• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vissa's Iced Testbench

nee hoor... een dcc zijn prima pompen...Hij is er in 2 versies.. een mcp-350 en de mcp-355.. de 355 is sterker... wat belangrijk is bij de keuze van een pomp is de opvoerhoogte.. hoe meer blokken in je loop hoe meer opvoerhoogte je nodig hebt.

Sommige mensen klagen over het geluid wat de dcc pompen maken...de 355 vooral... de mcp-655 is nagenoeg stil...

Als je je cpu\mobo\gpu wilt gaan koelen en later misschien nog een 2de gpu er bij wilt kan je het best een mcp-355/655 nemen... Koolance heeft ook een serie met deze pompen de pmp-700/450s... deze zijn op papier veer sterker dan de Swiftech pompen maar ik weet niet of het in de praktijk ook zo is...
 
Hey visje,

De winkelmandjes zijn maar even een voorbeeld, de fittingen van BP voor 5/8'' OD zijn de grootste compression fittingen die je op de supreme en videokaart block kunt zetten zonder dat je 45 of 90 graden stukken nodig hebt. je kunt ook voor barbs gaan, dan kun je wel 1/2'' ID nemen, maar dan moet je ook weer clamps nemen. Is gewoon even goed puzzelen en kijken wat jij het mooiste vind, met slangen en compression fittingen.

Over de pompjes, ik snap dat je de D5 minder mooi vind, vond ik zelf ook, maar met de EK top valt het allemaal weer een heel stuk mee. Hij is stil, en heeft een hogere opvoerhoogte dan de 350 en 355. Mocht je een GPU block kiezen met een lage restrictie dan kun je ook wel met de 355 vooruit, maar als je later 1 Highflow CPU block (hoge restrictie), 2 GPU blocken, en misschien ook we 2 radiatoren wil gaan doen is de D5 denk ik persoonlijk een betere keus.

Mijn mandjes zijn alleen maar een richtlijn je kunt zelf ook nog een combinatie van dingen maken mocht je dat willen.
 
grappig, heb dus zitten spelen met de 450S :)

http://www.highflow.nl/forum/f6/ek-d5-dual-top-met-450s-6375/

dat pompje is inderdaad krachtig, in m`n topic is zijn het 2 450S met een D5 top, maar signle pomp is krachtiger dan een 355 en een fractie stiller als het goed is geisoleerd van metalen delen om resonantie tegen te gaan, echt een toppertje :)

dual 450S en je kunt er gerust 3 pc`s mee koelen lol

Ik bedoelde eigenlijk het verschil tussen de mpc655 vs pmp450s en mcp355 vs pmp700.

Zelf heb ik ook een pmp450s en ben daar dik te vreden over.. voordeel van de mcp655 is dat deze 5 standen heeft om de snelheid te regelen
 
Hey visje,

De winkelmandjes zijn maar even een voorbeeld, de fittingen van BP voor 5/8'' OD zijn de grootste compression fittingen die je op de supreme en videokaart block kunt zetten zonder dat je 45 of 90 graden stukken nodig hebt. je kunt ook voor barbs gaan, dan kun je wel 1/2'' ID nemen, maar dan moet je ook weer clamps nemen. Is gewoon even goed puzzelen en kijken wat jij het mooiste vind, met slangen en compression fittingen.

Over de pompjes, ik snap dat je de D5 minder mooi vind, vond ik zelf ook, maar met de EK top valt het allemaal weer een heel stuk mee. Hij is stil, en heeft een hogere opvoerhoogte dan de 350 en 355. Mocht je een GPU block kiezen met een lage restrictie dan kun je ook wel met de 355 vooruit, maar als je later 1 Highflow CPU block (hoge restrictie), 2 GPU blocken, en misschien ook we 2 radiatoren wil gaan doen is de D5 denk ik persoonlijk een betere keus.

Mijn mandjes zijn alleen maar een richtlijn je kunt zelf ook nog een combinatie van dingen maken mocht je dat willen.

Ik heb nu de D5 MCP655 met EK D5 top in het winkelmandje zitten. Op de EK Supreme HF passen dus nog wel de 10mm compressie fittingen naast elkaar? De 13mm sowieso niet?

Ook heb ik het Koolance blok vervangen voor de EK FC480. :) Maakt het qua prestaties eigenlijk nog wat uit of je een Acetal, Nikkel, Combinatie daarvan, Full copper of plexiglas block neemt?
 
de afstand tussen de 2 G1/4 gaten is 25mm. dat houd in dat je de volgende fittingen kun plaatsen.

Uiterste diameter 20mm
10MM (3/8) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) Matt Black BP-MBCPFD-CC2

uiterste diameter 22mm
10MM (3/8 ID - 5/8 OD) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) Matt Black BP-MBCPFD-CC3

uiterste diameter 17mm
Bitspower G1/4 Matt Black 1/2 Fitting Real Hi-Flow BP-MBWP-C01

Als je de Supreme HF neemt (niet de full nickel of full copper) dan kun je ook nog deze nemen:

uiterste diameter 26mm
13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) Matt Black BP-MBCPFD-CC5

13mm slangen gaan dus alleen passen als je de standaard Supreme HF neemt, maar ik denk dat je dan weer problemen krijgt met je GPU block aan de PCB kant. aangezien daar de 26mm fittingen weer niet gaan passen. het is allemaal passen en meten. als je barbs neemt kun je wel gewoon 13mm slangen doen maar dan zit je weer met clamps.

Qua prestaties maakt het niet zoveel uit of je het koolance of het EK blok neemt. verder tussen koper en nikkel zit het verschil dat nikkel niet lelijk wordt op den duur, en koper wel. en tja Plexi en Acetal, plexi is doorzichtig, acetal niet. Ik wist het zelf niet daarom heb ik ze maar beide besteld.

Persoonlijk zou ik gewoon 10mm nemen het maakt namelijk niet zoveel uit, en de slang met 5/8'' OD is meer buigzaam en geeft toch ook een lekker stevig look.
 
Geweldig, bedankt m8!

Wat vinden jullie? Ik zit te twijfelen tussen zwarte of witte slangen, iemand op HWI heeft het zo gedaan namelijk, misschien dat hij ook wel hier zit. :p


Zwart:

DSC08980.JPG



Wit:

DSC08987.JPG



Ik vind dat wit er wel heel erg mooi uitspringen maar aan de andere kant vind ik het zwarte weer strakker ogen. Wat jullie? :)
 
Wit

De reden waarom ik een rv02 heb en die besloot te watercooling was een video op youtube van een rv02 met witte "ingewanden" met 1/2" tubing, het effect was mooi.
 
Ik ga inderdaad maar voor het wit! Als het toch niet bevalt is een andere kleur slang zo erin gezet. :040:

Ik denk vanmiddag nog de bestelling de deur uit doen, hopelijk dat Highflow alles snel heeft liggen voor mij! :eusa_clap:
 
Vanmiddag was het zover, de GLS pakketjes boy stond voor de deur! Na een sprint naar de voordeur de vriendelijke man hartelijk bedankt en nu hier met dat pakketje!. :icon_lol: Damn, dat was nog best zwaar! :icon_razz:


The package:

kew95w.jpg


s1l0lz.jpg



What's inside?

2hhnlg3.jpg



Open maken die hap!

kbd0ya.jpg


9t3j9w.jpg


9qd9o8.jpg


2qk08zm.jpg



Highflow goodies!

2nu4tj4.jpg



DangerDenn UV White:

15nnbzk.jpg



2 liter Feser KVS + Spuitfles:

2jbjdcm.jpg



3x Noiseblockers, wist niet dat het 900 RPM fans waren, dat is een beetje jammer! We kijken wel hoe ze presteren!

nwfuds.jpg



Bitspower Matt Black Compressie fittingen + stops + G1/4 -> G1/4 tussenstuk + Q-blok + kraan:

v8kh81.jpg



Artic MX-3 + Silvercoil + Dempingsmat + Casebadge + Bridgetool + Kitkat & Pen:

s3pu1u.jpg



EK FC480 Backplate:

2u3za6a.jpg



EK Supreme HF Nikkel CPU Block:

246p0qw.jpg



EK Coolstream XT 360 Radiateur:

xe3pfk.jpg



EK D5 X-Top V2:

c2lxc.jpg



EK FC480GTX Nikkel GPU Block:

s6hpu8.jpg



EK Multioption X2 RES 250 Advanced Reservoir:

2vw6vpf.jpg



Laing/Swiftech D5 MCP655 Pomp:

30k7qdt.jpg





Zo, en nu is het tijd om alles in te gaan bouwen! Ik hoop dat ik genoeg slang heb. Ik dacht dat 2 meter wel genoeg zou zijn maar een beetje meer had geen overbodige luxe geweest denk ik! Tot snel!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan