• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Q9550 CPU overcloken, help....

Goeiedag meneer de Experiment,

Sinds ik deze computer heb ik heb ik altijd al last gehad van BSOD's, nu laatste tijd steeds vaker.
Heb uiteindelijk tog de moeite genomen om dit even uit te zoeken, via bluescreen viewer kon ik de meest voorkomende error nazien en dat is de : "ntoskrnl.exe "

Natuurlijk heb ik dit even op internet nagezocht wikipedia gaf aan dat het met de Geheugens/HDD te maken kon hebben, ik heb diverse diagnostic scan's uitgevoerd voor mijn Samsung HDD, 0 fouten.
Daarna met Memtest een scan laten uitvoeren en na ongeveer 2 uur deze resultaat:

image (9).jpg

Mijn vraag is nu, met zoveel errors betekend dit dat mijn geheugens kapot zijn ?.. iemand enig idee??
 
Ik kan ze nog wel gebruiken ( wat ik raar vind ).. heb alleen last van bsod's..

volgens mij heb ik er levenslange garantie op, zal proberen vandaag kingston te contacteren :/
 
Dat word een nieuw setje kopen. :)
Dit is waarschijnlijk ook de oorzaak van de vastlopers, BSOD's etc.

Levenslange garantie is niet 'levenslang'.
Als een product een levensduur heeft van 6 jaar. Dan heb je 6 jaar garantie om maar een voorbeeld te noemen.

Simpelweg mailtje sturen naar Kingston. ;)
 
mailtje verstuurd naar Kingston en nu even afwachten..

Heb inmiddels via Marktplaats 2GB Kingston HyperX 1200Mhz gevonden en besteld, voor het geval dat ik mijn eigen memory's zou moeten opsturen.

Tot het zo ver is kan ik de nieuwe bestelde memory's in slot 1 en 3 doen en de huidige wat ik heb in 2 en 4 zoals je eerder had uitgelegd tog ?
 
Dat word een nieuw setje kopen. :)
Dit is waarschijnlijk ook de oorzaak van de vastlopers, BSOD's etc.

Levenslange garantie is niet 'levenslang'.
Als een product een levensduur heeft van 6 jaar. Dan heb je 6 jaar garantie om maar een voorbeeld te noemen.

Simpelweg mailtje sturen naar Kingston. ;)

Experiment meneer ik heb die hyperx 2gb 1200mhz sticks besteld komt morgen binnen, voordat ik het fout doe wil ik nogmaals zeker weten wat in welke slotje moet. De huidige zijn 4gb 800mhz (2x 2gb en deze zitten in slot 1 en 2) en de nieuwe 2x 1GB 1200mhz ook hyperx.. heb al gekeken op asus site mijn moederbord ondersteund 1200mhz, totdat ik nieuwe krijg van kingston zal ik deze combi moeten aanhouden.

Ik hoor het graag van je.
 
de nieuwe 1200mhz ddr2 in gedaan en computer wilt niet opstarten :/...

heb ze in alle 4 de slotjes geprobeerd nog steeds geen resultaat.

Ook geprobeerd in combinatie met de huidige 4gb 800mhz wilt ook niet opstarten...

iemand enig idee hoe dit komt???

Asus geeft aan dat mijn mobo dit wel zou moeten ondersteunen.

https://www.asus.com/Motherboards/P5QE/

d
e QVL list van mijn mobo gedownload, en daar geeft het ook aan dat deze nieuwe geheugen gewoon moet werken.

[url]http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/socket775/P5Q-E/P5Q-E_QVL.zip



H[/URL]elp me :(
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon 1 reepje nemen, bios op stock zetten (niet vergeten!) en dan dat reepje in elk slot proberen.
Eerst in slot 1, vervolgens in slot 2 etc.
Dan t volgende reepje in slot 1, slot 2 etc.

Kortom, try and error.....
Dan kom je er vanzelf achter of het aan het/een reepje ligt of aan een slot.

Uiteindelijk weet je hoeveel goede reepjes en goede sloten je hebt.
 
Ik zou gewoon 1 reepje nemen, bios op stock zetten (niet vergeten!) en dan dat reepje in elk slot proberen.
Eerst in slot 1, vervolgens in slot 2 etc.
Dan t volgende reepje in slot 1, slot 2 etc.

Kortom, try and error.....
Dan kom je er vanzelf achter of het aan het/een reepje ligt of aan een slot.

Uiteindelijk weet je hoeveel goede reepjes en goede sloten je hebt.

geprobeerd met beide reepjes, 1 reepje deed het wel kon ik in bios komen etc.

met de 2e reepje lukte het niet, daarna deed ik weer de eerste reepje erin en die deed het toen ook niet meer.

andere suggesties misschien :/ ??

update: met de ene reepje start die op en komt die tot windows laden scherm en blijft die haken..

zou ik misschien iets met de voltages of timings moeten rommelen??.....
 
Laatst bewerkt:
Oke, mijn 1e ingeving is dus dat 1 reep kaduuk is.

Weet je nog in welk slot je t goede reepje deed?

Als jij de bios op stock hebt gezet, hoef je niks met timings of voltages te doen. Je kunt hooguit checken of t voltage op de sticker van je reep, overeen komt met t voltage in de bios.
 
wow dan zal het wel zeker een miskoop zijn :/..

t goede reepje werkt alleen op slot 1.

Bios staat nu op default, had eerder de cpu overgeclockt met de experiment meneer.

ps: heb je misschien skype of ts ? is beter communiceren namelijk :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Wouter [cpu] q9550 Gesloten 2
S [IN-ACTIVE] cpu q9550 (hoger/sneller mag ook) s775 ruilen! Gevonden 6
T [EUR 400][CPU(Q9550), GPU(4850x2)] Advies Waterkoeling Setup 15
S [VERKOCHT] Q9550, 4890, maximus formula Verkocht 4
arwin74 [VERKOCHT] striker II extreme (water gekoeld) q9550 (water gekoeld) Verkocht 12
coolfris [VERKOCHT] q9550 Verkocht 8
mistervis007 E8500 vs Q9550 Hardware & Software 6
M Q9550 overklok 3.6ghz Overclocking 10
Homienator Q9550 oc! Overclocking 13
Robin E8500 vs Q9550 / Q9650 Hardware & Software 23
S Intel Q9550 Temps & Prestaties Hardware & Software 13
HighFlow Alphacool Core 1 CPU waterblok, alle versies uit voorraad leverbaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sanders Supercool Direct Die 13th gen CPU block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
J CPU ineens 99c Waterkoeling 24
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Cpu nog heet Waterkoeling 10
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
J Lga 115* cpu block voor socket 1200? Waterkoeling 8
P Bios update en cpu koeling Hardware & Software 2
Jason Bitspower CPU Block Summit EF-X Golden - BP-WBCPUEFX-GD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Groene aanslag op CPU blok Waterkoeling 2
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrowch M Series Reactor CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Ryzen AM4/ AM3/ Intel 115x / 1200 / 2011 / 2066 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thim CPU water blok Waterkoeling 1
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
O Probleem installeren EK cpu waterblock Waterkoeling 3
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
Jason BarrowCH OLED CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Integrated 17W PWM Pump HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan