• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

OCZ RevoDrive X2

B0B0

New member
OCZ Revodrive 120GB

- Revodrive
- OCZ
- PCI-E SSD
- OCZ Revodrive
- Guru 3d review
Anandtech review
overclockersclub review
- tweakers lijst van de NL shops

-
RevoDrive_PCIe_SSD_2hr.jpg

RevoDrive_PCIe_SSD.jpg

box_standing_1.jpg


ben aan't overwegen zo'n kaartje als OSdrive aan te schaffen omdat er blijkbaar altijd 1 van mijn SAS disken spontaan overlijd...
dus een eventuele prijs indicatie zou leuk zijn
Greetz B0B0
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De X2 ga ik halen van 240 gb.
Dit omdat ik eerst van plan was om aantal ssd's in raid te plaatsen maar nu voor wat meer geld heb ik geen gedoe met kabels en plaatsen van de ssd's.
Zo kan je iig een hele cleane build maken :p
 
Maar dan moet je weer een RAID controller hebben of je kan je windows niet meenemen naar andere moederborden en weet ik veel wat.
In de review staat ook ondanks het ontbreken van een Trim functie de snelheid over tijd toch meer dan goed blijft.
 
wrm moet het allemaal zoveel kosten pffff...
die 2 TB is beetje overkill maar wel positief aan die kaart is dat ondanks de raid daar wel blijkbaar garbage collection wordt gedaan...
die 160GB X2 is toch beetje ver over het budget voor me tenzij freddy je wilt sponseren :D
Greetz B0B0
 
Ik was het ook aant overwegen maar er zit geen trim op dus als je er 2 van 60 koopt met trim op SATA kom je ook weer goedkoper uit en even snel :)
Maar het is een leuk gadget ! :)
Er zit geen TRIM op omdat RAID en TRIM nooit samen kunnen gaan, dus losse drives kopen heeft geen zin :)
Maar dan moet je weer een RAID controller hebben of je kan je windows niet meenemen naar andere moederborden en weet ik veel wat.
In de review staat ook ondanks het ontbreken van een Trim functie de snelheid over tijd toch meer dan goed blijft.
Je kan de RAID controller van de meeste moederborden gewoon gebruiken om deze resultaten te halen/benaderen. Wat de Revodrive is, is heel simpel een RAID-0 array van 2 sandforce SSDs (vertex2), maar dan op een insteekkaart. De Revodrive X2 is een 4-SSD RAID-0 kaart. De snelheden en resultaten zijn over het algemeen bijna exact hetzelfde als 4 disks kopen en ze aan de controller van je mobo hangen :)
Ik hoor ook dat deze dingen niet op elk moederbord het doen en dat het soms ook nog problemen geeft bij de ondersteunde moederborden.
Wel een super vet ding om een überstrakke build mee te maken :)
De incompatibiliteit valt heel erg mee hoor, en ALS het al misgaat kan het in 90% van de gevallen met een BIOS update worden opgelost.
Wat je nodig hebt op je mobo is een vrij PCIe slot met MINIMAAL x4 bandwidth. Da's alles. Alle hedendaagse platforms kunnen vanaf PCIe booten, da's het probleem niet.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat omdat het nieuwe technologie is in een niche-markt, je zelf misschien wat moeite moet doen om het gaande te krijgen, maar gaan zal-ie :D
 
Je kan de RAID controller van de meeste moederborden gewoon gebruiken om deze resultaten te halen/benaderen. Wat de Revodrive is, is heel simpel een RAID-0 array van 2 sandforce SSDs (vertex2), maar dan op een insteekkaart. De Revodrive X2 is een 4-SSD RAID-0 kaart. De snelheden en resultaten zijn over het algemeen bijna exact hetzelfde als 4 disks kopen en ze aan de controller van je mobo hangen :)

hier even op inpikken de meeste onboard raidcontrollers krijgen wel geen 4 pci-e lanes toegewezen en zitten dus sneller aan een bandwith limitatie tov de revodrive die al gebruikt maakt van 4 pci-e lanes
Greetz B0B0
 
Je kan de RAID controller van de meeste moederborden gewoon gebruiken om deze resultaten te halen/benaderen. Wat de Revodrive is, is heel simpel een RAID-0 array van 2 sandforce SSDs (vertex2), maar dan op een insteekkaart. De Revodrive X2 is een 4-SSD RAID-0 kaart. De snelheden en resultaten zijn over het algemeen bijna exact hetzelfde als 4 disks kopen en ze aan de controller van je mobo hangen

nou ik heb verschillende ssd's in raid 0 gehangen dit waren van intel x25, vertex turbo's tot vertex2. Deze set-up heb ik icm met zowel onboard controller als externe controller van Highpoint gebruikt.

en niet vergeten dat als je 4 losse disk gaat nemen deze ook 4 sata poorten in beslag.

De grootste nadeel van dit vind ik persoonlijk dat als je firmware moet update dat je ze uit RAID moet halen en deze 1 voor 1 updaten. dit is echt tijd rovend.

ik heb 3 vertex turbo's 120GB in raid 0 hangen deze haalt gemiddeld zowel write als read rond de 500MB/s. (hd tune) mijn oude Vertex 2's in raid 0 haalde max read rond de 400 en write ging hij niet boven de 200 ik vond de prestaties zwaar tegenvallen van de vertex 2's.

Volgend week krijg ik als het goed is mijn Revo drive x2 binnen kijken of deze wel de beloofde snelheden haalt.

BTW is het mogelijk om 2 revo drive's in RAID 0 te zetten?? als dat mogelijk is zal ik gelijk 2 bestellen heheh
 
Je kan de RAID controller van de meeste moederborden gewoon gebruiken om deze resultaten te halen/benaderen. Wat de Revodrive is, is heel simpel een RAID-0 array van 2 sandforce SSDs (vertex2), maar dan op een insteekkaart. De Revodrive X2 is een 4-SSD RAID-0 kaart. De snelheden en resultaten zijn over het algemeen bijna exact hetzelfde als 4 disks kopen en ze aan de controller van je mobo hangen :)

Dat is allemaal geen nieuws wat je verteld.
Maar een losse raid controller op zo'n kaart heeft zijn voordelen ten opzichte van een op een moederbord.
Je krijgt namelijk vaker problemen als je van controller wisselt. Waar je dus nooit last van hebt met een losse controller (op de kaart zelf bijvoorbeeld).
Tel de prijs van een controller dus maar even bij de prijs van de SSD's op.
Ik heb ook nog geen moederbord gezien die meer dan 2 poorten heeft geschikt voor RAID (heb er ook niet naar gezocht, wil alleen zeggen dat ze volgens mij zeldzaam zijn)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
arwin74 [VERKOCHT] OCZ RevoDrive X2 Verkocht 1
stn [IN-ACTIVE] Ocz RevoDrive 50GB Verkocht 8
stn [IN-ACTIVE] Ocz RevoDrive 50GB Verkocht 4
soppy [VERKOCHT] Ocz RevoDrive 50GB Verkocht 5
bundymania SSD Vergleich: OCZ Vector 150 480GB, Samsung EVO 840 1TB und Kingston HyperX 3k 120GB HighFlow Product Reviews 0
coolfris [VERKOCHT] OCZ ZT 750 Watt Verkocht 1
Sw333t [CLOSED] Waarde OCZ Vertex 2 60GB Gesloten 2
Sw333t [CANCELLED] OCZ Vertex 2 (zonder behuizing :sarc:) Verkocht 3
Freddy HF Forum OCZ Vertex 3 120GB actie HighFlow Computer Cooling Shop 14
T OCZ Vertex 2 (Sata 2) Asus P8Z68-V Pro welke sata poort? Hardware & Software 2
DieHard [VERKOCHT] OCZ ModXstream 500W PRO modulaire PSU Verkocht 4
Johnny [CLOSED] Asus Rampage II Gene, Core i7 920 D0, Club3D 5970 6GB ocz-xtc Gesloten 4
Legendary1985 [VERKOCHT] Ocz Vertex 2 160GB Verkocht 1
Traxtorm [VERKOCHT] 2x OCZ Vertex II 60GB Verkocht 28
l3p [VERKOCHT] OCZ Vertex 3 120GB splinternieuw Verkocht 5
l3p [VERKOCHT] OCZ ZX 1250W splinternieuw Verkocht 12
starsky [IN-ACTIVE] MSI P35 Neo2, Q9300, OCZ Reaper PC2-6400 en meer Verkocht 5
D-foX OCZ 1250 gold HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Sw333t [VERKOCHT] OCZ Gold DDR3 PC3-17000 4GB LV (2x2Gb) Verkocht 3
Sw333t OCZ Gold geheugen Gesloten 3
pulse [IN-ACTIVE] OCZ Vertex 120GB (Niet de 2 of 3 series) Gevonden 0
E Firmware OCZ Vertex 3 update lukt niet Problemen & Oplossingen 19
M I7 930 en OCZ GOLD 2000 triple channel Overclocking 8
M OCZ Vertex3 niet herkend bios. Problemen & Oplossingen 8
X OCZ Vertex 2, Vertex LE, Agility 2 Firmware 1.33 Hardware & Software 7
lemonade [GEANNULEERD] OCZ 2x2GB DDR2-800 Platinum Verkocht 4
R OCZ Vertex 3 Serie HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
soppy [INACTIVE] OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB Gevonden 0
k.3nny [IN-ACTIVE] [2x CPUblokjes + 3x1GB]Heathkiller,aquacomputer,OCZ Verkocht 11
dark viper zwolle [INACTIVE] OCZ Gold DDR3 PC3-12800 Low-Voltage Triple Channel Verkocht 0
Oli4v [INACTIVE] OCZ Platinum 4GB kit PC8500, mobo, cpu Gevonden 4
mistervis007 2 x OCZ Vertex 60 GB SSD in RAID 0? Hardware & Software 3
R OCZ intern geheugen probleem Hardware & Software 3
P OCZ Vertex LE 100GB SSD Hardware & Software 7
D PC start niet verder met OCZ RAM modules Problemen & Oplossingen 15
Wizzard22 LG W2453V-PF 24" Scherm en OCZ/Intel SSD schijven HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Slader 60mm fan voor OCZ XTC Overige Koeling 14
J OCZ Reaper Verschil??? :S Hardware & Software 3
F OCZ Blade Series 6GB (3x2GB) DDR3 PC3-16000 Triple Channel (OCZ3B2000LV6GK) Hardware & Software 0
RRPhantom OCZ Reaper PC3-16000 vs OCZ Reaper PC3-12800 vs Corsair Dominator PC3-12800, welke? Hardware & Software 36
maomanna Ocz 1tb ssd Hardware & Software 9
D OCZ Reaper Asus 6pt problemen Overclocking 26
Blackruby P6T Deluxe; OCZ RAM draait niet op stock speeds? Overclocking 85
damunk OCZ Vendetta 2 Push-Pins Overige Koeling 4
K OCZ Flex XLC Hardware & Software 25
Freddy XSPC producten op voorraad! En de OCZ XTC Cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
sir serial [VERKOCHT] Revodrive x2 240GB Verkocht 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan