• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TNT vs GLS

Welke bezorger heeft jouw voorkeur?

• Totaal aantal stemmers
    161
Ben ik het niet mee eens. Bij ons rijd ook een zzper rond en die is G E W E L D I G! Ik heb juist liever tnt ipv gls. Net als vrijdag. Ik zou mijn Tv krijgen maar ze kwamen op het moment dat we niet thuis waren. Meneer heeft niets bij de buren geprobeert af te geven maar alleen een stom briefje voor een nieuwe afspraak. Kunnen ze maandag pas weer. Zucht!

Even correctie, ik heb zelf voor een koeriers bedrijf gewerkt en waaronder ook TNT troep, maar het komt vaak voor dat als er iemand niet thuis is, dan bel je de baas die zegt dan bel bij de buren aan of neem het mee terug en stop een briefje in de bus, die opdracht komt van de hoofdklant af TNT/waar je bestelt heb.

Sommige bedrijfen willen namelijk niet dat hun producten bij de buren worden afgeleverd het is of rechtstreeks bij de klant of terug nemen en nieuwe afspraak. En dat komt best vaak voor ;)

Ik vind het bullshit bedoel je buren willen het best aannemen ;) de hele koeriers wereld is bullshit trouwens :p

yep die koerier word ook maar gestuurd. hij wil hem het liefst gewoon door de brievenbus duwen of bij de buren afleveren, maar als dat niet mag gaat hij gewoon mee terug helaas.

tnt heeft wat meer vrijheden in afleveren, zoals zaterdag en bij je buurtjes en desnoods afhalen op postkantoor.

gls is mijns inziens wat minder maar misschien over 5 jaar of zo een goede concurent, als ze hun netwerk wat op orde hebben.

gebaseerd op: ervaring tnt bestellen altijd/ ik werk daar (rij tnt express pallets met m'n waggel)
gls bestellen bij caseking.de (duurde soms wel een week )

Laatst bewerkt:
ik ben den toch voor tnt.

Heb het niet zo op gls.
ze komen op rare tijden, ze kijken niet naar watr er op de deur staat !, geef het even af aan de buren als er niet open gedaan word.

krijg een beetje kak van gls...

Hm, geen problemen tot nu toe met GLS. Altijd de dag wanneer er ,, vertrek '' als status staat leveren ze het af. Ben ik niet thuis dan leveren ze het bij de buren. :)

Dan ligt het nog op het depot in de buurt van de verzender. Zodra het pakketje daar vandaan vertrekt en dus bezorgt wordt komt er ,, Bestel '' te staan. Nu ligt het dus nog gewoon stil op het depot.

Heb niet heel het topic door gelezen.

Maar ik heb liever GLS dan TNT,
TNT is vaak heel traag, raakt nog wel is wat kwijt en als het heel is mag ej van geluk spreken.
Heb ik tot nu toe betere ervaring met GLS.

Heb wel is wat bestellingen gedaan bij een webshop aan de andere kant van Nederland.
Was ook de optie TNT en GLS eerst paar keer TNT gekozen (Is natuurlijk bekend) en duurde het soms 3 dagen voor dat ik het binnen had. Toen is GLS gekozen en binnen 1 dag in huis.

TNT is hier nog altijd sneller. En gek genoeg heb ik voor verzending GLS gekozen bij mn vorige bestelling maar heeft TNT mn pakketje bezorgd?!

Achjah. Vanavond nog een bezoekje gehad van de pakketboer. Altijd vrolijk die man. Heb een tijdje met m staan kletsen :p

TNT / GLS is hier even snel, altijd de volgende dag nadat het pakketje gescant is.

Zaterdags levert GLS/TNT normaal gesproken niet hier. Soms, heel soms, doet TNT dat wel.

Gelukkig zijn a lmijn bestellingen gewoon angekomen met beide bezorgers dus Ik heb geen problemen met beide...

Laatst 3 pakketjes met TNT verstuurd.. alle 3 de volgende dag al afgeleverd, dus dat was een goede positieve ervaring met versturen

Excuus van TNT waarom een pakketje een week te laat aan kwam:

"Ja, het was toen erg druk, en ik was niet bekend in jouw dorp dus had geen zin om naar je huis te lopen zoeken. Ik dacht dan komt het volgende week wel."

Ik woon aan een grote weg... makkelijker te vinden is het niet... ;p

Het ligt er imo erg aan hoe de bezorger zelf is, soms zitten er goede bij en soms wat slechtere, denk niet dat 't echt bedrijf gebonden is (misschien wel hoe het er in het magazijn aan toe gaat, maar daar heb ik geen idee van :p)

ik heb hier 2 levering laten afkomen. Ik woon in Belgie en had enkel GLS als keuze.

Maar ik kan er niets verkeerds van zeggen. Voor 16:00u besteld de volgende morgend stond er al iemand om 9uur aan mijn deur met mijn highflow pakje.

Met TNT heb ik ook ervaring, die leveren meestal na de middag (tussen 16:00 - 19:00u) bij mij toch.

TNT heeft wel de eigenschap om pakjes bezorgers te sturen die geen of amper nederlands spreken :)

Een weekje geleden heb ik iets laten komen met TNT ik was opgelucht dat mijn onderdelen geen schade hadden want de pakjesbezorger was slordig, alle pakjes lagen gewoon door elkaar op de grond van zijn bestelwagen en hij gooide wat pakjes weg om aan het mijne te geraken.

Als ik moet kiezen: GLS

Excuus van TNT waarom een pakketje een week te laat aan kwam:

"Ja, het was toen erg druk, en ik was niet bekend in jouw dorp dus had geen zin om naar je huis te lopen zoeken. Ik dacht dan komt het volgende week wel."

Ik woon aan een grote weg... makkelijker te vinden is het niet... ;p

Het ligt er imo erg aan hoe de bezorger zelf is, soms zitten er goede bij en soms wat slechtere, denk niet dat 't echt bedrijf gebonden is (misschien wel hoe het er in het magazijn aan toe gaat, maar daar heb ik geen idee van :p)

lol die raakt zeker baan straks kwijt bij tnt ;P

TNT pros

"groot" bedrijf, heeft hun naam

cons, tja, een keer pakket van me RC heli (niet zon speelgoed ding maar een grote jongen van een paar eurotjes meer als gemmidelde gpu. cpu mobo loop hier op het forum)

word gewoon in de openbare paardenstal neerge"pleurD" (stond schuin tegen de deur an...)

geen briefje of iets

goede kanten, ze zijn altijd (na een pakketje of 70-120 ofzo) tussen 12:00 en 14:00 hier (2 mensen die bezorgen hier bij ons, is altijd "aad, ik heb er weer een paar voor je" (weet ik dus weer genoeg)

GLS:

pros, tja, klein, voor mij int begin (tot ik bij highflow kwam) onbekend.

Cons, niet echt nog geen gezeur, maarja, heb pas 5 pakketen bij hun binnengekregen (2/3 highflow, 1 polen, 1 NL als test van familie)

goede punten, altijd voor 10uur sochtens hier geweest :mrgreen:

DHL:
pros, kut
cons, kutter
reden, pakket besteld (€200 ofzo) nooit aangekomen, en hun beweren nog steeds dat ze het afgeleverd hebben)

UPS
pros, internationaal de best bekende
cons, mijn telefoon uit china is 4 keer de wereld rond gegaan ...
goede puntjes, altijd netjes geleverd zonder enige vorm van beschadiging (pakketje of 6-7)

maar ik blijf voorlopig bij TNT om de beste man lekker bezig te houden

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan