• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

USS EURISKO - Intrepid Mark II Class

Ja die psu blokt me flow totaal !
de fans voor de rad worden aan de andere kant van de baseplate gemonteerd en zuigen dus lucht door de blauwe "Dilithium Cooling Intake Manifolds or DCIM) de fan aan de voorkant wil ik eigenlijk naar binnen laten blazen maar naar buiten kan ook en dan kan ik de psu heel laten. wat is veilig om te doen met de print?
Thanks !
 
Die print voert (plaatselijk) de netspanning en dat zul je qua isolatie moeten respecteren.

Maar gloeiend heet wordt het allemaal niet dus als je de kale print in/op het hout monteert
lijkt me geen enkel probleem.
Natuurlijk wordt de print hier en daar (lekker) warm, maar brandgevaar zal genoeg mee vallen.

Je constructie is al een soort koker dus de airflow over de print in acht houden is dan niet zo moeilijk ?

*edit*
En ik zou een niet-modulaire voeding nemen als je met de kale print gaat werken.
Overtollige draden knip je simpelweg weg eventueel en zo zitten de connectoren
voor het modulaire niet in je airflow.

En eventueel zou je de koelblokken op de voeding nog op kunnen nemen in je water loop :p
Paar koperen plaatjes er op en daar buis 12 op solderen ....
 
Laatst bewerkt:
precies het idee waar ik ook half op was gekomen. alleen wat zou je aanraden voor het freeswerk. zoals ik het zie een dikke glasvezel mat waarin ik kan fresen of in het schuim fresen en afplamuren om de cellen te dichten en dan polyester erover?

thansk
ASPHIAX

snap nog niet echt goed wat je erin wilt gaan frezen dus ik zou schuim zo veel mogelijk vermijden in ieder geval
Greetz B0B0
 
Die print voert (plaatselijk) de netspanning en dat zul je qua isolatie moeten respecteren.

Maar gloeiend heet wordt het allemaal niet dus als je de kale print in/op het hout monteert
lijkt me geen enkel probleem.
Natuurlijk wordt de print hier en daar (lekker) warm, maar brandgevaar zal genoeg mee vallen.

Je constructie is al een soort koker dus de airflow over de print in acht houden is dan niet zo moeilijk ?

*edit*
En ik zou een niet-modulaire voeding nemen als je met de kale print gaat werken.
Overtollige draden knip je simpelweg weg eventueel en zo zitten de connectoren
voor het modulaire niet in je airflow.

En eventueel zou je de koelblokken op de voeding nog op kunnen nemen in je water loop :p
Paar koperen plaatjes er op en daar buis 12 op solderen ....

Duidelijk! gaat em dat veel ruimte opleveren?
denk je dat het ook ok zal zijn met een polyester binnenlaag?
ik ben van plan een CPU Q6600, GPU 6870 in mijn loop met een 360 rad en (nog aan te schaffen) laing mcp 350 of 400 pomp.
misschien moet ik hem helemaal omgpooien als de 360 niet mooi past. dan zal ik een 240 moeten plaatsen en misschien 2 x een 120 in de neus. maar dat is weer een heel ander verhaal.

ik zal eens wat plaatjes maken over de airflow door de kast.

thanks!
ASPHIAX
 
snap nog niet echt goed wat je erin wilt gaan frezen dus ik zou schuim zo veel mogelijk vermijden in ieder geval
Greetz B0B0

Hier een voorbeeld van de neus. alle lijnen en diepte wil ik aan gaan brengen door met een dremel (misschien is het meer graveren) en te fresen. ik denk dat de diepste sleuven ongeveer 3 mm zullen zijn.
345eb5s.jpg


Je had het in een vorige post over spanstof. ik heb wat gezocht op internet maar ik kom niet verder dan meubelmakerij. kan je misschien iets van een link posten ?
alvast bedankt !
ASPHIAX
 
Hier een voorbeeld van de neus. alle lijnen en diepte wil ik aan gaan brengen door met een dremel (misschien is het meer graveren) en te fresen. ik denk dat de diepste sleuven ongeveer 3 mm zullen zijn.
345eb5s.jpg


Je had het in een vorige post over spanstof. ik heb wat gezocht op internet maar ik kom niet verder dan meubelmakerij. kan je misschien iets van een link posten ?
alvast bedankt !
ASPHIAX

spanstof ook wel stretchstof genoemt zou je eens moeten bevragen in de lokale stoffen winkel, je kan ook fleece gebruiken...
maw eigenlijk alle stof die stretch kan je wel ervoor gebruiken :) het is maar juist om de vorm te bepalen erna ga je er toch met glasvezel erover
ivm die groeven enzo misschien kan je dan best eerst je constructie maken desnoods volledig in mdf, en daar dan een polyester mal van maken en dan terug een kopie maken in polyester waar alles direct inzit en dan ook een pak lichter is omdat dan een skelet indien je de kopie stevig genoeg maakt (wat normaal wel perfect kan) overbodig is...
Greetz B0B0
 
Om een idee te krijgen van zo'n psu print zou je eens op "pc psu pcb" o.i.d. kunnen google-en.

En polyester kan denk ik nog meer warmte hebben dan hout.
Voeg maar eens behoorlijk teveel harder toe en dan een laagje in een potje laten staan.
Denk er om dat je je vingers niet aan het potje brandt ;)
 
Om een idee te krijgen van zo'n psu print zou je eens op "pc psu pcb" o.i.d. kunnen google-en.

En polyester kan denk ik nog meer warmte hebben dan hout.
Voeg maar eens behoorlijk teveel harder toe en dan een laagje in een potje laten staan.
Denk er om dat je je vingers niet aan het potje brandt ;)
de reactie geeft inderdaad wel een hoop warmte af maar het uiteindelijke product kan ook wel tegen wat wamte anders werden er ook geen polyester bumpers (uitlaat) gemaakt hé ;)
Greetz B0B0
 
Hierbij even een paar plaatjes over de airflow.
deze "Dilithium Cooling Intake Manifolds" zitten ook aan de onderkant. de DCIM aan de onderkant vallen voor zover ik kan bepalen precies onder de HDD's dus daar een kleine case voor bouwen en die hebben ook wat koeling aangezien de fan in de 1e grote support rib de lucht weg trekt.
2u76bv8.jpg

vx8rc.jpg


enige waar ik niet echt happy mee ben is dat ik in de groene cirkel koude lucht aan trek en een paar cm verder warme lucht uitblaas. niet echt optimaal.

Laterz
ASPHIAX
 
mooie ikeakast btw :)

Verder ben ik benieuwd hoe je het hout gaat afwerken :D

Carbon fiber is wel helemaal de bom :D

vx8rc.jpg


enige waar ik niet echt happy mee ben is dat ik in de groene cirkel koude lucht aan trek en een paar cm verder warme lucht uitblaas. niet echt optimaal.

Maak er een tussenschot, je kan je koele lucht laten geleiden door een 'tunnel" zodat de lucht gescheiden blijft.
 
Overigens, Freddy liet net een heel mooi bericht achter hier: http://forum.highflow.nl/f17/mesh-panel-black-480x480mm-500x500mm-5946/#post164443

Misschien iets voor jou?

Gelijk even een berichtje gepost !
gracias amigo !
ASPHIAX

Vet Vet!

Ik ben een eenorme star trek fan (ds9 en voyager ftw) en vind het geweldig dat je je case baseert op de Voyager, een van de mooiste schepen in de star trek universe.

Thansk man , is idd een van mooiste. de belijning, curves alles klopt gewoon aan dit model! Ook als je de dimensies gaat bekijken klopt ie gewoon perfect. (lengte is 2,5x de breedte en dat soort afmetingen)

mooie ikeakast btw :)

Verder ben ik benieuwd hoe je het hout gaat afwerken :D

Carbon fiber is wel helemaal de bom :D

Maak er een tussenschot, je kan je koele lucht laten geleiden door een 'tunnel" zodat de lucht gescheiden blijft.

Heb aandelen, dus reclame moet gemaakt worden :eusa_silenced:!
ik denk dat ik de psu fan helemaal weg ga laten, dan heb ik ook gelijk een mooi rustpunt voor de case (ben er nog niet uit of ik "poten" ga maken). De 120 fan van de deflector dish staat direct op de psu (die waarschijnlijk zonder behuizing geplaatst gaat worden)
moet alleen op aanraden van wwwicked goed op te temps letten.

Ik heb de 8mm mdf al vervangen voor 3 mm hardboard, dat zal een stuk lichter zijn. hierover waarschijnlijk een laag glasvezel aan de buiten en binnen kant voor sterkte.
Laterz
ASPHIAX
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, hele project van voren naar achter nog eens doorgenomen. De maatvoering voelde niet goed. Iedereen die hem "in the flesh" zag zei het meteen. Te hoog, zijkanten te steil en neus te kort tov het ontwerp. Back to the drawing board dus ...

Breedte tov hoogte opnieuw berekend waarbij de hoogte de bekende was. Daarna lengte en diepte met de uitkomst. De ellipse opnieuw berekend en de verhouding tov van de staart.
En ... Wat bleek hij is 32 cm te kort en 9cm minder breed dan het ontwerp!!! Conversie ratio was verkeerd.
Snel even een paar plankjes erop gemept en het zag er meteen beter uit! Veel beter gestroomlijnd ipv een dikke bult op de baseplate.

Alleen met een dikke 154 bij 63 cm is ie niet klein meer ! Dit gaat ook inhouden dat hij een polyester / glasvezel body gaat krijgen.
Goede tutorial gevonden op youtube van een kerel die een glasvezel woofercase maakt voor in zijn auto. Niet echt te vergelijken object maar de technieken zijn hetzelfde volgens mij. En wat gebruikt hij fleece oftewel spanstof! Volgens mij een perfecte techniek voor mooie smooth curves.

Meten is weten (had die leraar toch gelijk ;-) ook grappig om te zien hoe snel het kan escaleren van even een kistje in elkaar timmeren naar full blown model bouwen (als je het goedwilt doen tenminste)

Laterz
ASPHIAX
 
Inderdaad bouwen van scratch levert vaak strubbelingen op en wijzigingen van het plan heb het zelf ook erg ondervonden terwijl de mijne toch wel vertrouwt met hout was.
Maar om even wat te oefenen zou ik toch eerst die voeding runabout maken van polyester klein en te overzien en je hebt gelijk je coole runabout als het lukt :D
 
Alleen met een dikke 154 bij 63 cm is ie niet klein meer ! Dit gaat ook inhouden dat hij een polyester / glasvezel body gaat krijgen.
Goede tutorial gevonden op youtube van een kerel die een glasvezel woofercase maakt voor in zijn auto. Niet echt te vergelijken object maar de technieken zijn hetzelfde volgens mij. En wat gebruikt hij fleece oftewel spanstof! Volgens mij een perfecte techniek voor mooie smooth curves.

Laterz
ASPHIAX

dat bedoelde ik dus :)
succes ermee gaat een enorme build worden maar o zo vet eens ie af is
Greetz B0B0
 
voor je poly verhaal:
neem fleece stof (je weet wel die zooi die ze gebruiken voor truien, jassen, dekens en zo) span dat strak over een houten frame. verzadigen met epoxy hars en dan goed laten uitharden/drogen en je hebt een knoert hard paneel waar je van alle mee kan. zou worden custom speaker en versterker behuizingen gebouwd voor de auto audio industrie (pas geleden ook een volledig custom dashboard op die manier gezien op tv)

Arwin
 
voor je poly verhaal:
neem fleece stof (je weet wel die zooi die ze gebruiken voor truien, jassen, dekens en zo) span dat strak over een houten frame. verzadigen met epoxy hars en dan goed laten uitharden/drogen en je hebt een knoert hard paneel waar je van alle mee kan. zou worden custom speaker en versterker behuizingen gebouwd voor de auto audio industrie (pas geleden ook een volledig custom dashboard op die manier gezien op tv)

Arwin

ik zou er toch minstens nog 1 laag glasvezels overdoen voor de stevigheid en zeker als je vanplan bent die gleuven te frezen
maar je kan altijd doen zoals arwin aangeeft het maken met fleece, je banen frezen dan er een mal van trekken en daar terug een positieve mal van trekken dan heb je zelfs geen geraamte meer nodig als je je mal stevig genoeg bouwt :)
Greetz B0B0
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan