• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

WC set max. 200!

sir serial

Republic of Gamers
Hoi HFers

Zoals de topic al zegt ben ik opzoek naar een WC set tot max. 200 euro
Deze set is bedoeld om in eerste instantie alleen mijn 2600k te koelen maar moet kracht genoeg hebben om later (flink) uit te breiden met bijvoorbeeld extra rad..moboblok...gpu blok..reservator etc zodat ik niet steeds het begin setje aan te hoef passen.

Het komt allemaal zichtbaar in mijn nog te maken mod kast (daarover later meer) dus moet er ook mooi uit zien dus liefst veel plexi zodat je de (uv-rode)koelvloeistof mooi ziet.

Ook moet ik er na de uitbreidingen nog een beetje normaal mee kunnen klokken (ik zit nu met mn H60 op 4200MHz op 62 graden max stressed,daar moet het na uitbreiding dus nog makkelijk overheen kunnen komen zeg maar)

2e hands vind ik ook niet een probleem als het goed werkt en krachtiger is dan wat ik nieuw zou kunnen kopen (bijv. een krachtigere pomp voor een lagere/zelfde prijs als een mindere nieuwe heel graag) maar liefst dan wel hier in het forum zetten wat je dan eventueel hebt zodat andere (kenners) hun visie erover kunnen geven omdat ik 0 verstand heb van wc op dit moment lol.

Alvast bedankt !
 
Ik ga heel eerlijk met je zijn .

Je budget van 200 euro .Is extreem weinig op WC gebied .
Ja het is mooi en extreem leuk als je mod , of mee overclockt .
Maar het is nu eenmaal niet goedkoop .

Voor 200 euro vind je niet echt iets wat je zal bevallen .
Op 1 ding naar , EK heeft sinds kort eigen setjes samen gestelt ( waar van ik moet zeggen erg lekker zijn voor de prijs ) ik zelf heb uiteraard ook een WC set , en ik wil je best zeggen nieuw prijs van mijn setje was 800 euro . Nu ben ik wel het type persoon . Dat het beste van het beste moet hebben en het mooiste van het mooiste .

Ik raad je aan om eens goed naar dit setje te kijken . Het is wel 16 euro over jou budget maar die 16 euro moet nog wel te regelen zijn neem ik aan :p

EK-KIT H3O - Supreme HF 360

Dit setje Bevat :

-Schroef fittingen
-Een vrij stevige pomp Als ik me niet vergis ligt de opvoerhoogte rond de 3.5/4 m(wat meer dan genoeg is voor nog 2 gpu's en nog een extra rad )

-EK HF blokje
-En een 360 radiator

Verder is dit setje ook nog gebruiks vriendelijk qua montage mogelijkheden wat je er bij geleverd word .

Ik denk niet dat je veel fouten kunt maken aan deze set .
Als ik nu met WC zou beginnen zou ik persoonlijk ook voor een set als dit gaan .

Mvg ,

Jean Paul La-Brouche
 
Hoi JeanPaul

Bedankt voor je reactie :)

Dat 200 weinig is snap ik voor top class wc..maar daar vraag ik eigenlijk ook niet om :)

Het gaat me meer om het voorbereid zijn op uitbreidingen naar bijv. die 800 wat jou set heeft gekost.
Ik hoef nu alleen maar de cpu gekoeld te hebben..dit mag van mij ook rustig met een 120 rad bijv. als ik dan meer geld over houd voor een betere pomp en er later een 240 rad bij kan zetten.

In de shout kwamen we uit op deze set

De 360 die jij aangeeft gaat niet in mijn mod passen omdat dit een klein tafelmodel kast word
De Gpu ga ik waarschijnlijk niet op wc kunnen zetten omdat er voor de Msi 580 Twin frozr oc2 (nog) geen waterblokken zijn dus dat scheelt ook al :) (mocht die er ooit wel komen wil ik die wel kunnen overwegen op dat moment)

Ook 2e hands zou me niet veel uit maken als het goede kwaliteit is..voorbeeld :
ik denk (maar weet het natuurlijk niet zeker) dat deze rad beter presteerd dan die bij het complete setje zit (of zit ik mis?)
 
Laatst bewerkt:
Hij vroeg me dit via Steam en heb hem aangeraden een topic aan te maken.
Ik ben zelf ook net als JP, liever het aller beste en dan uitbreiden.
Heb dus totaal geen ervaring met de EK pompen, en qua reservoirs en slangen/fittingen is een kwestie van smaak.

Ben net even wat gaan samenstellen maar 200 ga je echt niet redden samen met een laing pompje en een 240 rad, eerder 300-350 kom je dan :p

Tja misschien is het EK setje dan toch een goede keus.
 
Heren bedankt voor jullie reacties, dat het krap aan zou worden dat was me al duidelijk omdat ik prijzen voorbij zie komen waarvan sommige mensen een hele pc bouwen :p

Het EK setje lijkt mij ook wel goed voor een beginner en mischien wil ik daarna niet eens meer anders want zoals ik al zei een pro klokker ben ik niet en de looks van het EK setje zit wel goed lijkt me zo.

En bijvoorbeeld dat hwlabs rad is 2e hands goedkoper dan een andere nieuw en ik zie bijvoorbeeld de ad van adje zijn pomp alleen heb ik dus geen idee of die samen uberhoubt kunnen, waar moet ik op letten als ik 2e hands delen zou willen halen.

voorbeeld :

deze rad

Adje zijn pomp
en de vittingen van deze ad
lijken me allemaal wel een redelijke combi maar geen idee of het allemaal op elkaar past :s

Edit : OF kan ik nog beter zeggen dat ik voor die 200 dan bijv. alleen een pomp en een rad koop en bijv. een maand later de rest? (zoals ik L3p hoor zijn laing pompen de betere?)

OF doorsparen voor losse delen en in 1x alles aanschaffen (ik ken mezelf, als ik geld heb liggen en leuke hardware tegenkom ist weer op, bijvoorbeeld ik had geld aan de kant gelegd voor wc en toen kwam mn revo x2 voorbij lol)

Haast is er niet want alles word nu nog gekoeld door de H60 en de mod moet nog gemaakt worden.
 
Alles wat je koopt op de HF mensen met veel posts en veel ervaring (zoals Adje en JP) kan je gerust van uitgaan dat ze je niet oplichten.

Mijn ervaring met hun is daarom ook zeer positief!

Kwa combinatie van spullen icm waterkoeling, gaat altijd wel, je moet aleen geen rare sprongen in het duister doen, maar daarom als je iets niet zeker weet altijd even komen vragen hier of daar, zoals je nu lief doet :p

Maar nu je begint over doosparen ivm geen gebrek aan koeling(h60) dan kan ik je dat beter aanraden, vooral aangezien je een mod aan het plannen ben! probeer dan zo gericht mogelijk tewerk gaan(ookal lukt dat nooit 100% uit eigen ervaring zie mijn phantom die nu voor de 5e keer uitelkaar lig omdat het kan).
 
Oplichting met deze gasten ben ik ook totaal niet bang voor integendeel zelfs (denk dat ze zelfs wel zouden zeggen of het bij de rest van mn set zou passen of niet)

Qua samenstellen is alles een sprong in het duister voor me omdat ik eigenlijk niet weet waar ik op moet letten (zie ook mijn voorbeeld van de 3 delen..geen idee of het bij elkaar past en of werkt)

Oke dan word het denk ik doorsparen maar waar moet ik dan aan denken?..kan iemand eens een set samenstellen zo van als je dit neemt (cpu only eerst) verlies je geen kracht als ik later uitbreid (bijv. met cpu only heb ik dan 28 iddle maar na uitbreiden ook)
ik krijg dan ook een beetje beeld van wat bij elkaar past mischien (of kom ik die delen toevallig 2e hands tegen en weet ik dat het in de complete set zeker past).
 
Het enigste wat je setup kan maken of breken is de pomp.

Met een laing mcp 350 tot de 400 serie zit je altijd safe voor een midi tot big tower met 2 vid kaarten en cpu met mobo erbij wordt aleen de mcp 400 aangeraden, met een D5 zit je altijd safe, vooral in een midi of big tower, wil je alles high ens ubah fo shizzle my fizzle, neem dan gewoon een dual D5 met 2x 480 rads etc, vergeet dan ook niet je case te upgraden, maar in een Collermaster gaat maximaal 2x 240mm rads, dus elke pomp van een mcp 350 tot een D5 zit je UBAH safe, vooral in zon kleine case :)

Fittingen zijn altijd wel compitable omdat je dan eerder naar je slangen moet kijken 3/8e of 1/2e, Performance verschil is zeer minimaal tussen die 2, met een 1/2e slangen keuze heb je alleen meer voor het patsen.(als je kijk kwa performance he)
 
Ik heb even foto's gemaakt van m'n mod (zoals hij er tot nu toe uit zou moeten gaan zien)
De matan zijn : Breed: 420mm - Hoog:420mm - Diep 320mm het word dus zeer compact (met veel fans dus goed koelen word het zowiezo al)

i

i

i

i

i


Alles in het blauw word waterkoeling (je ziet een 240 rad in de voorkant, voor uitbreiding een 120 rad achterkant (komt eerst een fan voor outtake) ronde is de resevator en daarachter vierkantje de pomp.

Je kijkt overal (behalve voor en achter) door zwart plexi

Alles word dus zeer compact met minimale lengtes slangen etc
Mischien is dit idee beter te beoordelen!


Ps: het is een proto en was nog niet eens de bedoeling om deze op internet te zetten :p (dus kan hier en daar nog aangepast worden)
 
ik zei al dat het een tafelmodel werd :p haha

Ik hoef ook niet top of the (vrouwen)bill maar ik dacht meer aan een betere dan gemiddeld waar ik later alles op kwijt kan (denk dat EK gemiddeld zeer goed is, maar mischien net niet om alles op te gooien en dan nog goede prestaties houden,maar dat kan ik mis hebben natuurlijk)

Edit ; ik wil namelijk uiteindelijk die 2 grote fans bovenin kwijt ook.
 
ah ok .

Ik had geen idee , hoeveel ruimte of wat je plannen waren ?
Las wel wat over een mod tafel maar daar zou je meer over vertellen , wat ik nu net dan uiteraard lees.

Heb ook net even gekeken voor je , het ek pompje doet 4meter opvoerhoogte @ 800liter.
Dat is meer dan voldoende ! dat ligt gelijk aan een MCP355 .
Verder ging van een 360 uit omdat het de meeste logische keuze is als je ook nog wilt uitbreiden . Maar uiteraard een dual 240 wilt het werk ook doen .

Ik zou als ik jou was het zoeken laten en je gewoon die set bestellen . en dan daar op uit breiden :)
 
Thx dit setje gaat het denk ik ook worden...over een week of 2 (khad me een beetje verekend met het budget dus moet nog ffies wachten) vrouwen en kinderen eerst he :p

Ik heb op youtube nog een aantal reviews over deze set gezien en denk idd dat dit een mooi begin gaat worden :D

Thx voor al jullie tijd en info dat was erg noodzakelijk in mijn geval :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
aadje93 Nieuw waterkoeling set(je) max €400 Waterkoeling 2
M Stoffilter set O11 Dynamic EVO HighFlow Webshop 2
M Push/Pull set-up Waterkoeling 1
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower iFixit Mako Precision Bit Set - Screwdriver + 64 bits HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bokeh nieuw WC set Waterkoeling 20
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
Freddy Gratis SC Acrylic Tube set bij bestellingen vanaf €150,- HighFlow Computer Cooling Shop 0
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
M Waterkoeling set voor < 300 euro Advies Waterkoeling Setup 3
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
Maarten/Pine Nieuwe light bar set cablemod HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
I Waterkoeling set voor i7700k+1080GTX ti+MSI Z270 SLI PLUS+Carbide Series Air 540 Advies Waterkoeling Setup 1
C Info componenten custom liquid cooling set Advies Waterkoeling Setup 26
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
D Watercooling set gezocht Advies Waterkoeling Setup 34
Sw333t [verkocht] AMD set met A6-7400K, MSI A88XI AC, RAM, SSHD en W10 Home Verkocht 1
Sw333t Chieftec MK-35DV Accessory set HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R Waterkoeling set Alphacool Waterkoeling 9
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
Ludwig Waterkoel set uitbreiden met XSPC onderdelen. Waterkoeling 18
Bjorn@demichiel.nl [TKA] XSPC Memory Waterblock | XSPC X79 Rampage IV Waterblock set Verkocht 1
Ahtlon Waterkoeling set voor mijn 900D Advies Waterkoeling Setup 73
C is het mogelijk om met deze set (EK-KIT X360 Performance) 2 x amd r9 290x te koelen Waterkoeling 5
O kant en klare waterkoeling set Waterkoeling 5
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
Freddy Aanbieding: 1x Chieftec BIG Tower met waterkoeling set HighFlow Computer Cooling Shop 0
D3T0X [TKA Waterkoeling set compleet] zie post voor meer info Verkocht 5
J Advies Waterkoeling set (CPU Only) Advies Waterkoeling Setup 3
N Cross Desk, glas sterk genoeg voor Eyefinity monitor set (45kg)? Cases en Modding 6
stefan787 [GEVONDEN] Asus HD7950-DC2T-3GD5 crossfire set Gevonden 1
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
stefan787 [VERKOCHT] Gainward GTX 760 SLI set Verkocht 1
D [VERKOCHT] up/downgrade set(je) mobo-cpu-memory-cooler Verkocht 1
J Eerste water koeling set (800d) Advies Waterkoeling Setup 6
B Advies nodig ivm men eerste waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 8
M Hulp gezocht voor custom waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 1
Singular1ty [REFUSED] MSI GeForce GTX780 3GB SLI set Verkocht 6
arwin74 Decoupling set for pump installations, extra-soft yellow rubber buffers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P XSPC Spare D5 Bracket Set HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
R Nieuwe watercooling set Advies Waterkoeling Setup 10
Y Koolance Quick connector SET HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
sir serial [VERKOCHT]- Upg. set-Case-PSU-Monitor Verkocht 7
P Nieuwe waterkoeling set - 200 euro Advies Waterkoeling Setup 1
G Waterkoeling set, welke? Advies Waterkoeling Setup 40
JeanPaul [VERKOCHT] Logitech Z623 2.1 Speaker set Verkocht 2
Sw333t [IN-ACTIVE] Kleine WC set Gevonden 11
Sanders [IN-ACTIVE] Corsair Dominator GT 2000 Mhz 12 Gb set Verkocht 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan