• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TNT vs GLS

Welke bezorger heeft jouw voorkeur?


  • Totaal aantal stemmers
    161
@hierboven: en de quote klopt niet :p.

Verder wil ik ook wel vuil spuien over GLS:
1e keer, pakketje uit duitsland -> terug gestuurd na 3 keer 'aangeboden' te zijn. op de aangegeven dagen van de track & trace was er heel de dag iemand thuis, er zat ook geen briefje in de bus of wat dan ook. Kon het pakketje 50Km!! verderop komen ophalen uit 1 van hun pakhuizen WTF? Pakketje is uiteindelijk terug gegaan naar Duitsland omdat het 'niet afgeleverd' kon worden, terwijl er telefonisch beloofd was dat het nog een keer aangeboden zou worden bij mij thuis.

2e keer was met Freddy, ging ook al fout geen briefje in de bus maar wel een 'aflever poging' gelukkig is dit gewoon goed opgelost door Freddy.

3e keer, weer een pakketje uit Duitsland is omdat ik er geen erg in had ook weer met GLS verzonden. Lag een briefje in de bus waar op stond dat het afgeleverd was bij de buren, ben het gaan vragen was niks afgeleverd. Gebeld naar GLS 'dat heeft de bezorger verkeerd aangekruist je kan het af komen halen in Rotterdam', min of meer geeist dat ze nog een 2e afleverpoging zouden doen en het nu wel bij de buren zouden droppen omdat die gewoon heel de dag thuis zijn. Is gelukkig goed gegaan, maar echt NOOIT meer GLS voor mij in de stad mag het mss vaak goed gaan als je in een dorp woont is het echt een ramp.

Ik heb het zelfde probleem ik heb 2 weken een case uit Duitsland besteld. GLS zou het leveren.

Date + Time Responsible GLS Location Event No Event
13/04/2010 09:09 NL9700 , Netherlands 4.32 Not delivered due to a wrong address

Ik heb het bedrijf gemaild dat het adres wel klopt. Ik heb nu geen flauw idee waar mijn pakket is. Is het terug gestuurd? Echt GLS... geen goed woord heb ik er voor.
 
In mijn ervaring is GLS uit Duitsland beetje slecht, af en toe trage leveringen.
De GLS in Nederland, geen enkel probleem.

Persoonlijk vind ik GLS wel beter, komt omdat ik altijd zo'n leuke dame aan de deur krijg met een verlegen lachje:055:
 
Ervaring GLS:

07-5-2010 08:42 NL9700 , Nederland 4.32 zending niet geleverd verkeerd leveringsadres
07-5-2010 08:41 NL9700 , Nederland 11.0 zending wordt geleverd
07-5-2010 08:39 NL9700 , Nederland 2.0 zending voor verdere behandeling
07-5-2010 04:04 NL3500 , Nederland 2.0 zending voor verdere behandeling
05-5-2010 16:33 BE6900 , België 0.0 zendingsdata ontvangen
04-5-2010 20:47 BE6900 , België 0.100 zendingsdata ontvangen Zendingsdata aangekomen in voormelding

verkeerd leveradres? tuurlijk NIET.

conclusie: GLS faalt.
 
Ik zal het kort houden. De ervaringen die ik heb met GLS zijn bar slecht, punt.
TNT daarintegen uitstekend. als mijn zendingen gaan dan ook per voorgaande bestellingen per TNT.
 
ik heb eigenlijk nooit problemen mee gemaakt met tnt, altijd pakketjes netjes de volgende dag binnen en nooit iets beschadigd. ik verzend ook veel pakketten aangezien ik zelf bij een online winkel werk, we hebben 1 keer gehad dat een pakketje vermist was en die is later netjes naar ons terug gestuurd.

wat ik wel moet zeggen, tnt heeft de laatste tijd heel veel zzpers indienst die de kantjes er vanaf lopen en er gewoon eigenlijk geen zin in hebben naar mijn gevoel. zonder afleverings briefje in de bus bij de buren afgeleverd, om maar even een ding te noemen
 
ik heb eigenlijk nooit problemen mee gemaakt met tnt, altijd pakketjes netjes de volgende dag binnen en nooit iets beschadigd. ik verzend ook veel pakketten aangezien ik zelf bij een online winkel werk, we hebben 1 keer gehad dat een pakketje vermist was en die is later netjes naar ons terug gestuurd.

wat ik wel moet zeggen, tnt heeft de laatste tijd heel veel zzpers indienst die de kantjes er vanaf lopen en er gewoon eigenlijk geen zin in hebben naar mijn gevoel. zonder afleverings briefje in de bus bij de buren afgeleverd, om maar even een ding te noemen

Ben ik het niet mee eens. Bij ons rijd ook een zzper rond en die is G E W E L D I G! Ik heb juist liever tnt ipv gls. Net als vrijdag. Ik zou mijn Tv krijgen maar ze kwamen op het moment dat we niet thuis waren. Meneer heeft niets bij de buren geprobeert af te geven maar alleen een stom briefje voor een nieuwe afspraak. Kunnen ze maandag pas weer. Zucht!
 
Dat jij niet aanwezig bent als je weet dat ze die dag kwamen, is eigenlijk je eigen fout?
Je kan TNT en GLS eigenlijk niet vergelijken..
TNT werken blijkbaar in weekend wel met bezorgen omdat ze normaal ook al werken met normale brieven posten.

Ik heb geen problemen gehad met GLS, TNT of zelfs UPS.

Soms moet je gewoon plannen wanneer je iets koopt...
 
1x ervaring met gls namelijk een pakketje van Freddy dat volgens de track&trace door mij was afgetekend en er stond een huisnummer bij 306 (305 is mijn huisnr) dus ik naar de buren maar nee ze hadden niks gehad van gls . ik de volgende dag op mijn werk bellen met gls en de beste man die ik aan de lijn kreeg belde gelijk de chauffeur op en die vertelde tegen hem dat hij niet meer wist waar behalve dat er kinderen met krijt op de stoep hadden getekend. Ik bij thuiskomst de hele straat afgezocht maar het had inmiddels geregend dus geen krijt te bekennen ook ben ik bij meerdere buren langs geweest maar niks. volgende dag weer gebeld met gls en de chauffeur zou er persoonlijk achteraan gaan, uit eindelijk had hij hem 6 huizen verder afgeleverd en was er blijkbaar een verkeerde aantekening van gemaakt op de digitale vrachtbrief.
eind goed al goed maar het was gelijk de laatste keer wat gls betreft voor mij.
tnt alleen maar goede ervaring mee tot nu toe
 
Meestal doe ik alles via TNT nooit problemen mee gehad een enkele keer gebeurt het dat het met GLS komt :p maar dat is dan mijn eigen schuld dat ik te snel door klik...

Hier werken ze bij TNT ook met zzpers echt geweldig ! had laatst wat besteld wat de volgende dag geleverd (moest voor getekent worden) zal worden en ja je raad het al bij de eerste afleverings poging was er niemand thuis :( gelukkig kwam deze persoon smiddags nog een keer dus 2 pogingen op 1 dag !! gebeurt niet vaak :p
En anders als we er niet zijn ligt het wel bij de buren en heb ik netjes een briefje in de bus.
 
Mijn pakketje komt vandaag aan via GLS. Het is eergister verzonden. En dit is de route die het aflegt:
rtqqhe.jpg


Vind ik snel hoor. 2 dagen en dan zoveel gereden!
 
Ik heb nu vele vele keren iets via TNT bestelt en zo'n 3 keer via GLS en moet persoonlijk zeggen dat beide services altijd netjes spullen hebben afgeleverd. Maar GLS is voor mij toch het beste vanwege hun zeer vroege levertijden. Altijd netjes nog voor 9:30 terwijl TNT altijd tussen 14:00-17:00 verschijnt.

Dit hangt waarschijnlijk meer af van waar ik woon dan de kwaliteit van beide services natuurlijk..
 
Ik heb nu vele vele keren iets via TNT bestelt en zo'n 3 keer via GLS en moet persoonlijk zeggen dat beide services altijd netjes spullen hebben afgeleverd. Maar GLS is voor mij toch het beste vanwege hun zeer vroege levertijden. Altijd netjes nog voor 9:30 terwijl TNT altijd tussen 14:00-17:00 verschijnt.

Dit hangt waarschijnlijk meer af van waar ik woon dan de kwaliteit van beide services natuurlijk..

Ben het hier 100% mee eens :)
 
heb vaak dingen laten bezorgen door gls me eerste bestelling bij highflow laat ik ook door gls bezorgen nooit problemen mee gehad met tnt trouwens ook niet hoor :p
alleen me bestelling komt wat later door hemelvaart en ze melde het ook netjes op de site dus voor mij gls en tnt :p
 
Ik heb nu vele vele keren iets via TNT bestelt en zo'n 3 keer via GLS en moet persoonlijk zeggen dat beide services altijd netjes spullen hebben afgeleverd. Maar GLS is voor mij toch het beste vanwege hun zeer vroege levertijden. Altijd netjes nog voor 9:30 terwijl TNT altijd tussen 14:00-17:00 verschijnt.

Dit hangt waarschijnlijk meer af van waar ik woon dan de kwaliteit van beide services natuurlijk..

Bij mij is dat dus net andersom! GLS komt altijd pas tussen 15.00-18.00.
TNT daarintegen heeft mij als 1 van de eerste op de rit en zijn er altijd tussen 09.00-09.30. De niet thuis afhandeling vind ik ook beter bij TNT.
GLS had laatste het niet thuis bericht bij de buren in de bus gedaan, welke die nooit hebben gehad. Pakketje was afgedropped bij een afhaalpunt (boekenwinkel) die mij mijn pakketje niet wilde geven zonder dat afhaal bericht. Na wat stampij te hebben gemaakt met aardig wat klanten om mij heen, de eigenaar toch zover gekregen mijn pakket te overhandigen met legitimatie. Wat een prutsers, sorry hoor...
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan