• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

The Ivory Tower

The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


U ask, U get:
Lang geleden dat ik nog een update heb gedaan :mrgreen:

Dat was vanwege de 2 herexamens die ik in augustus heb moeten doen.
Maandag had ik de laatste en nu maar hopen dat ik erdoor ben.
Dinsdag even uitgerust en dan woensdag meteen weer aan de mod begonnen.

Wat stond er dus op de planning?
Ik had sowieso al materiaal op voorraad dus ben ik maar begonnen met de alu staven die bedoeld zijn om de radiators op z'n plaats te houden.

IMG_0361%20(Custom).JPG

IMG_0363%20(Custom).JPG

IMG_0368%20(Custom).JPG


Het is niet echt kwaliteitswerk zoals je kan zien maar zolang het werkt en achteraf is dat toch niet zichtbaar met de radiatoren.
 
The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


En toen was de garage nog relatief leeg:
IMG_0369%20(Custom).JPG


Een mock-up van hoe de radiator moet geplaatst worden.
IMG_0370%20(Custom).JPG

IMG_0371%20(Custom).JPG


Een mooi shotje van ver:
IMG_0373%20(Custom).JPG

En dat was juist voordat de tape los liet en de radiator naar beneden viel...
Gelukkig is hij niet tot aan de grond geraakt maar in de case blijven steken.

Hoe het vanbuiten eruit ziet:
IMG_0374%20(Custom).JPG

IMG_0375%20(Custom).JPG

IMG_0377%20(Custom).JPG

IMG_0378%20(Custom).JPG

IMG_0379%20(Custom).JPG


Ik heb hiervoor de "slechte" radiator gebruikt omdat hij toch al een slechte paintjob heeft die ik later wel eens zou herdoen. Dus een paar krassen meer of minder.

Ook nog naar de winkel geweest voor wat voorraad:
40 rivetten:
IMG_0381%20(Custom).JPG


En 2 staalplaten waarvan 1 zal gebruikt worden voor het achterpaneel van het moederborddinges:
IMG_0382%20(Custom).JPG

IMG_0383%20(Custom).JPG


Dat is dan ook het volgende ding op de planning.

See u next time.
 
The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg



Meteen maar eens begonnen met de steunbalken voor de midplate:
IMG_0384%20(Custom).JPG


IMG_0385%20(Custom).JPG


Mooi tappen naar M4:
IMG_0387%20(Custom).JPG


Maar dan kwam het besef dat de platen die ik kan kopen maar max 50cm lang zijn. En de kast is dus langer. Moet ik dus nog iets op vinden maar ik denk dat ik al een idee heb.

Dan maar begonnen met het afmeten voor de achterkant van het motherboardtray op een staalplaat.
IMG_0392%20(Custom).JPG


Even kijken of het ongeveer uitkomt:
IMG_0394%20(Custom).JPG


Jammer genoeg zal ik geen plaats hebben voor een 120mm fan. Maar aangezien het merendeel gewaterkoeld is is dat denk ik ook niet echt nodig.
IMG_0395%20(Custom).JPG


Daarna kwam een ontnuchterend "advies" van mijn vader om een ander materiaal te nemen voor de backplate want de frees die wij hebben gaat alleen maar tot lichte metalen zoals aluminium. Dan maar weer naar de winkel voor een andere plaat.

Een beetje later:
IMG_0397%20(Custom).JPG

IMG_0406%20(Custom).JPG

IMG_0405%20(Custom).JPG


En dit is dus hoe het in de kast moest komen:
IMG_0408%20(Custom).JPG


Met deze plaat zou ik het originele motherboardtray veel moeten aanpassen. Dus dan is voor mij de makkelijke manier om gewoon een andere achterplaat te maken waar met de motherboardtray rekening is mee gehouden.
 
The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


Long from Death

Wie gedacht had dat deze een stille dood ging sterven heeft het mis :D

Nadat het vorige paneel voor het moederbord mislukt was (in de zin dat de tray er niet op paste) heb ik maar gewoon een tweede gemaakt.

Hier is ie dan:
IMG_0411%20(Custom).JPG


Het motherboardtray hangt nu nog wat los maar daar zal dit weekend hopelijk verandering in komen.
IMG_0412%20(Custom).JPG


Het motherboardtray:
IMG_0413%20(Custom).JPG

IMG_0414%20(Custom).JPG

IMG_0415%20(Custom).JPG
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Antec TORQUE Midi-Tower - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
Slader ITX tower Gallery & Build Logs 9
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
W led strips voor the tower 900 Cases en Modding 5
Freddy Aanbieding: 1x Chieftec BIG Tower met waterkoeling set HighFlow Computer Cooling Shop 0
F [Radiator] Obsidian Series® 650D Mid-Tower Case Waterkoeling 4
M Phanteks Enthoo Primo (Full tower, standaard 2 x 480 Support...) :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
Sw333t [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower (gemod, casemod "siNAS" Verkocht 20
volcom NZXT Phantom 410 Midi-Tower - white / blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower for Mini PC Black Verkocht 6
J Kleine tower geschikt voor waterkoeling Cases en Modding 0
C [CANCELLED] Chieftec Dragon Full Tower Verkocht 14
X Tower Heist 04-11-2011 Films / Movies 4
lauwagie DD Double Wide Tower - 21 Black Series Gallery & Build Logs 30
lauwagie [DD Double Wide Tower - 21 Black Series Edition] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
lauwagie [DD Double Wide Tower - 21 Black Series Edition] Gallery & Build Logs 6
X [VERKOCHT] Corsair Graphite Series™ 600T Mid-Tower Case Black Verkocht 10
J Fractal Design Arc Midi en Mini Tower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
coolfris XSPC H2 Tower Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
kier LiLi Tower Gallery & Build Logs 147
M5rvii Cooler Master Elite RC-310-PWN1-GP Midi-Tower - white/pink HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
E Danger Den Double Wide Tower of de Mountain Mods U2 UFO Cases en Modding 24
Bullus [cpu koeler] Tuniq Tower 120 Extreme HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan