• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH Deskbuild "Lost"

Ik vervang mijn Tygon soft tubing in de pedestel voor 16mm hard tubing wat ik een tijd geleden als proef ergens heb besteld in lengtes van 2 meter. Nu heb ik schroefdraad in de 16mm tubing getapt. Het grootste gedeelte van de leiding tussen de pedestels wordt dus hard tubing met aan 2 zijden een custom standaard "adjustable". Ja je zou ze ook kunnen gebruiken voor lange stukken tubing.

Deze dingen zijn te maken voor iedere diameter.

Bling bling.
 
Je moet even geduld hebben Sander. Eerst moet mijn desk af. Grrrrrrr..... .psssss rustig rustig.

Er komt ook nog een custom voetje onder (heb ik al getekent).
Wat is de exacte buitenmaat van je tubing.
 
12mm,maar kan je de bovenkant niet weglaten?dan krijg je zeg maar een halve maan idee.
Dan hoeft de loop niet los.


Hoi Sander, Ja dat kan.
Ik heb voor de 16mm versie vandaag even een nieuw model gemaakt met een halve maan zoals jij dat noemt en een ronde sluiting aan de bovenkant.
Straks weer aan de gang met het maken van wat bestanden voor mijn freesbank zodat we weer een exemplaar kunnen uitfrezen.

Wat ik zou willen weten van jouw is de maximale hoogte waarop de buis kan komen.
Dit vraag ik omdat het een verstelbare standaard is en ik waarschijnlijk een kortere houder moet frezen.
Verder komt er omdat ik twee van deze standaards naast elkaar plaats in de pedestel ook een voetstuk bij.
Dus als je dit wilt heb ik ook maximale breedte nodig. Zo even uit mijn hoofd is het voetstuk 95mm breed.
Deze bied ruimte aan 2 standaards die ik ook nog wat kan schuiven in het voetstuk (ook verstelbaar dus).

Rechts op de tekening zie je het voetstuk staan. Dit kan natuurlijk ook een rond model worden.
De uitschuifbare houder links wordt nu een halve maan houder met een sluiting. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik de buis ook vast wil zetten en ook makkelijk wil kunnen verwijderen wanneer nodig.

IMGP0057.jpg

Dit is de nieuwe versie. Straks even wat gaan doen.

IMGP0058.jpg

Ill be back soon.
 
Denk dat het bij mijn niet kan omdat het schuin afloopt?
Maar de maximale hoogte is tussen de 30 a 40 mm dat is dan bovenkant tube.

Hier een foto,gaat om de onderste tube.

lbRjHXj.jpg
 
Een halve maandje dus met een klein pootje die je er onder schuift dus.
Ik kan ook 2 maten voetjes maken qua hoogte dan maar dan moet je effe exacte maten opgeven.
 
Een halve maandje dus met een klein pootje die je er onder schuift dus.
Ik kan ook 2 maten voetjes maken qua hoogte dan maar dan moet je effe exacte maten opgeven.

Je bedoeld de maat van het schuine stuk?
Dat loopt van 30mm hoog naar 3mm.
Ik meet straks wel de lengte van dat schuine stuk op.

Kun je hem niet verstelbaar maken? bijvoorbeeld dat je um kunt verstellen tussen 0mm en 40mm.
 
Laatst bewerkt:
Verstelbaar maken zegt Sander.

Ahummmmmmm.
In ieder geval heeft de conversatie er toe geleid dat ik een versie 3 gemaakt heb.
Hiervoor moet ik de tekeningen aanpassen en nieuwe toolpaths maken voor de machine.
De machine doet 11 bewerkingen voordat ik de onderdelen uit de plaat kan halen.
En na 4 bwerkingen moet ik de plaat omdraai. Om ervoor te zorgen dat de plaat exact op dezelfde plaats blijt liggen heb ik een paar paspennen aangebracht. Ze moeten wel exact in het midden zitten anders zit je er aan de andere kant naast. En dat was gisteren het geval. Ku......... Probleem opgelost door de tekening even aan te passen.


Maar goed de eerste 3 onderdelen zijn bijna zoals ik ze wil hebben. Morgen een stuk of 8 van deze dingen frezen en dat het verstelbare voetstuk nog.

Na 11 bewerkingen zijn deze 2 onderdelen klaar. Zo nog even 3mm draad tappen voor de sluiting.
IMGP0062.jpg

In de pedestels zitten blauwe led fans dus ik denk dat de standaard ook wel oplicht.

IMGP0063.jpg

Dit is een 16mm versie. Er is genoeg ruimte om de buis erin te leggen.

IMGP0065.jpg

En klaar zijn we weer.
IMGP0064.jpg
 
Pacman on a stick :icon_jook: Aha

Kijken wat je hier in ziet.
Vandaag wat packmannen on a stick gefreest. Erg bewerkelijk 1 uur per set alleen het freeswerk.
Daarna nog schroefdraad tappen en polijsten.


Ik hoop morgen alle sets klaar te hebben.
Vanavond ook nog even een voetstuk gefreest. De breedte van het voetstuk is de ruimte die ik heb tussen de radiatoren ± 11 cm.

IMGP0079.jpg

Zo morgen maar weer verder met de pacman versie.
 
De pacman sticks zijn bijna klaar zij het niet dat het weer een speciale dag is waarbij we braaf moeten gaan zitten.

Gezien er wat er op tafel staat doen we het maar even. "gaat wel van mijn machinetijd af lol".
Het is nu 21:30 en ik moet nog 3 onderdelen frezen "dat wordt dus morgen".

Voor de groene liefhebbers onder ons heb ik er even een ledvoetje ondergehouden. In de pedestel zitten 16 x 140mm blauwe ledfans dus ik schat dat deze de standaard wel zullen oplichten.


Ook lekker "even rustig onder de overkapping de vogels fluiten en het is rustig".
IMGP0085.jpg

In de pedestel zitten twee van deze sets (voor en achterkant).
IMGP0092.jpg

Groen wie houdt er nouw van Groen. Ha ha ook mooi.
IMGP0095.jpg

Morgen maar weer verder.
 
Ziet er goed uit!
Ik de vind lijnen het geheel druk laten uitzien.
Heb je over nagedacht om een versie zonder lijnen te maken? :)

Hoi Freddy,

'Terwijl ik mijn mail lees frees ik net het laatste onderdeel (met de graveringen).
Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben. Ik had er niet over nagedacht en was eigenlijk meer bezig met het onwikkelen van mijn frees skills. Ik zal de standaards hoogst waarschijnlijk mat zwart spuiten dan valt het weg met de pedestel.

De standaards zijn eigenlijk meer functioneel bedoeld.

Bedankt voor je feedback "ik ga er wat mee doen". :icon_pidu:
 
Dat is snel!

Even een setje voorbereid en gespoten. Het is warm buiten dus de verf droogt erg snel.
Even kijken wat jullie ervan vinden.

Persoonlijk ga ik nu voor de zwarte ( de zwarte packman sticks ).

8mm blank acryl. Mooi !
IMGP0101.jpg

8mm mat zwart gespoten acryl Nog mooier.
IMGP0102.jpg
 
Hoi Sander en andere mod vrienden.

Gisteravond en vanmorgen weer even bezig geweest met het tekenen van een kleine versie standaard.
De eerste prototype heb ik net gefreest. Het verzinken van de schroef en de gravering heb ik even achterwege gelaten om z.s.m. te zien of het allemaal past.

Ahum Valt niet tegen. Nog wel een kleine aanpassing dan kunnen we er een paar meer gaan maken.
De hoogte is 3,1 cm als de 12mm tube er in legt. Uitgeschoven max 4,6cm.

Ha ha ik moet zeggen dat ik nog even moet kijken op wat voor hoogte de tubing loopt in de desk.

IMGP0134-2.jpg

Zo even de nieuwe voetplaten zwart spuiten.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan