• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Overclocken = Spellen crashen

Bose321

Web developer
Hoi,

Ik ben tijdje proberen met het overclocken van me 2 ATI 4850's. Maar bij ongeveer 660Mhz (beide) sluiten sommige spellen zo maar af... Heeft iemand enig idee hoe dat kan?
 
sluiten spellen zich af of crashed je pc?? (blauw scherm)
of wat gebeurd er anders???
en wat ook altijd een goede tip is de nieuwste drivers te gebruiken voor je kaarten :)
 
sluiten spellen zich af of crashed je pc?? (blauw scherm)
of wat gebeurd er anders???
en wat ook altijd een goede tip is de nieuwste drivers te gebruiken voor je kaarten :)
Het spel sluit af, en windows zegt dat beeld nog wat niet meer reageert ofzoiets...
te hoge oc, te hoge temps, te weinig voltage (voltmod nodig)
driver zelf kan ook roet in het eten gooien idd...
Temp is niet erg hoog. Ongeveer 70 graden ofzo. En hoe bepaal je nou hoe veel Volt je nodig hebt als je iets meer overclocked?. Ik have 9.3 drivers, dus de nieuwste:001:
 
voor softwarematige voltmod kijk in hetvolgende topic... http://www.highflow.nl/forum/f5/gt200-rv770-software-voltmodden-1660/ lijkt erop of geen stabiele oc of drivers.. ;) oc zijn je verhelpen door die voltmod

EDIT:
ik heb het effe voor je opgezocht (jaja ben toch zo blij met google :D )
maar het zijn je drivers het schijnt sinds de 9 series dat crossfire een beetje naar zijn grootje is...
je moet dus volgens het zeggen terug naar drivers 8.11
en laat effe weten hoe het uitpakt :)
 
Laatst bewerkt:
onstabiele OC op je vga door te weinig voltage of te hoge temps.

voor softwarematige voltmod kijk in hetvolgende topic... http://www.highflow.nl/forum/f5/gt200-rv770-software-voltmodden-1660/ lijkt erop of geen stabiele oc of drivers.. ;) oc zijn je verhelpen door die voltmod

EDIT:
ik heb het effe voor je opgezocht (jaja ben toch zo blij met google :D )
maar het zijn je drivers het schijnt sinds de 9 series dat crossfire een beetje naar zijn grootje is...
je moet dus volgens het zeggen terug naar drivers 8.11
en laat effe weten hoe het uitpakt :)

Betwijfel t of deze Vmod op zijn vga ga werken,

en of de driver er iets mee te maken heeft terwijl hij met lagere clocks wel kan blijven gamen.
 
waarom zou de Vmod niet werken op zijn vga?? het gaat er toch gewoon om dat je de goede chip in je vga hebt ervoor??

en de drivers schijnen een hoop mensen allemaal vage problemen mee te hebben die crossfire draaien

maargoed ik moet toegeven jij hebt meer ervaring dus jij zal denk ik dan wel gelijk hebben, maar ik heb altijd zoiets van niet geschoten is altijd mis ;)
en kwa drivers kan je nog altijd terug
 
mits hij op lagere clocks wel kan blijven gamen zonder problemen, gaat het aan de OC liggen.
wil hij op hogere clocks stabiel blijven werken, zou meer voltage uitkomst bieden, maar zal hij op zijn temps moeten letten, want meer voltage, meer hitte.
 
mits hij op lagere clocks wel kan blijven gamen zonder problemen, gaat het aan de OC liggen.
wil hij op hogere clocks stabiel blijven werken, zou meer voltage uitkomst bieden, maar zal hij op zijn temps moeten letten, want meer voltage, meer hitte.

Ja, hij wordt nu al 90 graden ongeveer met even crysis spelen. En de tweede kaart maar 70. Dus ik vind het niet verstandig om te overclocken voordat ik me waterkoeling setje heb
 
mits hij op lagere clocks wel kan blijven gamen zonder problemen, gaat het aan de OC liggen.
wil hij op hogere clocks stabiel blijven werken, zou meer voltage uitkomst bieden, maar zal hij op zijn temps moeten letten, want meer voltage, meer hitte.
ik had ook een beetje zoiets van als je bij je moederbord een mindere bios of slechte drivers oid hebt je ook minder hoog kan klokken... of vergelijk ik nu appels met peren???
 
ik had ook een beetje zoiets van als je bij je moederbord een mindere bios of slechte drivers oid hebt je ook minder hoog kan klokken... of vergelijk ik nu appels met peren???

Drivers kunnen ook eerder crashen en zijn zeker net zo belangrijk.
Altijd de nieuwste drivers is niet altijd de beste oplossing.

Beste manier voor simpel overclocken van je graka is ATI tools installeren, overklokken en kijken of je artifacts krijgt.

twocents.gif
 
ik had ook een beetje zoiets van als je bij je moederbord een mindere bios of slechte drivers oid hebt je ook minder hoog kan klokken... of vergelijk ik nu appels met peren???


Dat kan ook altijd, maar is nu nie van toepassing mits hij al stabiel is op lagere clocks.

Drivers kunnen ook eerder crashen en zijn zeker net zo belangrijk.
Altijd de nieuwste drivers is niet altijd de beste oplossing.

Beste manier voor simpel overclocken van je graka is ATI tools installeren, overklokken en kijken of je artifacts krijgt.

twocents.gif

Ati Tools is goed voor te zien of je artifacts hebt, maar k gebruik Futuremark er voor, is net evengoed.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1
T Acer Aspire Laptop Overclocken - F5-572G-59QW Hardware & Software 2
Pharlap Pharlap - Patrick - Overclocken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Cerenas Overclocken geünlockte AMD 960T Overclocking 2
A amd fx 8320 overclocken. Overclocking 3
F Overclocken de intelcore i7 860@2.80 GHZ Overclocking 6
T 7950 nieuwe bios, of zelf overclocken? AMD / ATI 1
R Rampage IV extreme Socket 2011 met een i7-3930k 3.20 ghz processor overclocken? Overclocking 4
D DDR3 overclocken Overclocking 13
R Overclocken i5 2300 Sandy Bridge 1155 Socket Overclocking 5
S overclocken worktstation i7 2600K Overclocking 10
A Hoe kan ik mijn pc toch overclocken als de BIOS geen opties hiervoor bevat? Overclocking 7
M Hoe kan ik mijn Compaq moederbord overclocken Overclocking 7
T Hulp met overclocken Intel E8500 + Gigabyte EP45-DS3 Overclocking 7
Wouzke GIGABYTE EX58-UD4P Overclocken Overclocking 23
Dustyrick i5-661 overclocken. Help! Overclocking 74
R Core i7 920 D0 + REXII overclocken Overclocking 9
M Overclocken van Intel i7 860-2.8GHz lukt niet Overclocking 26
R Droogijs Guide: Overclocken met Droogijs Overclocking 18
P AMD Phenom II X4 925 Overclocken Overclocking 24
Deleted_User_Z cm3x2g13339 overclocken Overclocking 27
J Overclocken van de ATI Sapphire Radeon HD 4850 Overclocking 0
JeanPaul xfx xxx 5850 overclocken Overclocking 17
I Overclocken van de AMD Phenom 965 C3 Overclocking 45
R ox9650 overclocken Overclocking 8
D i5-750 2,66 ghz processor overclocken Hardware & Software 12
K Hulp met overclocken Phenom XII 955 (RB-C3) // Asus M4A79XTD EVO Overclocking 3
D Overclocken Waterkoeling 11
Issieee Kan ik dit overclocken? Overclocking 7
Wouter Vraag over overclocken. Overclocking 22
J Overclocken Q6600 Overclocking 23
lowie_runner nvidia 9800gtx overclocken Hardware & Software 24
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
DieHard [VERKOCHT] Complete pc voor thuisgebruik/ lichte spellen. Verkocht 5
Sanders Steam, kan geinstalleerde spellen niet 'delen' Gaming 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan