ok, hier weer wat pics.
zowat de gehele ochtend aan het denken, kijken en schetsen geweest over hoe de baseplate te plaatsen. de baseplate is een mdf plaat waarop het mobo, de HDD's en de
pomp aan de bovenkant en de psu en de
fans met de
radiator aan de onderkant gehangen gaat worden. Het vormt eigenlijk de backbone van de case (als je het nog een case kan noemen
) en samen met de "vleugelpartitie" zal het de stevigheid moeten gaan bieden om oa ook de electromotoren te gaan supporten.
*EDIT : Ablative Armor maakt de WARP engine useless! Dus de EURISKO wijkt af van het origineel door toch de warp nacelles in de juiste positie te kunnen brengen.
zie :
http://memory-alpha.org/wiki/Ablative_armor
De baseplate!
Ik heb de baseplate een paar cm kleiner gezaagt dan de foam kap.
Truukje , ik wil maar precies de diepte van de baseplate uit de foam kap halen. hiervoor even de dikte opgemeten.
deze gemarkeerd met schilderstape op de stanley
als het mes lekker "loopt" zt je goed, zodra hij begint te happen zit je te diep. EASY !
let the plucking begin!
elk weekend popcorn!
midden stuk eruit snijden. een best werkje! kijk al uit naar het leeghalen van de mal na de epoxy laag ! NIET !!!!:eusa_wall:
perfect fit !, precies op diepte! De gehele kap heeft nu een brede steunrand op het mdf als de gehel kap hol gemaakt is. hierdoor is het dadelijk ook eenvoudig de epoxy laag "om" de baseplate heen te vormen en kan de kap eenvoudig verwijderd worden.
Gister de deflector tunnel in de plamur gezet na nog wat fijn schuur en schaaf werk.
Ook de vleugelpartitie gemaakt. deze oogt nog wat groot maar moet nog bijgewerkt worden. de tunnel oogt scheef maar dat is optisch bedrog !
snel ff in elkaar gezet, hoe vaak ik dat al niet gedaan heb. continue blijven checken :eusa_hand:
De vleugel partitie in de deflector tunnel laten verzinken.
NU een mooie hout op hout verbinding waarmee je een stevige backbone kan maken !
Heel de dag me de jan-tandjes gewerkt en het ziet er precies hetzelfde uit als gister.
Nou ja, die dagen zitten er ook bij ! :019:
Laterz !
ASPHIAX