XSPC V2 Temperature display's
We zijn weer een paar dagen verder.
Stilgeztene "nee" maar ook niet veel gedaan "lijkt het". Ik heb een prototype frontje gemaakt. Achteraf was het niet helemaal naar mijn zin en heb ik het wat aangepast (kleinere lettertype, en minder diep gefreest, en de afstand van de belettering wat verschoven ten op zichte van de rand van het display.
Voordat ik aan de gang ga maak ik eerst even een preview voor het gevoel.
Meten is weten en achteraf even wat aangepast.
Gisteravond gefreest en vandaag heb ik de bridges (verbindingsbruggen) los gefreest.
Beter is het om het materiaal met dubbelzijdig tape vast te zetten dan hoef je de plekken waar de verbindingen zitten ook niet zo na te bewerken. Maar goed tijd speelt geen rol nu.
Met de dremel even de bridges los geslepen.
Ik moet wel zeggen dat ik mijn spuitmasker er de volgende keer bij ga verbruiken want wat je dremel smelt en verspreid aan geur kan niet goed zijn voor je gezondheid. Dit is trouwens ook nog een van de dingen die ik moet maken ( bak voor schuren\slijpen, stralen en ) met afzuiging.
Aangezien ik geen verstand heb van de 40 knoppen die op mijn camera zitten maak ik alleen gebruik van de tijdopname en de automatische stand. Van de 20 zijn er dan 1 of 2 die ik acceptabel vindt.
Het display even in het frontje geplaatst. Ach ziet er niet slecht uit.
Komen we op het volgende punt " inwassen van de belettering". Wel of niet ik dacht eerst ziet er al strak uit hoeft dus niet. Bij nader inzien toch maar gedaan.
Ook heb ik de randen gepolijst. Een kl... job ook met de machine en de speciale polijstpasta. Deze zwarte acrylsoort is ontzettend taai. Voorheen gebruikte ik een polijstpasta en een stuk vilt voor dit werk. En poetsen tot je vingers zeer ging doen.
De laatste 2 frontjes liggen even te drogen voordat ik ze af kan maken.
Ik kan even niet terug scrollen in mijn updates maar ik herinner mij een bericht van iemand die schreef dat de temperatuur waardes van de XPSC sensoren erg veel verschilden.
Aan gezien ik nu wel benieuwt was of dit zo is heb ik er 5 aangesloten en heb ze even aan laten staan samen met de 40 x 140mm
fans. Aangezien ik niet wist hoe warm het in de modcave is heb ik de klok even van beneden gehaald.
Zo zo 22,5 graden geen wonder dat ik met een t-shirt aan rond kan lopen. De uitgelezen waardes zijn:
22,5
22,7
22,6
22,9
22,3
Ik wil de test morgen nog een keer doen m.b.v. een schoenendoos waarbij ik de display's in de deksel plaats en de sensoren samen in de doos. Beter kan het denk ik niet.
15-12-2018 Testen tempsensoren.
De standaard sensoren die bij de set zitten fluctueren qua uitkomst . De maximale afwijking is 0,9 graden. Dat is niet veel zul je zeggen. Ik zet de voeding aan waarna de 40 140mm
fans beginnen te draaien. Niet dat zij direct meedoen want ik maak gebruik van een 2 lange molex kabels op de voeding en heb even geen zin om de ene af te koppelen. Je zou verwachten dat de sensoren heel snel naar de werkelijke temperatuur gaan maar dat is niet zo. Na 3 keer opstarten besluit ik om er een andere sensor aan te hangen. Een met een langere uiteinde. Het display gaat bijna naar de werkelijke temperatuur. (afwijking 0,1 graden). Wat mij betreft weet ik genoeg en bestel gelijk bij freddy 5 andere sensoren. Zo dit is opgelost.