• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

OCZ Vertex LE 100GB SSD

parcifal

New member
van de week deze gloednieuwe SSD ontvangen en hier de eerste testresultaten met een verse install van Win7 Ultimate x86 ;

img.jpg

img.jpg

img.jpg

img.jpg

img.jpg

img.jpg

img.jpg

img.jpg

:055: t voldoet allemaal naar wens zeker de writes zoals belooft

update :

kennelijk is t instaleren van de Intel Storage Managment driver ook aardig voor een SSD , krijg nu met de 4K QD32 score ongeveer 10mb hoger zowel voor read als write , de rest is zo beetje zelfde gebleven

nu binnekort mischien een raid setup van wat grote schijven erbij zetten
maar dan zou ik de bios instelling op sata raid moeten zetten ipv AHCI
hoop niet dat dit invloed heeft op windows ? mischien moet ik dan herinstaleren ? iemand die dat weet voor dit Asus Maximus bordje met Intel ICH10 controller ? dan hoor ik t graag :icon_wink:

Normaal gesproken zie:
ASUSTeK Computer Inc.-Forum- Intel RAID - Questions and Answers
Komt er op neer dat zodra je ahci omzet naar raid, dat je OS het dan niet meer doet. Ook als je alleen een raid-setup aanmaakt voor die extra grote hdd's die je voor data gaat gebruiken.

Al zouden er wel workarounds zijn alleen heb ik het zelf (nog) niet geprobeerd, één ervan is:

In regedit de "start"-waarde van de volgende keys veranderen van 3 naar 0, zodat je in de bios ide/ahci/raid kan wisselen zonder dat je opnieuw hoeft te installeren en zo dus je raid-setups kan aanmaken van die extra grote hdd's.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\pciide
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\msahci
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\iaStorV
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\iaStor

Eventueel de laatste niet aanwezig als je de default windows7 raid driver gebruikt en de intel raid drivers nog niet hebt geinstalleerd, wat waarschijnlijk bij jou het geval is.

Normaal gesproken zie:
ASUSTeK Computer Inc.-Forum- Intel RAID - Questions and Answers
Komt er op neer dat zodra je ahci omzet naar raid, dat je OS het dan niet meer doet. Ook als je alleen een raid-setup aanmaakt voor die extra grote hdd's die je voor data gaat gebruiken.

Al zouden er wel workarounds zijn alleen heb ik het zelf (nog) niet geprobeerd, één ervan is:

In regedit de "start"-waarde van de volgende keys veranderen van 3 naar 0, zodat je in de bios ide/ahci/raid kan wisselen zonder dat je opnieuw hoeft te installeren en zo dus je raid-setups kan aanmaken van die extra grote hdd's.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\pciide
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\msahci
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\iaStorV
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\iaStor

Eventueel de laatste niet aanwezig als je de default windows7 raid driver gebruikt en de intel raid drivers nog niet hebt geinstalleerd, wat waarschijnlijk bij jou het geval is.

Mijn dank voor deze nuttige tips !
ik heb ook nog de financien niet echt voor wat schijven erbij dus dat zal nog effe duren , en mischien moet ik zowiezo windows opnieuw installen als ik een andere cpu erin gooi die wel 64 bit ondersteund want ook daar zit ik aan te denken aan een leuke dualcore ofzo ..
ik ben er inmiddels achter dat me windows Trim aan heeft staan dus dat zal dan moeten werken in principe.
ik heb de Intel Storage Matrix driver geinstalled en die presteerd iets beter op de ssd dan de standaard win7 driver die automatisch word geinstalled
om precies te zijn : Intel ICH10r SATA AHCI Controller -- driver date 6/4/2009 driver version 8.9.1023 iaStor.sys
die heb ik gedownload van de Asus site bij me moederbord downloads voor Win7 32bit
:icon_wink:

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sw333t [CLOSED] Waarde OCZ Vertex 2 60GB Gesloten 2
Sw333t [CANCELLED] OCZ Vertex 2 (zonder behuizing :sarc:) Verkocht 3
Freddy HF Forum OCZ Vertex 3 120GB actie HighFlow Computer Cooling Shop 14
T OCZ Vertex 2 (Sata 2) Asus P8Z68-V Pro welke sata poort? Hardware & Software 2
Legendary1985 [VERKOCHT] Ocz Vertex 2 160GB Verkocht 1
Traxtorm [VERKOCHT] 2x OCZ Vertex II 60GB Verkocht 28
l3p [VERKOCHT] OCZ Vertex 3 120GB splinternieuw Verkocht 5
pulse [IN-ACTIVE] OCZ Vertex 120GB (Niet de 2 of 3 series) Gevonden 0
E Firmware OCZ Vertex 3 update lukt niet Problemen & Oplossingen 19
Xelation OCZ Vertex 2, Vertex LE, Agility 2 Firmware 1.33 Hardware & Software 7
R OCZ Vertex 3 Serie HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
soppy [INACTIVE] OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB Gevonden 0
mistervis007 2 x OCZ Vertex 60 GB SSD in RAID 0? Hardware & Software 3
bundymania SSD Vergleich: OCZ Vector 150 480GB, Samsung EVO 840 1TB und Kingston HyperX 3k 120GB HighFlow Product Reviews 0
coolfris [VERKOCHT] OCZ ZT 750 Watt Verkocht 1
arwin74 [VERKOCHT] OCZ RevoDrive X2 Verkocht 1
stn [IN-ACTIVE] Ocz RevoDrive 50GB Verkocht 8
DieHard [VERKOCHT] OCZ ModXstream 500W PRO modulaire PSU Verkocht 4
stn [IN-ACTIVE] Ocz RevoDrive 50GB Verkocht 4
Johnny [CLOSED] Asus Rampage II Gene, Core i7 920 D0, Club3D 5970 6GB ocz-xtc Gesloten 4
l3p [VERKOCHT] OCZ ZX 1250W splinternieuw Verkocht 12
starsky [IN-ACTIVE] MSI P35 Neo2, Q9300, OCZ Reaper PC2-6400 en meer Verkocht 5
D-foX OCZ 1250 gold HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sw333t [VERKOCHT] OCZ Gold DDR3 PC3-17000 4GB LV (2x2Gb) Verkocht 3
Sw333t OCZ Gold geheugen Gesloten 3
M I7 930 en OCZ GOLD 2000 triple channel Overclocking 8
M OCZ Vertex3 niet herkend bios. Problemen & Oplossingen 8
lemonade [GEANNULEERD] OCZ 2x2GB DDR2-800 Platinum Verkocht 4
k.3nny [IN-ACTIVE] [2x CPUblokjes + 3x1GB]Heathkiller,aquacomputer,OCZ Verkocht 11
soppy [VERKOCHT] Ocz RevoDrive 50GB Verkocht 5
dark viper zwolle [INACTIVE] OCZ Gold DDR3 PC3-12800 Low-Voltage Triple Channel Verkocht 0
B OCZ RevoDrive X2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 60
Oli4v [INACTIVE] OCZ Platinum 4GB kit PC8500, mobo, cpu Gevonden 4
R OCZ intern geheugen probleem Hardware & Software 3
D PC start niet verder met OCZ RAM modules Problemen & Oplossingen 15
Wizzard22 LG W2453V-PF 24" Scherm en OCZ/Intel SSD schijven HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Slader 60mm fan voor OCZ XTC Overige Koeling 14
J OCZ Reaper Verschil??? :S Hardware & Software 3
F OCZ Blade Series 6GB (3x2GB) DDR3 PC3-16000 Triple Channel (OCZ3B2000LV6GK) Hardware & Software 0
RRPhantom OCZ Reaper PC3-16000 vs OCZ Reaper PC3-12800 vs Corsair Dominator PC3-12800, welke? Hardware & Software 36
maomanna Ocz 1tb ssd Hardware & Software 9
D OCZ Reaper Asus 6pt problemen Overclocking 26
Blackruby P6T Deluxe; OCZ RAM draait niet op stock speeds? Overclocking 85
damunk OCZ Vendetta 2 Push-Pins Overige Koeling 4
K OCZ Flex XLC Hardware & Software 25
Freddy XSPC producten op voorraad! En de OCZ XTC Cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sw333t [VERKOCHT] OZC Vertex 2 60GB Verkocht 3
F Ssd vertex 4 128 gb Problemen & Oplossingen 2
F Ssd vertex 4 128 gb Hardware & Software 10
W vertex 4 plus vraagje HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan