Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
precies het idee waar ik ook half op was gekomen. alleen wat zou je aanraden voor het freeswerk. zoals ik het zie een dikke glasvezel mat waarin ik kan fresen of in het schuim fresen en afplamuren om de cellen te dichten en dan polyester erover?
thansk
ASPHIAX
Die print voert (plaatselijk) de netspanning en dat zul je qua isolatie moeten respecteren.
Maar gloeiend heet wordt het allemaal niet dus als je de kale print in/op het hout monteert
lijkt me geen enkel probleem.
Natuurlijk wordt de print hier en daar (lekker) warm, maar brandgevaar zal genoeg mee vallen.
Je constructie is al een soort koker dus de airflow over de print in acht houden is dan niet zo moeilijk ?
*edit*
En ik zou een niet-modulaire voeding nemen als je met de kale print gaat werken.
Overtollige draden knip je simpelweg weg eventueel en zo zitten de connectoren
voor het modulaire niet in je airflow.
En eventueel zou je de koelblokken op de voeding nog op kunnen nemen in je water loop
Paar koperen plaatjes er op en daar buis 12 op solderen ....
snap nog niet echt goed wat je erin wilt gaan frezen dus ik zou schuim zo veel mogelijk vermijden in ieder geval
Greetz B0B0
Hier een voorbeeld van de neus. alle lijnen en diepte wil ik aan gaan brengen door met een dremel (misschien is het meer graveren) en te fresen. ik denk dat de diepste sleuven ongeveer 3 mm zullen zijn.
Je had het in een vorige post over spanstof. ik heb wat gezocht op internet maar ik kom niet verder dan meubelmakerij. kan je misschien iets van een link posten ?
alvast bedankt !
ASPHIAX
de reactie geeft inderdaad wel een hoop warmte af maar het uiteindelijke product kan ook wel tegen wat wamte anders werden er ook geen polyester bumpers (uitlaat) gemaakt héOm een idee te krijgen van zo'n psu print zou je eens op "pc psu pcb" o.i.d. kunnen google-en.
En polyester kan denk ik nog meer warmte hebben dan hout.
Voeg maar eens behoorlijk teveel harder toe en dan een laagje in een potje laten staan.
Denk er om dat je je vingers niet aan het potje brandt
enige waar ik niet echt happy mee ben is dat ik in de groene cirkel koude lucht aan trek en een paar cm verder warme lucht uitblaas. niet echt optimaal.
Overigens, Freddy liet net een heel mooi bericht achter hier: http://forum.highflow.nl/f17/mesh-panel-black-480x480mm-500x500mm-5946/#post164443
Misschien iets voor jou?
Vet Vet!
Ik ben een eenorme star trek fan (ds9 en voyager ftw) en vind het geweldig dat je je case baseert op de Voyager, een van de mooiste schepen in de star trek universe.
mooie ikeakast btw
Verder ben ik benieuwd hoe je het hout gaat afwerken
Carbon fiber is wel helemaal de bom
Maak er een tussenschot, je kan je koele lucht laten geleiden door een 'tunnel" zodat de lucht gescheiden blijft.
Alleen met een dikke 154 bij 63 cm is ie niet klein meer ! Dit gaat ook inhouden dat hij een polyester / glasvezel body gaat krijgen.
Goede tutorial gevonden op youtube van een kerel die een glasvezel woofercase maakt voor in zijn auto. Niet echt te vergelijken object maar de technieken zijn hetzelfde volgens mij. En wat gebruikt hij fleece oftewel spanstof! Volgens mij een perfecte techniek voor mooie smooth curves.
Laterz
ASPHIAX
voor je poly verhaal:
neem fleece stof (je weet wel die zooi die ze gebruiken voor truien, jassen, dekens en zo) span dat strak over een houten frame. verzadigen met epoxy hars en dan goed laten uitharden/drogen en je hebt een knoert hard paneel waar je van alle mee kan. zou worden custom speaker en versterker behuizingen gebouwd voor de auto audio industrie (pas geleden ook een volledig custom dashboard op die manier gezien op tv)
Arwin
Onderwerp starter | Titel | Forum | Reacties | Datum |
---|---|---|---|---|
[Build Log] USS SULACO V2 | Gallery & Build Logs | 40 |