• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

paar vraagjes voor mijn eerste set

enthernal

underwater
Hallo,

Binnen een paar weken brengt de sint me een mooi waterkoelingkje, maar ik zit nog met een paar vragen:

Dit is wat ik tot nu toe van plan ben te kopen:
Bitspower Water Tank Z-Multi 250 - POM BP-WTZM250P-BK
Black Ice GT Xtreme 360 Black
Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 5/8 OD - Clear x2
Laing / Swiftech D5-MCP655 12V 1/2"
EK-Supreme HF Nickel CPU Block
EK-Ekoolant UV Blood RED premix 1000mL x2
EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2
EK-FB KIT GA P67A (UD7) - Nickel
13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4 (4 pack) Black x3

Mijn eerste vraag is dus: vergeet ik hier iets of bestel ik van iets teveel (ik weet niet of 1 liter koelvloeistof genoeg zou zijn)? (behalve fans, zie verder)

Ten tweede, wat de radiator betreft, ik had deze graag eens vergeleken met de thermochill 120.3 die in het highflow setje staat, maar ik kan hem niet in de shop vinden? heeft er iemand ervaring met die radiator?

Ten derde, is een shroud aangeraden voor de BIX 360 in pull config?

Ten vierde, ik heb nog geen fans gekozen omdat ik gelezen heb dat het FPI van de rad daar ook van belang is. Kan iemand me aanraden welke soort fan te gebruiken bij dit soort rads? (laag - middel - hoog CFM?) Fans met rode ledjes hebben de voorkeur maar hoeven zeker niet.

Ten laatste, voorlopig zal enkel CPU en Mobo gekoeld worden, maar later wil ik er ook nog GPU en RAM aan toevoegen(eventueel met een extra rad indien nodig). Denken jullie dat er nog genoeg headroom over is?

Groetjes,

Enthernal
 
Je hebt de verkeerde slang in je set, deze heb je nodig:
Tygon R3603 1/2" 19/13MM Clear
3 meter is altijd aan te raden.

2 liter (2 flessen) vloeistof is aan te raden, dan heb je genoeg.

Dit is ook aan te raden:
TFC - High Flow 45 Angle Rotary Adapter M/F G1/4 (4 pack)


De Thermochill 360 radiator is helaas niet meer leverbaar, daarom staan deze niet meer in de shop.
Jouw gekozen radiator is een hele goede, maar presteert wel pas optimaal met fans die hard draaien.
Als je fans neemt met een hoge toerental, is een fan controller daarom aan te raden, zodat je die zachter kan zetten als je niet aan het gamen of benchmarken bent.

Een shroud is altijd aan te raden als je het budget hebt en de ruimte, dat helpt de koelprestaties een beetje.
Maar is niet noodzakelijk.

Over de fans, zie hierboven, je hebt dus fans nodig met een hoge CFM, kijk gewoon naar fans met een RPM van 1500 of hoger.

GPU moet er nog wel bij kunnen met deze radiator, zeker als je hoge CFM fans erop hebt draaien.
 
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik heb de slang ondertussen vervangen (daarom was het dus handig om eens na te vragen :). Ik denk dat ik voorlopig zonder shroud ga proberen, eerst eens zien hoe het zo past en hoe het presteert. Gezien hoge RPM fans aangeraden zijn zal ik waarschijnelijk wat scythe 1900RPM's gebruiken die ik nog heb liggen(fancontroller heb ik al).

Ik denk dat je eind deze maand een bestellinkje mag verwachten :)

Groetjes,

Wolf
 
Oke, alles zit er nu in, en ik moet zeggen dat ik tevreden ben van mijn aankoopt :)
Echter is er een probleem nog steeds niet verholpen;
Met mijn vorige koeler (H50) had ik het raar fenomeen dat 1 core altijd warmer was dan de andere, onder load zelfs tot 12 graden.
Ik dacht dat dit lag omdat de H50 een vermoedelijk zijn water rond het cpu blok pompt, maar nu heb ik dit nog steeds (wel maar ong 8 graden).
Nu kan ik maar aan twee zaken denken; koelpasta die minder in de richting van core 1 vloeit of gewoon bad luck met cpu. De verschillende koelers zijn ondertussen wel al meerdere keren geplaatst, dus ik denk eerder in de richting van het laatste. Heeft iemand anders hier ervaring mee? Het heeft geen problemen, maar lijk dat het nu is kan ik der minder mee stoefen :p

PS: zijn jullie geinteresseerd in fotootjes?
 
Zonet nog eens alles nagekeken en de radiator wordt mijn inziens niet warm. water temperatuur lijkt dit te bevestigen (31°C). Ik heb de kast al gekanteld en gedaan, nog andere ideeen?

PS; mijn i7 2600k is nu op 4.5GHz geklokt en staat onder load op 70°, idle 45-50°. Er lijkt me toch iets fout te zijn.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
N Noob into modding paar vraagjes Cases en Modding 1
M Paar vraagjes m.b.t. res + pomp (DCP 4.0) Waterkoeling 0
D Paar vraagjes slangdikte 3/8":1/2" of 3/8":5/8" , Koolance cov-rp450 Waterkoeling 5
blingbling Paar kleine vraagjes. Waterkoeling 25
canonchiel [IN-ACTIVE] 13MM (1/2) Koolance Schroeffitting Paar - G1/4 (7 stuks) Verkocht 0
dopestuff paar spulletjes HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Beginner Watercooling! Hulp nodig op paar vragen Advies Waterkoeling Setup 37
F Paar vragen over Watercooling ( first timer) Waterkoeling 16
I Koeling tv meubel vraagjes. Overige Koeling 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
B Corsair 250D tricky custom loop versch. vraagjes Advies Waterkoeling Setup 2
M TP10 - 2 vraagjes Lan Party 3
Besje Vraagjes over 140mm rad, Bitspower Spectre fans, en EK Supreme HF. Advies Waterkoeling Setup 3
Ludwig Vraagjes Danger Den waterbox + Cases en Modding 4
boefmans check een aantal vraagjes! Advies Waterkoeling Setup 26
boefmans 6970 videokaart: twee vraagjes Waterkoeling 1
F Pomp vraagjes Waterkoeling 2
AceBaran Lian li PC-A77 Vraagjes Cases en Modding 36
P Vraagjes over de Asus Rampage III Extreme Hardware & Software 11
jerome2710 Silverstone TJ07 vraagjes Cases en Modding 12
focus08 First build! Aantal vraagjes.. Waterkoeling 9
B Het kleine vraagjes topic Waterkoeling 4
G aantal waterkoelings vraagjes Waterkoeling 6
aadje93 EK-FC4890 CF op club 3d kaartje..... vraagjes Waterkoeling 2
B Silverstone Raven RV01, aantal vraagjes erover Cases en Modding 8
M Upgrade vraagjes Waterkoeling 5
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Slader Plugg voor Dewire Overige Koeling 3
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan