• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuw forum komt er aan.

hmm ziet er goed uit Vb4

hier wat screen die ik op de site van Vb heb gevonden
zo als je ziet niet echt super anders (wat wel was met pbpbb 2 naar 3)

forum_main.png

vertical.png
 
Antyreal, zou je een lijstje met voordelen en nadelen kunnen maken van een verse installatie en een upgrade?

Ik dacht namelijk dat het juist meer werk (en meer onvoorziene problemen) zou zijn om alle mods te verwijderen, te upgraden en vervolgens weer de geschikte te mods weer te installeren.
 
Ben ik het niet mee eens, maar je moet natuurlijk doen wat jou het beste lijkt :D

Ik kan je wel vertellen dat je het jezelf een stuk moeilijker maakt door alles te gaan migreren naar een schone installatie, maar daar kom je vanzelf wel achter, sommige dingen moet je gewoon leren ;)

Succes ermee, ik hoop voor je dat het allemaal meezit :)

Jij geeft dus aan dat jij ervaring hebt met dit soort dingen? Dit is mijn eerste keer namelijk :) Geef ff meer info wil je :p
 
meschien gaat Wouter later wel extra themes bij zetten die je kan kopen in de shop (het is maar een idee)
(ik weet namelijk uit ervaring dat niet standaard themes erg moeilijk kunnen gaan doen met mods / plugins)
 
Ah joh, kwestie van gewenning :p
We moeten iig kijken wat voor themes beschikbaar zijn, hopelijk eentje die op deze lijkt.
Vind ik nog het fijnst van alle themes die ik gezien heb :)
 
ik hoef alleen maar een size te hebben en de kleuren die je gaat gebruiken :)

Kleur wordt de standaard thema van vbulletin. Check link die ik hier ergens boven heb neer gezet.

De grote kan ik nu niet zeggen. Dan moet het forum online zijn.

Als de webhosting bedrijf beetje opschiet morgen en zorgt dat we er op kunnen dan ga ik morgen meteen aan de slag. Dan zal het forum binnen 1 uur nadat ik thuis ben online zijn :)

Forum er op zetten moet binnen 15 min lukken, als er niks verkeerd gaat ;)
 
Wat vinden jullie van 38?

vBulletin Community Forum

Alleen het grijze in de background zou iets lichter kunnen.

Nee alsjeblieft niet. Als forum helemaal klaar is ga ik voor jou kijken waar ik die kan downloaden en dan zal ik hem er op zetten.

Ook de andere leden kunnen een template uitzoeken als zij willen. Als die maar voor 4.0.x is :) ( x houdt in dat het op 0 1 2 3 4 5 mag eindigen.)
 
Inderdaad, ik heb er ervaring mee omdat ik mijn eigen forum geupgrade heb ;)
De fout die ik toen had gemaakt, was dat ik niet alle plugins vantevoren verwijderd had, maar door ze achteraf alsnog te verwijderen had ik alles toch nog goed aan het werk.

Voordelen en nadelen tussen upgraden en migreren naar een nieuwe versie?
Hmm, ik kan daar niet zo een lijstje voor maken, maar wel proberen te verklaren waarom ik zeg wat ik zeg :p

Migratie naar nieuwe versie:
  • Ok, je hebt het nieuwe forum draaien, helemaal kaal en leeg van gebruikers en topics.
    Nu wil je iedereen en alle posts overzetten: hoe ga je dat doen? De tabellen zijn anders dus je kan niet zomaar een query uitvoeren die gegevens uit de ene database haalt en naar de ander doorgeeft (dump maken en importeren? forget it).
    Impex is een import tool van vBulletin om migraties van andere fora, waaronder phpBB, te vergemakkelijken, werkt deze tool ook om van 3.8 naar 4.0 te gaan? (ik weet het echt niet, ik heb daar niet naar gekeken)
  • Hoe weet je zeker dat alle attachments goed meekomen?

Upgraden naar nieuwe versie:
  • klopt, je moet alle plugins verwijderen, dat gaat heel gemakkelijk door op de Uninstall knop te klikken ;)
  • de upgrade zelf is daarna peanuts: je overschrijft alle forumbestanden met de nieuwe versies en je draait het upgrade script.
    Als dat proces klaar is heb je alles, alle users en posts en attachments.

Hou wel een backup van de database en je forumdirectory achter de hand, mocht je iets onvoorziens tegen het lijf lopen (die kans is vrij klein).

Aangezien je zo'n drastische upgrade maakt zullen veel van je plugins/mods niet werken met 4.0, zo was ik omdat ik al heel snel de overstap maakte niet in staat om een shoutbox erin te zetten, simpelweg omdat die er toen nog niet klaar voor was.
Inmiddels zijn de meeste grote plugins wel beschikbaar voor 4.0, maar ik vermoed dat er toch enkelen niet beschikbaar zullen zijn, maar daar ontkom je toch niet aan, of je nu een upgrade doet of een schone installatie ernaast, waarnaar je alles wil migreren.

vBulletin suite 4.0 is echt goed, als je alles gebruikt kan iedereen een blog bijhouden voor bijvoorbeeld zijn/haar buildlogs en is de CMS een aardige toevoeging voor bijvoorbeeld nieuwsartikelen, winkel akties of andere handige informatie.

Nu ga ik slapen :p
 
Nee alsjeblieft niet. Als forum helemaal klaar is ga ik voor jou kijken waar ik die kan downloaden en dan zal ik hem er op zetten.

Ook de andere leden kunnen een template uitzoeken als zij willen. Als die maar voor 4.0.x is :) ( x houdt in dat het op 0 1 2 3 4 5 mag eindigen.)
die van wwwicked is super :060:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
paco nieuw op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
R Even Voorstellen, nieuw forum lid Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 18
Wouter We are back!!! :D Nieuw forum, wat vinden jullie ervan tot nu toe? HighFlow Forum 29
F Nieuw op het forum Waterkoeling 8
nootje Nootje nieuw op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
jerome2710 2011 setup nieuw leven inblazen Advies Waterkoeling Setup 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Jason Nieuw! XSPC PURE Premix Distilled Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Nieuw: EK-Quantum Kinetic FLT 80 D5 PWM D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
B Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
H Hendrik nieuw lid Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Freddy EK-Quantum Torque Satin Titanium, nieuw 'kleurtje' fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
Bokeh nieuw WC set Waterkoeling 20
D Nieuw custom loop Waterkoeling 2
D [TKA] Gigabyte GTX 980 G1 + NIEUW EKWB FC Waterblock & Backplate Verkocht 3
Sp33dFr34k [TKA] EK-FC1080 nieuw Verkocht 0
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Freddy [2018] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 7
ForresT Nieuw WiFi voor thuis Hardware & Software 10
Freddy [2017] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen! HighFlow Computer Cooling Shop 10
ChrisdeW Afhandeling - Roest vorming op de bouten van een nieuw EKWB blok. Waterkoeling 7
Freddy [2016] Gelukkig nieuw jaar en de beste wensen!!! HighFlow Computer Cooling Shop 8
J Nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
K Nieuw met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
Freddy Douane molt Gigabyte moederbord (Nieuw Zeeland) Algemene Discussies 6
Ahtlon Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 4
Ahtlon [REFUSED] Phobya G-Changer 360 V2 nieuw Verkocht 0
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
G Nieuw reservoir /pomp Advies Waterkoeling Setup 3
Mortum Mortum - Robin vd Molen - Mortum v2 (Nieuw systeem) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
melchiortheijs Nieuw idee voor de shop, pci-e extender? HighFlow Webshop 2
B [gezocht] corsair SP120 quiet *ruilen tegen corsair 120AF Nieuw in doos* Gevonden 0
B [REFUSED] Alphacool G1/4 3/8 ID - 1/2 OD fittingen nieuw in verpakking Verkocht 0
Singular1ty [IN-ACTIVE] Corsair Neutron 256GB (nieuw in doos) Verkocht 4
l3p [CANCELLED] CM Storm Scout 2 Full Midnight Black (Nieuw!) Verkocht 2
Singular1ty [VERKOCHT] Samsung 840 Pro Series 256GB (nieuw en geseald) Verkocht 18
P Nieuw moederbord Z77 Chipset. Hardware & Software 13
alain-s [VERKOCHT] Lian Li PC-X2000FN NIEUW !!! Verkocht 9
D [REFUSED] Innovatek Cool-Matic GTX280/260 Nieuw Verkocht 1
R Nieuw voor mij Waterkoeling 5
K Nieuw project case modding / waterkoeling Corsair 600t Advies Waterkoeling Setup 34
S nieuw bureau voor smiley(casemod) Gallery & Build Logs 33
F Nieuw Hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
S Smiley - Peter - Nieuw bureau Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan