• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

USS EURISKO - Intrepid Mark II Class

Aan het voorbereiden voor het weekend.
Heb besloten om voor een styropor (soort blauwe plaat) mal te gaan. Hier het grofste relief in schuren/fresen en bekleden met glasvezel. dit vooral omdat de fleece methode erg mooie curves kan maken maar dat het grove relief erg moeilijk wordt zonder weer met klei te gaan zitten klooten. sommige stukken relief zijn echt een halve cm diep en dat zou een zeer dikke laag glasvezel or klei betekenen.
zit te dubben tussen 3 x een 80 grams laag (3 x 0.9mm) of 2 x een 160 grams laag (2 x 0.18mm)
waarschijnlijk overkill qua stevigheid maar moet wel iets aan vlees hebben om het overgebleven relief fresen
later van het weekend wel wat foto's voor de duidelijkheid !
Prettig weekend IIG !

ASPHIAX
*Edit: Weet nog niet of ik een mal ga maken , wat is precies het voordeel ervan ? scherpere hoeken ?
 
Mocht je nog met je voeding zitten: http://forum.highflow.nl/f17/silverstone-sst-st45sf-9120/

Breedte: 125mm
Hoogte: 63,5mm
Diepte: 100mm

Is toch weer een aardig stukje kleiner dan ATX voedingen.

Thansk man, die komt goed van pas. de nieuwe conversie ratio (design naar model) leverd ook een stukje verlichting maar met deze psu zou de "Deflector Tunnel" maar voor 50% geblocked zijn! dat schiet op !
Alleen ff op letten dat ie niet te licht gaat zijn.
 
Hierbij weer wat pics.
me vrouw zit toch dat kattengejank van de voice te kijken, dus lekker teringzooi maken!:038:
overnieuw beginnen maar nu met styropor
25sy8o5.jpg

old en new
54svnq.jpg

alles tijdelijk vast zetten met sateh prikkers
20zv9f7.jpg

grove werk met de decoupeer.
14dm5xv.jpg

voor het fijne werk had ik een styropor snijder gekocht. helaas was hij te fijn met 4,5 cm snij oppervlak
aadn36.jpg

man wat een werk ! had echt een paar momenten dat ik dacht : waar ben ik aan begonnen! het grove werk ZUIGT !
w1eexl.jpg

langzaam maar zeker komt er vorm in
2jcx3kw.jpg

309ocvk.jpg

11jyulf.jpg

daarna is het met de hand en een groot brood mes stukje bij stukje er af schillen. ondanks dat het er suf uit ziet is dit eigenlijk best leuk. je ziet steeds meer vorm en kan echt op detail werken.
20pzcic.jpg

gips schuurpapier ging er snel door heen. best pittig spul dat hard foam
rartvm.jpg

29nwdg2.jpg

mijn vrouw was ook echt heel blij met me !
1692nba.jpg


ff de oude deflector tunnel eronder gezet
33xwhzk.jpg

szzdvm.jpg

ff de staart er aan gezet om te kijken hoe lang hij wordt. 1,54 is toch wel een eind!
de zwarte kringen zijn plekken waar ik nog het mes moet in zetten.
2rwkm5z.jpg

weer een stukje bij getrimmed. gaat toch het best met het broodmes
2yw8lu9.jpg

2127t6w.jpg

toch best wel wat eraf geschilt!
23mvvwn.jpg

nu met schilderstape de tekening erop zetten. morgen beginnen met de diepe stukken te fresen en alles goed in de plamur zetten zodat volgende week het glasvezel werk kan beginnen !
4jl01u.jpg

Laterz
ASPHIAX
 
ik volgde je build ook stilletjes.. maar nu gaat het gewoon niet meer.. pracht werk zeg! :)

Thanks man ! Het is wel trial en error, veel opnieuw doen en uitproberen maar tot nu ben ik ook blij met het resultaat!
ASPHIAX

VET VET VET!

En je Delta Flyer als muis, geniaal idee!

Kwam op het idee door de psu runabout van the boiler :hmm

kensingtonorbittrackball.jpg
[/QUOTE

Hahaha, deze heeft zelfs al flyer kwaliteiten! Vette find man ! Ga ik zekers een sessie brainstormen aan wijden.

@ wwwicked, denk je dat het mogelijk is om een muis en 2 of 4 leds dmv usb te laten werken? Zit er genoeg power in de usb standaard om alles te laten branden.
Zoals ik het zie zijn er 3 mogelijkheden
1. Via de usb kabel. Muis en leds branden
2. Via draadloos. Muis en leds op dezelfde batterijen
3. Muis op usb of draadloos en de leds op een eigen batterij
Wat denk jij?

Grtz
ASPHIAX
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Via USB moet zeker gaan lukken. USB levert 5 volt, 500mA max.. Een simpel ledje zit onder 5 volt en 20mA, dus 2 of 4 leds zal geen probleem zijn om dit via USB van stroom te voorzien.

Al lijkt mij draadloos een mooiere oplossing (qua looks). Wel moet je dan rekening ermee houden dat de batterijen makkelijk te vervangen zijn in de ombouw (als ze van onderaf te vervangen zijn zou handiger zijn).

Leds op een batterij is ook mogelijk, maar alles gecombineerd zie ik geen problemen in.
 
Ok hier zijn weer wat pics.

vroeg in de ochtend ff wat plamur / vuller gemaakt.
29kz4fk.jpg

let wel met dit schuim een plamur op cellulose basis gebruiken anders blijft er niets dan blubber over van je ontwerp!
bejpv.jpg

mooi glad !
2zxovw0.jpg

het lijnenspel van het ontwerp beviel me niet. dus ben ik eerst met een hoop tape weer de lijnen uit gaan zetten.
2sbk677.jpg

het resultaat !
14l7gw9.jpg

6y0bat.jpg

NU beginnen met ruimte maken voor het gaas van de booskijkers en het grove relief van het ontwerp. Wat ik deed is het ontwerp snijden met een stanly mes en dan met een punttang het schuim eruit plukken. dit werkt geweldig en kan lekker snel.
219xie9.jpg

POPCORN !!!
5mb6v6.jpg

gaat best snel
1zvs95g.jpg

afwerken met een dremel op turbo! gelijk ook het schuim dicht zodat het glasvezel erop blijft liggen en er niet in trekt. (HOOP IK)
2dhek3a.jpg

booskijker en grove relief
2rz5b4k.jpg

beide kanten gedaan. ik kwam erachter dat door een mider diepe snee te maken met de stanly je automatisch minder "plukt" en kan je dus eenvoudig diepte verschil maken.
sx1z09.jpg

deze kant dus gelijk een randje gemaakt voor de overgang van het gaas naar het armor
200ad7t.jpg

DO you feel lucky... punk ?
2exx2rk.jpg

ff de deflector tunnel eronder gezet
2yp12rd.jpg

ook gelijk even de amor sleuven gezet
2hxbxnn.jpg

BAD-ASS !!!
2nqu1hz.jpg

hij is nog niet helemaal symmetrisch maar het echte fijne werk moet nog gedaan worden.
9ats7a.jpg


Af en toe vergeet ik wel eens dat ik er ook nog een watergekoelde pc in moet bouwen!
:p
Hier nog eentje om wakker van te liggen ! hele eenvoudige filter maar ongeveer wel het idee.
2dgoqj5.jpg

Laters
ASPHIAX
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH [Build Log] USS SULACO V2 Gallery & Build Logs 40

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan