• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

White Salvation Build In Log

Eerste domper op de feestvreugde:

- De bouten komen vanaf/of halve februari binnen :wehe en direkt 200 moeten inkopen (gelukkig heb ik er zowieso al 120 nodig).

Dus moeten we gaan half en half werk doen > I Hate It!

Grtz
 
Waar heb je ze besteld dan als ik vragen mag? Als er een Fabory in de buurt zit en ze hebben het niet op voorraad kunnen ze het bijna altijd binnen 1-2 werkdagen krijgen.

Kabel management zal je in deze kast geen last mee krijgen lijkt me, zat ruimte :D. Maak er wat van.
 
De inbusbouten zijn in inox :icon_biggrin: en heb ze moeten bestellen waar ik ze anders ga halen > Mano (als ze op stock zijn, zijn ze binnen de week binnen nu worden ze op bestelling gemaakt) in de plaatselijke Brico,Gamma etc hebben ze bijna niet groter dan 50mm op stock.

Kleine update erbij om te zien of men planning goed komt :002:

DSC00072.jpg


DSC00071.jpg


Om een idee te hebben hoeveel ruimte de push/pull opstelling nodig heeft (de pompen zullen niet overhit geraken).

DSC00073.jpg


Omdat de std bouten m3 moeilijk in het rad draaiden even met bovenstaande tool enkele keren een draaitje gemaakt.

Morgen stoom ik de andere zijde ook klaar om dan de plaatsing van de pompen te kunnen bezien en of ik kan waarmaken wat ik in gedachte heb voor de drivebays van de pedestal.

DSC00076.jpg


DSC00077.jpg


Voila, 2xV8 zit erin en de aandrijving zal zeker goed koel blijven en sorry voor de 50/50 opstelling eens de inbussen er zijn komen er totaalshots.

Eerst was het mijn gedacht om de 2 rads + push/pull + 2 pompen en 4 res's in de pedestal te steken, maar ik denk dat de 4 pompen naar het benedenruim zullen afzakken en de reservoirs ergens anders komen (already have a little idea).

Nu zoek ik een goeie pomp voor de koeling van men chipset + graka blokken (de mcp's dienen enkel voor de cpu koeling) iemand een voorstel? (ik denk toch steeds dat graka/chipset blokken zo'n geen sterke flow nodig hebben of wel?).

Zeg er ook even bij dat alles op 1/2 darm komt (binnen diameter) :)

Als het vanavond niet te laat wordt op het werk, maak ik de triple rads al klaar plus plaatsing in de top case (moet wat opmetingen kunnen uitvoeren).

Ondertussen ook al aan het zien wat ik nog nodig heb van materiaal (een 2de winkelwagentje in de aanmaak).

Als het nieuw bord van evga (dual socket) op de markt komt en het budget laat het toe, komt er een single mobo in maar dan moet er eerst bij mm wat custom werk gedaan worden (offerte al eens laten opmaken).

Grtz
 
Laatst bewerkt:
Nog even de tijd gehad om het volgende te verwezenlijken:

DSC00078.jpg


DSC00079.jpg


Kleine sneakpreview van waar ik van plan ben de reservoirs te gaan plaatsen, de 400ers in het zicht en de 250ers zullen een beetje verborgen zitten tussen de 2 V6jes :)

Hier moet ik dus iets gaan fabriceren om ze goed en stevig te monteren :017: hopelijke willen de brains een beetje mee want de reservoirs moeten iets van de bodemplaat komen om ze te kunnen voorzien van de nodige aansluitingen.

DSC00081.jpg


Bitspower waar zat jij toch enkele jaren geleden,deze fittings vind ik gewoon uber, hier even te zien met tygon tubing om een idee te hebben waar ik uitkom voor de filports.

To be continued,lol
 
De updates blijven een beetje achterwegen omdat hier en daar wat veranderingen in het oorspronkelijk plan zijn opgetreden (het hout kreeg ik niet zo strak als ik het wou, dus een andere oplossing gezocht).

Juist men nieuwe bestelling van highflow ontvangen, nu nog wachten op de bouten en andere bestelling.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een goed plan, maar ga je dat uiteindelijk schilderen?

Als je dat gaat doen dan zou ik hem ff inkleden met glasvezel matjes of iets dergelijks waardoor je ook net zulke mooie hoekjes en dezelfde gladheid krijgt als bij de rest van je case :)
 
Aangezien ik het hout niet zo strak kreeg als ik persoonlijk wou, ga ik de reservoirs zoals het dd tube res monteren, aan de fans van het rad :)

Door middel van het volgende:

unbracket.jpg


Had zelf een poging ondernomen om dit te maken in alu plaat van 0,5mm, maar deze vond ik niet stevig genoeg.

Dan komen er twee reservoirs op elke triple te zitten en staan ze een beetje in het zicht en kan ik de tubes mooi laten lopen en is het vullen ook geen enkel probleem meer.

Heb dit besloten zodat ik (indien nodig) nog extra rads kan toevoegen zonder enig probleem.

Tot de volgende....
 
Laatst bewerkt:
Hi,

Na lang wachten is het magische doosje met men boutjes eindelijk aangekomen, gelukkig dikke korting gehad want ik viel pal achterover van de std prijs.

Ondertussen ook een setje precisie mesjes gekocht om de TFC Xvibe - Noise Absorber 120 - Black te doen passen.

Foto's volgen, nu even eerst de batterijen opladen.

Grtz.
 
Laatst bewerkt:
Vraagt zich af... waarom is Freddy nog niet miljonair? Met zulke builds moet het toch bijna lukken :p

Ik ben erg benieuwd. Ik hoop dat geen typische 'ik-gooi-met-heel-veel-geld-om-zo-stoer-te-doen' mod wordt, maar dat er echt een kwalitatief goede MM kast wordt afgeleverd. Ik zie iig al een planning dus dat wordt zeker mooi!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Slade Blue and Red, or Red and White Tubes? What looks better? HighFlow Forum 1
Jason Mayhems XTR Nano Tech Premixed Coolant 1 Litre - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Thermaltake Riing Quad 12 RGB fan TT Premium Edition - pack of 3, white, 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Mayhems XTR Nano Tech Premixed Coolant 1 Litre - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Antec TORQUE Midi-Tower - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Jason Magicool G2 Slim Radiator 16 FPI - 240mm & 360mm - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 corsair 570x rgb crystal white Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Corsair 570x RGB crystal white Cases en Modding 1
P Bitspower T-Block White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
P Bitspower Premium Stop Fitting, Deluxe White BP-DWPRE-06 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Freddy HW Labs Black Ice Nemesis WHITE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P XSPC EX480 Quad Fan Radiator (White) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
R X99 H440 White Build Gallery & Build Logs 28
AQuAKiNG 750D X99 Black/White/Silver theme Gallery & Build Logs 46
Slader bitspower white producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Slader bitspower g1/4 white rotary angle 1/2 fitting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Slader 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Monsoon Schroeffitting white HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
kenshinyuo white DNA build Gallery & Build Logs 2
radmiraal White Monstah !(nzxt h440) Gallery & Build Logs 16
the_cyberspace Caselabs Black & White Workstation Gallery & Build Logs 41
R Swiftech TruFlex Tubing Black/White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Evanix Bitfenix Recon (white) Fancontroller HighFlow Product Reviews 0
Sw333t [CANCELLED] Cooler Master Elite 120 Advanced White met diverse extra's Verkocht 8
Blokmeister LED mod op Bitfenix Shinobi XL white Cases en Modding 0
R NZXT Switch 810 Black 'n White WC build Gallery & Build Logs 5
P EK-D5 X-TOP CSQ - White Acetal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
PlayGamble Red Black White MOD Gallery & Build Logs 5
Sw333t White Mini Gallery & Build Logs 29
R Bitfenix Prodigy Windowed Side Panel White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Nerd1979 Pigment White (TiO2) Gallery & Build Logs 99
gerjanlubbers The Little White Destroyer Gallery & Build Logs 40
volcom NZXT Phantom 410 Midi-Tower - white / blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
ChillPascal Swiftech MCP35X2 Housing White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
canonchiel White Haf Gallery & Build Logs 6
G Fractal design - artic white R4 case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C Enermax Fulmo black&white Gallery & Build Logs 7
R Bitfenix Spectre pro led fans - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
psyduck170 Bitfenix Recon White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Project: White Destroyer Gallery & Build Logs 21
tomasvanderpijl Phantom Window Panel white HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
alain-s [VERKOCHT] Case mod Project White Verkocht 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan