• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

E8500 vs Q9550

mistervis007

New member
Hallo Highflowers :)

Ik ben in het bezit van een E8500 CPU.
Deze CPU loopt gewoon op stock snelheid.
Nu kan ik van iemand een Q9550 overnemen.

Maar nu is mijn vraag is dit zinvol?
Op internet lees ik overal dat de E8500 beter is voor gaming, maar die berichten op internet zijn erg gedateerd (2008).

Waarvoor ik mijn pc gebruik is email, intenet, downloaden, rarren en parren (toch wel de nodige GB'tjes) en een paar keer paar week een paar uurtjes gamen (hooguit 4 uur per week).

Mijn systeem kan het trouwens makkelijk aan, hier de specs:

Mobo: Asus Maximus II Formula
CPU: E8500
Memory: 4 GB Kingston HyperX @ 1066Mhz
VGA: Geforce GTX 280
PSU: Coolermaster Real power M620 620 Watt

Uiteraard is alles watergekoeld :) (CPU, Northbridge en VGA)

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.
 
Voor hoeveel € kan je die q9550 overnemen? Een quad is met nieuwere games, met multicore ondersteuning, sneller dan een dualcore.

Ik heb zelf ook een E8500, wel overgeklokt, en het enige spel wat ik niet goed kan draaien is Black Ops, maar dat ligt aan de slechte codering.
 
Eerst maakt het principe niet uit , of je een Q9550 had of een E8500 , maar aangezien nu de games steeds meer 4 cores beginnen te gebruiken is het logische dat een Q9550 het voordeel neemt .

Dus ik zou zeggen als je hem kan overnemen voor een redelijke prijs gewoon doen , want de rest van je hardware is niet verkeerd !:)
 
Voor €160,= incl. verzenden.
Oh en ik heb zelf ook black ops, wel alleen pas 2 minuten gespeeld om te testen, maar toen stootterde inderdaad het beeld een beetje, maar heb nog niet uitgezocht waaraan dat lag.

Dus in principe toch voor de quad gaan dan?
De persoon waarvan ik die overneem had op hetzelfde moederbord de quad stabiel op 3,8 Ghz lopen.
Ik neem aan dat dit verder geen kwaad kan?
 
ik vind 160 euro nog vrij duur , aangezien je op het moment voor 200 euro een i7 hebt .
Dat de persoon hem op 3,8 ghz heeft lopen is een goed teken want dan clockt die redelijk ver . Alleen heeft hopelijk de persoon wel goede koeling :)

ik zou nog wat van de prijs proberen af te halen , maar ik denk dat het een goede investering is voor jou,aangezien het platform LGA775 aan het uitsterven is of zo goed als al .
 
Ja ik weet het, dat het vrij prijzig is.
Maar ze gaan allemaal zo rond de €150,= de deur uit op tweakers.
Maar ik dacht dus ook al met zo'n goede klokresultaten is hij mij dat wel waard.

Bedankt voor de hulp :)
 
nou.. 150 is ook nog veel.. Ik heb geloof ik de mijna een paar maanden geleden voor 120 verkocht.. was wel gelapt, dat drukte de prijs een beetje...
Ik zie op tweakers al een i7 920 voor 140 voorbij komen.. mss tijd om over te stappen op eeb i7 systeem.. dan meer je meer verschil dan met de overstap van dual naar quad op een c2d systeem
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan