• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

The Ivory Tower

Eindelijk het nieuwe M3 tapje:

IMG_0470%20(Custom).JPG

IMG_0471%20(Custom).JPG
 
The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


It's starting to look like a Case!!

Wel de volgende stap in de build is het monteren van het motherboardtray.
Ook maar direct erna de drivebays erin gemonteerd. Daarvoor moest ik wel een groot stuk eraf frezen.
Ik heb geen foto's tijdens het maken van de onderdelen maar gewoon het eindresultaat.
IMG_0472%20(Custom).JPG

IMG_0473%20(Custom).JPG

IMG_0474%20(Custom).JPG


Hier een foto van het zelfgemaakte bracket om het motherboardtray te monteren.
Ook is er een gat in de mid-plate gemaakt om ervoor te zorgen dat de midplate los kan zonder heel het motherboardtray los te zetten.
IMG_0475%20(Custom).JPG


Het motherboardtray is ook volledig verwijderbaar en zelfs op 2 manieren!!
Eerst een paar schroeven losmaken.
IMG_0477%20(Custom).JPG


Dan via de Lian-Li methode het motherboardtray er langs de zijkant eruit kantelen.
IMG_0478%20(Custom).JPG


En voila:
IMG_0479%20(Custom).JPG


De andere methode is gewoon de motherboardtray samen met het gehele backpaneel eruitschuiven.


Het volgende punt op de planning is het zoeken van een plaatsje voor de voeding.
See you later !!
 
Goed bezig hoor !, ziet der al heel wat meer case uit :), 'k zou in de mobotray achter je cpu een volledig gat maken ipv dat roosterachtig ding en evt nog een paar cablemanagement gaatjes, maar het gaat in ieder geval al meer dan de goede weg uit :)
 
The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


Vandaag stond het plaatsen van de voeding op de planning, en dat ging niet zonder problemen...
Om te vermijden dat ik mijn voeding uit mijn werkende pc moet halen en de kans op beschadigen heb ik maar een voeding gepakt uit een pc die hier niks staat te doen.
Blijkbaar zijn de drivebays bij Lian-Li smaller dan de ATX specificaties. Normaal moeten deze 150mm breed zijn maar in dit geval was het iets van een 148mm. Te krap om de voeding ertussen te krijgen. Dan maar weer een stuk van de drivebays affrezen.
IMG_0482%20(Custom).JPG


Na wat bijvijlen past de voeding eronder.
IMG_0483%20(Custom).JPG

IMG_0484%20(Custom).JPG


Op de foto's hierboven kan je misschien zien dat de voeding breder is dan de voorkant.
IMG_0481%20(Custom).JPG

Dat dus ook wat bijvijlen zodat de voeding langs de voorkant erin geschoven kan worden.

Direct even de gaten markeren en boren om de voeding vast te maken.
IMG_0485%20(Custom).JPG
IMG_0487%20(Custom).JPG


Dan wordt waarschijnlijk de vraag gesteld: "Hoe ga je de voeding aansluiten?"
Wel ik heb deze ochtend een mailtje gestuurd naar Lian-Li en ze gaan me gratis een stroomkabel opsturen die gebruikt wordt in de A05N. Dus dank u Claire van Lian-Li.
 
De kabel zal wss wel te kort zijn maar dan zal mijn vader die wel verlengen.
De examens zijn van vorige week al gedaan. Nu zit ik ver aan de laatste 2 dagen van mijn vakantie en maandag begint school weer. Dus dan zal het weer weekendwerk worden maar het grootste en zwaarste werk is nu eigenlijk gedaan. De rest is meer afwerking.
 
The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


Aangezien ik toch ooit schroefkoppelingen moest hebben en er onlangs een aantal te koop stonden heb ik deze maar overgekocht. Ze zijn in zeer goede staat en goedkoper dan nieuw, dus wat wil je nog meer?
Ik laat de foto's voor zichzelf spreken.

Een Bitspower Q-Rotary:
IMG_0490%20(Custom).JPG

IMG_0491%20(Custom).JPG


En 6 EK schroefkoppelingen waarvan je soms lichte beschadigingen ziet(op de foto althans):
IMG_0492%20(Custom).JPG

IMG_0493%20(Custom).JPG

IMG_0495%20(Custom).JPG

IMG_0501%20(Custom).JPG


In combinatie met de EK Supreme HF(don't mind the fingerprints):
IMG_0496%20(Custom).JPG

IMG_0497%20(Custom).JPG

IMG_0498%20(Custom).JPG

IMG_0499%20(Custom).JPG

IMG_0500%20(Custom).JPG
 
The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


Deze week het pakketje van Lian-Li ontvangen.
Wat bevat het pakje?

Wel de kabel om de PSU te verbinden met de achterkant van de kast.
De kabel is oorspronkelijk van een A05N dewelke veel kleiner is dan de A77.
gelukkig is er geen probleem kwa lengte. De connector komt zeker tot aan de andere kant van de kast met ruime speling.
De connector aan de voeding is wel wat langer dan ik dacht dus de PSU zal nog wat meer naar binnen moeten geschoven worden waarschijnlijk dmv spacers.
De foto's zijn met mijn 2MP Nokiatje genomen omdat mijn vader blijkbaar het fototoestel mee heeft naar Texas.
De kwaliteit ligt dus veel lager.

Afb004%20(Custom).jpg

Afb005%20(Custom).jpg

Afb006%20(Custom).jpg

Afb007%20(Custom).jpg


Dus dank aan Lian-Li voor de geweldige service!!
images
 
The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


Toch al een tijdje sinds de vorige update zeker?
Tja met al dat schoolwerk schiet er niet altijd tijd over om aan de mod verder te werken. Maar af en toe schiet er dan toch iets over en kan ik weer lekker verder werken.

Een paar dagen (ondertussen weken) stond er een buitenkansje op het Highflow forum. Er stond een EK DCP 4.0 te koop. Ik dan maar direct mijn slag geslagen. Een goede week later kwam er een pakketje toe en dit was de inhoud:
IMG_0512%20(Custom).JPG

IMG_0516%20(Custom).JPG

Als ik een tijd heb wanneer de mod goed en wel in elkaar zit eens testen of deze de hele loop van druk en flow kan voorzien. Zo niet dan komt er nog een 2de bij in serie.

Gisteren dan maar de kabel van Lian-Li uitgeprobeerd. Hij voldoet aan de verwachtingen maar hij creëert nu wel een ander probleem.
IMG_0549%20(Custom).JPG

Misschien is het hierboven niet goed te zien maar hieronder zeker wel. De connector steekt ver voorbij het frontpaneel uit.
IMG_0550%20(Custom).JPG


De simpele oplossing is dus gewoon de voeding verder naar achteren te schuiven. Om toch maar gebruik te kunnen maken van de huidige voorzieningen leek me het makkelijkst om met standoffs te werken. Ik had er nog een aantal van mijn HAF932 liggen.
IMG_0551%20(Custom).JPG

Met 2 standoffs komt de connector juist binnen het frontpaneel en eventueel kan ik er nog een rij standoffs tussen plaatsen om de voeding nog verder naar achteren te plaatsen maar daarvoor moet ik dus nog UNC 6-32 standoffs vinden wat in Europa niet al te makkelijk is :D
IMG_0552%20(Custom).JPG


Vorige week kreeg ik ook eens de kans om bij Alternate.be binnen te springen. Daar hun voorraad Scythe Gentle Typhoons 1850RPM leeg geroofd al waren het maar 3 exemplaren.
IMG_0553%20(Custom).JPG


De fans zijn zoals iedereen zegt dat ze zijn: Hoge kwaliteit en zeer stil.
Hier een paar foto's van 1 van de fans:
IMG_0554%20(Custom).JPG

IMG_0555%20(Custom).JPG
IMG_0556%20(Custom).JPG

IMG_0557%20(Custom).JPG


Naast dit alles is er ook weer wat slijpwerk gebeurd aan de case zelf.
Voordien moest de voeding voorzichtig op z'n plaats geschoven worden omdat het nogal krap was door de bovenliggende drivebays. Even nadenken en toen kwam ik tot het besef dat de Harddrivekooien voor de nodige stabiliteit zorgen waardoor er een klein deel van de drivebays weg mogen.
Voor:
IMG_0483%20(Custom).JPG

Na:
IMG_0558%20(Custom).JPG


Gisteren dan nog met de 26 graden buiten ervan geprofiteerd om wat te prutsen voor de binnenafwerking. Het zou niet echt een zicht zijn dat voeding en drivebays zichtbaar zijn met al hun kabels. Daarom heb ik besloten om het helemaal toe te bouwen.
Mooi afmetingen nemen en wat marge voor eventueel een grotere voeding.
Dan maar voor de eerste keer 2mm alu proberen te plooien.
Om een lang verhaal kort te maken: met een hamer er op kloppen gaat het snelst en geeft het beste resultaat.
IMG_0559%20(Custom).JPG


In het pakketje van aluminiumopmaat.nl zat ook al een plaatje op maat voor de achterkant. Gaten geboord en getapt en nu zit die er mooi in:
IMG_0560%20(Custom).JPG


That's it for today!!
 
The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


De vorige keer was ik begonnen met de afdekking van de voeding en dergelijke, hier ben ik dan mee verder gegaan.

Het desbetreffende plaatje met gaten geboord voor montage:
IMG_0568%20(Custom).JPG


achterkant:
IMG_0569%20(Custom).JPG


Montageprofieltjes aan 1 kant:
IMG_0570%20(Custom).JPG


Aan de andere kant:
IMG_0571%20(Custom).JPG


En natuurlijk de onderkant:
IMG_0572%20(Custom).JPG


De voorkant terug:
IMG_0573%20(Custom).JPG


Zijplaatje erop gemonteerd:
IMG_0574%20(Custom).JPG

IMG_0575%20(Custom).JPG


Eens kijken of het ongeveer past:
IMG_0576%20(Custom).JPG

IMG_0577%20(Custom).JPG


Moet alleen dit hoekje nog afvijlen zodat het mooi gelijk komt te staan:
IMG_0578%20(Custom).JPG
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Antec TORQUE Midi-Tower - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
Slader ITX tower Gallery & Build Logs 9
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
W led strips voor the tower 900 Cases en Modding 5
Freddy Aanbieding: 1x Chieftec BIG Tower met waterkoeling set HighFlow Computer Cooling Shop 0
F [Radiator] Obsidian Series® 650D Mid-Tower Case Waterkoeling 4
M Phanteks Enthoo Primo (Full tower, standaard 2 x 480 Support...) :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
Sw333t [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower (gemod, casemod "siNAS" Verkocht 20
volcom NZXT Phantom 410 Midi-Tower - white / blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower for Mini PC Black Verkocht 6
J Kleine tower geschikt voor waterkoeling Cases en Modding 0
C [CANCELLED] Chieftec Dragon Full Tower Verkocht 14
X Tower Heist 04-11-2011 Films / Movies 4
lauwagie DD Double Wide Tower - 21 Black Series Gallery & Build Logs 30
lauwagie [DD Double Wide Tower - 21 Black Series Edition] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
lauwagie [DD Double Wide Tower - 21 Black Series Edition] Gallery & Build Logs 6
X [VERKOCHT] Corsair Graphite Series™ 600T Mid-Tower Case Black Verkocht 10
J Fractal Design Arc Midi en Mini Tower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
coolfris XSPC H2 Tower Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
kier LiLi Tower Gallery & Build Logs 147
M5rvii Cooler Master Elite RC-310-PWN1-GP Midi-Tower - white/pink HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
E Danger Den Double Wide Tower of de Mountain Mods U2 UFO Cases en Modding 24
Bullus [cpu koeler] Tuniq Tower 120 Extreme HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan