Toch al een tijdje sinds de vorige update zeker?
Tja met al dat schoolwerk schiet er niet altijd tijd over om aan de mod verder te werken. Maar af en toe schiet er dan toch iets over en kan ik weer lekker verder werken.
Een paar dagen (ondertussen weken) stond er een buitenkansje op het
Highflow forum. Er stond een
EK DCP 4.0 te koop. Ik dan maar direct mijn slag geslagen. Een goede week later kwam er een pakketje toe en dit was de inhoud:
Als ik een tijd heb wanneer de mod goed en wel in elkaar zit eens testen of deze de hele loop van druk en flow kan voorzien. Zo niet dan komt er nog een 2de bij in serie.
Gisteren dan maar de kabel van Lian-Li uitgeprobeerd. Hij voldoet aan de verwachtingen maar hij creëert nu wel een ander probleem.
Misschien is het hierboven niet goed te zien maar hieronder zeker wel. De connector steekt ver voorbij het frontpaneel uit.
De simpele oplossing is dus gewoon de voeding verder naar achteren te schuiven. Om toch maar gebruik te kunnen maken van de huidige voorzieningen leek me het makkelijkst om met standoffs te werken. Ik had er nog een aantal van mijn HAF932 liggen.
Met 2 standoffs komt de connector juist binnen het frontpaneel en eventueel kan ik er nog een rij standoffs tussen plaatsen om de voeding nog verder naar achteren te plaatsen maar daarvoor moet ik dus nog UNC 6-32 standoffs vinden wat in Europa niet al te makkelijk is
Vorige week kreeg ik ook eens de kans om bij Alternate.be binnen te springen. Daar hun voorraad Scythe Gentle Typhoons 1850RPM leeg geroofd al waren het maar 3 exemplaren.
De
fans zijn zoals iedereen zegt dat ze zijn: Hoge kwaliteit en zeer stil.
Hier een paar foto's van 1 van de
fans:
Naast dit alles is er ook weer wat slijpwerk gebeurd aan de case zelf.
Voordien moest de voeding voorzichtig op z'n plaats geschoven worden omdat het nogal krap was door de bovenliggende drivebays. Even nadenken en toen kwam ik tot het besef dat de Harddrivekooien voor de nodige stabiliteit zorgen waardoor er een klein deel van de drivebays weg mogen.
Voor:
Na:
Gisteren dan nog met de 26 graden buiten ervan geprofiteerd om wat te prutsen voor de binnenafwerking. Het zou niet echt een zicht zijn dat voeding en drivebays zichtbaar zijn met al hun kabels. Daarom heb ik besloten om het helemaal toe te bouwen.
Mooi afmetingen nemen en wat marge voor eventueel een grotere voeding.
Dan maar voor de eerste keer 2mm alu proberen te plooien.
Om een lang verhaal kort te maken: met een hamer er op kloppen gaat het snelst en geeft het beste resultaat.
In het pakketje van aluminiumopmaat.nl zat ook al een plaatje op maat voor de achterkant. Gaten geboord en getapt en nu zit die er mooi in:
That's it for today!!