• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH Deskbuild "Lost"

Het is en blijft handwerk.

Zo de blokken weer een laag verf aangebracht op en in de blokken. Gaat er steeds beter uitzien. Maar ik blijf toch de gaten zien. Op zich niet zo schokkend. Morgen maar even kijken hoeveel beter het andere blok wordt wat nog geschuurd moet worden.

Zo dit blok is voorzien van de 2e laag nadat ik de schroefgaten wat geschuurd en opnieuw geplamuurd heb. Morgen schuren en schilderen.

IMGP5960.jpg

Andere blok ook voorzien van een 2e laag. Makkelijk dat er wieltjes onder zitten dan kun je ze makkelijker ergens heen rollen.

IMGP5961.jpg

Aangezien de verf op waterbasis is droogt het erg snel.
Toch even kijken hoe het staat. Mooi mooi maar morgen nog maar een laag aanbrengen.

IMGP5963.jpg

De bodemplaat is uit de pedestel dus moet de bodem wel even de zelfde kleur krijgen. Je ziet er straks wel niks van maar ik vind het mooier zo. Ik zit nog even na te denken over de exacte plek foor mijn drainage. Maar misschien wacht ik er wel mee als ik de radiatoren terug heb geplaatst.

IMGP5967.jpg

Er blijft geen enkel plekje over wat nog een ander kleur heeft. Zelfs de onderkant. Ze zeggen dat je alle kanten in de lak moet zetten omdat het ander krom trekt. 18 mm mdf is wel aardig stevig maar we doen het toch maar. Er zit nog genoeg verf in de pot.

IMGP5962.jpg


Zo dit was het weer voor vandaag.
 
Blokken geschuurd en geschilderd. Net even een 4e laag aangebracht.

Verder heb ik bokjes geplaats en alvast de bodemplaat van de desk erop gelegd.

Zo zie je de desk op zijn kop. Maar zo ga ik starten met de bouw. De onderste hoek komt onder de plaat.
Dan boor ik er een gat in voor de persmoer en bevestig ik de plaat d.m.v. een verzonken 3mm schroef.


IMGP5970.jpg

Ik heb de profielen speciaal te groot besteld zodat ik er nog wat aan kan werken.
En als je ze te klein koopt dan kan dat niet meer.

IMGP5971.jpg

Het midden gedeelte er even op gelegd zodat ik de overgebleven hoogte voor de reservoir kan bekijken.
Verder heb ik rekening gehouden met de plaat die er nog boven komt (met de standoffs eronder) . Deze ruimte is bedoeld voor de bekabeling.

IMGP5973.jpg

Dit reservoir is voor mijn ander build "black dragon" .
Ha ziet er wel klein uit in de desk. Maar er moet nog een tussenschot in aan het einde. Dat is een ruimte met 20 cm ruimte. Dus zakt het reservoir wat naar beneden.

IMGP5974.jpg



Nicole roept dat het eten klaar is dus ik ga ofline. Tot lattteeerrrs
 
Was een lange dag vandaag.

Maar drie van de 5 zijpanelen zitten nu in de desk.

Voor het schuin vijlen van de hoeken gebruik ik een stukje aluminium om de een smal strookje beschermingsfolie te verwijderen.
Op deze manier heb ik een soort geleider tijdens het vijlen.

IMGP5976.jpg

Ik gebruik alles wat ik kan vinden of kan bedenken om alles zo goed mogelijk te doen.
Ook weer een mal gemaakt om te kijken hoever ik de plaat door kan laten steken op de bodemplaat om het sluitend te krijgen.
Ha ha Misschien moet ik er maar eens van afstappen om alles groter te bestellen " dan ben ik ook niet zoveel tijd kwijt aan het zagen en vijlen|".

IMGP5979.jpg

Wel makkelijk voor het aftekenen.

IMGP5980.jpg

Op zich ziet het er mooi uit. Maar ik had wat problemen met de persmoeren wat weer extra werk betekent. Dus heb ik besloten om de grote stukken vast te zetten met rvs schroeven en moeren. ( kan altijd nog popen of laten lassen). Maar zoals ik het nu overzie is dat niet nodig.

Wel een heel gedoe om iedere keer de bak op te tillen en te draaien. Ik heb de wanden wel een keer of 6 geraakt met een hoek.

IMGP5983.jpg

Je kijkt tegen de achterzijde aan met de extra hoelprofiel. Kan ik straks ook aan de binnenkant monteren indien ik dat wil.

IMGP5985.jpg

Ik hoop morgen alle zijwanden er in te hebben. Ondanks het vele vijl en meetwerk gaat het toch wel snel.
 
Zo laatste zijpaneel zit er in.

Pffffff wat een werk.

Zo ben ik vanmiddag begonnen. Even het tussenpaneel op maat gemaakt.

IMGP5987.jpg

Aangezien ik de panelen te lang heb besteld is het op maat maken een tijdrovende bezigheid.
Ha daarom heeft het op maat maken en bevestigen 1,5 uur geduurd.
Vijlen\ passen en vijlen en passen.
Het resultaat mag er zijn. Moet er nog wel een support hoekje inzetten aan de binnenkant maar dat doen we morgen.
Straks alles voor de tiende keer na zuigen.

IMGP5989.jpg


Voor de foto heb ik de houten standaards even verwijderd en de blokken met de pedestel geplaatst.

Je ziet links net het blad van mijn bureau\werktafel. net zo hoog als de desk. er komt nog 15 mm boven op de desk.
1 cm voor de glasplaat en 5 mm voor rand afwerking en neopreen ring.

IMGP5994.jpg

Even de Banchetto met een bordje erop om te kijken of alles uit komt wat ik getekend heb.
Ja dat gaat zeker lukken.
4 cm voor de bodemplaat ( met ruimte voor de bekabeling laat nog genoeg ruimte over voor de build.

IMGP5993.jpg


Goed idee Sander 25 cm
 
Ach ach herinneringen hoe het ook bij mij was in het begin.
Ziet er zeer goed uit, neem aan dat het gelukt is met de persmoeren?
Idd 25cm is een mooie diepte maat, hoe je nog wat ruimte over om iets te fabrieken.
 
Mooie build zover alweer!
Ik vroeg me alleen af of de desk niet te hoog is voor je tobo/muis en andere gear. Past dat makkelijk of maak je daar nog een geheime lade voor ofzo? :D

Hoi Marcel,

Nee de desk is niet te hoog mijn bureau benden staat ook zo hoog afgesteld.
Verder ga ik er van uit dat ik de eerste 40 cm kwijt ben doordat ik het toetsenbord er op ligt.

Je zet me wel (al) weer aan het denken "misschien heb ik een draadloze set nodig" . Kan ik nog wel mee wachten tot de set er in zit.
Voor de server gedeelte ga ik wel gebruik maken van een bleu tooth keybord.

"geheime lade" ik denk het niet.
 
Na het overmidden zahen van mij oude bureau en het herplaatsen van alle spullen was ik het aardig zat.
Even time out dacht ik.

Totdat L3P weer een mooie foto voorbij liet komen.
Ja de desk koorts is weer gestegen.

Hup weer naar boven en nog even:

- De achterste tussenplaat er in monteren;
- en de twee voorste hoekstukken vastzetten.

Bijna kwart over tien "nu stop ik er echt mee".

Zo ziet de desk er nu uit.

IMGP6002-2.jpg

Wat ik zou willen verbeteren aan de desks in het algemeen is de verlichting "verlichting !" .
Eigenlijk zou ik het mooier vinden om niet in de ledverlichting te staren als ik in een desk kijk.
Ik denk een oplossing te hebben voor dit euvel.

Of het wat is dat weet ik nog niet. Als ik een u-profiel neem dan schijnt de led alleen horizontaal dat is ook niet de bedoeling.
Nog maar even verder prutsen.

Als ik voor de hoeklijn ga dan moet ik ook weer bredere randstrippen bestellen. ik heb nu 6 meter 3 mm liggen om er een bovenrand op te maken. Dat moet misschien wel 5 cm worden.
Misshien maar een uitproberen als alles gespoten is.

IMGP6003.jpg

Ik zit net naar de foto te kijken maar van een afstand kijk je ook tegen de leds aan.
Ach eerst maar eens kijken.

IMGP6004-2.jpg


Zo dat was het voor zover. :006:
 
"Die bodem" .

Zo alweer een avond voorbij. Alweer tijd te weinig voor de build.
Maar ik mag nog steeds niet klagen.

Wat heb ik gedaan:
- middel gedeelte voor onder de desk op maat gemaakt en er een hoeklijn op gezet;
- verstevigingsstrip aangebrachts naast het gedeelte wat ik moet uitzagen;
- 3mm schroeven vervangen door 4 mm popnagels "steviger".

Langzaam begint het er op te lijken. Morgen maar weer verder.

He he eerste verstevigings strip\balk zit er in. Lekker stevig daar hou ik van !!!

IMGP6005.jpg

Ja het begint al een beetje op fort knocks te lijken.

IMGP6006.jpg


"Die bodem" word nu lekker stevig. Ik moet er niet aan denken dat ik er een stuk uitzaag en de desk in elkaar kuukelt.
Pas als alle voorzorgsmaatregelen getroffen zijn dan gaat de zaag erin.
Zal wel blij zijn als het midden gedeelte er in zit. Nod maar even geduld hebben.

IMGP6007.jpg


Verder wat dingen besteld voor de desk:

2 van deze jongens "oeps reclame" ach vind freddy niet erg denk ik.
Black Ice Nemesis 560 radiatoren voor in de desk.
5 x Noiseblocker 140mm fans (had er nog 3 liggen) type PK-3.


Led verlichting komt eind feb binnen. En verder heb ik nog een order lopen van een klein aantal grommets.

O ja verwcht nog een pakje uit Taiwan. En de brief van de douane is ook binnen "en bedankt he jongens" .

black ice Nemesis 560's.gif

Zo dat was het weer voor vandaag.
 
Geld geld waar zijn we zonder.

Dan maken we de desk waarschijnlijk van een oude opdekdeur of zo denk ik.

Gelukkig is het nog niet zover. Zo even een update.
Ik moet zeggen dat ik zeer veel respect heb voor de mensen die met zeer weinig er iets heel moois van maken.
In die categorie hoor ik waarschijnlijk niet thuis.

Maar goed gauw even een update.


Vanmiddag vrij dus hebben we wat meer tijd om te prutsen.
Dat midden gedeelte moet er toch echt uit. Na 10 keer opmeten van het midden gedeelte er een paar tape op geplakt en de maten voor het zagen erop gezet. Zo nog een keer meten "ik ben toch niet gek".

Ja moet kloppen. Decoupeerzaag in de hand "er is geen weg meer terug". Cm voor cm rustig alles uitgezaagd. En bij de tussenplaat maar iets korter aangehouden zodat ik niet door de wand heen zaag.
He he plaat is er uit.

IMGP6011.jpg


Zo nu alle maten nalopen en heel heel heel veel vijlen.
Zo de onderarm oefeningen hebben we ook weer gehad.
Zo te zien kloppen de maten nu.

IMGP6012.jpg

Na het bevestigen van een aantal hoeklijnen heb ik de plaat op de bodem vastgezet. Aan de voorkant en de achterkant nog niet.
Want ik moet uit de tussenplaat nog het gedeelte zagen voor de twee io-panels. En dat gaat beter als de plaat er uit is.

IMGP6014.jpg

Hup folie er af. Ahum ik moet nog standoffs plaatsen en op de folie tekenen was wel makkelijk geweest.
Komen we ook wel uit denk ik.
Van de hoeklijnen daar zie je straks niets meer omdate er nog een lading platen overheen komt "met de standoffs eronder".

IMGP6019.jpg

Zo eerst even opruimen want de kamer lijkt wel op een metaal werkplaats.
En even een paar foto's.

Zo krijgen we een beter idee hoe het er uit komt te zien.
De tussenwand moet nog worden vastgezet dan zie je de opening links in de hoek ook niet meer.

IMGP6017.jpg

IMGP6020.jpg


Zo nu eerst nog een bak koffie en dan weer naar boven de randen even bijwerken.

Mooi he
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan