• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TNT vs GLS

Welke bezorger heeft jouw voorkeur?

• Totaal aantal stemmers
    161
Inderdaad 1 klik te snel ...
Volgens de letter wordt je inderdaad niet gedwongen, maar als je er even niet bij stil staat ....

Ik zou graag zien dat de keuze niet standaard op voorhand ingevuld is maar dat men bewust
moet kiezen.
Wie op vrijdagmiddag besteld heeft vaak juist haast zodat het er op zaterdag kan zijn.
Dus dat zijn uitgerekend de momenten dat een voorkeuze voor GLS dit soort problemen oplevert.
Niet iedereen besteld elke vrijdag bij je zodat het een gewoonte wordt TNT aan te vinken ...

Ik zou met plezier 2x het GLS tarief voor TNT betaald hebben !!
(ook op maandag, dinsdag, enz.)
Vanuit Duitsland o.i.d. heb ik over GLS geen klagen, dan weet je dat het langer kan duren.
Maar binnen NL heeft TNT in mijn beleving geen concurentie en ik bestel echt veel online !
(gemiddeld zo'n 300,- / mnd, ik heb meer hobby's)
TNT heeft mij nog nooit in de steek gelaten !!
En omdat ik de kleine lettertjes zo snel niet gelezen heb voelt het nu dat ik bedonderd ben,
al is dat op papier niet zo ...
Het gevoel is er niet minder om .

Dank je voor de suggestie, die gaan we zeker in beschouwing nemen.
Zal meer mensen op prijs stellen dat mensen verzendwijze moeten kiezen, want er zijn inderdaad meer mensen die de verzendwijze keuze over hoofd zien!

Zou ik in ieder geval heel fijn vinden !! Thanks alvast .

Ik hoop ook dat je een beetje begrip voor de toon van m'n posten hebt, ik
denk het wel, ik ken je inmiddels een beetje, ik ben vooral teleurgesteld.

Ik weet dat ik kiezen kan en dat het m'n eigen fout in principe is maar een
"Pas op, of je vervalt in onze voorkeur" is voor mijn gevoel niet echt een
keuze, maar dat lijk je inmiddels te begrijpen gezien je vorige post.

*draad positief oppakkend*
Mischien kun je op de site bij de keuze kort beschrijven wat de voor- en nadelen
van TNT en GLS zijn ?

GLS : Wij (jullie dus) hebben hier weinig /minder klachten over.
TNT : Bezorgt mogelijk ook op zaterdag.
(met "mogelijk" dek je jezelf dan in als TNT wel langer werk heeft).

En als je het rond hebt is het mischien een idee dit ook even in het
GLS vs. TNT topic te zetten ?

Jep, weet hoe het is om te wachten op goederen als je die eerder verwacht, dan is wachten en dus niks verder mee kunnen doen vreselijk en frustrerend.

Er komt eind dit jaar een grote update voor de shop, dit kunnen we er nog wel in verwerken.
Bij de FAQ kunnen we een alinea maken met info over GLS en TNT en eventueel een link naar het forum topic, zodat klanten ook de meningen kunnen lezen van andere klanten over beide bedrijven :)

Hoe je het precies in gaat vullen laat ik aan jou, ik heb een voorzetje gegeven en
meer kan ik eigenlijk niet doen, mede omdat ik totaal geen kaas gegeten heb van
de shop software.

Ik ben al blij dat mijn gevoel begrepen wordt en er over nagedacht wordt m.b.t.
de update !!
Mogelijk kwam mijn frustratie dus eigenlijk op een mooi moment ?:023:

Je hebt ook al aardig wat bestellingen op zitten, die zijn volgens mij allemaal met GLS gegaan en zijn de volgende dag bij je aangekomen.
Het is jammer dat het dit keer niet gelukt is vanwege het weekend.

4 van de 7 waren op vrijdag besteld en dit is de eerste keer dat het fout loopt.
Mogelijk heb ik 2x mazzel gehad met GLS maar van 1 van die 4 weet ik nog zeker
dat het met TNT bezorgd is en mogelijk is het percentage TNT hoger geweest.
Alleen bij de laatste 3 bestellingen staat de vervoerder in de ordergeschiedenis.

Maar laat ik er nu over ophouden ....
Ik kwam er nog dusdanig op tijd achter dat ik in ieder geval nog boodschappen
kon halen zonder bang te zijn om de bode te missen ;)
En gelukkig heb ik m'n eigen topic het meest besmeurd :p

Nou het is er hoor, maar als ik het al niet gehad zou hebben met GLS dan nu wel ...

Wàt een verschrikkelijke dombo, knurft, *vul-zelf-nog-erger-in* !!
Dwars door een gemeente plantsoen om bij mijn achterdeur te komen (ligt ook duidelijk
GEEN pad !!) en dan verbaasd zijn dat ik daar de deur niet open doe.

TNT is (hier in het noorden) in ieder geval geen sociale werkplaast ....

*edit*
Het is verder wèl goed aangekomen, dus aan de verpakkingskunsten van Freddy
heeft het zeker NIET gelegen ;)

had laast ook pakketje vroeg in ochtend vrijdag afgelevert bij postkantoor en volgende dag was ie er nog niet bezorgt pas maandag weer.
tenminste volgens track and trace.

gewoon slecht en ze bellen maar 3 sec aan en lopen dan direkt weg.

moet je maar deur op begane grond hebben en op 2e verdieping zitten loop je na beneden lopen ze net weg.....

Jawel hoor. Ik heb een keer met TNT onder rembours voor 1200 euro besteld. Maar ik miste mijn case, bleef de bezorgster netjes wachten tot ik alles gecontroleerd had.
Ze zette zelfs een handtekening dat ze 1000 euro had ontvangen.
Kwam ze de volgende dag langs met mijn case, bleek dat ze niet meer dan 1000 euro mogen aannemen.

Sinds dien een hoop pakketjes besteld, altijd netjes wachten en begroeten.

Ik heb zelfs een keer gehad dat ik haar tegenkwam toen ik naar huis liep terwijl ze een pakketje voor mij had, die mocht ik toen gelijk meenemen.

GLS Netherlands Track & Trace

Ik heb GLS nog 1x een kans gegeven omdat ik net 30 cent te weinig op m'n rek. had om voor TNT
te kiezen.

Nu na 12 uren lijkt de chauffeur nog steeds onderweg al verwacht ik niet meer dat hij vandaag nog
komt aangezien het al 20:40 is.
Ik vind het alleen te zot voor woorden dat de T&T daar nog steeds niet op aangepast is daar.
Bij TNT weet je via de T&T vele malen eerder wat er loos is, als er uberhaupt iets loos is.

Hier gaat werkelijk de vlag uit zodra GLS op de fles gaat, echt waar !! (en die moet ik nog aanschaffen).

tja.. klantvriendelijk.. de chauffeurs waar je dan voornamelijk mee in aanraking komt zijn voornamelijk 'ingehuurde mensen met een bussie' maar kan nou ook niet zeggen dat ik de tnt mensen veel klantvriendelijker zijn, maar ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik ze nog nooit op de koffie heb gevraagd dus mijn oordeel daarin is niet geheel op feiten gebaseerd:p

In mijn geval ligt het GLS depot op 10 minuutjes dus is dat geen probleem terwijl mijn laatste pakketje via de TNT met pakjesgemak bij het lokale postkantoor laten afleveren.
Kwam ik erachter dat het postkantoor door een 'arbeidsconflict' van vandaag op morgen weg was, TNT gebeld waar ik dan mijn pakje vinden kon.
Na veel zeuren en doorvragen kreeg ik dan het concrete antwoord in een van de TNT gecertificeerde postkantoren in uw regio:p

Dusja slechte ervaringen heeft waarschijnlijk iedereen wel bij mij dan toevallig bij TNT niet GLS.

Maar de rede waarom ik toch vaak voor TNT kies is gewoon dat je het bij een postkantoor in de buurt kunt laten afleveren en zelf opalen.
Heb vorig jaar het probleem gehad dat onze oude buren alsmaar ruzie aan het zoeken waren met ons over een heg die gesnoeid moest worden, kun je daar vervolgens wel aanbellen om te vragen of je aub je nieuwe graka's hebben mag:p

In de T&T staat nu nog steeds dat de chauffeur onderweg is ....
Daar heb je als ontvanger wat aan ... Kun je de hele dag + avond niet weg !!

Als hij/zij morgen komt kieper ik de doos zo onder zijn/haar snotkoker de kliko in onder het mom dat
me de bijsmaak inmiddels te wrang is.
Ik heb het werkelijk helemaal gehad met gls, maar dat was inmiddels wel duidelijk ....

die was inderdaad al wel duidelijk ja, GLS is nou eenmaal net iets langzamer maar dat ze de T&T niet aanpassen heb ik nog niet eerder gehad bij mij is die altijd heel duidelijk en precies.

Wie gls boven TNT verkiest woont m.i. niet in het noorden in ieder geval ...

Als je bv. in Dokkum woont vertrekt de chauffeur al vanuit Zwolle.
Wil gls hier dus wat worden moeten ze het noorden eerst logistiek gaan "ontginnen".

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan