• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TNT vs GLS

Welke bezorger heeft jouw voorkeur?


  • Totaal aantal stemmers
    161
Niets dan lof over TNT, in de afgelopen 5 jaar denk ik een totaal van 50 pakketjes mogen ontvangen waarvan er maar 1 fout gegaan was. Een pakketje uit Australië had per ongeluk de verkeerde sticker/barcode gekregen van andere bestelling. Dat pakketje dus de sticker/barcode van mijn adres.

Gevolg: Inplaats van een 3" downpipe voor mijn motorblok kreeg ik een Tapijt uit Turkmenistan :) :075:

Leuke was dat het adres +tel nummer van de persoon op pakket stond. Ik bellen, en inderdaad dat was voor hem. De dag erna TNT gebeld over probleem en werd binnen 20 min gebeld dat pakketje ondekt was en de volgende dag nog mogen ontvangen. Had andere pakket weer mee terug gegeven aan de koerier.
 
TNT... GLS... ach opzich geen moeite mee... DPD echter weer wel..

maargoed... late we voorop stellen...

DE BEZORGER BEPAALD DE TEVREDENHEID v/d klant..

want okal heb je de beste bezorgdienst met de beste reviews...
is de bezorger gewoon een lul... dan heb je gezeik...

ik ben op me werk vaak in aanraking met meerdere pakketdienste etc.
enige wat mij altijd opvalt is dat die gaste altijd zo getrest zijn..

ze beginnen met werke (1ste week) met 60 pakketjes/ adressen.. werk je er meer als een maand krijg je gauw 100 tot 140 adressen mee (amsterdam)

dus sja.. vindt je t gek dat ze niet altijd zin hebben om 5 minuten te zoeken..

oorzaak ligt vaak dat de bezorger dusdaning veel werk meekrijgt dat hij amper service kan verlenen..

stom voorbeeld..
waarom lever Freddy veel service.. omdat hij er aantoe komt en 24/7 met ze werk bezig is ( bestellingen forum info etc etc etc )

stel je nu voor dat Freddy alles in 8 uurtjes per dag moest doen? ( 9:00 tot 17:00 )


mij maakt t niet uit wie t pakketje brengt... als ik hem maar snel en nog belangrijken ONBESCHADIGT heb.
 
Ik heb met GLS geen problemen, goede bezorger (ondanks het feit dat hij hier tegenwoordig bij elke week naartoe moet komen). Altijd rond een uur of 11-12 hier.

TNT ook geen problemen mee, zijn iets later 14-15

Allebei wachten ze altijd beneden ondanks dat ik in een flat woon en het dus een aantal minuten kan duren voor ik beneden ben.

Kortom mij maakt het niet uit als ze maar komen :icon_wink:
 
Misschien kan Freddy het zo doen, dat we bij de kassa kunnen kiezen tussen GLS en TNT? De een zal dan wss duurder zijn dan de ander, maar so be it. Die euro maakt dan ook niet meer uit he -)
 
Kleine pakketjes maakt het me niet zo veel uit, Freddy pakt ze goed in dus de doos beschadegingen met GLS zijn kosmetic

M`n TJ hebt ik wel laten bezorgen door TNT, daar gaan die eikels van GLS dus mooi niet mee gooien of laten stuiterren :p
 
Je mag van TNT denken wat je wilt, net als ik dat van GLS mag.

Maar om mij dan gelijk voor cheater uit te maken vind ik wel erg
ver gaan.
Ik zie mijn pakketten (oud topic of niet) het liefst met TNT komen.
En voor alle duidelijkheid, ik heb geen aandelen TNT of ander soort
binding met dat bedrijf.
Alleen laatst met die hele slechte wegen heb ik eens eenmalig wat
langer op TNT moeten wachten maar dat zal toen bij GLS niet anders
geweest zijn.

GAST!!!!!!!!!! ik zei TNT CHEATER en daar bedoel ik niet jou mee maar TNT, en wel om het volgende wat jij zei:

dat TNT pakketen met de trein komen en gelijk bij tnt erin gaan en dus snel verzonden zijn<<< CHEATER omdat ze trein gebruiken.

GLS doet dat niet en moet het dus ophalen in zoals je zei zwolle en dan pas op weg en leveren: <<< LANGZAMER omdat ze geen gebruik van trein maken

dat bedoel ik dus met CHEATER en dus was het een joke.

dus vraag me niet waarom jij je eigen meteen aangesproken voelt:hmm
 
Ok, een groot miss verstand van mijn kant dus.
Het is me nu duidelijk wat je bedoelt.

Of ik het ook helemaal met je eens ben is iets anders, maar
t.b.v. dit topic wil ik daar verder niet teveel op in gaan.
 
@hierboven: en de quote klopt niet :p.

Verder wil ik ook wel vuil spuien over GLS:
1e keer, pakketje uit duitsland -> terug gestuurd na 3 keer 'aangeboden' te zijn. op de aangegeven dagen van de track & trace was er heel de dag iemand thuis, er zat ook geen briefje in de bus of wat dan ook. Kon het pakketje 50Km!! verderop komen ophalen uit 1 van hun pakhuizen WTF? Pakketje is uiteindelijk terug gegaan naar Duitsland omdat het 'niet afgeleverd' kon worden, terwijl er telefonisch beloofd was dat het nog een keer aangeboden zou worden bij mij thuis.

2e keer was met Freddy, ging ook al fout geen briefje in de bus maar wel een 'aflever poging' gelukkig is dit gewoon goed opgelost door Freddy.

3e keer, weer een pakketje uit Duitsland is omdat ik er geen erg in had ook weer met GLS verzonden. Lag een briefje in de bus waar op stond dat het afgeleverd was bij de buren, ben het gaan vragen was niks afgeleverd. Gebeld naar GLS 'dat heeft de bezorger verkeerd aangekruist je kan het af komen halen in Rotterdam', min of meer geeist dat ze nog een 2e afleverpoging zouden doen en het nu wel bij de buren zouden droppen omdat die gewoon heel de dag thuis zijn. Is gelukkig goed gegaan, maar echt NOOIT meer GLS voor mij in de stad mag het mss vaak goed gaan als je in een dorp woont is het echt een ramp.
 
Zo te lezen mag ik nog niet klagen, maar GLS is voor mij in ieder geval
ook "niet naar de wc durven totdat ze geweest zijn", inderdaad ook m.b.t.
de afstand tot het afhaalpunt. Dat is ook hier zonder auto geen doen !

TNT is 5 minuten fietsen.
 
DE BEZORGER BEPAALD DE TEVREDENHEID v/d klant..
QFT (op de spelfout na dan :081:)

In het verlengde daarvan kanik aantekenen dat de bezorger van TNT een heel aardig meisje is, dus voor mij voorlopig geen GLS aub :icon_pidu:

De kwaliteit van een bezorgservice buiten gezeik van slechte bezorgers om is voor mensen die weinig versturen natuurlijk niet echt te beoordelen, dus als Freddy zegt dat GLS beter is, dan geloof ik dat.
 
Het is jammer dat mensen die goede ervaringen hebben, minder snel geneigd zijn om dat mee te delen dan wanneer ze een slechte ervaring hebben.
Daarom lijkt het op internet alsof TNT meer tevreden klanten hebben, maar dat is zeker niet waar.

Als bedrijf zijnde versturen we ook veel liever met GLS, als je het gemiddelde pakt, maken zij véél minder fouten, zowel qua vermissingen van pakketten als administratie.

Met name facturen, facturen die we binnen krijgen van TNT moeten we echt driedubbel controleren en nabellen voor correctie.
Fouten als dubbel verrekenen van een pakket, kosten voor "niet voormelden" terwijl er altijd voorgemeld wordt, opeens berekenen van een palletzending ipv pakket :S, echt te gek voor woorden :p
 
Freddy :p zelfs jij zal wel moeten weten als een persoon die een bedrijf runt dat een goeie naam opbouwen moeilijker is dan er 1 de grond in te trappen ;)

Ik heb eigenlijk helemaal geen nare ervaring met bijde :)
Alleen volgends mij zijn de routes hier beetje aangepast... eerder altijd tussen 11-half12 en nu half 1 a 1 uur :)

Wel was de bezorger van tnt 3 maand terug een beetje bot tegen mij omdat ik een pakketje via ebay had besteld die eerst door de inklaring moest.
Maar zoals velen weten die nog wel eens internationaal bestelle dat je die juiste kosten niet weet die eroverheen komen naderhand.
Dus meneer van de TNT begon van jah als je wat onder rembours besteld dan heb je toch het geld klaarliggen of niet.
Ik dus mooi van ten eerste als ik wat onder rembours bestel kan ik het altijd nog bij het postkantoor ophalen door middel van pin als ik het bedrag te hoog vind.
Ten tweede dit is een internationaal pakket dus als jullie voortaan eerst de personen inlichten wat de inklarings kosten zijn voordat jullie het pakket brengen dan heb je dit gezeur ook niet :)
Maargoed dat was een eenmalig incident.

Voor de rest nooit geen probs :)
 
Laatst bewerkt:
Ehh, dit is gewoon je eigen fout? Jij ben niet thuis hoor :p

En wees blij dat ze niet bij iemand anders afgeven. Kijk; zij weten niet of jij de buurman kent of niet, en wat voor vent dat wel niet is. Beter dus.

Dat ze niet op za. leveren, ok, dat is een nadeel.
 
achja... nog een paar jaartjes en dan hebbe we telepoorten...

dan bestel je t... en "bleeeep" ligt het pakje al naast je ;)

its just a qeustion of time...

Wil je hier serieus een discussie over beginnen?
809133959_4_m8Gk.jpeg
 
Ik vind GLS vele malen beter voor verstuden naar MOFRIKA.
Hier naar duitsland toe is het gemiddeld een dikke 2 dagen sneller.
Met TNT is namelijk niet echt een verbinding naar een postbedrijf in duitsland, en soms lijkt het wel of ik dan een pakket krijg van een privé iets.

GLS komt hier altijd rond 11 tm 2 uur. En het GLS afhaalpunt zit nog geen minuut fietsen van huis dus dat is gewoon top!
TNT is voor mij wel goed voor het verzenden binnenlands, hun track & trace is wat overzichtelijker dan die van GLS.

Maar doe mij toch maar GLS!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan