• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH Deskbuild "Lost"

Heb je nu speciaal een standaard gemaakt voor de buizen? Wow, ziet er mooi uit en de rest van de custom parts zijn ook geweldig! Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden.

Dan ben je niet de enige.

Het is allemaal veel werk en geduld hebben.

Vandaag even een standaard zwart gespoten.

IMGP0146.jpg

IMGP0143-2.jpg


En er komen nog wel wat dingen bij die ik wil maken voor de desk.

Het zogenaamde prototype werk daar gaat best wat tijd inzitten.

Maar goed ik klaag niet en in de tussentijd verzin ik nieuwe dingen.
 
Voor lange buizen die anders gaan hangen lijken mij die handige dingen :) Mooi gemaakt en bedacht!

Het is niet ondenkbaar dat ik er wat van ga gebruiken. Het kunnen maken van zoiets is ook leuk.
Vandaag een Toolpath aangemaakt om 20 van die te gelijk te kunnen frezen.

Die lange die ik gemaakt heb zijn speciaal om mijn leidingen stevig op zijn plaats te houden in de pedestel zodat ik aan beide kanten van de buis er een connector in kan draaien. In de desk zijn ze denk ik te groot.
 
Ik ben maar gestopt met het maken van de (schattige standaards zolas freddy ze noemt ha ha).
Tijd om weer verder te gaan met de build.
Op mijn to do list staat het vervangen van de standaard bitspower reservoirhouders.
Na het nemen van de maten en het maken van een tekening heb ik genoeg gegevens om een prototype te frezen.
Nog even 2 maten aangepast met een paar 0,01mm en we zijn klaar voor de volgende.
Inmiddels heb ik deze even onder het reservoir geplaatst om te kijken wat ik er nog aan moet doen.

Qua maatvoering zit het wel goed. Nog wel wat gaten in de bodem maken en draad tappen om de houder vast te zetten.
Verder aan de zijkant nog iets verzinnen om de reservoir vast te zetten. (waarschijnlijk inbus).

IMGP0162.jpg

IMGP0160.jpg

IMGP0163.jpg


Morgen maar weer verder.
 
Ik zit even met de houders te spelen "naar voor en naar achteren schuivend".
He waarom gebruik ik de aanwezige M4 gaten niet van de reservoir.

We gaan kijken of het wat is.
Dit betekent wel dat ik de tekening moet aanpassen en wat nieuwe onderdelen moet frezen.

Aangezien ik er haast mee heb sla ik de lunch even over.
Inmiddels heb ik een nieuwe houder gefreest en een afdekkap.
Verder M3 draad getapt om de afdekkap vast te zetten.

De trespa boormal om de bevestegingsgaten te boren in de onderkant moet ik nog maken.
Maar eerst zo even boodschappen doen.

Ik ga de standaard polijst om te kijken hoe het eruit ziet. Het kan ook zijn dat ik het geheel zwart ga spuiten.

Met de standaard naar voren geschoven kreeg ik het idee om de bestaande schroeven van de reservoir te gaan gebruiken.
IMGP0166.jpg

Voor de 8mm acryl standaard heb ik een 4mm afdekplaatje gefreest en heb ik die vastgezet met plattekop M3 inbusschroeven.
IMGP0170.jpg

IMGP0173.jpg

Laat maar horen wat jullie er van vinden.
 
Om na te gaan of ik het zo laat of ga spuiten heb ik nog even zitten poetsen\polijsten.

Ik denk om het mooi symmetrisch te houden moet ik aan de andere kant ook iets dergelijks maken.

IMGP0176.jpg


IMGP0179.jpg


Bling bling
 
Zo het laatste onderdeeltje voor de reservoir houders komt net van de machine.
Wat rest is wat nabewerken en het boren van de montage gaten in de bodem van de houders.



Zo even wat foto's

Het was even doorwerken om alles klaar te krijgen.
IMGP0180.jpg

De anderkant van de reservoir.
IMGP0182.jpg

Beetje moeilijk te zien maar ik heb de bolkopschroeven M4 vanmorgen vervangen door M4 rvs schroeven met een lage kop.
IMGP0183.jpg

4 sets onderdelen.
IMGP0186.jpg
 
Ziet er prachtig uit!

Dank je Freddy ( dat is ook de bedoeling).

Vandaag alles nabewerkt en gepolijst. Pfff wat een werk. Ik denk dat ik wel een paar uur bezig geweest ben met het polijsten en in elkaar zetten van de onderdelen.

Beter dan de originele houders. Maar goed ook daarvoor heb ik ook de cnc machine gebouwd.

res mount.jpg


Inmiddels heb ik ook de boormal voor de voetjes klaar en uitgetest.
IMGP0187.jpg

Zo weer naar boven voor de laatste 7 houders te voorzien van schroefdraad. Dan kunnen we de boel weer herplaatsen.
 
Aangezien ik de bouwsnelheid van een slak heb heb ik nu besloten dat de Titans plaats gaan maken voor wat betere kaarten geschikt voor de nieuwste scherm van asus.

Gelukkig zijn ze iets minder duur dan de Titans. 2 Ervan gaan nu in mijn systeem beneden.

De specs van de kaarten heb ik van alternate af gehaald.

ASUS GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition - Grafische kaart

De koelblokken moet ik nog uitzoeken.

Verder bezig met het herboren van de gaten voor mijn custom houders met een gemaakte boormal.
Verder nieuwe aluminium profielen besteld voor de reservoirs.
 
De reservoirs zitten weer in de desk gemonteerd na het boren van wat extra gaten.
Het wachten is op de nieuwe led profielen die ik vandaag besteld heb.
Ondertussen verder met de 16mm tubing in de pedestel. Dit ging eindelijk wek snel "ja als je maar wilt".
Alles even in elkaar gepast. De bling bling custom made standaards zijn eigenlijk overbodig maar er zit toch nog wat beweging in dus ik monteer er 2 aan het einde van de pedestels. De lengte van de tubing is ongeveer 70 cm (16mm dikwandig 2mm). Daarin heb ik 1\4" draad getapt waarin de bitspower fittingen mooi passen.


De foto's zijn crap maar het gaat mij even om te laten zien wat er gebeurt is vandaag aan de desk.

morgen:
- demonteren (or-ringen checken\ poetsen\ en in elkaar zetten);
- plafond deel van de pedestel even zwart malen;
- ander pedestel van tubing voorzien.

De pedestel van de achterkant gezien.
IMGP0194.jpg

IMGP0198.jpg


Morgen maar wat betere foto's maken.
 
06-06-2017 "o-ringen vervangen en pressure tested de tubing voor de pedestel".

Lekker bezig gisteravond de ceiling van de pedestel nog 2 keer gerold.
En vanmorgen alle connectoren er even uit voor het vervangen van de oude zwarte bitspower O-ringen.

Straks nog even een paar zakjes bestellen bij freddy want mijn bakje is bijna leeg.
Verder voor het eerst gebruik gemaakt van de AquaComputer druktest kit.

Ik ben blij dat ik hem heb want ik had toch nog een heel klein lekje wat ik opgelost heb door met korrel 1000 de kop even goed te vlakken. Daarna nog even een druktest. De tubing kan nu teruggeplaatst worden in de pedestel.

IMGP0200.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan