voor kant en klaar setjes.
In jouw geval (als je GPU ook wilt koelen), zijn dit mooie setjes:
XSPC X2OKIT750 Dual WaterCooling Kit
Swiftech H20-220 Apex Ultima XT

Je moet dan nog wel een GPU waterblok plus 2 fittingen bij bestellen.
 
Dan heb ik je posts verkeerd opgevat jp3 :) Excuses hiervoor.

Ik heb ondertussen een setje samengesteld, het komt helaas wel boven een stuk boven het budget uit.
Zie link:
link verwijderd - johnny

Zaken waar je op zou kunnen besparen zijn:
-1 liter koelvloeistof nemen in plaats van 2, maar dan heb je de kans dat je net te weinig hebt, en dat zou vervelend zijn.
-Als je al 3 fans hebt liggen scheelt dit natuurlijk ook in de prijs.
- Het CPU blok vervangen voor een EK Supreme LT, deze is 30 euro goedkoper, maar presteert daarom ook ietsje minder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heel erg bedankt voor het samen stellen voor mijn systeem, ik heb 3x 120mm fans al op de kast staan dus die kan ik daar wel voor gebruiken. ik zeg altijd zo. betaal liever meer dat het goed is dan te weinig en het werkt niet zoals ik wil.

ik had alleen deze block voor cpu gepakt:
Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1156
en deze reservoir:
Bitspower Water Tank Z-Multi 400 - POM BP-WTZM400P-BK

wat mag het verschil wezen aan de pomp die u hebt gekocht en die ik wou kiezen ? deze:
Laing / Swiftech D5-MCP655 12V 1/2"
 
Het CPU blok dat je gekozen hebt is een heel goed ding, presteert uitmuntend :)
Heb hem zelf ook (alleen andere kleuren uitvoering).
Ik had de Supreme HF gekozen vanwege het plexiglas dat erin verwerkt is, waardoor je mooi de blauwe vloeistof kan zien binnenin.

Ook het reservoir wat je gekozen hebt is een prima ding, ik had de XSPC genomen omdat die goedkoper is, en een pomp top en reservoir in een is. Voor de MCP pomp series is het altijd aan te raden een pomp top bij te bestellen, vandaar dat pomp+top in een handig is. Maar gezien jij voor een D5 serie gaat is dat niet bepaald van toepassing dan (zie hieronder bij toelichting pomp).

De pomp die jij hebt gekozen is een sterker model dan de MCP 350 (wat ik had geplaatst), en heeft bovendien ook nog eens een regelknop, waardoor je zelf de beste balans tussen kracht en stilte kan instellen.
Het is dus een betere pomp dan de MCP 350, maar de prijs is daarom ook een stuk hoger.
Voor deze pomp zijn ook pomp topjes beschikbaar, maar deze zijn vrij duur en niet per se nodig.

Gezien je budget heb ik geprobeerd een goedkope basis set samen te stellen, als je zo met eigen voorstellen komt is helemaal super. Dan kunnen we je daar gewoon in adviseren :)

(je hoeft trouwens echt geen "u" te zeggen voor mij hoor, denk dat dat voor de rest hier ook wel geldt :p )
 
goedemiddag alle te samen, heb mega poging gedaan en heb hier mijn lijst wat ik nu wil hebben. twijfel enorm of ik de goede gpu koeler heb. zal een link neer zetten welke gpu ik nu echt heb om het mis duidelijker te maken voor jullie. eerste link is me kassa lijst. tweede link is de gpu die ik nu heb.
link verwijderd - johnny

ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI - Radeon HD5000 - Sapphire HD5870
please let me know wat je er van vinden en of ik compleet set hebt. bvd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja uit je kassa lijst ja, Die mastercleer slangen, zijn 17.4mm als uitwendige diameter, Schroeffittingen houden van iets meer dikte zoals 19mm ;)

Hie een voorbeeld slang: Feser Tube UV - 1/2" ID - 3/4" OD - CLEAR / BLUE

http://www.highflow.nl/images/detailed_images/detailed_image_3267.png

Voor jouw gpu block zouw ik het echt niet weten, kijk eens op de EK site, daar heb je een WC builder, daar kan je jouw vid kaart selecteren en dan vertellen HUN of er een blok voor is.

EDIT: Dat zie je meteen btw.
 
Nu ga ik even wat dieper in op jouw definitie van 'sterk' Sanders. Jij zegt namelijk dat de MCP655 sterker is dan de MCP350, maar dat hangt heel erg af van de definitie. De MCP655 is namelijk vooral bedoelt voor lage/gemiddelde restrictie. Wanneer je een hoog/gemiddeld restrictieve loop hebt (CPU+GPU('s)+Mobo), dan is een MCP350/355/35x vaak een betere keuze, omdat deze geschikter zijn voor hoge restrictie, en op dat punt minder flow verlies hebben. Hieronder heb ik het geprobeerd uit te tekenen, gebruikmaken van deze en deze grafieken:

25akqc6.png


Zoals te zien is heeft de XSPC res top significante invloed op de prestatie van de MCP355. Ik heb van Martin's test de loop curves (groen) genomen en die over de grafiek van Gabe (Swiftech) heen gelegd. Het is te zien dat bij elke loop de MCP355 met XSPC res top de hoogste flow geeft, op de MCP35x na. Die heb ik niet meegerekend vanwege zijn (in mijn ogen) hoge prijs, 110 euro.

Uiteindelijk hangt de keuze van een pomp helemaal van jou af, maar misschien helpt deze grafiek je keuze wat makkelijker te maken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
E wie kan een leuk systeem voor mij samen stellen ? Problemen & Oplossingen 16
J Wie kan er een VETTE sig voor me maken? Fotografie, Film en Video 27
hondaygo Wie kan voor mij een Heart-Beat ledje maken? Cases en Modding 5
D Zwakte van mijn kant window maken wie kan het voor mij doen ? Cases en Modding 12
F Installatie/Modden uitbesteden, wie kan helpen? Omgeving Zwolle Waterkoeling 6
vincent wie kan afbeelding aanpassen? Hardware & Software 7
J Wie kan me helpen met PETG buigen? Omgeving Haaksbergen Waterkoeling 15
gerjanlubbers Wie heeft er een idee wat ik aan deze case kan modden? Cases en Modding 10
Wouter Verbetere kwaliteit filmpje. Wie kan dat? Algemene Discussies 0
E Weerstand tussen cclf lamp wie kan me helpen?? Cases en Modding 5
N Wie kan mij helpen met i7 965? Overclocking 52
U wie kan mij helpen? Waterkoeling 4
R yoooo wie is Ricardo nou weer? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
S Wie ben ik. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
Ed Kokke Ed Laat weten wie hij is Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
ProAce Wie ontwerpt mijn logo? Algemene Discussies 35
S moederbord beept aan 1 lang stuk!?!? wie helpt? Problemen & Oplossingen 5
D Wil mogelijk overstappen op watercooling, wie o wie helpt:) Advies Waterkoeling Setup 9
G Cryo-TEC extreme koeling/Wie helpt me om dit samen te stellen ?! Advies Waterkoeling Setup 6
olympus [REFUSED] Persoon wie 18+ is en zich wil identificeren Gevonden 11
J Wie is jou ultieme bad-guy? Algemene Discussies 20
boefmans beginner: wie helpt mij op weg :-) Advies Waterkoeling Setup 6
E Wie heeft ervaringen/problemen met Asus p8p67 moederborden? Hardware & Software 17
Lqd The Party 9 - Wie OCed mijn pc? Lan Party 16
Freddy Wie vindt je een idool, legende, voorbeeld, rolmodel? Inspirerende personen Algemene Discussies 31
Source Nieuwjaarsduik, wie gaat hem doen :D Nieuws en Sport 6
T Wie ben jij @ MOH Airborne online? Gaming 0
Deleted_User_Z wie o wie speelt er starcraft 2 ? Gaming 5
Wouter Wie heeft misbruik gemaakt van de credits bug? Meld het hier! HighFlow Forum 13
Wouter Wie heeft er een Blackberry Storm2? Algemene Discussies 4
Wouter Wie ow Wie speelt er WoW? Gaming 171
K wie is Kalmte5 nou weer ?? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
J wie wil mij helpen?? Advies Waterkoeling Setup 12
Kadett Wie heeft er waterkoeling nodig wanneer... Algemene Discussies 2
Wouter Wie gaat er naar The Party 8. Lan Party 234
Y wie ben ik Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 17
MonsterEnergy Hme 2009 wie komt er??????????? Algemene Discussies 17
N Wie gaat er mee naar beneluxGamingLan? Gaming 0
Wouter Wie gaan er mee naar NetWorkingDay?? Gaming 12
G [prob] Wie heeft half life 2 EP 2? Gaming 10
stravinski wie heeft er zin om deel te nemen aan Times-lan? Gaming 4
Freddy Wie wilt de "Phobya CPU 775" reviewen? HighFlow Product Reviews 47
Wouter Wie gaat er mee naar Energy lan? Gaming 646
Yil Noctua vs. Thermalright ((wie))? Overige Koeling 3
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
Mannekino Kan iemand tegen betaling iets eenvoudigs 3D printen voor mij? Cases en Modding 27
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
Bar Weinig Kan ik reserveren, aanbetalen, of kunnen we iets anders regelen? HighFlow Webshop 2
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan