• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vandal switch op een lamptron cffl inverter plaatsen

Kristof Arens

New member
Ja, dat is mogelijk. Mits je bedoeld dat je met die vandal switch die Lamptron CCFL inverter aan of uit zet.

Monteer de schakelaar bij de plus aansluiting van de CCFL inverter (de rode draad). Mocht je een verlichte vandal switch hebben, dan is het ook mogelijk om de led te monteren (meestal wel met een weerstandje, maar dat is afhankelijk van de gekozen switch).
 
Aha, dus een vandal switch met type on/off.
En ja, ik wil zo'n verlichte vandal switch er op zetten.
Die weerstand waar je het over hebt, zit die in de vandal switch in, of moet ik die zelf er tussen monteren?

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie uitleg :)
 
Dat hangt van de switch af, soms heb je er wel een weerstandje voor nodig soms niet. Maar als jij een switch uitgezocht heb en je plaatst de link hier.. dan zoeken we dat voor je uit.
 
Die zal niet gaan werken ben ik bang:

Deze kan bijvoorbeeld perfect gebruikt worden voor Power of Resetbutton in de pc , met hun eigen led verlichting.

Power en Reset van de pc werken namelijk zo dat er contact is wanneer je de knop ingedrukt houdt. Laat je de knop los, dan verbreekt de switch het contact. De schakelaars waar in de omschrijving "moment" of "momentary" in voorkomt, kan je al links laten liggen.

Deze echter zou wel kunnen: http://www.highflow.nl/modding/power-switches/19mm-bulgin-black-red-led.html

Edit: Is dus wel een weerstandje (470 Ohm E12) bij nodig als je de led rechtstreeks op 12 volt aan wilt sluiten. Of deze meegeleverd wordt durf ik niet te zeggen.
 
Meestal staat er dit bij: LED data: 1500 mcd / 3,6V / 0,02A

Waarbij 3,6V de werkspanning is van de led. Aangezien je het aansluit op 12 volt moet er dus een weerstandje tussen anders krijgt de led (12v - 3,6v =) 8,4 volt te veel ;).

Edit: Zo te zien zit het weerstandje er niet bij. Maar als je daar een weerstandje voor wilt hebben, stuur dan maar een PM naar mij ;). Stuur ik er wel een paar van op (al heb je er maar eentje van nodig).
 
Ho, stop. Wordt nu gek.

Op de site van Highflow staat bij artikel 71136:

These switches are perfect for cathodes or anything else with a toggle ON / OFF requirement.
Dit zou dus inhouden dat ze LATCHING zijn, wat jij dus ook nodig hebt.

Lees ik echter op deze site het volgende:

Please note: The button is only designed for a signal, not for switching on multiple devices.
Dit komt weer overeen met een MOMENTARY switch.

Goddomme... waarom simpel als het moeilijk kan.
 
Hmmm, het merk maakt niet zoveel uit, ik wil juist dat ik mijn cffl inverter aan/uit kan doen. Dus latching moet de switch dus kunnen doen, het schema van hoe je het moet aansluiten heb ik hier op pdf staan. Nu nog de juiste kabels hiervoor vinden.

Wederom bedankt voor jullie uitleg allemaal :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
meneer peer hoe sluit je een vandal switch aan. Cases en Modding 8
Besje ModMyToys Vandal resistant switch 22mm - momentary RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
O Lamptron 22mm vandal switch HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
TYPHOON Lamptron Vandal Switch Cases en Modding 2
D Lamptron Vandal Switch aansluiten op microcontroller Handleidingen en Installatie Tips 6
M Hoe Lamptron Vandal Switch aansluiten? Cases en Modding 9
Flipmode 16mm Vandal Switch Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Maatje Bulgin / Vandal Power Switch: Aansluiting? Cases en Modding 193
ThomasJS Bulgin Vandal Black: blue led en Power Inlet voeding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
K oneigenlijk gebruik vandal powerswitch Cases en Modding 5
N Vandal/Bulgin switchen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Brook X One SE Adapter for Xbox One/Series S/Series X/Nintendo Switch/PS4/PC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S 5 pin led switch power knop aansluiting Cases en Modding 1
Jason Brook Wingman SD Converter for Xbox 360/Xbox One/Xbox Elite 1&2/PS3/PS4/Switch Pro Controller to Sega Dreamcast & Saturn Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Wingman XB Converter for PS4/PS3/Switch Pro/Xbox One/Elite 1&2/Xbox 360 Controller to Xbox One/Xbox 360 Console HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Brook Powerbay Portable and Fast Charging Stand, Docking for Switch, Compatible with Switch and GC Controllers, Support HDMI Output HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
T Rotary switch sticker Algemene Discussies 3
Freddy Nintendo Switch Gaming 3
Gurt11 Bulgin Switch - Momentary of Latching? HighFlow Webshop 3
S Op zoek naar 2pin moederbord naar aan/uit, Reset switch kabel langer dan 30cm Cases en Modding 2
88Gamer88 Hoe switch maken 12V & 7V met druk knop ? Handleidingen en Installatie Tips 34
R NZXT Switch 810 Black 'n White WC build Gallery & Build Logs 5
DutchChilles [VERKOCHT] NZXT Switch 810 Verkocht 15
DutchChilles [IN-ACTIVE] NZXT Switch 810 Verkocht 2
D Glasvezel router switch utp vraag. Hardware & Software 26
E [VERKOCHT] Belkin SOHO KVM Switch-4 Ports DVI Verkocht 6
Bart D Latching Switch 19mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
G Ccfl aan/uit switch Cases en Modding 13
A LED Switch CM690II Cases en Modding 5
Sw333t Rocker Rectangular Switch - Black with White LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
W Hoe IP van switch achterhalen? Problemen & Oplossingen 10
P [IN-ACTIVE] Switch voor monitor/ muis en keyboard op 2 pc`s te gebruiken Gevonden 5
Fall3n Auto Start Knop is Toch een Momentary Switch Electronica 0
Fryslanboy Switch toevoegen aan router voor meerder PC's op verschillende kamers in huis Hardware & Software 1
D Netwerk Router Switch XboX360 Mediaplayer pc vraag Hardware & Software 14
Sw333t Een momentary switch (type reset switch) gebruiken om verlichting te schakelen Electronica 11
Fall3n Switch Modden en Aluminium zagen Questions Cases en Modding 8
MonsterEnergy Probleempje switch, server en FTP Problemen & Oplossingen 4
Sw333t "Bulgin" on/off switch met groene led-ring HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Joren gigabit switch Hardware & Software 4
ZwerverRoodbaard Lian Li Power Switch HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
Freddy Plaatjes door een AI laten maken! Algemene Discussies 3
john een rtx 4090 toe voegen Waterkoeling 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan