• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

The Ivory Tower

Tis als vervanging voor al die drivebay covers die nu toch onbruikbaar zijn geworden...
Het leek op het eerste zicht wat jammer dat de mesh niet gelijk gaat zitten met het front paneel maar ik begin het wel zo mooi te vinden dat die wat meer naar achteren zit.
En dan hou ik nog 3 drivebays over denk ik al heb ik er maar 2 nodig...
 
The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


I got screwed!!

Niet echt maar ik wou gewoon zeggen dat ik mijn voorraad schroeven heb kunnen aanvullen.

IMG_0587%20(Custom).JPG

Een zakje met 100x M4 inbus en eentje met 100x M3 inbus. Besteld bij Conrad en afgeleverd door iemand die tenminste Nederlands spreekt. Kom je in België niet al te vaak tegen...

Van links naar rechts: M4, nieuwe M3, oude M3:
IMG_0588%20(Custom).JPG


De nieuwe M3 heeft een meer geverfd uiterlijk en is echt piekzwart terwijl de oude M3 gewoon een zeer donkere ijzer kleur heeft.
IMG_0589%20(Custom).JPG

IMG_0590%20(Custom).JPG


Dan ook maar eens de mid-plate onderhanden genomen. Het was nogal omslachtig om deze eruit te krijgen, moest eigenlijk alles afbreken om het eruit te krijgen. Dat zal met de kortere mid-plate dus niet het geval zijn:
IMG_0586%20(Custom).JPG


Daarjuist dan ook bezig geweest met de andere 2 platen uit te frezen en gaten te boren:
IMG_0583%20(Custom).JPG


En nog een paar detailshots om de camera-skills wat te verbeteren:
IMG_0584%20(Custom).JPG
IMG_0585%20(Custom).JPG
 
Very Nice, Very screwed Up :003:

Was een tijdje terug ook opzoek naar zwarte m3 en m4 boutjes.
kon toen niks vinden. zeker niet goed genoeg gezocht.
gelukkig kon ik op jou plaatje het artikelnummer achterhalen. nu weet ik wat ik kan bestellen bij conrad. :003:

Bestnr.: 839667 - 89
Inbusbout CK DIN 912 M3x6

Bestnr.: 839675 - 89
Inbusbout CK DIN 912 M4x8
 
Er zijn ook andere boutafmetingen en andere soorten hoor maar je moet ze kunnen vinden en de website van Conrad is niet al te overzichtelijk. Daarnaast heb ik gemerkt dat je in Internet Explorer niet gebruik kunt maken van filters dat je bij Chrome wel kunt. Ik heb gewoon gefilterd op materiaal en dan komen ze allemaal ondereen te staan.
 
TYPHOON

Er zijn ook andere boutafmetingen en andere soorten hoor maar je moet ze kunnen vinden en de website van Conrad is niet al te overzichtelijk. Daarnaast heb ik gemerkt dat je in Internet Explorer niet gebruik kunt maken van filters dat je bij Chrome wel kunt. Ik heb gewoon gefilterd op materiaal en dan komen ze allemaal ondereen te staan.

dat klopt, als je eenmaal iets weet van wat je zoekt, vind je de rest ook wel.

Ik ben echter ook nog opzoek naar zwarte m3 en m4 moertjes en carroserieringertjes (ookwel revetjes genoemd). alleen vindt ik die weer niet...
 
UPDATE: Back to work

The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


De vakantie is eindelijk begonnen (bijna toch) en zo ook het werken aan de mod.
De laatste tijd had ik natuurlijk de examens waarbij sommige goed en andere minder goed waren. Maar de weken daarvoor zat ik tot over men oren in het werk met allerhande taken, laboverslagen etc... Gelukkig dat ik daar van af ben (nu toch).

Als eerste op de planning is natuurlijk het verder afwerken van de drive-bay cover.
IMG_0606%20(Custom).JPG
Mooi een plaat bijgefreesd zodat hij mooi past. Ik heb geen foto's van het frezen zelf maar dat maakt toch niet uit want veel is er niet te zien.

Hier het bijna afgewerkt product vast geklemd:
IMG_0608%20(Custom).JPG


Zoals je ziet zijn er wel nog een aantal kieren maar die worden hopelijk gesloten met de monteerconstructie die er zit aan te komen.
IMG_0609%20(Custom).JPG


Aan de achterkant is de klem te zien:
IMG_0610%20(Custom).JPG


Als het weer het toelaat zal ik morgen aan de monteerconstructie beginnen. De garage staat op dit moment vol met isolatiemateriaal en gyproc voor de renovatie van het dak in mijn kamer.
 
The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


Het weer is zoals verwacht niet al te best: Het ene moment schijn de zon en 5 minuten later regent het. Te veel moeite om dan mijn gerief buiten te krijgen en dan weer binnen gaan schuilen voor de regen. Dan maar wat anders doen.

IMG_0612%20(Custom).JPG

Als eerste toch maar begonnen met afmetingen aanduiden op de benodigde profielen zodat wanneer het weer wat meevalt ik toch al een kan gaan zagen.

IMG_0614%20(Custom).JPG

IMG_0615%20(Custom).JPG

Ook had ik ergens vorige week een doos gekocht waar ik mijn schroefjes en dergelijke in kan bijhouden. Anders lag het toch maar los of in zakjes rond te slingeren.

IMG_0616%20(Custom).JPG

Wat zou hier aan de hand zijn?

Wel om te beginnen wou ik de beide EK 480 radiatoren in de kast bevestigen maar ik kwam als snel een probleempje tegen aan 1 kant:
IMG_0617%20(Custom).JPG


Snel opgelost: gewoon nieuwe kortere schroeven gebruiken
IMG_0619%20(Custom).JPG


De 2 radiatoren zijn geplaatst:
IMG_0620%20(Custom).JPG

IMG_0622%20(Custom).JPG


Ook eens een tweetal Lian-Li fans bevestigt met te lange schroeven waardoor ze uitsteken. (note to myself: koop nieuwe schroeven)
IMG_0623%20(Custom).JPG


De reden waarom ik dit doe is om te kijken of ik wel genoeg plaats in het "keldertje" zal hebben.
IMG_0624%20(Custom).JPG

Zoals je ziet past de EK DCP4.0 er juist tussen. De tweede pomp moet er dan ook wel tussen gaan. De MCP350 die ik hier al gebruik zal hoogst waarschijnlijk er niet tussen passen, daarom de keuze voor 2 DCP4.0.

IMG_0625%20(Custom).JPG

Ook eens een foto langs boven. Blijkt dat de pomp 2 schroeven mist. Rara, Wie zou dat nu gedaan hebben?

Dan maar eens het zijpaneel erop gezet. Ik dacht dat de gebruikte schroeven voor de radiator te ver zouden uitsteken maar dit is niet het geval.
IMG_0626%20(Custom).JPG


Even de mesh er los tegen geplaatst zodat het een beeld geeft hoe het er later moet uitzien. Het zijpaneel zou wit moeten en de mesh zwart.
IMG_0627%20(Custom).JPG
IMG_0630%20(Custom).JPG


En dan nog een beetje knoeien met de macro-modus:
IMG_0628%20(Custom).JPG


Misschien toch maar eens een nieuwe camera kopen. Ik zat te denken aan een Sony HX9v. Veel zoom(handig voor concerten) en goede videokwaliteit.
 
The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


Wel de update kwam er wat later dan verwacht maar dat komt omdat ik een paar nieuwe dingen heb binnen gekregen.

Maar eerst natuurlijk het verder werken aan de covers...

Mooi de benodigde profielen op maat zagen:
IMG_0632%20(Custom).JPG


In de profielen moeten natuurlijk de benodigde gaten gemaakt worden en dat zijn er veel.
IMG_0638%20(Custom).JPG
IMG_0639%20(Custom).JPG


Deze gaten moeten natuurlijk M3 getapt worden:
IMG_0640%20(Custom).JPG


Dan mooi afveilen voor een goed contact.
IMG_0641%20(Custom).JPG


Eenmaal gemonteerd:
IMG_0644%20(Custom).JPG


De kier tussen de 2 platen is minimaal en eens geverfd zal deze nog kleiner zijn.
IMG_0646%20(Custom).JPG


IMG_0648%20(Custom).JPG

IMG_0650%20(Custom).JPG


Had wel een probleempje: Eén van de getapte schroefgaten kwam niet volledig overeen waardoor de schroef er niet in ging.
IMG_0654%20(Custom).JPG
IMG_0655%20(Custom).JPG


Als bezigheid tussendoor de pomp eens uiteen gehaald:
IMG_0634%20(Custom).JPG

IMG_0635%20(Custom).JPG


Bij het ineen steken maar gebruik gemaakt van de eigen M3 schroeven. Past toch beter...
IMG_0637%20(Custom).JPG


Wat ik dus binnen gekregen heb:
Nieuwe lading M3 schroeven, zowel 8mm als 30mm.
Een 16GB SD card
2 pakketjes J-B Kwik.(J-B Weld was niet meer beschikbaar en dit volstond)
IMG_0656%20(Custom).JPG


Oplossing voor het slechte schroefgat:
IMG_0657%20(Custom).JPG


Eenmaal afgeveild:
IMG_0658%20(Custom).JPG


Achteraf gezien had ik beter eerst het gat geboort en getapt voordat ik de overtollige lijm weg veilde. Nu duwde ik direct de lijm uit het gat. Uiteindelijk past de schroef dan toch.

Bij het frontpaneel zat een plaatje dat voorzien was voor de ingebouwde fancontroller van de kast. Aangezien ik deze niet ging gebruiken heb ik gekozen om dat plaatje helemaal weg te werken met een zelfgemaakt plaatje.
IMG_0661%20(Custom).JPG

Het ziet er niet echt proper uit maar dit is ook maar de eerste onafgewerkte laag...
Zoals je ziet moeten op nog dingen opgevuld worden.

De bevestiging van het plaatje is maar zeer basic met een paar metalen plaatjes die hier ergens rondslingerden. Het moet er niet schoon uitzien want dit is toch nooit zichtbaar.
IMG_0663%20(Custom).JPG

IMG_0664%20(Custom).JPG


De LED gaten had ik ook niet nodig omdat ik zeer waarschijnlijk voor Vandal switches ga of iets gelijkaardig.
IMG_0662%20(Custom).JPG


Later meer...
 
The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


Sanding time!!!

Even recapituleren:
IMG_0661%20(Custom).JPG


Na het schuren ziet dit er ongeveer zo uit:
IMG_0665%20(Custom).JPG


Er blijft echter nog een ruimte over die opgevuld moet worden:
IMG_0666%20(Custom).JPG


Door middel van een profiel te gebruiken zorg ik dat er niet al te veel overtollige lijm is die later weer weg geschuurd moet worden.
IMG_0667%20(Custom).JPG


Het resultaat komt al veel dichter bij het gewenste resultaat maar nog niet helemaal:
IMG_0668%20(Custom).JPG


Eenmaal geschuurd in het zonnetje laten drogen:
IMG_0669%20(Custom).JPG

IMG_0670%20(Custom).JPG


Het is toch op het eerste zicht redelijk perfect:
IMG_0671%20(Custom).JPG

IMG_0673%20(Custom).JPG


Maar op het tweede zicht:
Wat is dat?
IMG_0672%20(Custom).JPG

IMG_0674%20(Custom).JPG


Dit is vermoedelijk een luchtbelletje dat ontstaan was in de lijm die dan met het schuren boven komt te liggen.
Ik denk dat ik de afwerking maar aan de spuiter overlaat. Die hebben veel meer ervaring en materiaal om zoiets op te lossen...
 
The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


Een tijdje geleden heb ik nog een pakketje ontvangen van mijn sponsor EK Waterblocks.


Een pakketje zoals je zou verwachten van een tripje van Slovenië naar België.
IMG_0694%20(Custom).JPG


Het is natuurlijk zeer goed ingepakt. Elke mogelijke opening of kant die gemakkelijk beschadigd kan worden is afgeplakt met bruine plakband.
IMG_0695%20(Custom).JPG


Eenmaal open gesneden:
IMG_0696%20(Custom).JPG


Hierbij zie je als dat de gebruikte dozen zeer goed zijn voor transport door de dubbele laag karton:
IMG_0697%20(Custom).JPG


Dus wat zit het in het pakje:
IMG_0698%20(Custom).JPG


- RES X2 150 Advanced
- EK DCP4.0
- 2 Mounting brackets voor de pompen.
- Nog een aantal schroeffittingen

IMG_0699%20(Custom).JPG


Mounting Brackets:
IMG_0700%20(Custom).JPG

Bijgeleverd zitten een hoeveelheid schroeven, 2 schuimkussens, een handleiding en natuurlijk de mounting plate.
De kwaliteit van de mounting plate is zeer hoog zoals te zien is aan de afwerking:
IMG_0701%20(Custom).JPG


2 verschillende schuimkussens:
Geen idee wat ik hiermee zou moeten aanvangen of waarvoor ze beide dienen...
IMG_0702%20(Custom).JPG


En de handleiding die niemand waarschijnlijk leest maar toch handig is.
IMG_0704%20(Custom).JPG


Elk pakketje bevatte een zegel zodat je kan zien dat het paket niet is opengedaan. Niet echt belangrijk als het paket rechtstreeks van EK komt.
IMG_0705%20(Custom).JPG


Het aantal schroeffittingen die ik nu heb is ontoereikend waardoor ik nog enkele moest bijbestellen.
IMG_0706%20(Custom).JPG


RES X2 150 Advanced:
Om het ontluchten wat te vergemakkelijken en natuurlijk voor de looks heb ik een reservoir aangeschaft. Ik dacht nog een maat groter te nemen maar dat ging juist niet passen op de plaats waar ik het reservoir wil hebben.
De doos is traditioneel uitgevoerd met de kleur voor reservoirs bij EK: blauw
IMG_0707%20(Custom).JPG


Op de zijden staat allerlei informatie die handig kan zijn voor een leek.
IMG_0708%20(Custom).JPG

IMG_0709%20(Custom).JPG


In de buitenste verpakking zit een witte doos die het reservoir bevat.
IMG_0710%20(Custom).JPG


In de doos kunnen we het reservoir verpakt in bubbelfolie, montage brackets en schroeven en afdichtingen terug vinden.
IMG_0711%20(Custom).JPG

IMG_0712%20(Custom).JPG


Het reservoir is van hoge kwaliteit. EK had namelijk vroeger wat problemen met gekraakte en beschadigde reservoirs. Maar deze is zeer goed afgewerkt en voelt zeer solide aan.
IMG_0713%20(Custom).JPG

IMG_0714%20(Custom).JPG

IMG_0715%20(Custom).JPG

IMG_0717%20(Custom).JPG

IMG_0718%20(Custom).JPG

IMG_0719%20(Custom).JPG


Vermoedelijk moet dit het anti-cycloon ding zijn die in het reservoir gemonteerd kan worden:
IMG_0716%20(Custom).JPG


Nu heb een klein vraagje:
Wat is het beste van de twee: Radiatoren in serie plaatsen of in parallel dmv Y-connectoren
 
Het zal niet veel schelen, ik zou gewoon doen wat het beste uitkomt. Al dat gemiereneuk :p
Of je moet het zelf gaan testen als het eenmaal draait.
Zet je fans en pomp op de snelheid hoe je meestal zal gaan draaien bij een gemiddelde omgevings temperatuur en ga dan de verschillen bekijken van serie en parallel.
 
als het 2 dezelfde rads zijn met identieke doorstroming maakt het niet zo zeer uit of je ze parallel of serie zet daarentegen als je verschillende types gaat in parallel zetten dan krijgt 1 rad natuurlijk iets meer flow dan de andere...
Greetz B0B0
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Antec TORQUE Midi-Tower - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
Slader ITX tower Gallery & Build Logs 9
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
W led strips voor the tower 900 Cases en Modding 5
Freddy Aanbieding: 1x Chieftec BIG Tower met waterkoeling set HighFlow Computer Cooling Shop 0
F [Radiator] Obsidian Series® 650D Mid-Tower Case Waterkoeling 4
M Phanteks Enthoo Primo (Full tower, standaard 2 x 480 Support...) :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
Sw333t [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower (gemod, casemod "siNAS" Verkocht 20
volcom NZXT Phantom 410 Midi-Tower - white / blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower for Mini PC Black Verkocht 6
J Kleine tower geschikt voor waterkoeling Cases en Modding 0
C [CANCELLED] Chieftec Dragon Full Tower Verkocht 14
X Tower Heist 04-11-2011 Films / Movies 4
lauwagie DD Double Wide Tower - 21 Black Series Gallery & Build Logs 30
lauwagie [DD Double Wide Tower - 21 Black Series Edition] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
lauwagie [DD Double Wide Tower - 21 Black Series Edition] Gallery & Build Logs 6
X [VERKOCHT] Corsair Graphite Series™ 600T Mid-Tower Case Black Verkocht 10
J Fractal Design Arc Midi en Mini Tower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
coolfris XSPC H2 Tower Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
kier LiLi Tower Gallery & Build Logs 147
M5rvii Cooler Master Elite RC-310-PWN1-GP Midi-Tower - white/pink HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
E Danger Den Double Wide Tower of de Mountain Mods U2 UFO Cases en Modding 24
Bullus [cpu koeler] Tuniq Tower 120 Extreme HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan