• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH Deskbuild "Lost"

Even wat gedaan.

Ik heb de voorrand onder de desk waar je je bene plaatst afgevijld. Ik heb er een ronding van gemaakt op deze manier lijkt het net of de plaat gebogen is. Super al zeg ik het zelf. Ik heb ook de plaat aan de voorkant vastgezet met 3mm schroeven (inbuskop).
Erg klein dus het stoort mij niet. Als de desk geposten is nog minder denk ik.

Net even wat opgemeten. Als ik boven op de plaat in het midden een plaat plaats met 5 mm ruimte voor de bekabeling dan heb ik 11 cm over tot bovenkant rand. Ik heb er even een botspower dubbele pomptop in geplaats. Er blijft boven de 90 graden bocht ongeveer 8 mm over tot bovenkant rand. pffffff dat gaat maar net.

Ik zit er even over na te denken of ik de 2e plaat wel plaats of dat ik aan de onderkant nog een kabelgoot maak. De plaat is er sterk genoeg voor 2mm aluminium. Ik kan hiervoor de plaat gebruiken die ik er uit gezaagd heb. Morgen maar weer verder prutsen.

Net ook even wat gespeeld met de setup. Ik had eerst de koelblokken voor de 3,5"schijven verdeeld over 2 systemen maar aangezien ik een server aan de rechterkant wil gaan alle 4 de blokken naar recht.

Misschien veranderd het nog wel een keer. in ieder geval heb ik nog de tijd om wat te spelen met de setup.

"He Sander hoeveel ruimte heb jij op het middengedeelte tot bovenkant rand!.

IMGP6021.jpg

Nieuwe layout i.v.m. server gedeelte.

layout 4.jpg

Eerste insert panel op maat gemaakt en de moederbord tray er in geplaatst.

Pakketje van Highflow binnen gekregen met de 2 Black ice 560 GTS radiatoren. En de 5 ontbrekende Noiseblocker fans.
Straks maar even een zaagmal maken a.d.h.v. de maten van de radiator.

IMGP6022.jpg

Opstaande hoeklijn vervangen door een hoeklijn die naar beneden wijst. Schuin kantje er aan gevijld. Ziet er al beter uit.

IMGP6023.jpg

Er zit een opstaande rand in de moederbord tray dus dacht ik "moederbord tray wegwerken in de plaat".
De maten van de tray overgenomen op de plaat.

IMGP6024.jpg

Zo dat stuk is er ook uit.
Nu de binnen randen glad schuren en hopen dat ik alles goed heb uitgemeten.

IMGP6025.jpg

Ondertussen ook de popnagels verwijderd en de plaat erachter. Ik dacht eerst om het geheel in de achterwand te monteren maar vind dit toch beter.

Als je adelaarsogen hebt dan zie je dat de tray iets schuin staat. Dit komt omdat de insert plaat op een hoeklijn staat van 2,5 cm "net iets te weinig". ik denk dat 4 cm de juiste maat is. Morgen maar even iets uitproberen en kijken of het allemaal gaat passen.
Tot nu toe ben ik nog geen grote hindernissen tegen gekomen die ik niet op kan lossen.

IMGP6027.jpg

Zo dit was het weer voor vandaag.

Bij mijn is het midden gedeelte 15 cm tot de bovenkant rand, waar de glasplaat op ligt.

Bij mij 4 cm lager. Pas allemaal maar net. Vandaar straks een schuine plaat eronder aan de achterzijde voor de bekabeling. Had een hogere maat aangehouden voor mijn benen. Die er nu gewoon onder passen. 11 cm is ook nog voldoende maar niet voor de boven aansluitingen van mijn Aqua pomptops. Als ik alles op de plaat monteer blijf ik nog onder de bovenrand. Ik kan ook de pomper rechtstreeks in de plaat monteren zonder de beugels dat scheelt bijna een centimeter. Eigenlijk wil ik een inzet plaat plaatsen waar alles op gemonteerd zit dan hoef ik niet in de bodemplaat te boren.

Ik heb een goed bericht en een slecht bericht.

Eerst maar het slechte bericht de fangrill voor de 560 past niet. De gaten komen niet overeen. De fans sluiten netjes aan op de radiator. Ze waren ook niet duur 8 euro per stuk. Maar wel jammer want nu heb ik er niets aan. Van het weekend maar even shoppen.

Zo en het goede nieuws is dat ik een pakketje heb ontvangen van Bitspower Taiwan.
4 nieuwe blokken voor de server zijde van mijn desk.

BP-HDS350AC-CL
Mooie dikke blokken. Straks de leds er in en light up the desk.

IMGP6030.jpg

Voorzijde met led hole.
(aan de achterkant zitten er nog 2".

IMGP6031.jpg

Zij aanzicht "jamie".

IMGP6033.jpg

Block even op de spare disk geplaatst.

Zo nu gauw boodschappen doen. :023:

IMGP6034.jpg

Zo zo "niets te doen vandaag"!.

Zat te doen. Maar eerst de auto aftanken en door de wastraat want mijn dochter wil de auto lenen.
Aangezien mijn achterbank nog vol ligt met lege verpakkingen moet ik eerst naar de gemeente reiniging.

Bah dat is dus niet uitslapen.

Mijn dochter heeft de auto meegenomen en ik kan aan het werk.
Van middag wil ik de 2e insert plaat voor het eerste moederbord er in maken. Een geduld job.
Veel meten en vijlen.

O ja ook nog even naar de gamma geweest voor 3 cm profielen. 8 euro stuk ahum. Toch maar niet gedaan aangezien ik nog zat in mijn schuur heb liggen om de 4 cm hoogte aan te geven. Het was even zoeken maar ik had nog een bakje met 4 cm bouten.

Zo even de bouten rechtop gezet. De plaat kan gepast worden.

IMGP6036.jpg

Plaat er in.

IMGP6037.jpg

Moederbordtray erin geklikt.

IMGP6038.jpg

Even een moederbord er op en een kaart voor de maat die ik over hou tot aan de rand van de desk. Genoeg denk ik ± 6 cm boven de kaart.
Alles er weer uit en alvast de maten voor de panel afgetekent op de achterwand. Dat word een klus voor morgen.

IMGP6039.jpg

Even kijken of ik de andere insert plate er in krijg.
Aangezien ik er al een gedaan heb gaat het nu wat makkelijker\sneller.

Na een aantal keer zagen\meten en vijlen is deze plaat ook klaar.

IMGP6041.jpg

Zo deze is ook klaar.

IMGP6046.jpg

Even wat meer desk gevoel opsnuiven "yes its a desk".

IMGP6044.jpg

IMGP6045.jpg

Er moet best nog wat gezaagd worden. Zo heb ik nog een hele zak rubber kabeldoorvoeren en moet ik aan de achterkant ook nog de gaten voor de 2 x 560 radiatoren er uit zagen. Verder aan de voorkant nog de gaten voor de Aquero's en de drive. Niet te vergeten de usb poorten en de schakelaars. Nog genoeg te doen komende week.

Zo dat was het weer voor vandaag. :039:

Zo lekker uitgeslapen tot 10:30,

Na wat crossants en 2 koppen koffie ben ik er weer klaar voor.
Wat gaan we vandaag doen.
5 gaten maken voor de grommets en de 2 ruimtes achter de tray uitzagen.

Achterpaneel er uit gehaald en nog even de maten nagelopen met het orginele frame.
Het gedeelte is er snel uit. Het afwerken duurt iets langer.
Het tweede gat aan de linkerkant is ook gauw gemaakt.

IMGP6047.jpg

2e klus is het maken van de gaten voor de grommets onder de desk ( en straks op meerdere plaatsen).
De trapboor werkt niet nauwkeurig genoeg dus maken we eerst een mal voor de gaten.
Dit werkt wat nauwkeuriger.

IMGP6048.jpg

Het afwerken duurd iets langer maar het resultaat mag er zijn. Zo nog 4 te gaan.

IMGP6050.jpg

IMGP6051.jpg

Op twee gaten na is het paneel al bijna weer klaar om gemonteerd te worden.
Ik zie het nu pas "je kijkt tegen de achterkant aan.

IMGP6052.jpg

Zo straks nog een mal tekenen voor het uitzagen van de 2 radiatoren aan de achterkant.
Helaas ik kan er even niet meer van maken.

mooi mien jong,hou wel ff in de gaten dat je mb tray niet tot het tussenschot aan heb anders passen je gpu's niet.
moest bij mij een hoek uit het mb tray zagen,zodat de gpu verder naar beneden zakt.:060:

mooi mien jong,hou wel ff in de gaten dat je mb tray niet tot het tussenschot aan heb anders passen je gpu's niet.
moest bij mij een hoek uit het mb tray zagen,zodat de gpu verder naar beneden zakt.:060:

Mb tray en io=panel horen bij elkaar en zitten aan mekaar geschroefd. Met daartussen de sleufjes voor de gpu's.

You loekie here.

Had er al een kaart in om de hoogte te bekijken.

IMGP6039.jpg

:033:

Zo weer een avond verbracht met de build.

Vanavond alle gaten voor de grommets nagelopen en geschuurd. Verder det achterpanelen van het moederborden bevestigd op het achterpaneel.

Net zolang vijlen en schuren tot het naar mijn zin is.
Deze mag door.

IMGP6055.jpg

Achterpaneel er weer in voor het passen.
Het er in en er uit halen zal wel niet de laatste keer zijn.

IMGP6057.jpg

Zo na lang boren\frezen en ontbramen zitten bijde panelen er in en heb ik de overige 4 gaten voor de ronde grommets er ook in.
Ik moet er nog 3 vijlen tot de juiste maat. Vandaag eerder begonnen en ook iets eerder opgehouden.

IMGP6060.jpg

Close up.

IMGP6061.jpg

Zo deze zitten er ook mooi in.

IMGP6059.jpg

Verder een boormal gemaakt voor de 450 radiatoren. Morgen even een 4 mm pons halen om de gaten op de mal uit te tikken.

Verder het verfsysteem besproken met mijn collega. Maar dat kan nog even wachten. Eerst alle nodige gaten er in maken.

Zo dat was het weer voor vandaag.

Ik heb het idee dat ik niks gedaan heb.

De avond is alweer om. Vanavond de gaten voor de ronde grommets opgevijld naar de juiste maat en het paneel met de hand geschuurd.

Verder een boormal gemaakt voor mijn 560 radiatoren.
Deze dingen vreten tijd.

Boormal bestaat uit twee delen (want ik wilde dik papier voor het aftekenen) A3. Geprint en gelamineerd en daarna uitgesneden.
Vanavond nog even een 4mm pons gehaald voor de schroefgaten. Even checken "moet kunnen". Weer een klus voor van de week.

Ik zit nog na te denken over een ding. Fillports voor of na het spuiten boren. Ik ben geneigd om te zeggen erna want dan kun je alles opmeten als het er in zit. "Zeggen jullie het maar".

IMGP6062.jpg

Hoi Henry,ik heb de gaten voor de fillports eerst geboord,en dan gespoten.

Oke Thanks Sander dan gaan we dat nog even doen voordat er iets gespoten gaat worden.

Bij de brandweer gebruiken ze voor aluminium Allgrund primer "volgens gebruikers een uitstekende primer.
"we gaan het beleven\ moet nog wel even halen".

Zo vandaag verf gehaald voor de desk.

Heb de primer in de zwarte kleur. En de aflak in RAL 9005 mat.

Maar eerst alles pasmaken en nog wat gaten zagen in de desk.
En ik moet nog wat randen voorzien van een ronding.

Zo eigenlijk niet zo veel zin omdat ik vandaag voor de keuring moest en dat heeft even wat van m'n batterij gesnoept.
Maar morgen is het weer zover dus heb ik net alvast een aanvang gemaakt met de gaten voor de 560's aan de achterkant van de desk.

Ik had al eerder een mal gemaakt en deze geplastificeerd. Allemaal lekker dik zodat ik de binnenranden kan gebruiken voor de markering met een stanley mes.
Verder de mal 10 cm langer gemaakt voor de offset links.

IMGP6063.jpg

Bovenkant vastgeklemt. Nu alles markeren.

IMGP6064.jpg

Niet slecht. Daarna de fanholes voorgeboord met een 2 mm boor. Daarna gekeken hoeveel ik uit koers ben.
Nee alles binnen de grenzen dus als laatste de gaten opgefreest met een speciale frees.

IMGP6065.jpg

Zo nu de lijnen naar binnen volgen met de diamantschijf van m'n dremel. Jee "batterijen niet opgeladen". De rest maar morgen.

Bij de 2e horizontale lijn ben ik al door de beplating heen. Ik hoop dat de rest ook zo makkelijk gaat.
En de rest is voor de sleutelvijl en het schuurpapier.
IMGP6069.jpg

Eigenlijk niet meer kunnen doen dan het huishouden en de bestelling van wat onderdelen voor de server zijde van de desk.

Voor de server zijde:

Asus Z97i Plus.

overview.jpg

en voor de processor de:

i 7 - 4770K

Intel 4770K  photos 1.jpg

Geheugen en koelblok maar even op de wishlist gezet .

Zo morgen maar verder met een frisse start.

Zo gaten voor de 560 radiatoren zitten er bijna in.

Pffff wat een werk. Ik denk toch dat de dremel niet zo geschikt is voor de dikker plaat. "tenminste niet voor zulke grote stukken".

Mijn accu packs voor m'n draadloze dremel waren al gouw leeg. Sh.... wat nu. De oude 3000 dremel pakken.
Het duurde toch al gouw een uur voor ik de eerste plaat eruit had. Misschien was het wel 2 uur. Na de middag begonnen en net opgehouden. Natuurlijk alles weer stofzuigen en opruimen.

Voor het opruimen de dremel nog aangezet maar geen zucht. Dus die is overleden denk ik.
Gelukkig heb ik de draadloze nog. Misschien maar eens kijken voor een kleine slijptol met een diamant schijf erin.

IMGP6071.jpg

Als ik morgen de linker ook klaar heb dan kan ik even proefpassen en eventueel nog wat bijwerken.
Het tussenschot en de io-panel liggen er los in omdat alles nog moet worden geschuurd.

IMGP6078.jpg

Krijg zo steeds meer gevoel van een desk. En in m'n hoofd ben ik alweer aan het denken wat ik nog meer moet doen. En in welke volgorde.

IMGP6079.jpg

Pakketje binnengekregen.

De moederboard voor de serverzijde.
Na veel filmpjes kijken op youtube en het lezen van de specs heb ik alweer een hoop bij geleerd wat er allemaal mogelijk is. Daarom de keuze van deze moederbord.

Asus Z97i PLUS en de i7 - 4770K.
De boel is nog niet compleet maar dat komt de komende maanden wel "hoop ik".

IMGP6075.jpg

Even passen. JA de gaten van de tray komen overeen.
En nog genoeg ruimte ernaast om mijn harde schijven the plaatsen. Op dit moment ben ik nog een beetje aan het spelen met de setup. Schijven met koelblokken plat of schijven in een acrylic houder schuin achter elkaar.

Ik zie nu dat ik genoeg ruimte heb naast het moederbord.

IMGP6073.jpg

Om beter aan de desk te kunnen werken heb ik er een paar bokjes onder gezet.

IMGP6076.jpg

Zo ik stop er nu mee. Het was weer een lange dag. Morgen maar weer verder. :006:

Vandaag de gaten voor de 560 helemaal pas gemaakt.

Lazy sunday "lekker rustig aan".

Alles nagelopen en even gepast voordat we weer wat anders gaan doen.
Wat betreft het stukje hoeklijn "links ga ik deze aan de binnenkant bevestigen.

IMGP6086.jpg

Fans moeten er nog tussen maar dat hoeft nu even niet aangezien alles nog geschuurd moet worden.

IMGP6089.jpg

Nog even het moederbord voor de server er in geplaats om te kijken waar ik de usb-poort en de schakelaars kan plaatsen. Alle kabels heb ik gekocht met een lengte van 60 cm.

Ik denk dat ik de unit plat leg en onder de insert paneel plaat.
Er komt nog een raid kaart in de server.

IMGP6090.jpg

De usb-3 unit die ik onder deze plaat ga plaatsen. Aangezien ik maar een usb-3 connector om mijn moederbord heb ik een splitter nodig . Even kijken of freddy die heeft.

IMGP6091.jpg

Zo morgen weer verder prutsen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan