• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Spino's Raven Rv2

spino

Junior Member
Gisteren zijn de spullen toegekomen!
Ben er uiteraard meteen aan begonnen, het moet immers af zijn voor de examens al mijn tijd in beslag nemen.

Anyways, hier zijn de shinies:
DSC_0117.jpg

Uitgestalt:
DSC_0118.jpg

Awesome snack is awesom!
DSC_0119.jpg

Pump top geïnstalleerd:
DSC_0120.jpg

Slagveld 1:
DSC_0122.jpg

Slagveld 2:
DSC_0124.jpg

En toen moest ik mijn HDD's omgekeerd monteren omdat ze anders tegen de rad zaten:
DSC_0125.jpg

Nu hebbek ook nog een vraagje voor ik men moederbord eruit sleur en begin aan het serieuzere werk: in mijn single bay dangerden reservoir passen mijn fittingen niet zo goed, ze gaan er maar 3/4 in, moet ik zwaar gereedschap nemen om het er verder in te draaien, of moet ik het zo laten?

Tot de volgende update,
Spino

Laatst bewerkt:
Dat wordt lekker knutselen! :)
Veel plezier en succes!

Als ik het goed zie, heb jij EK fittingen of niet?
Als dat het geval is --> géén zwaar gereedschap gebruiken of forceren.
EK Fittingen hebben een iets langere schroefdraad, waarschijnlijk net iets te lang voor het DangerDen reservoir :(

Je hebt dan twee oplossingen:
1) Twee nieuwe fittingen bestellen, van Bitspower, Feser of Koolance, deze hebben allen kortere schroefdraad

2) Twee EK fittingen bewerken, de schroefdraad korter maken, dat kan je denk ik wel eraf dremelen.

Update 2:

Gisteren nog alles erin gemonteerd en de tubing gedaan. Fotos komen later als alles up and running is. Als ik over een paar uur thuis ben begin ik met vullen en lektesten.

Heb ook meteen alle kabels mooi verstopt en alles ziet er nu een pak netter uit. Het probleem met de fittingen en de reservoir is verholpen met veel geduld, een vijl en een kaars ;)

Nu hoop ik echt dat het hele ding mooi en braafjes niet lekt!

Mooi dat het is opgelost :)

Ik was trouwens een derde (makkelijkere) oplossing vergeten.
Je kan natuurlijk ook spacers gebruiken.
Maar goed, je hebt nu ook prima en voordeliger opgelost ;)

Nu de foto's van gisteren:

De CPU (nu weet ik eindelijk welke batch het is...):
DSC_01162.jpg

Moederbord: Ek Supreme HF:
DSC_01202.jpg

Hetzelfde maar dan vanaf een mooiere hoek:
DSC_01212.jpg

Erste loop die faalde door een lek aan de reservoir:
dat was dus snel opgelost maar aan de desbtetreffende fitting graken was al moeilijk >>
DSC_01222.jpg

Eerste loop (2):
DSC_01232.jpg

Final loop na het leaktesten en bleeden (das toch de lucht eruit doen?):
DSC_01252.jpg

En dan nog een mooi shotje:
DSC_0126.jpg

Zo dat was het, misschien komen er nog meer fotos morgen ofzo. Nu ben ik echt te moe, was zwaar werk en ik heb het waarschijnlijk een *beetje* onderschat. Maar het was het waard wat mij betreft!

Kleine update, sinds ik met de examens niet echt bakkén tijd heb. Heb wel iets leuks gevonden om te doen als ik effe de boeken beu ben. Het idee komt van iemand die een rode Rv02 heeft gemaakt en die heeft de mesh ook in het rood gedaan. Best wel cool idee vond ik, zeker omdat mijn build vrij, zwart-blauw geworden is, voornamelijk door toeval grappig genoeg :p

De ene mesh in primer en de andere voorlopig nog ongeschuurt.
DSC_01173.jpg

Het schilderen is uitbesteed aan mijn 12jaar oude broer, die er bijna dertien is, onder het motto 'die moet zijn verjaardagscadeau verdienen' :p

ook wil ik dit logo (met of zonder de letters) op de zijkant naast de window aanbrengen. Niet volledig ingekleurd zodat het duidelijk is dat het gespoten is.

raven.jpg

Anyways, de vraag van vandaag, welke kleur blauw te gebruiken, eerder donker of licht? Ik weet het niet zo goed, te licht dan zou het effect te snel weggaan maar te donker is ver niet zichtbaar. (ben van plan motip verf te kopen, als iemand een exacte bus kent die het goed doet in combinate met het matte zwart en vrij licht blauwe hardware, shoot :p)

Alvast bedankt, spino.

EDIT: er is ook en HX850 op komst om overclocken te verbeteren en upgradeability te verhogen, not to mention het kleurschema :p

ik zou voor een beetje dezelfde kleur blauw als je mobo en mems gaan :) (houd het een beetje in hetzelfde thema)

verder zou ik het niet mijn broertje laten doen (die is toch altijd minder ijverig als je zelf bent :D en waar is dan de fun van het modden heen)

Heb net mijn eerste lek ontdekt :p

Blijkbaar lekte er vloeistof tussen de buis en de fitting van de meest linkse fitting op't blokje.

Nu dit is gebeurd tussen vrijdagmiddag (toen heb ik de HX850 geïnstalleerd en alles grondig gechecked) en nu. Ik herriner mij dat het zaterdag extreem warm was op mijn kamer dus ik denk dat thermofysica er voor iets tussen zit.

De vloeistof was ook al opgedroogd terwijl ik het lek ontdekte terwijl hij draaide. Ik heb de Herbieclip in kwestie een tandje straffer gezet met een tang zodat hij nu even straf staat als zijn buurman die niet lekte.

Dat moet dus zo ongeveer opgelost zijn ^^

En hier weer een update.

Deze is volledig Hardware gerelateerd. Iemand heeft net wat geld voor een van m'n HD4850 over, dus heb ik wat geld bij om zelf weer eens een nieuwe te kopen :p

Ik had gedacht aan een HD5850, dus heb een mock up van de lengte (9.5 inch of 24,2cm) gemaakt en dat lijkt net te passen, zelfs met de connectors die in het verlengde van de kaart liggen. Dit kan ik natuurlijk nooit zeker weten zonder de kaart te hebben. Ik zit dus een beetje met een dilemma, 300 voor zo'n kaart is wa veel om te riskeren, dus dacht ik aan jullie :p

Graag meningen hierover dus! Over kent er iemand een kortere HD5850?

Ook, als ik het dan toch doe, wat is zo'n beetje de beste kaart voor de HD5850? Zelf had ik aan een ASUS DirectCu TOP gedacht, omda die dingen beter presteren dan een HD5870 als je zo OC'ed.

5850 is even lang als de breedte van je moederbord, of net een kletsje minder, maar +- even lang als ik het me nog herinner, je zou onder je moederbord nog een cm of 3 moeten hebben voor je kabeltjes en dan past het.

voordeel aan een stock hd5850, is dat er wel een fullcoverwaterblock op past ;)

ik heb de HX850 dus mijn modulaire Pci-e kabeltjes zijn vrij plooibaar ^^ Ik denk dat het dus wel lukt.
Ja die fullcover inderdaad, mja daar moet ik dan waarschijnlijk wat performance opofferen.

*zucht* keuzes, keuzes :p Ik ga morgen nog een goed de prijzen vergelijken en de koelmogelijkheden.

Het is al even geleden dat ik nog gepost heb, mijn excuses daarvoor.
De schuldige is te zoeken bij examens en dan nog een reis.

Anyways, de nieuwe grafische kaart is een GTX 470 van EVGA geworden, geweldige service van hen btw.

Na mijn vakantiejob in september is het waarschijnlijk tijd om het prachtige ding te waterkoelen.
Pics komen nog van de nieuwste aanwinst.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Spino - Korneel Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
X GPU/CPU, 540x180 Rad, Silverstone Raven 02 Advies Waterkoeling Setup 2
T Silverstone Raven, hoe 360 radiator extern monteren? Waterkoeling 5
C 2 Producten gezocht voor mijn Raven! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
O Vraag over Raven RV01B-W & Bitspower X-Panel XP II Problemen & Oplossingen 3
bundymania [English REVIEW] Tecnofront RAVEN Benchtable / Showtable HighFlow Product Reviews 3
rubbergun Silverstone Raven SST-RV01B-W kast resoneerd Cases en Modding 7
T Silverstone Raven RV01 + window vraagje HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
C waterkoeling in Raven 2.0 Waterkoeling 3
S Waterkoeling in Raven rv02 Advies Waterkoeling Setup 4
R Raven RV-01 Frontpanel opnieuw monteren Cases en Modding 6
S Waterkoeling advies Silverstone Raven + 4870X2 Advies Waterkoeling Setup 1
B Waar pomp plaatsen in Silverstone Raven 2 RV02 Waterkoeling 20
B Dubio: Silverstone Raven 1 of 2? Cases en Modding 7
B Silverstone Raven RV01, aantal vraagjes erover Cases en Modding 8
S Silverstone Raven Hitteprobleem.. Cases en Modding 39
rubbergun hotswap voor silverstone raven HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Quadcore Silverstone Raven, Radiator montage Cases en Modding 9
Freddy Silverstone Raven behuizing HighFlow Product Reviews 23
S Snowptrl/Raven - Hugo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan