• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

E8500 vs Q9550 / Q9650

Robin

Member
Ik zit wat na te denken om van e8500 naar een q9550 / q9650 als de prijzen nog wat dalen of als ik een gunstig moment zie. Waarom? Ookal is mijn E8500 niet echt traag te noemen, maar ik ben wat van plan om wat langer op dit platform te blijven. Ik heb ongeveer 2 maanden geleden al een nieuwe behuizing gekocht en geheugen. En ik heb geen zin om weer een nieuw moederbord te kopen. Daarnaast heb ik het geld er niet voor en ervoor over om over te stappen naar core I7, ook omdat het stroomverbruik meteen al een heel stuk hoger is, dacht dat die cpus al 130watt verbruiken. Maar dat gaat me een beetje ver. Aangezien er steeds meer software / games komen die quadcore ondersteunen, lijkt het me wel een handige zet om op een goed moment toch een q9550 of een Q9650 te scoren. Liever die laatste omdat die een hogere muliplier heeft om makkelijker te OCen.

Nou mijn vraag zal ik er mee opschieten als ik nou wel zo`n quadcore neem? Oke ik weet dat het toch nooit even snel gaat worden als een core i7 systeem, maar als ik toch een aardige winst kan halen met wat ik nou heb..
 
Als het goed is komt vandaag/morgen een prijsdaling voor alle Intel Q-CPU's.
Het moment om te upgraden is dus zeker gunstig ;)

Als je veel dingen tegelijk draait, zal je prestatiewinst echt wel merken met een quad.
 
img0025000nt7.gif


Alleen de Quads gaan naar beneden.
 
ik heb even wat opgezocht voor je en zo te zien is er wel degelijk verschil tussen de e8500 en de q9550 dit is wel op stock he :)

Charts, benchmarks Desktop CPU Charts Q3/2008, 3DMark Vantage - CPU

o jah ik zou eerder de q9550 nemen en die gewoon clocken

Persoonlijk wil ik liever een Q9650 vanwege de hogere multiplier.
Trouwens met die E8500 is nog niet mee geoced. Want dat was er nog niet van gekomen. Omdat ik alles nog moet ombouwen naar die nieuwe HAF932 kast. Want die kast staat nog momenteel op de slaapkamer. En heb momenteel niet zoveel tijd, daarom zet ik de oudere cpu te koop.
 
Cpu is gisteren verkocht. Alleen zit ik nou in een nog dikker dilemma..
Ik weet niet meer welke cpu nog het beste is om te kopen..

Ga ik er echt op vooruit als ik de q9650 zou nemen?

Iemand heeft me ook al overwogen om een Phenom II 940 te nemen, en zo sneller vind ik die cpu nou ook weer niet. Ook valt die Phenom II nogal slecht te Ocen met lucht / water.
Hoogste wat ik op tweakers.net heb gezien was 3,9Ghz.
De rest zit tussen de 3,6Ghz en de 3,8ghz. Terwijl amd zelf gezegd had dat die dingen makkelijk 4,5Ghz op water zouden doen.. Geloof er eigenlijk niks van.

Ook heb ik niet zo heel veel geld om over te stappen op de core I7. Enigste cpu die ik zou kunnen betalen is de I920.. en dan bij ik eigenlijk nog niet klaar. Dan heb ik ook weer ander geheugen nodig (had net al nieuwe aangeschaft) En een moederbord wat zoiezo al weer 200 euro dik gaat kosten. En dan nog niet te spreken over de energie verbruik wat aardig omhoog is gegaan...

Of toch maar een E8600 nemen??
 
jammer dat je je cpu verkocht hebt, volgens mij moet je al heel wat moeite doen met multitasking om je e8500 op 90+% te krijgen .. verder klokken ze natuurlijk als de besten en k zou dan als ik jou was nog even wachten.. ( core i5?)

edit: als ik met orthos mn cpu 100% stress, kan ik nog steeds gamen ..(A)
 
jammer dat je je cpu verkocht hebt, volgens mij moet je al heel wat moeite doen met multitasking om je e8500 op 90+% te krijgen .. verder klokken ze natuurlijk als de besten en k zou dan als ik jou was nog even wachten.. ( core i5?)

edit: als ik met orthos mn cpu 100% stress, kan ik nog steeds gamen ..(A)

Ik wil nou niet zeggen dat ik het echt `jammer` vind dat ik hem verkocht hebt.
Maar ik twijfel nou wel hard of ik nou alsnog die q9650 ga kopen. Ding kost 300 euro. En ik zie die test van hardware.info en zie dat die cpu het wel aardig doet, maar af en toe in games zakt hij wel in. Een Phenom II zie ik eigenlijk niet zo zitten, Ocen doet ie maar tot 3,8Ghz ongeveer en is maar iets sneller op die core duo 2s na maar dat verschil is niet echt groot te noemen.

Dus ik zit eerder te denken om een E8600 te nemen, anders zit ik toch te denken om een Core I7 920 te nemen. Ik heb vrij weinig keuze.
Enigste domper vind ik wel dat ik van 4GB net nieuw naar 3GB dan moet gaan.
En een bord moet aanschaffen van zo`n 250 euro.:021::snik
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan