Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
U ask, U get:
Lang geleden dat ik nog een update heb gedaan :mrgreen:
Dat was vanwege de 2 herexamens die ik in augustus heb moeten doen.
Maandag had ik de laatste en nu maar hopen dat ik erdoor ben.
Dinsdag even uitgerust en dan woensdag meteen weer aan de mod begonnen.
Wat stond er dus op de planning?
Ik had sowieso al materiaal op voorraad dus ben ik maar begonnen met de alu staven die bedoeld zijn om de radiators op z'n plaats te houden.
Het is niet echt kwaliteitswerk zoals je kan zien maar zolang het werkt en achteraf is dat toch niet zichtbaar met de radiatoren.
Een mock-up van hoe de radiator moet geplaatst worden.
Een mooi shotje van ver:
En dat was juist voordat de tape los liet en de radiator naar beneden viel...
Gelukkig is hij niet tot aan de grond geraakt maar in de case blijven steken.
Hoe het vanbuiten eruit ziet:
Ik heb hiervoor de "slechte" radiator gebruikt omdat hij toch al een slechte paintjob heeft die ik later wel eens zou herdoen. Dus een paar krassen meer of minder.
Ook nog naar de winkel geweest voor wat voorraad:
40 rivetten:
En 2 staalplaten waarvan 1 zal gebruikt worden voor het achterpaneel van het moederborddinges:
Weet het ook nog niet precies.
Ik dacht eerst om het originele motherboardtray te gebruiken maar dan zit ik weer met het feit dat ik dat weer compleet moet aanpassen.
Meteen maar eens begonnen met de steunbalken voor de midplate:
Mooi tappen naar M4:
Maar dan kwam het besef dat de platen die ik kan kopen maar max 50cm lang zijn. En de kast is dus langer. Moet ik dus nog iets op vinden maar ik denk dat ik al een idee heb.
Dan maar begonnen met het afmeten voor de achterkant van het motherboardtray op een staalplaat.
Even kijken of het ongeveer uitkomt:
Jammer genoeg zal ik geen plaats hebben voor een 120mm fan. Maar aangezien het merendeel gewaterkoeld is is dat denk ik ook niet echt nodig.
Daarna kwam een ontnuchterend "advies" van mijn vader om een ander materiaal te nemen voor de backplate want de frees die wij hebben gaat alleen maar tot lichte metalen zoals aluminium. Dan maar weer naar de winkel voor een andere plaat.
Een beetje later:
En dit is dus hoe het in de kast moest komen:
Met deze plaat zou ik het originele motherboardtray veel moeten aanpassen. Dus dan is voor mij de makkelijke manier om gewoon een andere achterplaat te maken waar met de motherboardtray rekening is mee gehouden.