Vanmiddag weer wat spulletjes mogen ontvangen:
-
Silverstone SST-SOD02 DVD Combo Drive,
-
CM Storm Speed-RX Medium,
-
Nanoxia FCX PCI bracket fan controller,
-
Prolimatech PK-1.
De
koelpasta heb ik nog niet vervangen, vond het veel te warm om de volledige pc uit elkaar te halen. Misschien morgen nog een nieuwe poging.
De Nanoxia fancontroller heb ik nodig voor de intake fan aan de linker zijkant, deze werd in eerste instantie geregeld door het moederbord en deze zat samen met de front
ventilator. Vaak ging de fan aan de zijkant net iets te hard draaien, met een nasty piepend bijgeluid als gevolg. De
ventilator aan de voorzijde heeft dit ook, alleen horen we dat pas als het frontje eraf is.
De zij
ventilator draait nu standaard op 50% ongeveer, temps zijn perfect en geen rare bijgeluiden meer
.
Hoppa, slot loading dvd fikker en ssd sandwiched op de Silverstone bracket (
link):
1x Slimline ODD + maximaal 4x 2,5" HDD's / SSD's in een ruimte dat een 5.25" bay in beslag neemt.
Echt een space saver is dat.
En nu is het mondje ook functioneel en niet alleen voor de sier:
Niet gal spuien, maar dvd uitspugen:
Het lukte alleen niet om het knopje voor te solderen zodat de eject mogelijkheid elders geplaatst kon worden. Nu gebeurd het nog vanuit windows en mocht het buiten windows echt mogelijk zijn, dan is daar ook nog wel iets snels op te verzinnen (frontje is verwijderbaar met een paar schroefjes).
De muismat staat ook niet echt op de foto. Die ligt er al wel bij (kwart slag gedraaid, was toch iets groter dan gedacht
). De oude (van de Action) was flink aan het omkrullen en de anti-slip functie werkte totaal niet meer. Nu kan ik weer heerlijk precies gummen.
Comments zijn meer dan welkom.