• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

PC wilt niet meer starten

Joren

New member
Hoi highflowerts!

Ik heb een serieus probleem. Vanmiddag dacht ik wel even mijn hardware in mijn nieuwe fractal design kastje te bouwen, ging allemaal prima.
Maar toen.
Het systeem gaat aan, maar blijft zichzelf om de 2 seconden restarten, terwijl op de codeuitlezer op het mobo constant FF staat, wat betekend dat het moederbord de cpu niet kan initialiseren.

Hier even mijn setup:

Msi 790fx-gd70 bios 1.7
AMD phenom II 965 BE c3
2x2Gb GEIL 2133mhz DDR3 geheugen
Asus Matrix 5870 2gb
3x 500gb hdd en 30gb ssd
Corsair hx520 voeding.

Alle onderdelen hebben al meer dan een jaar prima gedraaid zonder problemen. Ik ga er dus niet vanuit dat er iets kapot is gegaan uitzichzelf. Hooguit het moederbord door het inbouwen.

Het rare is, af en toe lukt me het om het systeem te laten opstarten, vooral als ik de videokaart van slot verwissel. Dan kan ik in windows komen, maar het systeem freezed na 2 minuten.

Onderdelen die sowieso niet kapot zijn:

Videokaart, voeding, hdd's.

Ik ben inmiddels een paar uur aan het kloten geweest, maar niks lukt me.
Ik kan enkel bedenken dat of het mobo failt, of me cpu halfdood is. ( al is me cpu niet losgehaald tijdens het verbouwen.

Graag jullie idee!
 
cmos heb ik wel 1 miljoen keer gereset.
Af en toe kom ik de bios in, en dan moet ik de tijd en datum instellen. Save en exit, en vervolgens start hij niet meer op.

Dit is niet een standaard geheugen, bios of videokaart probleem, ligt echt wel wat gecompliceerder.
 
ben je voorzichtig geweest met t vastpakken van je moederbord met t overzetten ? daar kan t vaak fout gaan , de onderzijde is op somige plaatsen zeer gevoelig voor aanraking dus mogelijk heb je een bios reset nodig , hopelijk is de boel niet corrupt geraakt.
Anders check alles nog eens je kabels sata ect .. alles een keer loshalen en weer vast maken , ook je ram , kaarten mogelijk niet helemaal in t slot .. ben zelf ook hier in de fout geweest door iets toch niet helemaal goed in een slot te drukken , soms is wat meer force nodig.
Heb je dubbelcheck gedaan met de afstandsbusjes voor je moederbord ? alles komt overeen met de gaatjes en zit er niet 1 teveel of iets dergelijks ? sluiting maken is zo gemaakt daardoor.
 
jep jep jep dat zit allemaal goed en heb het getripplechecked. Zulke foutjes heb ik ook wel eerder gemaakt maar daar ben ik allang overheen.
Dit is echt een serieus probleem en ik gok erop dat er iets kapot is.

Morgen alles weer uitbouwen en stuk voor stuk testen. Hopelijk niet de cpu kapot want dan word het een duur grapje.
 
WTFAK. Net allles uitgebouwd en gewoon weer los aangesloten op het bureau.
Werkt perfect, niks aan de hand. Moet dus iets in de case zijn wat kortsluiting oid veroorzaakt.

De case zelf
Fancontroller
24pin of 8pin verleng stukje.

:017:
 
Alles dus uitgebouwd en weer ingebouwd. Werkt nu allemaal wel gewoon.
Het lag dus niet aan de aansluitingen ofwat dan ook.

Misschien dat door de kabelmanagement een kabeltje niet meer goed contact maakte ofzo.. we zullen het nooit weten..
 
blijft een flink raadsel dan ja, zou een mogelijkheid zijn door t knikken van kabels bij connectors er wat niet helemaal jovel meer is
blijf op je hoede t probleem kan weer zomaar voordoen.
Gelukkig dus niks defect
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Wouter Mobiel wilt niet connecten met pc Problemen & Oplossingen 6
Okkii Netgear WNDR3700 wilt niet werken. Hardware & Software 0
M help ! pc wilt niemeer afsluiten !! Problemen & Oplossingen 7
Ianovski Op zoek naar iemand die een voeding wilt sleeven Cases en Modding 2
Freddy Foto topic, voor algemene foto's die je hebt geschoten en wilt delen :) Fotografie, Film en Video 473
Freddy Wie wilt de "Phobya CPU 775" reviewen? HighFlow Product Reviews 47
hung een aantal producten dat hung wilt hebben. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
M Gpu werkt niet mee Problemen & Oplossingen 3
john fan update of niet ? Handleidingen en Installatie Tips 15
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
Bokeh 3de radiator of niet? Waterkoeling 7
D GPU blok compatibel of niet Waterkoeling 2
B Krijg pc niet opgestart. Problemen & Oplossingen 3
K pomp werkt niet Waterkoeling 5
D Flowmeter werkt niet Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
J fitting niet los krijg Problemen & Oplossingen 5
J GPU niet gedetecteerd na installatie waterblock Problemen & Oplossingen 3
Quint0sz Barrow Hard tube 14/10mm, niet vast genoeg in fitting? Handleidingen en Installatie Tips 2
C Aqua Computer Ultitube D5 Pro 100 RGBpx ring werkt niet Handleidingen en Installatie Tips 1
X nzxt usb hub werkt niet na behoren Hardware & Software 1
J Gpu waterblock niet helemaal vol Waterkoeling 4
T loop lang niet gebruikt - gevaar op bacterie of zo? Waterkoeling 1
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
T 6 pins kabel past niet Cases en Modding 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3
M Swiftech MCP35X Pump start niet gelijk Waterkoeling 2
D Waarom kan ik niet meer dan 1 meter bestellen? HighFlow Webshop 1
C XS-PC g1/4 rigid tube fitting past niet op asus maximus x HighFlow Forum 5
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
A Corsair force MP500 120 ssd m2 wordt niet herkend gigabyte mini itx moederbord Problemen & Oplossingen 4
bunbun gezien ik me nog niet had voorgesteld Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Alphacool HF-L niet roteerbaar maar wel richting opening bepalen? Waterkoeling 3
Freddy Tijdelijke probleempjes met webshop (error 404, pagina niet gevonden) HighFlow Webshop 1
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1
J Magicool DCP450 gaat niet aan Waterkoeling 2
V Swiftech h240x2 prestige werkt niet na installatie! HighFlow Computer Cooling Shop 5
X Pc start niet meer op Hardware & Software 2
DaGreatRV EK-FC R9-290X (Rev.2.0) en XFX R9 390 DD Black Edition past niet. Waterkoeling 8
A Buizen vullen niet volledig op? / Pompen krijgen geen water in de buizen? Waterkoeling 67
Sw333t Skype iconen werken niet meer, zie link HighFlow Forum 5
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
AQuAKiNG ondertiteling popcorn time werkt niet meer Problemen & Oplossingen 3
E Zwarte fittingen niet meer zwart Waterkoeling 3
F XSPC Photon 170 res niet schoon te krijgen Waterkoeling 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan