• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mobo's Lian-Li PC A20 - Silver 'nd Shiny

Mobomonster

Member
Bij deze mijn aller-aller-aller eerste buildlog. Geen state of art, maar, ik ben toch trots. Ik zal proberen zo veel mogelijk foto's hier neer te smijten, en een beetje te vertellen wat ik zoal doe.
Verwacht geen heuse (ver)bouw plannen, de dremel is nog een beetje eng en de A20 was nogal prijzig :p dus wie weet komt dat allemaal nog.

In principe heb ik de spullen voor 2 loops, ik begin met 1 om zo te kijken wat de temps doen - indien nodig kan ik altijd nog uitbreiden (anticiperen he!)

Ik heb altijd veel van computeren gehouden, ook als ukkie al. Sinds een jaar of 2 ben ik me meer gaan verdiepen in de werkelijke inhoud, ik moet zeggen dat ik tot 2 jaar geleden nog nooit de binnenkant van een pc had gezien!
(schaam)

Al met al heb ik ondertussen veel geleerd, weer ik 't een en ander af van hardware, en kan ik met trots zeggen dat ik mijn PC nu volledig zelf heb samen gesteld.

Al met al een leuke hobby - een dure, dat ook - maar ik vermaak me prima.

Have fun! :peace
 
Mijn Mobo. Een Asus P6T Deluxe V2!
Let trouwens niet op mijn kapotte SATA dingetje, ik was iets te agressief met een kabeltje en toen heb ik een stukje gesloopt :p

DSC01338.jpg


Nog een keertje, nu van de andere kant

DSC01341.jpg


Bling Bling! (H)

DSC01342.jpg


Zoals je ziet zit alles dicht bij elkaar, en wordt het een pittig klusje voor de slang om niet te knikken :p

DSC01346.jpg


Tataaaaaaa, met slangetjes. Flink gepriegel met kokend water ;), maar hier dan het toch wel nice resultaat. Moet zeggen dat de zilverkleurige slang een stuk netter staat dan de clear. Bling!

DSC01351.jpg


DSC01350.jpg


DSC01349.jpg


Zo, dat is het even voor nu. Zometeen ga ik verder met m'n kast, en kijken of ik mijn res & rad's erbij kan plaatsen.

Be patient!

:110:
 
Ik had de 1/2" van Tygon, maar die was TE dik :p en nu heb ik de 3/8" - 5/8" van Danger Den (samen met TFC)

Dit is een erg soepele slang, die extreem goed krappe bochtjes kan maken zonder te knikken :) komt door de dikke wand
 
Die slangen zijn erg mooi@vet; superstrakke bochten zonder geknik. 'k Zie daaronder ook nog een hele mooie bling bling drainline. :p
Mooi werk. :023:

Ja, ik wil ook 'n transformer :p
Toch geinig dat je een setup nooit echt van te voren kan plannen, er veranderd altijd wel iets of je komt weer iets tegen van "oh hee, da;s ook wel cool" ..
dat heb ik continu, kan ook aan mij liggen ;)
 
Dat is één van die verslavende aspecten van het waterkoelen; het creatieve proces tijdens het bouwen. Als je die verslaving flink te pakken gaat krijgen, is de kans groot dat wanneer alles af is, je alweer stiekem gaat nadenken over wat je "de volgende keer" gaat maken. Voor je het weet beland je in de eeuwige bouw projecten. :D
 
Oke, ff vraag naar jullie mening:

Ik heb 2x 240 en 1x 120 rad liggen. 1 x 240 past in m'n drive bays, 1x 240 past achter m'n kast en 1x 120 past onderin m'n kast.

Voor mijn te koelen onderdelen met m'n Aquastream Ultra, dus:
- CPU i7 920 icm Aquacomputer block
- HD 4890 icm EK block
- Mosfets icm MIPS block
- NB/SB icm MIPS block

Hoeveel rad heb ik nodig? Nier persé alles hoeft er nu in, die kan ik altijd nog gebruiken als ik ga uitbreiden naar 2 loops. :D

- edit -
De rad's worden gekoeld door Scythe S-Flexes 1900 RPM, in Push-Pull
 
Oke, ff vraag naar jullie mening:

Ik heb 2x 240 en 1x 120 rad liggen. 1 x 240 past in m'n drive bays, 1x 240 past achter m'n kast en 1x 120 past onderin m'n kast.

Voor mijn te koelen onderdelen met m'n Aquastream Ultra, dus:
- CPU i7 920 icm Aquacomputer block
- HD 4890 icm EK block
- Mosfets icm MIPS block
- NB/SB icm MIPS block

Hoeveel rad heb ik nodig? Nier persé alles hoeft er nu in, die kan ik altijd nog gebruiken als ik ga uitbreiden naar 2 loops. :D

- edit -
De rad's worden gekoeld door Scythe S-Flexes 1900 RPM, in Push-Pull

wat voor rads zijn het en ik zou dan denk ik voor alleen de 2 240 rads gaan ;)
 
ik zou hem er alleen halverwegen tussen doen als hij er precies mooi tussenpast,
ofwel als je er raare/lelijke bochten of een hoop extra slang voor moet gaan gebruiken zou ik het niet doen..

verder als ik zo vrij mag zijn, altijd de cpu als eerste in de loop (die wil je het allerkoelst en nog de meeste druk)
maar dat is nu denk ik niet echt haalbaar?? mischien leuk voor als je hem weer een keertje uit elkaar hebt en dan alles mooi met 45 graden adapters ertussen (dan heb je ook niet meer de grote boven (dan kan je een loop in de zin van cpu-> nb/sb->mofsets-> graka)
 
ik zou hem er alleen halverwegen tussen doen als hij er precies mooi tussenpast,
ofwel als je er raare/lelijke bochten of een hoop extra slang voor moet gaan gebruiken zou ik het niet doen..

verder als ik zo vrij mag zijn, altijd de cpu als eerste in de loop (die wil je het allerkoelst en nog de meeste druk)
maar dat is nu denk ik niet echt haalbaar?? mischien leuk voor als je hem weer een keertje uit elkaar hebt en dan alles mooi met 45 graden adapters ertussen (dan heb je ook niet meer de grote boven (dan kan je een loop in de zin van cpu-> nb/sb->mofsets-> graka)

Haha, en iedereen maar roepen dat het geen bal uit maakt hoe je onderdelen in je loop zet, als je res maar boven je pomp zit.. :p
Ik snap wat je bedoelt ;) dit kwam kwa slang wel mooi uit zo, misschien dat ik he de volgende keer ga omdraaien idd :) Ik moet zeggen dat ik eerst niet zo gecharmeerd was van Bp, maar ik ben er nu toch wel gek van :055: het is alleen zo'n rib uit je lijf :p
 
Haha, en iedereen maar roepen dat het geen bal uit maakt hoe je onderdelen in je loop zet, als je res maar boven je pomp zit.. :p
Ik snap wat je bedoelt ;) dit kwam kwa slang wel mooi uit zo, misschien dat ik he de volgende keer ga omdraaien idd :) Ik moet zeggen dat ik eerst niet zo gecharmeerd was van Bp, maar ik ben er nu toch wel gek van :055: het is alleen zo'n rib uit je lijf :p

hehe ja mooi he :)
dan snap je vast ook wel dat sommige van ons zo weinig ribben meer over hebben dat we onze eigen kont kunnen kussen :p
 
Voor de temps hoef je de volgorde niet om te draaien. Die volgorde maakt werkelijk niets uit. Hier een test waar specifiek het verhaal op de proef gesteld wordt dat de pomp vlak voor het CPU blok temp winst zou geven.

Voor je set zou een 1x240mm + 1x 120mm rad voldoende zijn. (ongeveer 350W aan warmte te dumpen en dat is te doen voor een 360 rad van dat formaat) Maar meer radiators is altijd beter voor iets lagere max temps.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
RRPhantom Lian Li zijpaneel en mobo tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
Mobomonster88 Mobo's Foggybox 2.0 Gallery & Build Logs 15
Bl4ckj4ck666 Mobo en gpu cables Cases en Modding 6
Hightower Dimastech mobo tray eatx Cases en Modding 2
Freddy Gezocht: Socket 1150 mobo en DDR3 geheugen Gevonden 1
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
88Gamer88 [VERKOCHT] Diverse Spullen: 775 CPU, MOBO, DDR 2 Verkocht 2
Viepert [TKA-Diverse] Uitverkoop diverse hardware Mobo's / GPU / CPU's / PSU Verkocht 11
N AIO waterblock gezocht voor MoBo ASUS P5QD Turbo (of waterblocks voor MosFet, SB & NB Waterkoeling 3
S Totale Hoogte Mobo + watergekoelde GPU Waterkoeling 7
C Gigabyte mobo & GEIL memory Hardware & Software 4
D [VERKOCHT] up/downgrade set(je) mobo-cpu-memory-cooler Verkocht 1
P Waterkoeling 4770K (ASUS MAXIMUS VI HERO MOBO) w/ GTX 670 (MSI N670GTX-PM2D2GD5/OC) Advies Waterkoeling Setup 9
A mobo + memory watergekoeld? Waterkoeling 5
reclamations cpu, mem of mobo probleem Problemen & Oplossingen 3
D advies nieuwe mobo+videokaart. Hardware & Software 29
C P45 ddr3 1600 mobo Hardware & Software 8
Dark-NighT [CLOSED] Mobo + cpu + memory + blocks Gesloten 3
NAVYVIPER [GEVONDEN] mobo+cpu+gpu Gevonden 1
NAVYVIPER [CLOSED] cpu+mobo+gpu+ram Gesloten 1
J [CLOSED] Cpu + mobo + cpu Gesloten 8
L MCP350 genoeg voor rad480+rad120+mobo+cpu+gpu ? Waterkoeling 14
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
Traxtorm Mobo defect? Problemen & Oplossingen 10
G Waterblock GPU en mobo Waterkoeling 0
D [GEVONDEN] mobo+cpu+memory Gevonden 3
D Advies omtrent hafx case met asus maximus formula v en i7 ib (mobo heeft wc opties) Advies Waterkoeling Setup 4
boefmans [CLOSED] Mobo CPU en nog wat Gesloten 7
Mobomonster Mobo's Foggybox Gallery & Build Logs 29
john Vermogen PWM fan aansluiting op Mobo? Overige Koeling 3
C [IN-ACTIVE] ITX mobo S1156 Gevonden 1
D [VERKOCHT] cpu+mobo+memory Verkocht 9
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
R pomp aansluiten op mobo? Advies Waterkoeling Setup 10
sir serial Mobo spuiten :eusa_clap: Cases en Modding 41
R ASUS Maximus Extreme-Z mobo blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D [CLOSED] 7900GTO - 8800GTS - P5Nmx mobo asus- c2duo cpu - 2 gig memory Gesloten 0
Rico [IN-ACTIVE] Mobo 775 socket DDR3 of DDR2 Gevonden 2
Legendary1985 [REFUSED] CPU, Mobo en RAM Verkocht 1
C [IN-ACTIVE] ATX S1156 mobo. Gevonden 1
Rico [GEVONDEN] Mobo! S775 met pci-e Gevonden 6
C [GEVONDEN] S1156 M-atx mobo Gevonden 1
N Mobo block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
olympus [CLOSED] Waarde AMD x4 810 + mobo Gesloten 1
C [GEVONDEN] I3 CPU + M-atx mobo Gevonden 1
W temp sensor op mobo Waterkoeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan