• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Sytse's 800D

Op verzoek van de vorige eigenaar van de 800D (Zwelgje, bedankt voor de tweedehands case!) een buildlog.
De tech specs van de build:

Core i7 2600K
2x PowerColor HD6950
2x 4GB Vengeance 1600MHz

In vergelijking met mijn oude Zalman Z9 Plus viel hij best flink uit:




De hardware in de oude kast:



Overblijfselen van het cablemanagement van die kast:



Kast bijna leeg:



Dan hou je dit over:



Moederbordje:



Oeps, iets teveel koelpasta gebruikt op de H60..



Mobo in de nieuwe kast.. Wat is dat moederbord klein opeens?:



GPU's erbij:



Hotswappable bays <3



Moederbordje in kast:



Die moeten we nog even aluminium maken:



Dan ziet dat er zo uit:



En hou je deze rotzooi over:



Nog één keer de vergelijking:



En het totaalplaatje:



De waterkoeling wordt binnenkort besteld, maar omdat ik een pak heb gekocht heb ik momenteel te weinig geld op m'n rekening...
 
Zo, waterkoeling binnengekregen:

img20110623172548.jpg


Mijn eigen creatie: PSU bridging tool:

img20110625173723.jpg


Leaktesting:

img20110625171454.jpg


Detailshot:

img20110625175159.jpg


Overzichtje:

img20110626141053.jpg



De PC draait nu, zonder overclock (3.4GHz dus, Vcore 1.25) idle 29 graden en stressed maximaal 45 op core #2. Zijn best aardige temps toch?

Nu maar wachten tot de waterkoeling voor de GPU's leverbaar is :)
 
Bakje erbij? :D

Klein mini-updateje: De 6950's 1GB hebben een koper, ik ruil ze voor een reference 6950 2GB + 160 euro. Daarvan ga ik dan nog een tweede reference 6950 2GB zoeken (+ bijbetaling uiteraard), dan haal ik fullcoverblocks om de loop compleet te maken.
Nog een 140mm rad ergens erbij is ook nog een optie... Wat vinden jullie? Nodig of niet?
 
Zo, een van de 6950's 2GB is binnen:



(klikken)

Draait flashed (1536 shaders) met de core op 840MHz. 880 ga ik nog proberen, maar daar heb ik nu geen zin in :p
CPU draait op 4.2GHz, idle rond de 30 graden zoals je ziet op de screenshot. onder Prime95 halen de heetste cores net 55 graden.

Alle temps zijn met een room temp van 24 graden en een case temp van 27 graden.
 
Mag ik vragen hoeveel ruimte je hebt tussen het moederbord en radiator? En is dit incl ventilatoren of zonder? Dit is niet te zien op de foto namelijk.

En zijn die hotswap bays eruit te halen zodat je 4 normale schijven kwijt kan?

in de hotswap gaan normale harde schrijven.
bij een xspc rx360
kun je aan een zijde van de rad fans plaatsen.
Bij een dunner rad push pull.
Sytsehartvelt sorry dat ik op je post voor je antwoord. ;)

Zag niet dat je in een ander topic al antw had gegeven (.:,o)
 
Centimetertje of twee nog, fans en radiator zitten er nu momenteel.
In de hotswap bays kun je ook gewoon normale schijven stoppen hoor, dan gebruik je het hotswap systeem gewoon niet. Of anders haal je een 700D en dan met een 800D window: Die heeft geen hotswappable bays.

En @Zwelgje: Geen probleem hoor ;)

En @Erik J: Nooit problemen mee gehad nee. Jij wel dan?
 
Ik zie dat je een P8P67 Mobo hebt en een SSD, hoe draait dat? Geen last van korte freezes van Windows?
En @Erik J: Nooit problemen mee gehad nee. Jij wel dan?

Ik heb een P8P67 Deluxe mobo en een OCZ Vertex 3 120Gb SSD. Ik had last van 30s - 1min freezes.
Ik heb echter in de bios "hot Plug" ookwel Hot swap enabled voor de Vertex 3 en ben nu aan het testen of het probleem is opgelost.
Deze oplossing lijkt bij meerdere mensen te werken.
 
Centimetertje of twee nog, fans en radiator zitten er nu momenteel.
In de hotswap bays kun je ook gewoon normale schijven stoppen hoor, dan gebruik je het hotswap systeem gewoon niet. Of anders haal je een 700D en dan met een 800D window: Die heeft geen hotswappable bays

Heb de 800D al besteld en is ook onderweg. Ik kan altijd nog de radiator of fans bovenop de kast monteren ipv erin om ruimte te creëren. Ik heb namelijk een enchanced e(xtended)-atx bord. Dit bord is 5-6cm hoger dan een standaard (e-) atx bord, en aangezien m`n waterkoeling setup er ook nog in moet stelde ik daarom de vraag hoeveel ruimte je nog hebt.

En hot-swap is ook leuk.. Heb ik nu met 4x SAS schijfjes. Kan de schijven er gewoon uit trekken en windows hobbelt vrolijk verder. Het OS staat dus op deze 4 schijven in raid 5
 
Zo, kleine change of plans. 6950 voor 205 euro verkocht, en een GTX480 HydroGen gekocht, scheelt me veel geld en ik krijg extra performance.. Voor 199 euro een abnormaal goede deal. Wel opschieten want de voorraad is al weer bijna op... Dus het is nog even wachten op de fittingen (hopelijk krijg ik ze morgen binnen, freddy? :D), dan heb ik ook meteen de UV-lampen zodat de slangen een mooi kleurtje hebben :)

Voor nu dus alleen een plaatje van de grafische kaart, ik verwacht hem morgenavond te kunnen inbouwen in de loop!

img039h.jpg
 
Mooie machine, erg netjes gedaan! Die kast is sowieso super mooi...
CPU en 2 GPU's (of houd je het nu bij 1 GPU?) op een 360 rad gaat prima, maar je moet niet verwachten dat het onder de 30 graden blijft. ;)
 
Dank u :)

Ik hou het voor nu bij 1 GPU, en als Southern Islands uit is (en betaalbaar is geworden), of als de nieuwe nVidia's uit zijn, hangt af van de benchmarks, dan koop ik er daar 1 of 2 van.

Ik heb nu mijn CPU op 26 graden lopen als de kamertemperatuur 21 graden is, dus we gaan even kijken hoe dat verandert als de GTX480 eraan hangt. Morgen (nuja, later vandaag) komen de fittingen binnen, dan zullen we wel zien :)
 
De foto's komen er later vanavond nog wel aan, of anders morgen. Maar dit wou ik jullie niet onthouden:

thebigbenchmark.png


2600K draait op 4.2GHz. De GTX480 ondertussen op 900/1100 :D
Dat is een 28% overclock op de core en een 19% overclock op de Memory, met 30mV extra.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
SynthaxBE corsair 800d vervangen door een enthoo primo? Cases en Modding 26
Besje Corsair 800D Orgvord Gallery & Build Logs 6
R [CLOSED]Maximus IV Extreme-Z + 2600K + 4x 1tb + Corsair 800D met toebehoren Gesloten 6
faljukin 800D naar 900D Gallery & Build Logs 13
W 800D/900D met i5 2500k en R 290 Crossfire Advies Waterkoeling Setup 6
Stephan---pro [VERKOCHT] Corsair 800d + 480 shroud Verkocht 1
R [IN-ACTIVE] Corsair 800D Verkocht 3
R [CLOSED] Corsair 800D Gesloten 6
J Eerste water koeling set (800d) Advies Waterkoeling Setup 6
D [VERKOCHT] - Corsair 800D Verkocht 3
J Eerste Waterkoeling Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 27
NAVYVIPER Project 800D Gallery & Build Logs 14
S Welke Watercooling in de 800D kast stoppen? Advies Waterkoeling Setup 7
B Stralen van 800D Cases en Modding 5
R [GEZOCHT] Tas/Sleeve om Corsair 800D te kunnen vervoeren Gevonden 6
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
J Amneze 800D build ! Gallery & Build Logs 13
J Jordyy - corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
R Corsair 800D build :) Gallery & Build Logs 27
S Even voorstellen myself & Corsair Obsidian 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
S Corsair Obsidian 800D Full Liquid cooled Gallery & Build Logs 3
vincent [IN-ACTIVE] 800d Gevonden 2
T [REFUSED] 800d Verkocht 2
L Corsair 800D waterkoelingsbuild Waterkoeling 15
R graag advies: I7 3770K, formula V, HD7970, corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 9
Stephan---pro [CLOSED] Kartonnen doos van de corsair 800D Gevonden 6
T Corsair Obsidian 800D advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 8
B Nieuwe build Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 10
Viepert [VERKOCHT] Corsair Obsidion 800D Verkocht 1
T 800D sata bay ? Cases en Modding 4
Stephan---pro corsair 800d moederbord zoals een silverstone tj11 Algemene Discussies 12
Stephan---pro AlienWare 800D (Clean Style) Gallery & Build Logs 74
7 Corsair 650D/800D: side panel size & window Cases en Modding 1
P upgraden van mijn setup ( 480 rad in 800D ? ) Advies Waterkoeling Setup 4
S Advies voor eerste waterkoelling project intel 3930K, Asus GTX570 en Corsair 800D ? Waterkoeling 3
J Corsair 800D Simple Black nd Blue Gallery & Build Logs 42
J [Waterkoeling] i7 2600k, HD7970, Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 13
Luculenus [VERKOCHT] Gemodde Corsair 800D Verkocht 19
Nessuno Wat te doen met een Corsair 800D front. Cases en Modding 10
R Corsair 800D SATA6/USB3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
W [VERKOCHT] Corsair 700D inc. 800D window Verkocht 14
W wemmetje1 - bart paret - corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
D [CLOSED] compleet systeem (800D) Gesloten 7
vgojef Corsair Obsidian 800D Acid Green Gallery & Build Logs 23
S First watercooled PC 800D Gallery & Build Logs 3
L ModernIdiot - Lucien Schilperoord - Corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
arwin74 [in-active] 800d Gevonden 1
S Z9/800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
X Corsair Obsidian 800D SATA Controller Cases en Modding 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan