• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

The Ivory Tower

TEASER:
IMG_0437%20(Custom).JPG
 
The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


IMG_0437%20(Custom).JPG

IMG_0438%20(Custom).JPG

Zoals sommigen al gezien hebben, heb ik wat aluminium stukken besteld.

Mooi en goed verpakt:
IMG_0439%20(Custom).JPG


De inhoud:
IMG_0440%20(Custom).JPG

IMG_0456%20(Custom).JPG

De stukken zijn al op maat gemaakt.
Het pakketje bevat allerlei platen en mesh. Toepassingen daarvoor zullen jullie later hier nog wel tegenkomen ...
IMG_0458%20(Custom).JPG


Wat stond er vandaag en eigenlijk al heel de tijd ervoor op de planning:
De mid-plate monteren, hier zie je een mock-up:
IMG_0441%20(Custom).JPG


Ook al de voorbereidingen treffen om de radiatoren te monteren:
IMG_0443%20(Custom).JPG

Voor het gemak maar eens een radiator-template gedownload van MNCPTECH. Dit maakt het markeren van de nodige gaten vele gemakkelijker en voorkomt ook dat je er naast gaat zitten en weer opnieuw moet beginnen.
IMG_0444%20(Custom).JPG


Ik heb ook de bovenste rail voor de radiator weg gedaan en vervangen door een groter profiel waar dan meteen ook de mid-plate op kan gemonteerd worden.
Hier het zoeken van de gaatjes:
IMG_0446%20(Custom).JPG


Een paar gaatjes geboord:
IMG_0451%20(Custom).JPG


Een paar werkuren verder:
IMG_0447%20(Custom).JPG

IMG_0448%20(Custom).JPG

IMG_0453%20(Custom).JPG

IMG_0454%20(Custom).JPG


Einde van deze update!!!
IMG_0455%20(Custom).JPG
 
The%20Ivory%20Tower%20Update.jpg


Vandaag nog verder gedaan om de radiator in de kast gemonteerd te krijgen. Omdat ik vond dat de M3 schroeven nogal moeizaam tot niet in de radiator gingen heb ik maar besloten om de radiator eens te tappen.
IMG_0459%20(Custom).JPG


IMG_0461%20(Custom).JPG


Maar juist voordat ik het laatste gat wil doen:
IMG_0462%20(Custom).JPG


Dat is nu al het 2de M3 tap-stukje dat ik om zeep help. Ik oefen nochtans niet al te veel druk uit. Ik denk dat het gewoon snel kapot gaat omdat het al zo'n dun en smal ding is.


Hoe dan ook, ik heb de radiator in de kast gehangen.
IMG_0464%20(Custom).JPG


Zoals je kunt zien missen de onderste radiator-rails. Ik was van plan om daar ook montagegaten in te maken maar het boorde nogal moeilijk omdat ze vast zaten aan de kast met rivetten terwijl het toch nog wat wiebelde. het resultaat was dat de geboorde gaten niet mooi op 1 lijn lagen. De oplossing voor mij was dan om 2 nieuwe (deftige) rails te maken en deze verwijderbaar te houden voor het gemak. Maar dat kapotte tapstukje gooit dus roet in het eten.
Maar als ik de radiator nu zo zie hangen en er eens aan voel, dan hangt die al ruim stevig vast hoor. Dus de onderste rails hebben op dit moment geen prioriteit meer.
IMG_0465%20(Custom).JPG


En hier nog een paar foto's vanuit de keuken waar er tenminste wat licht is:
IMG_0467%20(Custom).JPG

IMG_0468%20(Custom).JPG

IMG_0469%20(Custom).JPG


Morgen dus eens kijken of ik een tweetal M3 tapjes kan kopen...
 
tapjes heel erg goed smeren met snij olie teveel kan bijna niet, als ik jou foto's zo zie helemaal niks gebruikt qua smering.
op me werk betrap ik me er ook wel is op ff snel tappen 3 gaten goed 4e gat tap breekt en dat gewoon omdat er geen olie werd gebruikt
beetje snij/tap olie doet wonderen (blijven je tappen ook langer scherp) :)
 
wat arwin zegt...

je moet een beetje snijolie gebruiken (1/paar druppeltjes is al genoeg)
verder raad ik ook sterk af als leet met een accutol ofzo te tappen... (gewoon lekker met de hand)
als je door meer dan 1/1,5 mm materiaal tapt moet je af en toe de spaan "breken" dit doet je door een halve of zelf maar kwart slag de tap de andere kant op te draaien
verder ook erg belangrijk dat je de goeie maat gaten tapt
een makkelijk onthoud dingetje voor maten onder de M10 is X8 /10 ofwel moet je M4 hebben doe je 4*8=32 32/10=3,2mm moet je dan dus voorboren (ofwel 3 kan ook wel)

dat tapjes in accutol vaak breken is omdat het materiaal harder moet zijn dan het te tappen materiaal (tot staal en rvs aan toe) en dus erg stijf is en niet veel meegeeft bij "happen" en dergelijke wat je vooral als leek hebt als je het in een accutol doet :)


maar naast dit educatieve stukje ziet het er allemaal weer goed uit man ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Inno 3D Ichill Black verplaatsen in The Tower T900 ?? Cases en Modding 3
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Corsair iCUE 5000X RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Antec TORQUE Midi-Tower - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
Slader ITX tower Gallery & Build Logs 9
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
W led strips voor the tower 900 Cases en Modding 5
Freddy Aanbieding: 1x Chieftec BIG Tower met waterkoeling set HighFlow Computer Cooling Shop 0
F [Radiator] Obsidian Series® 650D Mid-Tower Case Waterkoeling 4
M Phanteks Enthoo Primo (Full tower, standaard 2 x 480 Support...) :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
Sw333t [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower (gemod, casemod "siNAS" Verkocht 20
volcom NZXT Phantom 410 Midi-Tower - white / blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower for Mini PC Black Verkocht 6
J Kleine tower geschikt voor waterkoeling Cases en Modding 0
C [CANCELLED] Chieftec Dragon Full Tower Verkocht 14
X Tower Heist 04-11-2011 Films / Movies 4
lauwagie DD Double Wide Tower - 21 Black Series Gallery & Build Logs 30
lauwagie [DD Double Wide Tower - 21 Black Series Edition] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
lauwagie [DD Double Wide Tower - 21 Black Series Edition] Gallery & Build Logs 6
X [VERKOCHT] Corsair Graphite Series™ 600T Mid-Tower Case Black Verkocht 10
J Fractal Design Arc Midi en Mini Tower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
coolfris XSPC H2 Tower Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
kier LiLi Tower Gallery & Build Logs 147
M5rvii Cooler Master Elite RC-310-PWN1-GP Midi-Tower - white/pink HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
E Danger Den Double Wide Tower of de Mountain Mods U2 UFO Cases en Modding 24
Bullus [cpu koeler] Tuniq Tower 120 Extreme HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan